Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z ciągnikiem podczas mrozów

marcin2057 20 Sty 2009 18:25 1470 7
  • #1 20 Sty 2009 18:25
    marcin2057
    Poziom 15  

    witam w ciągniku mam czujnik temperatury powietrza z zewnątrz i jeżeli temperatura na zewnątrz spadnie poniżej 0 to automatycznie załancza się grzałka na kolektorze ssącym lecz owy czujnik nie załancza tej grzałki. Od grzałki idą 2 przewody dużej średnicy jeden do masy a 2 do czujnika, a przy czujniku są 3 przewody jeden gruby od grzałki drugi gruby idzie gdzieś dalej w głąb instalacji i trzeci cienki również idzie w głąb instalacji, na desce rozdzielczej jest kontrolka załączenie grzałki lecz ona nie zaswieca się. Proszę o jakieś rady

    0 7
  • Relpol
  • #2 20 Sty 2009 21:44
    Spacewalker
    Poziom 32  

    czujnik musi gdzies miec przekanzik, bo nie ma on chyba takiego duzego wzmocnienia by rozgrzac te swiece (pewnie 4) najlepiej go sprawdz czy przewodzi, ogrzewajac i zamrazajac lodem lub jakims rfreezerem, wtedy bedziesz wiedzial czy dziala. A jak problem to daj jakis włacznik z przekaznikiem czasowym i załaczaj sobie te swiece manualnie.

    0
  • #3 21 Sty 2009 08:50
    marcin2057
    Poziom 15  

    to nie jest świeca żarowa tylko na całej średnicy kolektora ssącego zaraz na początku jest taka grzałka coś w podobnie jak suszarka tylko zamiast spirali jest grubszy drut a jak można sprawdzić w inny sposób. A do tego czujnika dochodzą 3 przewody jeden od tej grzałki drugi ten grubszy od czego?, a ten trzeci cienki od czego?
    A jak podłączyć tą grzałkę bez użycia tego czujnika ?

    0
  • Relpol
  • #4 21 Sty 2009 11:24
    Spacewalker
    Poziom 32  

    to jest swieca zarowa , albo plomieniowa, (o ile nie jest tam doprowadzone paliwo gdzies) to normalna zeczy przy wiekszych silnikach. grzalka powinna chodzic na 12v, chyba ze masz 24, ale to tez moze chodzic na 12 nawet w takim przypadku. bez zdjec itp ..to malo co ci pomoge.

    0
  • #5 22 Sty 2009 07:26
    marcin2057
    Poziom 15  

    grzałka jest na 12V i wczoraj odnalazłem w instalacji puszkę podobną do przekaźnika lecz 2 razy wyższą i jest to sterownik podgrzewania powietrza i ma 7 wsuwek 2 grube prawdopodobnie jedna od grzałki a 2 od akumulatora i po jednej stronie są 3 mniejsze wsuwki a po drugiej 2

    0
  • #6 23 Sty 2009 15:04
    DJ_Opornik
    Poziom 20  

    Cytat:
    to jest swieca zarowa , albo plomieniowa


    Ani jedna ani druga. Z opisu autora wynika że to Heitzflanscha, czyli podgrzewacz oporowy w kolektorze dolotowym. Czyli taka "farelka" która na przykład w Deutzu wodnym ma troszke ponad 2kW. Cummins montował czasem nawet 3kW. Niezły trzeba mieć wtedy akumulator. Większość sterowników Heitzflanszy ma wejście 50 żeby w czasie rozruchu przerywac grzanie.
    Sprawdź czujnik czy reaguje na zmiany temperatury. Nie usi on być włącz /wyłącz jak ktoś napisał wyżej. Może być rezystancja zalezna od temperatury. Jezeli czujnik bedzie OK to zostaje naprawa sterownika.

    0
  • #7 23 Sty 2009 17:47
    Romulus7874
    Poziom 27  

    Ale nigdzie nikt nie napisał,ze grzałka jest w porządku.
    Jeśli ona jest przepalona ,to jasne,że nie będzie grzała(I możliwe że wtedy lampka się nie zapala).
    Sprawdź najpierw grzałkę(a może to zrobiłeś,ale o tym nie wiemy).Daj jej np 12V z prostownika. jeśli ok to raczej ów przekaźnik do rozłupienia i przejrzenia .
    Nie słychać cyknięcia przekaźnika?
    Może do czyszczenia jest, ew.
    cóś upalone.

    0
  • #8 27 Lut 2011 08:46
    marcin2057
    Poziom 15  

    Witam ponownie sprawdziłem ponownie i grzałka grzeje gdy podłączy się ją bez użycia czujnika zamieszczę zdjęcia to może będzie łatwiej
    Problem z ciągnikiem podczas mrozów Problem z ciągnikiem podczas mrozów

    Czujnik temperatury, który powinien załączać poniżej 0°C po rozkręceniu ma cewkę do której dochodzą dwa przewody jeden (na rys. nr 4) jest przylutowany do obudowy i żaden kabel dalej nie odchodzi natomiast drugi (na rys. nr 1) koniec jest podłączony z kablem i idzie gdzieś dalej, sprawdzając mierniki to ten styk nr 1 jest połączony z metalową obudową tego czujnika a cały czujnik jest przykręcony do metalowej części silnika czyli tak jakby była to masa.Styk nr 2 jest podłączony grubym przewodem do grzałki a styk 3 jest podłączony grubym przewodem i idzie do bezpiecznika i dalej ginie w wiązce przewodów i również jest gruby.
    W cewce jest metalowy rdzeń, po wyciągnięciu tego rdzenia włożyłem do końca śrubokręt i na końcu chyba jest jakiś styk i jak dopchałem do końca to świeca zaczęła grzać i kontrolka też się zaświeciła i teraz jak to zrobić aby podczas mrozów grzałka sama się załączała podczas przekręcenia kluczyka ?

    0