Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Naprawa ścieżek ogrzewania szyby tylnej

bati1986 20 Sty 2009 20:47 48821 19
  • #1 20 Sty 2009 20:47
    bati1986
    Poziom 11  

    Czy wie ktoś może jak naprawić ścieżki ogrzewania szyby. Czy są jakies specjalne preparaty do tworzenia nowych ścieżek

    3 19
  • #2 20 Sty 2009 20:51
    malez4
    Poziom 22  

    Jest specjalny klej na bazie srebra ,koszt około 25 zł.

    7
  • #3 20 Sty 2009 21:14
    bati1986
    Poziom 11  

    próbowałem nim ale popękały za troche noi nie grzało ma ktos może schemat połączenia ścieżek

    0
  • #4 20 Sty 2009 21:22
    mr-perch
    Poziom 28  

    Schemat połączenia ścieżek ? Dobrze przeczytałem ?

    |_____________|
    |_____________|
    |_____________|
    |_____________|

    To coś takiego...

    7
  • #5 20 Sty 2009 22:02
    Doktorr
    Poziom 34  

    No chyba że to peugeot combi z oddzielnie podnoszoną szybą. To majstersztyk i pytanie o schemat jest na miejscu. Oprócz grzałki na napylonych ścieżkach śmiga tylna wycieraczka i dodatkowy stop. Ścieżki gniją w oczach.

    2
  • #6 20 Sty 2009 23:00
    kybernetes
    Poziom 39  

    Jezeli klej do sciezek popekal, to znaczy ze zle go nalozyles (np. nieoczysciles, za grubo nalozyles, za szybko wlaczyles prad - instrukcja aplikacji!), lub uzyles zlego kleju (stary, niewymieszany, chinski badziewny itd.). Dobry klej trzyma bardzo dobrze, wielokrotnie go uzywalem do napraw i nie mialem tego typu reklamacji.

    Zasilanie sciezek grzejnych najlepiej sprawdzic zwykla kontrolka. Przyczyna braku grzania moze byc np. spalony bezpiecznik albo uszkodzona przejsciowka klapy.

    Pozdrawiam

    1
  • #7 20 Sty 2009 23:25
    tomo19811
    Poziom 18  

    Jest to do zrobienia :) , sam miałem klej na bazie srebra {org Renault} , po pierwsze należy go dobrze wymieszać {to podstawa} następnie wiadomo :) okleić ścieżki taśmą klejącą z obu stron , i nakładamy klej {ja nakładałem 3 warstwy z odstępem 3h , po każdym naniesieniu kleju odrywałem taśmę na nowo i kleiłem ją ponownie przy następnym nanoszeniu , chodzi o to że kleju raczej nie nałożysz idealnie na szerokość ścieżki i jak zaczniesz zrywać taśmę po wyschnięciu to warstwa kleju zaczyna odchodzić od ścieżki i wszystko się niszczy . Sposób opisany jest wyjątkowo amatorski :P , przyznam szczerze nie wiem jak to się wykonuje fachowo , ale powiem tak ..na 10 ścieżek jakie posiadała szyba ja musiałem zrobić 8 i do tej pory wszystko grzeje jak należy , także w droższych samochodach {z klejonymi szybami } widzę sens takiej naprawy .

    Dodam że pierwsze podłączenie do prądu nastąpiło po 24h od naniesienia ostatniej warstwy .

    2
  • #8 03 Lis 2009 19:57
    diabeel
    Poziom 17  

    Dzisiaj kupiłem klej elektroprzewodzący Techicoll i zrobiłem tak:
    taśmą okleiłem z dwóch stron przerwane ścieżki. Przerwa w ścieżce ok. 3cm
    wysmarowałem to klejem i później jeszcze 3 razy smarowałem klejem tylko ze mam taki problem ze nadal te ścieżki nie grzeja:/ przed chwila zerwałem taśmę i sprawdzałem wiec jest tak jak jest inne grzeją a te nie... Może wpływ na to ma ze od razu jak posmarowałem ścieżki to włączyłem na probe grzanie szyby?

    2
  • #9 03 Lis 2009 20:10
    grzesiomix
    Poziom 11  

    A może na tej ścieżce jest gdzieś jeszcze jedna przerwa ?

    2
  • #10 03 Lis 2009 20:13
    diabeel
    Poziom 17  

    sprawdzałem bardzo dokładnie i nie znalazłem żadnej innej przerwy zresztą to się tyczy 5 ścieżek. Jak prądu nie było tak i nie ma:/ na stronie producenta znalazłem informację że klej uzyskuje przewodność po 8-24 godzin ale wydaje mi się że powinien od razu przewodzić?

    0
  • #11 03 Lis 2009 20:42
    MAROKESZ
    Poziom 12  

    Nie powinien i nie będzie przewodzic bo musi zaschnać.Jak brakuje ci cierpliwosci to zrobią ci to w warsztacie wymiany szyb i dadzą gwarancje.

    3
  • #12 04 Lis 2009 13:39
    diabeel
    Poziom 17  

    no i dzisiaj wlaczam ogrzewanie a szyba grzeje tylko w miejscach klejenia:/ co nie tak zrobilem i jak to poprawic

    3
  • #13 04 Lis 2009 18:16
    MAROKESZ
    Poziom 12  

    Grzeje cała nitka tylko miejsce klejenia szybciej i mocniej.Poczekaj i się przyjrzyj.

    2
  • #14 04 Lis 2009 18:27
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ja też zainwestowałem w taki klej, wbrew temu co wszyscy tu piszą w instrukcji było nsapisane aby wręcz włączyć ogrzewanie co spowoduje że połączenie będzie trwalsze i szybciej zaschnie i że można wręcz suszarką to suszyć. Po godzinie nie działała linia lecz grzał się tylko punkt klejenia, docisnołem palcem ten punkt oparzyłem się i linia zaczeła grzać! Zrobiłem to samo w pozostałych punktach i efekt był ten sam i działa do dziś. Pewnie to nie do końca fachowe i może nie działć u wszystkich ale mówię jak było u mnie.

    1
  • #15 14 Lis 2009 10:33
    Gacol
    Poziom 14  

    Ja mam inny problem , mam urwany styk który był (fabrycznie)"klejony"(lutowany??) do szyby ,w jaki sposób o przymocować ? ten klej przewodzący nie trzyma aż tak mocno (próbowałem)...
    aha samochód to Micra K12

    2
  • #16 14 Lis 2009 20:01
    MAROKESZ
    Poziom 12  

    Robią to skutecznie w niektórych zakładach montażu szyb samochodowych.

    4
  • #17 14 Lis 2009 21:37
    Piotr Pajkert
    Poziom 32  

    Witam!
    Do wszystkich tych operacji, aby były skuteczne, należy wymontować szybę (lub klapę z szybą). Dodatkowo przed pokryciem klejem przewodzącym należy oczyścić końce oryginalnej ścieżki. Wiem,że to kłopot, ale podejrzewam, że w serwisie właśnie tak to się robi. Końcówkę (konektor) przykleiłbym cienko klejem przewodzącym i wzmocnił klejem do szyb. Mam taki w tubie. Jak ktoś chce, to zamieszczę zdjęcie.
    Cześć!

    4
  • #18 27 Lis 2009 22:08
    filterek110
    Poziom 11  

    Robilem to w Hondzie (3 ścieżki) i najlepszy klej to Epox15 dwuskladnikowy jak wyschnie jest twardy jak orginał.Kupilem jakiś lakier przewodzący ale to "kiszka" i oddałem do sklepu.Epox15 kosztuje w sklepie ok. 26zł zdał egzamin i jest super polecam ma małą rezystancję -jest na bazie srebra.

    1
  • #19 10 Lut 2014 08:35
    ania_i_krzys
    Poziom 10  

    Witajcie, czy ma ktoś dokładne zdjęcie lub schemat rozłożenia ścieżek grzewczych tylnej szyby w Peugeot 308 SW po lifcie - głównie pionowych, gdyż zastanawiam się czy wszystkie pionowe ścieżki powinny być połączone. Na oko wygląda tak jakby te ścieżki nigdy nie były przyłączone (na samych końcach) przerwy są tej samej wielkości, końce nie nie poszarpane, nie widać aby były źle wtopione.

    1