Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zmiana reflektorów na ksenonowe - Touran 2005 podłączenie

arrow00 21 Sty 2009 11:15 10801 11
  • #1 21 Sty 2009 11:15
    arrow00
    Poziom 11  

    Witam,
    mam do szanownych użytkowników kilka pytań.
    Jestem w trakcie zmiany świateł w moim aucie z normalnych halogenów na ksenonowe. Jako że nie lubię fuszerki zmieniam wszystko.
    Mam już zderzak ze spryskiwaczami i jestem w trakcie zakupu oryginalnych lamp ksenonowych VW. Pierwsze pytanie dotyczy podłączenia tychże lamp w moim aucie. Oryginalnie mam wtyczkę 10 pin. Do ksenonów potrzebna jest 12 pinowa. Mam już jej nr i zamówiłem taką w VW. Mam jedynie problem z podłączeniem. W sieci znalazłem taki schemat pochodzący z Jetty 2005 USA
    Zmiana reflektorów na ksenonowe - Touran 2005 podłączenie
    Jednak jak zaglądnąłem do mojego auta to zauważyłem, że podłączenie obejmuje nie tylko te 6 pinów wymienionych w powyższym schemacie ale także dodatkowo 3, czyli razem idzie 9 kabelków.
    Czy ktoś mógłby powiedzieć mi jak to podłączyć do nowej wtyczki aby działało tak jak powinno ? Wiem, że można kupić przejściówkę, ale to koszt 200 zł, więc kiepska to alternatywa.
    Drugie pytanie dotyczy poziomowania lamp. Teraz jest to realizowane ręcznie. Docelowo będzie samopoziomowanie. Muszę je jednak skompletować. Lampy i spryskiwacze chciałbym założyć wcześniej.
    Czy w lampach ksenonowych poziomowanie może być realizowane jak w zwykłych reflektorach halogenowych, za pomocą tego pokrętła po lewej stronie konsoli ? Czy możliwe jest tylko autopoziomowanie ?
    Z góry dzięki za pomoc i odpowiedzi na moje pytania.

    Pozdrawiam,

    Tomek

  • #2 21 Sty 2009 12:04
    Spacewalker
    Poziom 32  

    Nie wiem do konca jak to jest w Touranie, ale z regoly przy manualnym sterowaniu nie ma silników krokowych, a w xenonach sa. Dlatego jest tam jeden pin wiecej (3 a nie 2). No i lampy po uruchomieniu auta maja samo-testowanie - tzn opuszca sie i podniosa, w tedy stystem wie ze regulacja dziala. Sterownik - pamietam ze do B5 passata jak zakladalem to kosztowal 800zł + czujniki do zahaczy, kostki, kable (kup je tez) bo nie poradzisz sobie z zarabianiem koncówek, a tak tylko dosztukujesz i masz uszczelki w kostkach it) no i cała tapicerka do zdjecia, w sumie dzien roboty. Sprawdz w ELSIE jakie jest wyprowadzenie w przypadku zwyklych lamp a xenonowych i porownasz sobie co gdzie idzie.
    passat B5 po Lifcie 2003 rok tez miał w xenonach krokowe silniki, tu moze byc dpodobnie.

  • #3 21 Sty 2009 16:22
    arrow00
    Poziom 11  

    Witam,
    no właśnie chodzi mi to czy muszę założyć ten system poziomowania od razu czy można po jakimś czasie i do tej pory sterować reflektorami ksenonowymi ręcznie tak samo jak dotychczasowymi.
    Z tego co wywnioskowałem w ELSIE to połączenie jest takie samo jak na schemacie ,który znalazłem. Tylko że w tej wersji USA nie ma ręcznej regulacji wysokości świateł.
    Z tego co wiem to chyba jest tak (na przykładzie prawego reflektora):
    pin 5 - masa w główniej wiązce przewodów
    pin 6 - światło mijania
    pin 7 - masa przy reflektorze
    pin 8 - światła drogowe
    pin 9 - kierunkowskaz
    pin 10 - światła pozycyjne
    no i tak. Ze schematów w ELSIE wynika, że w reflektorze halogenowym jest silnik sterujący V49 (nr z ETKI 1J0941295A) a w ksenonie V48 (nr z ETKI 4B0941293A). Wygląda na to, że to całkiem inne silniki.
    W reflektorze halogenowym tym silnikiem sterują piny 1, 2 i 3.
    Łączą się one z regulatorem oświetlania i nastawnikiem zasięgu świateł.
    Ten łączy się z komputerem sterującym elektryką samochodu przez G/10, G/12 oraz G/4.
    W ksenonie silnikiem sterują 4 piny. Łączą się ze sterownikiem zasięgu J431.
    Główny problem to właśnie czy da się podłączyć sterowanie silnikiem V49 do silnika V48 tak aby ręcznie, z kabiny można było ustawić światła ?

    Pozdrawiam,

    Tomek

  • #4 21 Sty 2009 16:31
    jarsaw
    Poziom 23  

    Witam,nie podłączysz sterowania obecnego manualnego do sterowania xenonami bo to zupełnie inne silniczki i sterowanie. W xenonach masz silniczki krokowe sterowane po 4 kabelkach a u Ciebie obecnie jest 3 kable i zupełnie inne sygnały sterowania.

  • #5 21 Sty 2009 16:36
    arrow00
    Poziom 11  

    OKI. Dzięki za info. Czyli trzeba zakładać wszystko jednocześnie.

    Pozdrawiam,

    Tomek

  • #6 21 Sty 2009 19:40
    Spacewalker
    Poziom 32  

    mozesz zalozyc lampy ale nie bedziesz mial ich regulacji. Nie wiem ile wozisz samochodem ciezarów, wiec moze w ciagu pol roku nie zajdzie potrzeby ich regulowania.

  • #7 21 Sty 2009 22:19
    arrow00
    Poziom 11  

    Znalazłem cały zestaw z czujnikami i modułem sterującym do poziomowania za 500 zł, wraz z wtyczkami.
    Ale jeszcze się potarguję.
    U mnie dochodzi jeszcze zmiana bordnetzu na wersję highline bo taka obsługuje ksenony (mam auto w wersji Conceptline bez halogenów przeciwmgielnych i do nich ładowali bordnerz midline). Choć jak sprawdzam VAGiem ten moduł to w długim kodowaniu jest opcja z ksenonami do włączenia.
    No nic spróbuje się pobawić i zobaczę co wyjdzie.
    Dzięki za zainteresowanie i odpowiedzi.

    Pozdrawiam,

    Tomek

  • #8 21 Sty 2009 23:29
    Spacewalker
    Poziom 32  

    ja bym sie nie targował jak sprawne. Same czunjniki to masz po 200zł ponad.
    a co to ta wersja " bordnerz" ?

  • #9 22 Sty 2009 08:27
    arrow00
    Poziom 11  

    Witaj,
    bordnetz to komputer sterujący instalacją elektryczną samochodu - oznaczenie z ELSY - J519

  • #10 31 Sty 2009 10:44
    _diablo_
    Poziom 10  

    witam.wszystko jest do zrobienia...sterowanie z kabiny jest praktyczniejsze niz samopoziomowanie. w turanie , zeby było to profesjonalnie zrobione trzeba wymienic cała instalacje wewnątrz lampy(przełozyc od zwykłej lampy).potem pozostaje przełozenie i zamontowanie silniczka(tez z twoich zwykłych) nie ma z tym wiekszych problemów i nie widac po tem po d maska jakichs dodatkowych wtyczek czy przejsciówek

  • #11 31 Sty 2009 11:02
    Spacewalker
    Poziom 32  

    jesli takie sterowanie jest praktyczniejsze to napisz do VW ze ich system jest nic nie warty. Moze Ty jezdzisz z lampami ustawionymi na 1000m ze nie widzisz lini granicznej swiatla, a kazde auto z naprzeciwka mryga ci a ty sie cieszysz. Wsadzisz 100kg do baganizka i juz ile wyzej swiecisz i nawet nie zdajesz sobie z tego sprawy., Zatankuj auto do pelna, to jak bys posadzil jedna osobe z tylu.
    idac twoim tokiem myslenia, ustaw sobie kola na rozbierze, włacz kierunkowskazy cały czas, bo jest to praktyczniejsze. To nie ty masz wiedziec co jest praktyczneijsze, a system i stacja diagnostyczna. Oni maja przyzady ktore przeszly testy i maja normy i wg tych norm sie cały swiat kreci, czy ci to pasuje czy nie.

  • #12 31 Sty 2009 11:14
    Krzysi0
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Bez samopoziomowania xenony są nielegelne i koniec tematu.