Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MB 308D 2,3 96' Przełącznik biegów skrzyni automatycznej

21 Sty 2009 21:52 10631 20
  • Poziom 12  
    Witam wszystkich..
    Poszukuję ,albo schematu tego modelu ,albo podpowiedzi porad nt. przełącznika automatycznej skrzyni ,ponieważ kupiłem ten samochód całkiem niedawno ,a została zrobiona niewiem czy prowizorka ,ale działa w każdym bądź razie.
    Chodzi mi o to by naprawić te przełączniki i przejść na sterowanie dzięki nim ,bo już dziś miałem małe zajście bo niechcący się włączył R i zaczął powoli jechać(a za mną ktoś stał).
    W tej chwili jest to zrobione za pomocą wajchy przyczepionej pod siedzeniem kierowcy i podczas opuszczania, bądź podnoszenia wajchy ,zmienia się poszczególne przełożenia.
    Na początku myślałem ,że to poprostu przełącznik i że wymienie przyciski z deski i będzie po kłopocie ,ale podczas oglądania bliższego tego cuda dostrzegłem jakieś swego rodzaju cięgno idące pod spód podłogi, więc niewiem czy to nie bardziej zaawansowana zabawka...
    Proszę was o pomoc.
    Jestem elektrykiem z zawodu ,więc mówcie wprost.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 18  
    Na początek proponuje od podstawowych danych samochodu: (poczatek numeru nadwozia trzy literki i chocby 6 cyferek)
    hmmmm Troche tu zamieszałeś i ciężko sie domyślic o co chodzi. Domyslam sie , że chodzi Ci o "cięgno" biegnące od lewarka dzwigni zmiany biegów do skrzyni. moze jakaś fotka tej prowizorki.
  • Poziom 12  
    WDB903312 .
    No jest tam właśnie takie cięgno i włąśnie niewiem czy ten przełącznik jest czysto elektryczny czy może mechaniczny ,a może oba na raz.
    Niewiem jak to jest rozwiązane...

    MB 308D 2,3 96' Przełącznik biegów skrzyni automatycznej
    MB 308D 2,3 96' Przełącznik biegów skrzyni automatycznej
    MB 308D 2,3 96' Przełącznik biegów skrzyni automatycznej
    MB 308D 2,3 96' Przełącznik biegów skrzyni automatycznej

    Oto zdjątka, jak coś to moge wstawić oryginalne wielkości zdjęć (po 2,5MB)
  • Poziom 12  
    Czy naprawdę nikt z was nie potrafi pomóc?
    Dziś rozebrałem tę puszkę z przełącznikami i jest najeżona elektroniką ,więc zapowiada się grubsza robota choć wydaje mi się że przełączniki powinny działać ,bo sama płytka jest czysta.

    Są dwa złącza wieloprzewodowe coś około 40 przewodów.

    Proszę o jakieś porady bo już sam niewiem
  • Poziom 10  
    Witam
    Niewątpliwie ta wajha to "duży patent".
    Jeżdzę 308D automat z 95r, i biegi zmienia się przyciskami.
    Niestety ostatnio zaczeło coś nawalać i czasami przy zmianie biegów coś się zawiesza niby jest N lub P a jedzie do przodu.
    w zwiazku z tym mam pytanie czy udało się Panu rozgryść bardziej temat.
    Jeżeli coś znajde obiecuję się odezwać.
    Pozdrawiam Artur
  • Poziom 12  
    Nie rozwiązałem problemu ,bo w sumie działa niezawodnie jeśli chodzi o zmianę biegów... Nie wiedząc nic głębiej niechce misie nawet tam grzebać głębiej. Pozatym czas mam tylko w weekendy i to w sumie na odpoczynek bo robie od 5ej do 21ej od pon -pt
  • Spec od Mercedesów
    Będziecie mieć problemy ze zdobyciem schematu. Ta wersja skrzyni była produkowana w bardzo ograniczonej ilości, i w zasadzie głównie na potrzeby "BundesPost"
    Jest jednak szansa - znalazłem kiedyś schemat w WIS-ie (serwisowy program Mercedesa) Trzeba po prostu dorwać kogoś, kto takim programem dysponuje, lub wejść w kontakt z kimś z serwisu Mercedesa i dać mu "na flaszkę"
  • Poziom 12  
    WIS powiadasz?
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    przełącznik jest elektryczny.W tej obudowie alminiowej jest silnik taki jak od wycieraczek na obwodzie koła zębatego są styki okło 10.W skład systemu wchodzą dwa przekażniki dwu stanowe dwu stykowe
  • Poziom 12  
    sztajner rudolf napisał:
    przełącznik jest elektryczny.W tej obudowie alminiowej jest silnik taki jak od wycieraczek na obwodzie koła zębatego są styki okło 10.W skład systemu wchodzą dwa przekażniki dwu stanowe dwu stykowe


    No dobrze, wiemy już trochę więcej, ale jak ze sobą jest to połączone i co zrobić by za pomocą nawet innych przycisków czy przełączników sterować tym silnikiem...
  • Poziom 1  
    Witam Mam wielki problem co do tej skrzyni
    wczoraj zmienialem lampki podswietlania tablicy i od tej pory nie moge ruszyc autem
    odpalilem go normalnie i wlaczylem bieg a po chwili jechal mi do tylu a chcialem jechac do przodu malo tego pod siedzeniem bezpiecznik wytrzeliwuje za kazdym razem jak wloze inny . zaczelo sie kopcic z przelacznika. teraz w ogole nie moge go odpalic .
    moze jakies spiecie niewiem pomozecie mi ?;>
  • Poziom 12  
    cuju napisał:
    Witam Mam wielki problem co do tej skrzyni
    wczoraj zmienialem lampki podswietlania tablicy i od tej pory nie moge ruszyc autem
    odpalilem go normalnie i wlaczylem bieg a po chwili jechal mi do tylu a chcialem jechac do przodu malo tego pod siedzeniem bezpiecznik wytrzeliwuje za kazdym razem jak wloze inny . zaczelo sie kopcic z przelacznika. teraz w ogole nie moge go odpalic .
    moze jakies spiecie niewiem pomozecie mi ?;>


    Spróbuj sprawdzić czy nie zrobiłeś jakiegoś zwarcia wymieniając tą lampkę. Podaj nr bezpiecznika który się tak przepala, no i jak wygląda sprawa samego przełączania skrzyni tam na przyciskach.
    Możesz podać nr VIN to sprawdzę czy masz taką samą skrzynię jak ja czyli
    722.337 w4a028

    Jakby coś mam cały zestaw czyli silnik + skrzynia + elektronika.
    Wymieniam z 2,3D 80KM na 3,5L B 220km z 4b automatem :)

    Dodano po 7 [minuty]:

    Gerri napisał:
    Będziecie mieć problemy ze zdobyciem schematu. Ta wersja skrzyni była produkowana w bardzo ograniczonej ilości, i w zasadzie głównie na potrzeby "BundesPost"
    Jest jednak szansa - znalazłem kiedyś schemat w WIS-ie (serwisowy program Mercedesa) Trzeba po prostu dorwać kogoś, kto takim programem dysponuje, lub wejść w kontakt z kimś z serwisu Mercedesa i dać mu "na flaszkę"


    Powiem Ci szczerze ,że nie tylko sprintery miały tą skrzynię, ale i G klasy niektóre.
    Trochę pobuszowałem po necie i po WIS i znalazłem chociażby to ,że ta skrzynia ma przełożenie najwyższe 1:1 dlatego tak to pali chyba(+ most 38/5).
    :)
    Załączniki:
  • Poziom 1  
    Witam, posiadam MERCEDES 308 2.3 automat 94 r. Mam problem taki iż skrzynia coś się pierdzieli. Odpalalem samochód z P bez problemu na 4 wchodziło i można było jechać. Ale potem lampki gasły a biegi już się nie właczały a samochód jechał do przodu ( zostawał na tym biegu z początku odpalenia . Pomagało wciśniecie tego przycisku po pedałem gazu i skrzynia jakos łapią). Potem padło już wszystko i na nic nie reagowały przyciski. Teraz mam prowizorkę zrobioną ,,wajche,, . Samochód rusza jak ślimak a piegi właczają się po kolei czyli przy predkosci 40 wchodzi juz 4 bieg. MOŻE KTOŚ POSIADA CZEŚCI OD TEJ SKRZYNI np. KICK-DOWN, STEROWNIKI LUB COŚ INNEGO .Proszę o pomoc kacpus12(malpa)op.pl. WOJTEK

    https://obrazki.elektroda.pl/8704419200_1297679293.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/4737817200_1297679390.jpg
  • Poziom 12  
    wojtalportal napisał:
    Witam, posiadam MERCEDES 308 2.3 automat 94 r. Mam problem taki iż skrzynia coś się pierdzieli. Odpalalem samochód z P bez problemu na 4 wchodziło i można było jechać. Ale potem lampki gasły a biegi już się nie właczały a samochód jechał do przodu ( zostawał na tym biegu z początku odpalenia . Pomagało wciśniecie tego przycisku po pedałem gazu i skrzynia jakos łapią). Potem padło już wszystko i na nic nie reagowały przyciski. Teraz mam prowizorkę zrobioną ,,wajche,, . Samochód rusza jak ślimak a piegi właczają się po kolei czyli przy predkosci 40 wchodzi juz 4 bieg. MOŻE KTOŚ POSIADA CZEŚCI OD TEJ SKRZYNI np. KICK-DOWN, STEROWNIKI LUB COŚ INNEGO .Proszę o pomoc kacpus12(malpa)op.pl. WOJTEK

    https://obrazki.elektroda.pl/8704419200_1297679293.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/4737817200_1297679390.jpg


    Ja posiadam cały silnik i skrzynię na sprzedaż. Jestem w trakcie SWAPa i wszystko juz jest poza samochodem.
    Skrzynia na bank działa tylko problem jest tak jak w temacie czyli przerobione na wajchę przez poprzedniego właściciela. Tak jeździłem i brak jakichkolwiek problemów.
    Tu masz krótki filmik jak chodziła skrzynia u mnie w aucie

    Link
  • Poziom 10  
    Witam ja r ownież mam problem z modułem skrzyni prosze o schemat jeżeli ktoś posiada
    pozdrawiam
  • Poziom 12  
    schemat masz kilka postów wyżej... Pozdro
  • Poziom 1  
    Witam mam problem z mercedesem 308 pocztowcem automat nie świecą się przyciski zmiany biegów i nie reaguje silniczek wybierak biegów co jest przyczyną panowie ???
  • Poziom 2  
    Proszę o poradę co mam robić w samochodzie Mercedes 308 d /95 bo nie zawsze chcą mi wchodzić biegi na sterowniku,a jak poruszam cięgnem przy skrzynii biegu to czasami biegi się włączają na sterowniku.Byłem już u mechanika zwykłego i stwierdził że to może być sterownik na desce rozdzielczej.Proszę o pomoc i czy można taki sterownik gdzieś kupić.
  • Poziom 1  
    przyłączam się do posta , u mnie jak jest zimno przełączam na R- wsteczny i potem po zmianie na N czy 4 zostaje na wstecznym , nie chce zmienić pomaga tylko jak dodam gazu ( większy prąd ? ) po wyłączeniu silnika nie wraca na inny bieg - trzeba podłączyć prostownik. Wymiana akumulatora nie pomogła.

  • Poziom 11  
    MB 308D 2,3 96' Przełącznik biegów skrzyni automatycznej

    Gdyby ktoś miał problemy z wyżej wymieniona skrzynią w sprinterze czy kaczce to służę pomocą, jestem też w stanie sprawdzić i naprawić każdy element.
    kontakt 727990120
  • Poziom 3  
    Witam. Mam problem ze skrzynią biegów. Jest to skrzynia automatyczna starego typu na guziki . W czwartek auto się zatrzymało i przełączyło się na tryb parking i nie ma możliwości zmiany na inny tryb pomimo wciskania innych przycisków. Problem polega również na tym że jest to food truck i jestem 400 kilometrów od domu A elektryk który miał przyjechać nie przyjechał więc mam pytanie czy ktoś jest w stanie mi jakoś pomóc albo wytłumaczyć co mogę zrobić żeby to ruszyć?