Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Naprawa ścieżek ogrzewania szyby tylnej

bati1986 20 Jan 2009 20:47 65438 19
  • #1
    bati1986
    Level 11  
    Czy wie ktoś może jak naprawić ścieżki ogrzewania szyby. Czy są jakies specjalne preparaty do tworzenia nowych ścieżek
  • #2
    malez4
    Level 23  
    Jest specjalny klej na bazie srebra ,koszt około 25 zł.
  • #3
    bati1986
    Level 11  
    próbowałem nim ale popękały za troche noi nie grzało ma ktos może schemat połączenia ścieżek
  • #4
    mr-perch
    Level 29  
    Schemat połączenia ścieżek ? Dobrze przeczytałem ?

    |_____________|
    |_____________|
    |_____________|
    |_____________|

    To coś takiego...
  • #5
    Doktorr
    Level 35  
    No chyba że to peugeot combi z oddzielnie podnoszoną szybą. To majstersztyk i pytanie o schemat jest na miejscu. Oprócz grzałki na napylonych ścieżkach śmiga tylna wycieraczka i dodatkowy stop. Ścieżki gniją w oczach.
  • #6
    kybernetes
    Level 39  
    Jezeli klej do sciezek popekal, to znaczy ze zle go nalozyles (np. nieoczysciles, za grubo nalozyles, za szybko wlaczyles prad - instrukcja aplikacji!), lub uzyles zlego kleju (stary, niewymieszany, chinski badziewny itd.). Dobry klej trzyma bardzo dobrze, wielokrotnie go uzywalem do napraw i nie mialem tego typu reklamacji.

    Zasilanie sciezek grzejnych najlepiej sprawdzic zwykla kontrolka. Przyczyna braku grzania moze byc np. spalony bezpiecznik albo uszkodzona przejsciowka klapy.

    Pozdrawiam
  • #7
    tomo19811
    Level 18  
    Jest to do zrobienia :) , sam miałem klej na bazie srebra {org Renault} , po pierwsze należy go dobrze wymieszać {to podstawa} następnie wiadomo :) okleić ścieżki taśmą klejącą z obu stron , i nakładamy klej {ja nakładałem 3 warstwy z odstępem 3h , po każdym naniesieniu kleju odrywałem taśmę na nowo i kleiłem ją ponownie przy następnym nanoszeniu , chodzi o to że kleju raczej nie nałożysz idealnie na szerokość ścieżki i jak zaczniesz zrywać taśmę po wyschnięciu to warstwa kleju zaczyna odchodzić od ścieżki i wszystko się niszczy . Sposób opisany jest wyjątkowo amatorski :P , przyznam szczerze nie wiem jak to się wykonuje fachowo , ale powiem tak ..na 10 ścieżek jakie posiadała szyba ja musiałem zrobić 8 i do tej pory wszystko grzeje jak należy , także w droższych samochodach {z klejonymi szybami } widzę sens takiej naprawy .

    Dodam że pierwsze podłączenie do prądu nastąpiło po 24h od naniesienia ostatniej warstwy .
  • #8
    diabeel
    Level 17  
    Dzisiaj kupiłem klej elektroprzewodzący Techicoll i zrobiłem tak:
    taśmą okleiłem z dwóch stron przerwane ścieżki. Przerwa w ścieżce ok. 3cm
    wysmarowałem to klejem i później jeszcze 3 razy smarowałem klejem tylko ze mam taki problem ze nadal te ścieżki nie grzeja:/ przed chwila zerwałem taśmę i sprawdzałem wiec jest tak jak jest inne grzeją a te nie... Może wpływ na to ma ze od razu jak posmarowałem ścieżki to włączyłem na probe grzanie szyby?
  • #9
    grzesiomix
    Level 12  
    A może na tej ścieżce jest gdzieś jeszcze jedna przerwa ?
  • #10
    diabeel
    Level 17  
    sprawdzałem bardzo dokładnie i nie znalazłem żadnej innej przerwy zresztą to się tyczy 5 ścieżek. Jak prądu nie było tak i nie ma:/ na stronie producenta znalazłem informację że klej uzyskuje przewodność po 8-24 godzin ale wydaje mi się że powinien od razu przewodzić?
  • #11
    MAROKESZ
    Level 12  
    Nie powinien i nie będzie przewodzic bo musi zaschnać.Jak brakuje ci cierpliwosci to zrobią ci to w warsztacie wymiany szyb i dadzą gwarancje.
  • #13
    MAROKESZ
    Level 12  
    Grzeje cała nitka tylko miejsce klejenia szybciej i mocniej.Poczekaj i się przyjrzyj.
  • #14
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ja też zainwestowałem w taki klej, wbrew temu co wszyscy tu piszą w instrukcji było nsapisane aby wręcz włączyć ogrzewanie co spowoduje że połączenie będzie trwalsze i szybciej zaschnie i że można wręcz suszarką to suszyć. Po godzinie nie działała linia lecz grzał się tylko punkt klejenia, docisnołem palcem ten punkt oparzyłem się i linia zaczeła grzać! Zrobiłem to samo w pozostałych punktach i efekt był ten sam i działa do dziś. Pewnie to nie do końca fachowe i może nie działć u wszystkich ale mówię jak było u mnie.
  • #15
    Gacol
    Level 14  
    Ja mam inny problem , mam urwany styk który był (fabrycznie)"klejony"(lutowany??) do szyby ,w jaki sposób o przymocować ? ten klej przewodzący nie trzyma aż tak mocno (próbowałem)...
    aha samochód to Micra K12
  • #16
    MAROKESZ
    Level 12  
    Robią to skutecznie w niektórych zakładach montażu szyb samochodowych.
  • #17
    Piotr Pajkert
    Level 32  
    Witam!
    Do wszystkich tych operacji, aby były skuteczne, należy wymontować szybę (lub klapę z szybą). Dodatkowo przed pokryciem klejem przewodzącym należy oczyścić końce oryginalnej ścieżki. Wiem,że to kłopot, ale podejrzewam, że w serwisie właśnie tak to się robi. Końcówkę (konektor) przykleiłbym cienko klejem przewodzącym i wzmocnił klejem do szyb. Mam taki w tubie. Jak ktoś chce, to zamieszczę zdjęcie.
    Cześć!
  • #18
    filterek110
    Level 11  
    Robilem to w Hondzie (3 ścieżki) i najlepszy klej to Epox15 dwuskladnikowy jak wyschnie jest twardy jak orginał.Kupilem jakiś lakier przewodzący ale to "kiszka" i oddałem do sklepu.Epox15 kosztuje w sklepie ok. 26zł zdał egzamin i jest super polecam ma małą rezystancję -jest na bazie srebra.
  • #19
    ania_i_krzys
    Level 11  
    Witajcie, czy ma ktoś dokładne zdjęcie lub schemat rozłożenia ścieżek grzewczych tylnej szyby w Peugeot 308 SW po lifcie - głównie pionowych, gdyż zastanawiam się czy wszystkie pionowe ścieżki powinny być połączone. Na oko wygląda tak jakby te ścieżki nigdy nie były przyłączone (na samych końcach) przerwy są tej samej wielkości, końce nie nie poszarpane, nie widać aby były źle wtopione.