Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zmiana reflektorów na ksenonowe - Touran 2005 podłączenie

arrow00 21 Jan 2009 11:15 12460 11
  • #1
    arrow00
    Level 12  
    Witam,
    mam do szanownych użytkowników kilka pytań.
    Jestem w trakcie zmiany świateł w moim aucie z normalnych halogenów na ksenonowe. Jako że nie lubię fuszerki zmieniam wszystko.
    Mam już zderzak ze spryskiwaczami i jestem w trakcie zakupu oryginalnych lamp ksenonowych VW. Pierwsze pytanie dotyczy podłączenia tychże lamp w moim aucie. Oryginalnie mam wtyczkę 10 pin. Do ksenonów potrzebna jest 12 pinowa. Mam już jej nr i zamówiłem taką w VW. Mam jedynie problem z podłączeniem. W sieci znalazłem taki schemat pochodzący z Jetty 2005 USA
    Zmiana reflektorów na ksenonowe - Touran 2005 podłączenie
    Jednak jak zaglądnąłem do mojego auta to zauważyłem, że podłączenie obejmuje nie tylko te 6 pinów wymienionych w powyższym schemacie ale także dodatkowo 3, czyli razem idzie 9 kabelków.
    Czy ktoś mógłby powiedzieć mi jak to podłączyć do nowej wtyczki aby działało tak jak powinno ? Wiem, że można kupić przejściówkę, ale to koszt 200 zł, więc kiepska to alternatywa.
    Drugie pytanie dotyczy poziomowania lamp. Teraz jest to realizowane ręcznie. Docelowo będzie samopoziomowanie. Muszę je jednak skompletować. Lampy i spryskiwacze chciałbym założyć wcześniej.
    Czy w lampach ksenonowych poziomowanie może być realizowane jak w zwykłych reflektorach halogenowych, za pomocą tego pokrętła po lewej stronie konsoli ? Czy możliwe jest tylko autopoziomowanie ?
    Z góry dzięki za pomoc i odpowiedzi na moje pytania.

    Pozdrawiam,

    Tomek
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    Spacewalker
    Level 32  
    Nie wiem do konca jak to jest w Touranie, ale z regoly przy manualnym sterowaniu nie ma silników krokowych, a w xenonach sa. Dlatego jest tam jeden pin wiecej (3 a nie 2). No i lampy po uruchomieniu auta maja samo-testowanie - tzn opuszca sie i podniosa, w tedy stystem wie ze regulacja dziala. Sterownik - pamietam ze do B5 passata jak zakladalem to kosztowal 800zł + czujniki do zahaczy, kostki, kable (kup je tez) bo nie poradzisz sobie z zarabianiem koncówek, a tak tylko dosztukujesz i masz uszczelki w kostkach it) no i cała tapicerka do zdjecia, w sumie dzien roboty. Sprawdz w ELSIE jakie jest wyprowadzenie w przypadku zwyklych lamp a xenonowych i porownasz sobie co gdzie idzie.
    passat B5 po Lifcie 2003 rok tez miał w xenonach krokowe silniki, tu moze byc dpodobnie.
  • #3
    arrow00
    Level 12  
    Witam,
    no właśnie chodzi mi to czy muszę założyć ten system poziomowania od razu czy można po jakimś czasie i do tej pory sterować reflektorami ksenonowymi ręcznie tak samo jak dotychczasowymi.
    Z tego co wywnioskowałem w ELSIE to połączenie jest takie samo jak na schemacie ,który znalazłem. Tylko że w tej wersji USA nie ma ręcznej regulacji wysokości świateł.
    Z tego co wiem to chyba jest tak (na przykładzie prawego reflektora):
    pin 5 - masa w główniej wiązce przewodów
    pin 6 - światło mijania
    pin 7 - masa przy reflektorze
    pin 8 - światła drogowe
    pin 9 - kierunkowskaz
    pin 10 - światła pozycyjne
    no i tak. Ze schematów w ELSIE wynika, że w reflektorze halogenowym jest silnik sterujący V49 (nr z ETKI 1J0941295A) a w ksenonie V48 (nr z ETKI 4B0941293A). Wygląda na to, że to całkiem inne silniki.
    W reflektorze halogenowym tym silnikiem sterują piny 1, 2 i 3.
    Łączą się one z regulatorem oświetlania i nastawnikiem zasięgu świateł.
    Ten łączy się z komputerem sterującym elektryką samochodu przez G/10, G/12 oraz G/4.
    W ksenonie silnikiem sterują 4 piny. Łączą się ze sterownikiem zasięgu J431.
    Główny problem to właśnie czy da się podłączyć sterowanie silnikiem V49 do silnika V48 tak aby ręcznie, z kabiny można było ustawić światła ?

    Pozdrawiam,

    Tomek
  • #4
    jarsaw
    Level 23  
    Witam,nie podłączysz sterowania obecnego manualnego do sterowania xenonami bo to zupełnie inne silniczki i sterowanie. W xenonach masz silniczki krokowe sterowane po 4 kabelkach a u Ciebie obecnie jest 3 kable i zupełnie inne sygnały sterowania.
  • #5
    arrow00
    Level 12  
    OKI. Dzięki za info. Czyli trzeba zakładać wszystko jednocześnie.

    Pozdrawiam,

    Tomek
  • #6
    Spacewalker
    Level 32  
    mozesz zalozyc lampy ale nie bedziesz mial ich regulacji. Nie wiem ile wozisz samochodem ciezarów, wiec moze w ciagu pol roku nie zajdzie potrzeby ich regulowania.
  • #7
    arrow00
    Level 12  
    Znalazłem cały zestaw z czujnikami i modułem sterującym do poziomowania za 500 zł, wraz z wtyczkami.
    Ale jeszcze się potarguję.
    U mnie dochodzi jeszcze zmiana bordnetzu na wersję highline bo taka obsługuje ksenony (mam auto w wersji Conceptline bez halogenów przeciwmgielnych i do nich ładowali bordnerz midline). Choć jak sprawdzam VAGiem ten moduł to w długim kodowaniu jest opcja z ksenonami do włączenia.
    No nic spróbuje się pobawić i zobaczę co wyjdzie.
    Dzięki za zainteresowanie i odpowiedzi.

    Pozdrawiam,

    Tomek
  • #8
    Spacewalker
    Level 32  
    ja bym sie nie targował jak sprawne. Same czunjniki to masz po 200zł ponad.
    a co to ta wersja " bordnerz" ?
  • #9
    arrow00
    Level 12  
    Witaj,
    bordnetz to komputer sterujący instalacją elektryczną samochodu - oznaczenie z ELSY - J519
  • #10
    _diablo_
    Level 10  
    witam.wszystko jest do zrobienia...sterowanie z kabiny jest praktyczniejsze niz samopoziomowanie. w turanie , zeby było to profesjonalnie zrobione trzeba wymienic cała instalacje wewnątrz lampy(przełozyc od zwykłej lampy).potem pozostaje przełozenie i zamontowanie silniczka(tez z twoich zwykłych) nie ma z tym wiekszych problemów i nie widac po tem po d maska jakichs dodatkowych wtyczek czy przejsciówek
  • #11
    Spacewalker
    Level 32  
    jesli takie sterowanie jest praktyczniejsze to napisz do VW ze ich system jest nic nie warty. Moze Ty jezdzisz z lampami ustawionymi na 1000m ze nie widzisz lini granicznej swiatla, a kazde auto z naprzeciwka mryga ci a ty sie cieszysz. Wsadzisz 100kg do baganizka i juz ile wyzej swiecisz i nawet nie zdajesz sobie z tego sprawy., Zatankuj auto do pelna, to jak bys posadzil jedna osobe z tylu.
    idac twoim tokiem myslenia, ustaw sobie kola na rozbierze, włacz kierunkowskazy cały czas, bo jest to praktyczniejsze. To nie ty masz wiedziec co jest praktyczneijsze, a system i stacja diagnostyczna. Oni maja przyzady ktore przeszly testy i maja normy i wg tych norm sie cały swiat kreci, czy ci to pasuje czy nie.
  • #12
    Krzysi0
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Bez samopoziomowania xenony są nielegelne i koniec tematu.