Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie do silnika krokowego 5-fazowego.

corepride 21 Sty 2009 07:10 6792 9
  • #1 21 Sty 2009 07:10
    corepride
    Poziom 12  

Witam szanownych Forumowiczów.
    Mam za zadanie naprawić zepsutą maszynkę do ściągania izolacji z przewodów, w której zostało uszkodzone sterowanie silnikiem krokowym 5-fazowym. W załączniku przesyłam poglądowy szkic tego sterownika Sterowanie do silnika krokowego 5-fazowego., uszkodzeniu uległ układ SI-7501 oraz końcówka mocy SLA-5011, SLA-5012. Niestety znalezienie tego układu na rynku graniczy z cudem (podobno już dawno nie produkowany) w związku z tym muszę znaleźć jakiś alternatywny układ. Niestety nie mam dużego doświadczenia z silnikami krokowymi, a już na pewno nie z 5-fazowymi. W związku z tym zwracam się z prośbą o podpowiedź jaki układ mogę tutaj zastosować, ewentualnie jakie zastosować alternatywne sterowanie takiego silnika.

Pozdrawiam.

0 9
  • #2 21 Sty 2009 09:38
    ADI-mistrzu
    Poziom 30  

Układ SLA5011 to zbiór 5 mosfet'ów z kanałem typu N.
    Zaś układ SLA5012 to zbiór 5 mosfet'ów z kanałem typu P.

Tak więc te dwa scalaki można zastąpić oddzielnymi mosfet'ami, dobranymi do parametrów silnika i sterowania.

Ten SI75-01 to nie jest przypadkiem SI7502 ? Z nim już będzie większy problem, podobno w starych kserokopiarkach czasem bywały.

0
  • #3 21 Sty 2009 14:10
    corepride
    Poziom 12  

Cytat:
    Układ SLA5011 to zbiór 5 mosfet'ów z kanałem typu N.
    Zaś układ SLA5012 to zbiór 5 mosfet'ów z kanałem typu P.

Zgadza się - te układy zastąpiłem już stosownymi tranzystorami.

Problem jest z SI-7501 - rzeczywiście jest on bardzo podobny do SI-7502, ale tak jeden jak i drugi jest praktycznie niedostępny w sprzedaży.....:cry:

0
  • #4 21 Sty 2009 14:46
    ADI-mistrzu
    Poziom 30