Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C++ Builder 6 - Jak napisać Format prostej bazy danych ?

20 Sty 2009 23:55 5413 4
  • Poziom 13  
    Witam potrzebuję napisać prostą bazę danych np.

    Każdy Rekord miał by tytuł, gatunek,opis- tyle że dobrze by było gdy by nie był ograniczony, oraz mogą wystąpić linki, 1 lub więcej.

    Jeśli to by były pola na zasadzie że powiedzmy, tytuł ma 255 znaków, opis powiedzmy 500 znaków, nie było by problemu, tyle że nie chce właśnie ograniczać tego, czyli opis może składać się z 100 znaków, lub przeszło 4000 znaków..

    Chce napisać coś podobnego jak z Pascala do filmów, tyle że w moim przypadku, Rekordy miały by tytuł filmu, gatunek, link lub linki do obrazków, oraz opis, ewentualnie czas filmu itp.
    Tytuł można ograniczyć do 255 znaków, ponieważ raczej więcej nie potrzeba, ale opis wolał bym pozostawić bez limitu, z tego powodu że to będzie albo krótki albo długi opis, i nie wiem do ilu znaków może takie coś dojść..

    Zapisywał bym to do pliku binarnego, po to potrzebny mi jest jakiś format odczytu/zapisu

    Ma ktoś pomysły jak do czegoś takiego się zabrać ??

    Baza *.mdb oraz inne odpadają, chciał bym raczej napisać własny plik binarny.
    źródełka z przykładami proszę pisać w c++ lub ewentualnie jako wstawka assemblera dla BCB6
    Środowisko Borland C++ 6 Personal

    Dziękuje wszystkim developerom za pomoc, poproszę o pomysły ??
  • Poziom 11  
    Ehhh, babranie się w ......

    Można napisać nawet w kodzie maszynowym jak ktoś ma tyle czasu i samozaparcia, tylko po co używać takiego narzędzie jak delphi/builder i pisać obsługę struktur danych wstawkami asemblerowymi. No chyba że zależy Ci na zabawie edukacyjnej.

    Zatem od strony edukacyjnej
    Polecam książkę Niklausa Wirtha - Algorytmy i struktury danych. Przykłady masz w pascalu, ale zakładam że bardziej interesuje Cię "jak to zrobić" niż "zrobić i ma działać" . Może być też inna książka o strukturach danych. Jak przeczytasz, będziesz pisał takie projekty jak z nut.


    Wersja "ma działać i to szybko"
    Poszukaj komponentów które zastępują standardowego DataSeta (z tego co pamiętam to był to największy bój z linią Personal). Sqlite było nieźle oprogramowane, było coś o nazwie KADO co pozwalało na w miarę swobodny wybór składowania danych, do tego gotowe gridy, nawigatory itd. Zatem pół godziny szukania, pół godziny instalacji komponentów (zwróć uwagę na ścieżki instalacyjne) i po kolejnych kilkudzesięciu minutach poznasz możliwości takiego pakietu. Aplikację już masz przy okazji gotową.

    Wersja pośrednia czyli coś żeby dostać zaliczenie.
    Najprościej zbudować sobie klasę która będzie reprezentowała jeden rekord. Poszczególe pola zdefiniuj sobie jako właściwości/property.
    Aby utworzyć listę takich rekordów użyj klasy TList lub własnej dziedziczącej z TList.
    Obsługa bazy odbywa się w pamięciu operacyjnej komputera.
    Zapis i odczyt z dysku można zrobić wprost serializując/deserializując struktury. To jak będziesz serializował i zapisywał wymusi strukturę fomatu danych.
    I to tyle, troszkę pracy i będzie działać.
  • Poziom 13  
    Witam, zaznaczyłem możliwość że w asm też może być nie z powodu że musi, znam ludzi którzy wolą asm niż c++.

    Oczywiście mi najlepiej odpowiada w c++, będę próbował zrobić to na klasie, tyle że nigdy nie zapisywałem tym sposobem podpowiedział by mi kolega jak się do tego zabrać..

    Dziękuje.
  • Poziom 1  
    może mi ktos powiedziec jak zrobic osie wspólrzednych do wykresu w borland C++