Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI, problemy z zapalaniem

21 Sty 2009 13:06 12481 5
  • Poziom 9  
    Witam, od jakiegoś czasu mam problem ze swoim samochodem, od czasu do czasu nie mogę go zapalić a kilka razy zdarzyło się, że zgasł mi na światłach i nie chciał zapalić przez nawet 10 minut. Problem występuje rzadko (co kilka dni) i zawsze na ciepłym silniku. Po tym gdy w końcu zapali w komputerze zapisuje się błąd czujnika położenia wałka rorządu a auto jest sprawne znowu przez kilka dni, i tak w kółko.
    Najgorsze jest to, że w serwisie Hyundaia sprawdzili i pomierzyli wszystko, czujnik wymieniłem na nowy a problem nie znikną, zawsze po tym jak nie moge zapalic pokazuje błąd czujnika wałka rozrządu. Serwis można powiedzieć, że się poddał bo powiedzieli, że nie mogą znaleźć przyczyny ponieważ auto jak jest w serwisie to pracuje w porząduku a jedyny ślad po awarii to w kółko wyskakujący błąd czujnika.
    Może ktoś z Was miał podobny problem z samochodem, dodam tylko, że układ wtryskowy (wtryski, pompa) sprawdziłem w pierwszej kolejności i jest OK, nie sprawdzałem tylko filtra paliwa. Poza tym silnik chodzi bez zarzutu.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 12  
    Z powodu usterki tego czujnika (podczas pracy) silnik nie zgaśnie.
    Nie sprecyzowałeś czy zgasł na światłach sam , czy z powodu nieodpowiedniego ruszenia.

    ps. w którym serwisie byłeś ?
  • Poziom 9  
    Samochód gaśnie sam w momencie zatrzymania, z tym, że zdarzyło mi się to dotychczas trzy razy, za pierwszym nie mogłem go zapalić przez dłuższy czas, ostatnie dwa razy zgasł ale zapalił od razu (miałem juz wymieniony czujnik wałka)
    Jeśli chodzi o serwis to był to Serwis Hyundaia na wjeździe do Pruszkowa od strony Piastowa
  • Poziom 12  
    Błąd tego czujnika może także wynikac z problemu z jego obwodem , lub synchronizacji rozrządu ( w przypadku tego ostatniego jednak pojawiał by się po uruchomieniu i byłby problem z mocą ).
    Ciężko będzie namierzyc z powodu tej okresowości.

    Może zmień serwis , ten który wybrałeś jest chyba najmłodszy.
  • Poziom 9  
    Udało mi się usunąć usterkę, okazało się, że przyczyną był czujnik położenia wału korbowego, jego awaria powodowała brak synchronizacji pomiędzy wałkiem rozrządu a wałem korbowym. Z niewiadomych mi przyczyn komputer brak synchronizacji pokazywał jako usterka czujnika położenia wałka rozrządu dlatego czujnik położenia wału korbowego wymieniłem na ryzyko, albo sie uda albo nie, ale na szczęście się udało.
    Mechanik który mi to zasugerował powiedział, że dziwi się że serwisy Hyundaia mając taką możliwość i dostęp do części nie podmienili na próbę czujnika żeby sprawdzić żeby sprawdzić czy to pomoże. Po tych przejściach mogę odradzić z korzystania z serwisów Hyundaia, mechanicy mają zerową wiedzę na temat samochodów które naprawiają, potrafią tylko podłączyć komputer. Ja byłem w dwóch serwisach w Warszawie Jaworski Gajewski i Hyundai przed Pruszkowem, odradzam korzystanie z ich usług, zwłaszcza uważajcie na Jaworski&Gajewski, serwisowałem u nich samochód przez 1,5 roku także mam o czym opowiadać
  • Poziom 10  
    Może trochę późno odgrzewam temat,ale może ktoś skorzysta-
    ale miałem ten sam problem jak w topicu.
    Byłem w lokalnym serwisie Hyundaia,zapłaciłem za bzdurne działania;(wymina filtra paliwa -bo zima),sprawdzenie na komp. itd bzdet,po wyjeździe uktnąłem na skrzyżowaniu.W tzw międzyczasie zdobyłem tel do mechanika-elektryka rozumnego z ambicjami.
    Jego diagnoza wstępna: czujenik położenia wału korbowego:-po 18 godzina auto sprawne ,ja zadowolony i tak było do sprzedaży.
    OMIJAĆ AUTORYZOWANE STACJE HYUNDAY.Hyunadaje naprawde sa mało awaryjne,ale jak sie coś zepsuje - to serwisy :LIIIPA niestety.