Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Niedziałająca klimatyzacja VW Polo 2007

22 Sty 2009 10:54 23507 29
  • Poziom 10  
    Witam
    W polo 1,4 TDI (kod silnika BNV) mam klimatyzację manualną. Po włączeniu klimatyzacji nie załącza się sprężarka jak również wentylator. Myślałem że uszkodzona jest sprężarka, ale na stacji gdzie robią klimę sprawdzili na krótko i sprężarka działa. Gaz jest, wtedy ładnie spręża, ale nie włącza się wentylator. Wentylator jest sprawny sprawdzałem go testami z vaga. Jednakże na vagu nie wskazuje mi ciśnienie równe 0. Czy winą może być czujnik ciśnienia?
    Proszę o poradę


    Nie ma takiej usterki o nazwie "problem". Proszę poprawić tytuł wątka z godnie z pkt. 11 regulaminu forum. robokop
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 31  
    klima sie nie załacza ponizej temp 5 st, lub 10 ... jakos tak
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 10  
    Wiem o tym, że klima się nie załącza poniżej 5st, tym bardziej wiedzą to Ci co mi sprawdzali klimatyzację. Wszystko było sprawdzane w ogrzewanym warsztacie, wiec co można ewentualnie sprawdzić?
  • Poziom 12  
    może masz uszkodzony czujnik termiczny i nie uruchomisz klimy
  • Poziom 26  
    w polo 2007 jak sprawdzili sprezarke na krotko ???
    jest tam sprzeglo w sprezarce ????? poza tym jak nie pokazuje cisnienia to czujnik o ile gaz jest ok .

    Dodano po 1 [minuty]:

    tyle ze powinien byc blad

    Dodano po 1 [minuty]:

    niewiem czy jeszcze robia sprezarki z sprzegielkiem ,moze w manualach sprawdze jotro
  • Poziom 17  
    nie wszystkie błędy pokaże vag trzeba czasami się nakombinować
  • Poziom 26  
    w nowych modelach jak nie ma gazu to wywala blad

    Dodano po 1 [minuty]:

    poza tym dziwi mnie ,nie pamietam ale moze w polo jest jeszcze sprzegielko bo w innych joz nie ma jest zawor wysterowywujacy i sprezarka jest inaczej zbudowana w srodku ,caly czas sie kreci z silnikiem .

    Dodano po 51 [sekundy]:

    wywala blad o braku czynnika ze cisnienie za male

    Dodano po 2 [minuty]:

    jotro sprawdze
  • Poziom 10  
    Witam
    Sprężarka cały czas się kręci z silnikiem.
    Po podłączeniu vaga widzę błąd 819 (czujnik wysokiego ciśnienia G65).
    Jak byłem na sprawdzaniu, podłączyli pod klimę manometry ciśnienie w układzie jest w porządku, czyli układ jest szczelny. Sprężarka nie startowała dlatego podłączyli ją na krótko, wtedy wystartowała zmieniało się ciśnienie w układzie. Jednakże wentylator nie wystartował.
    Podejrzewany przeze mnie czujnik zlokalizowałem w okolicach zbiorniczka płynu chłodzącego, jest to czujnik 3 pinowy. Czy to właściwy czyjnik czy inny?
    Dziękuje za zainteresowanie tematem

    Czujnik temperatury jest raczej ok, gdyż wskazuje realną temperaturę
  • Poziom 26  
    no to wymien czujnik ,jesli masz odpowiednia ilosc gazu ,pamietaj ze 100 gram mniej i moze byc cisnienie nie odpowiednie i bedzie glosil blad i klima nie pojdzie.
  • Poziom 10  
    Czy aby wymienić czujnik ciśnienia trzeba spuścić gaz czy można to zrobić samemu? Bo widziałem dwie różne opinie
  • Poziom 12  
    zazwyczaj pod czujnikiem masz wentyl , trochę może polecieć

  • Poziom 17  
    Presostat powinien być odizolowany zaworem, więc kręć go śmiało. Szkoda, że mieszkasz daleko, bo bym chętnie wziął nieco groasza za naprawę.
  • Poziom 10  
    Dzięki za wszystkie odpowiedzi i zainteresowanie tematem. Od poniedziałku ruszam z naprawą oby skutki były pozytywne :)
  • Poziom 10  
    Witam po długim czasie
    Wymieniłem tak jak pisałem wcześniej czujnik, ponownie udałem się na sprawdzenie klimy. Gaz jest ale mimo to sprężarka nie chce się załączyć. Pomieszczenie ogrzewane. Czy winą nie działającej klimy może być silniczek V154 gdyż na vagu mam błąd :
    01596 041
    Silnik wykonawczy klapy swiezego powietrza-/obiegu
    zamknietego - V154
    zablokowany lub bez napiecia

    Zlokalizowałem ten silniczek i okazuje się że wtyczka nie jest do niego podłączona, gdyż w instalacji elektrycznej jest wtyczka 6 pinowa w jednej linii a silniczek ma gniazdo 6 pinowe ale w 2 liniach. Istnieje jakiś sposób aby oszukać komputer tz coś podłączyć aby sterownikowi zasymulować silniczek V154
  • Poziom 10  
    Problem z silniczkiem naprawiony. Jest już podłączony do instalacji zrobiłem nastawy podstawowe. Błędów z silniczka nie ma ale mam za to błąd:
    VAG-COM Version: Release 311.2-N

    Control Module Part Number: 6Q0 820 045
    Component and/or Version: Klimaanlage X0840
    Software Coding:
    Work Shop Code:
    1 Fault Found:
    00819 - High Pressure Sensor (G65)
    28-00 - Short to B+

    Czyżbym miał takie szczęście że wymieniłem na uszkodzony? Czy wina może leżeć gdzie indziej?
  • Moderator Samochody
    caro444 napisał:
    Problem z silniczkiem naprawiony. Jest już podłączony do instalacji zrobiłem nastawy podstawowe. Błędów z silniczka nie ma ale mam za to błąd:
    VAG-COM Version: Release 311.2-N

    Control Module Part Number: 6Q0 820 045
    Component and/or Version: Klimaanlage X0840
    Software Coding:
    Work Shop Code:
    1 Fault Found:
    00819 - High Pressure Sensor (G65)
    28-00 - Short to B+

    Czyżbym miał takie szczęście że wymieniłem na uszkodzony? Czy wina może leżeć gdzie indziej?


    Czujnik wysokiego Cisnienia, zwarcie do plusa tak? sprawdz przewody, wiązki, czy gdzies nie są uszkodzone, sprawdz czy jest napiecie na czujniku.
  • Poziom 10  
    Panowie jaka powinna być prawidłowa ilość gazu w układzie? Bo na stacji nabijali wg danych do polo z 2003 a ja mam z 2007, może coś się zmieniło
  • Moderator Samochody
    Z tego co pamiętam to 600 +-25gr, ale to klima powinna działać nawet jeśli będzie tam 400 gr, presostat niskiego ciśnienia wyłączą sprężarkę kiedy jest koło 0,5 bara, a presostat wysokiego ciśnienia wyłącza kiedy na wysokim jest ponad 30.
  • Poziom 10  
    Sprawdziłem napięcie na czujniku między pianem 2 i 3 jest 12V. Zauważyłem dziwną rzecz odłączyłem kabel od sprężarki i jak sprawdzam na nim napięcie miernikiem to jest 12V natomiast jak podłączam pod wtyczkę żarówkę to ona nie świeci i napięcie wtedy jest równe 0. Kto ma pomysły co to może być, czyżby sterownik?
  • Moderator Samochody
    caro444 napisał:
    Sprawdziłem napięcie na czujniku między pianem 2 i 3 jest 12V. Zauważyłem dziwną rzecz odłączyłem kabel od sprężarki i jak sprawdzam na nim napięcie miernikiem to jest 12V natomiast jak podłączam pod wtyczkę żarówkę to ona nie świeci i napięcie wtedy jest równe 0. Kto ma pomysły co to może być, czyżby sterownik?


    Czujnik ok, a co do tego napięcia to normalne, miernik nie obciąża źródła dlatego pokaże Ci 12 volt.
  • Poziom 10  
    Ale skoro pod obciążeniem nie ma napięcia to jak ma zadziałać sprężarka?
  • Moderator Samochody
    Odszukaj przekaźnik od sprężarki i sprawdź, czy przychodzi sterowanie. Jeśli nie przychodzi, dalej jest uszkodzenie w układzie klimatyzacji.
  • Poziom 29  
    caro444 napisał:
    Sprawdziłem napięcie na czujniku między pianem 2 i 3 jest 12V. Zauważyłem dziwną rzecz odłączyłem kabel od sprężarki i jak sprawdzam na nim napięcie miernikiem to jest 12V natomiast jak podłączam pod wtyczkę żarówkę to ona nie świeci i napięcie wtedy jest równe 0. Kto ma pomysły co to może być, czyżby sterownik?


    Dzieje się tak dlatego, że po drodze jest rezystancja dużo większa od rezystancji żarówki (uszkodzone przewody lub styki przekaźnika lub jakaś "kostka" połączeniowa). Miernik ma dużą rezystancję wewnętrzną to napięcie rozkłada się odwrotnie niż przy podłączeniu żarówki - przypomnij sobie połączenie szeregowe rezystancji.
  • Poziom 10  
    Domex32 w jaki sposób oszukać przekaźnik od sprężarki?
  • Moderator Samochody
    Bezpiecznik w skrzynce w komorze silnika, nr 11, od układu klimatyzacji.

    Przekaźniki prawdopodobnie w okolicach modułu sterującego klimatyzacja.

    W moich serwisówkach nie znalazłem takowego w żadnej ze krzynek bezpiecznikowych.

    Zajrzyj co się kryje za schowkiem, a jeśli nie to prześledź drogę przewodu zasilającego sprzęgło sprężarki.

    Jeszcze ewentualnie można sprawdzić skrzynkę z przekaźnikami pod kierownica z lewej strony.
  • Poziom 43  
    Moze by ktos wyslal autora tematu na zczytanie bledow?Presostat jest w nim elektroniczny,dostaje plusa,mase a trzecim przewodem wedruje sygnal kodowany o stanie cisnienia w ukladzie do sterownika silnika.Nie ma zadnego przekaznika sprezarki klimy,zalacza ja ECU silnika(bodajze za posrednictwem modulu sterujacego wentylatorami)Podglad wartosci wyjasni wszystko,czczegolnie czy sterownik widzi wartosc cisnienia w ukladzie
  • Poziom 10  
    Błąd jaki jest to 00819, o którym wcześniej pisałem. Niżej przedstawiam zrzuty w bloków
    Niedziałająca klimatyzacja VW Polo 2007Niedziałająca klimatyzacja VW Polo 2007Niedziałająca klimatyzacja VW Polo 2007
  • Poziom 43  
    Jesli uklad jest napelniony i cisnienie prawidlowe to presostat jest do wymiany(w bloku wartosci zmierzonych cisnienie wynosi 0bar).We wczesniejszych modelach mozna bylo sprawdzic stan presostatu,zwierajac jego odpowiednie piny i kompresor ruszal(wentyle tez)Tutaj jest to nie mozliwe bo presostat pracuje na calkowicie innej zasadzie.Dopoki sterownik nie widzi cisnienia w ukladzie(a info o nim podaje presostat)nie ma szans na wlaczenie kompresora
  • Poziom 10  
    Wszystko się zgadza, dlatego już na samym początku pisałem że ciśnienie na vagu jest równe 0. Wymieniłem już wcześniej presostat i efekt był taki sam, czyżby do trzech razy sztuka?
  • Poziom 10  
    Jednak do trzech razy sztuka, czujnik ponownie wymieniłem i teraz klima hula aż miło