Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Niedziałająca klimatyzacja VW Polo 2007

caro444 22 Sty 2009 10:54 20567 29
  • #1 22 Sty 2009 10:54
    caro444
    Poziom 10  

    Witam
    W polo 1,4 TDI (kod silnika BNV) mam klimatyzację manualną. Po włączeniu klimatyzacji nie załącza się sprężarka jak również wentylator. Myślałem że uszkodzona jest sprężarka, ale na stacji gdzie robią klimę sprawdzili na krótko i sprężarka działa. Gaz jest, wtedy ładnie spręża, ale nie włącza się wentylator. Wentylator jest sprawny sprawdzałem go testami z vaga. Jednakże na vagu nie wskazuje mi ciśnienie równe 0. Czy winą może być czujnik ciśnienia?
    Proszę o poradę


    Nie ma takiej usterki o nazwie "problem". Proszę poprawić tytuł wątka z godnie z pkt. 11 regulaminu forum. robokop

    0 29
  • Relpol
  • #2 22 Sty 2009 15:51
    Spacewalker
    Poziom 32  

    klima sie nie załacza ponizej temp 5 st, lub 10 ... jakos tak

    0
  • #3 26 Sty 2009 09:41
    caro444
    Poziom 10  

    Wiem o tym, że klima się nie załącza poniżej 5st, tym bardziej wiedzą to Ci co mi sprawdzali klimatyzację. Wszystko było sprawdzane w ogrzewanym warsztacie, wiec co można ewentualnie sprawdzić?

    0
  • Relpol
  • #4 26 Sty 2009 21:03
    robsi1
    Poziom 12  

    może masz uszkodzony czujnik termiczny i nie uruchomisz klimy

    1
  • #5 26 Sty 2009 23:47
    fil2006
    Poziom 27  

    w polo 2007 jak sprawdzili sprezarke na krotko ???
    jest tam sprzeglo w sprezarce ????? poza tym jak nie pokazuje cisnienia to czujnik o ile gaz jest ok .

    Dodano po 1 [minuty]:

    tyle ze powinien byc blad

    Dodano po 1 [minuty]:

    niewiem czy jeszcze robia sprezarki z sprzegielkiem ,moze w manualach sprawdze jotro

    0
  • #6 26 Sty 2009 23:48
    szarak
    Poziom 17  

    nie wszystkie błędy pokaże vag trzeba czasami się nakombinować

    -1
  • #7 26 Sty 2009 23:57
    fil2006
    Poziom 27  

    w nowych modelach jak nie ma gazu to wywala blad

    Dodano po 1 [minuty]:

    poza tym dziwi mnie ,nie pamietam ale moze w polo jest jeszcze sprzegielko bo w innych joz nie ma jest zawor wysterowywujacy i sprezarka jest inaczej zbudowana w srodku ,caly czas sie kreci z silnikiem .

    Dodano po 51 [sekundy]:

    wywala blad o braku czynnika ze cisnienie za male

    Dodano po 2 [minuty]:

    jotro sprawdze

    1
  • #8 27 Sty 2009 06:52
    caro444
    Poziom 10  

    Witam
    Sprężarka cały czas się kręci z silnikiem.
    Po podłączeniu vaga widzę błąd 819 (czujnik wysokiego ciśnienia G65).
    Jak byłem na sprawdzaniu, podłączyli pod klimę manometry ciśnienie w układzie jest w porządku, czyli układ jest szczelny. Sprężarka nie startowała dlatego podłączyli ją na krótko, wtedy wystartowała zmieniało się ciśnienie w układzie. Jednakże wentylator nie wystartował.
    Podejrzewany przeze mnie czujnik zlokalizowałem w okolicach zbiorniczka płynu chłodzącego, jest to czujnik 3 pinowy. Czy to właściwy czyjnik czy inny?
    Dziękuje za zainteresowanie tematem

    Czujnik temperatury jest raczej ok, gdyż wskazuje realną temperaturę

    0
  • #9 27 Sty 2009 08:28
    fil2006
    Poziom 27  

    no to wymien czujnik ,jesli masz odpowiednia ilosc gazu ,pamietaj ze 100 gram mniej i moze byc cisnienie nie odpowiednie i bedzie glosil blad i klima nie pojdzie.

    0
  • #10 27 Sty 2009 09:24
    caro444
    Poziom 10  

    Czy aby wymienić czujnik ciśnienia trzeba spuścić gaz czy można to zrobić samemu? Bo widziałem dwie różne opinie

    1
  • #11 27 Sty 2009 18:11
    robsi1
    Poziom 12  

    zazwyczaj pod czujnikiem masz wentyl , trochę może polecieć

    0
  • #12 27 Sty 2009 21:06
    autkom

    Poziom 17  

    Presostat powinien być odizolowany zaworem, więc kręć go śmiało. Szkoda, że mieszkasz daleko, bo bym chętnie wziął nieco groasza za naprawę.

    0
  • #13 28 Sty 2009 07:00
    caro444
    Poziom 10  

    Dzięki za wszystkie odpowiedzi i zainteresowanie tematem. Od poniedziałku ruszam z naprawą oby skutki były pozytywne :)

    1
  • #14 18 Lut 2009 08:27
    caro444
    Poziom 10  

    Witam po długim czasie
    Wymieniłem tak jak pisałem wcześniej czujnik, ponownie udałem się na sprawdzenie klimy. Gaz jest ale mimo to sprężarka nie chce się załączyć. Pomieszczenie ogrzewane. Czy winą nie działającej klimy może być silniczek V154 gdyż na vagu mam błąd :
    01596 041
    Silnik wykonawczy klapy swiezego powietrza-/obiegu
    zamknietego - V154
    zablokowany lub bez napiecia

    Zlokalizowałem ten silniczek i okazuje się że wtyczka nie jest do niego podłączona, gdyż w instalacji elektrycznej jest wtyczka 6 pinowa w jednej linii a silniczek ma gniazdo 6 pinowe ale w 2 liniach. Istnieje jakiś sposób aby oszukać komputer tz coś podłączyć aby sterownikowi zasymulować silniczek V154

    0
  • #15 20 Lut 2009 18:52
    caro444
    Poziom 10  

    Problem z silniczkiem naprawiony. Jest już podłączony do instalacji zrobiłem nastawy podstawowe. Błędów z silniczka nie ma ale mam za to błąd:
    VAG-COM Version: Release 311.2-N

    Control Module Part Number: 6Q0 820 045
    Component and/or Version: Klimaanlage X0840
    Software Coding:
    Work Shop Code:
    1 Fault Found:
    00819 - High Pressure Sensor (G65)
    28-00 - Short to B+

    Czyżbym miał takie szczęście że wymieniłem na uszkodzony? Czy wina może leżeć gdzie indziej?

    0
  • #16 20 Lut 2009 19:02
    domex32
    Moderator Samochody

    caro444 napisał:
    Problem z silniczkiem naprawiony. Jest już podłączony do instalacji zrobiłem nastawy podstawowe. Błędów z silniczka nie ma ale mam za to błąd:
    VAG-COM Version: Release 311.2-N

    Control Module Part Number: 6Q0 820 045
    Component and/or Version: Klimaanlage X0840
    Software Coding:
    Work Shop Code:
    1 Fault Found:
    00819 - High Pressure Sensor (G65)
    28-00 - Short to B+

    Czyżbym miał takie szczęście że wymieniłem na uszkodzony? Czy wina może leżeć gdzie indziej?


    Czujnik wysokiego Cisnienia, zwarcie do plusa tak? sprawdz przewody, wiązki, czy gdzies nie są uszkodzone, sprawdz czy jest napiecie na czujniku.

    0
  • #17 23 Lut 2009 08:12
    caro444
    Poziom 10  

    Panowie jaka powinna być prawidłowa ilość gazu w układzie? Bo na stacji nabijali wg danych do polo z 2003 a ja mam z 2007, może coś się zmieniło

    0
  • #18 23 Lut 2009 09:25
    domex32
    Moderator Samochody

    Z tego co pamiętam to 600 +-25gr, ale to klima powinna działać nawet jeśli będzie tam 400 gr, presostat niskiego ciśnienia wyłączą sprężarkę kiedy jest koło 0,5 bara, a presostat wysokiego ciśnienia wyłącza kiedy na wysokim jest ponad 30.

    0
  • #19 23 Lut 2009 21:29
    caro444
    Poziom 10  

    Sprawdziłem napięcie na czujniku między pianem 2 i 3 jest 12V. Zauważyłem dziwną rzecz odłączyłem kabel od sprężarki i jak sprawdzam na nim napięcie miernikiem to jest 12V natomiast jak podłączam pod wtyczkę żarówkę to ona nie świeci i napięcie wtedy jest równe 0. Kto ma pomysły co to może być, czyżby sterownik?

    0
  • #20 23 Lut 2009 21:57
    domex32
    Moderator Samochody

    caro444 napisał:
    Sprawdziłem napięcie na czujniku między pianem 2 i 3 jest 12V. Zauważyłem dziwną rzecz odłączyłem kabel od sprężarki i jak sprawdzam na nim napięcie miernikiem to jest 12V natomiast jak podłączam pod wtyczkę żarówkę to ona nie świeci i napięcie wtedy jest równe 0. Kto ma pomysły co to może być, czyżby sterownik?


    Czujnik ok, a co do tego napięcia to normalne, miernik nie obciąża źródła dlatego pokaże Ci 12 volt.

    0
  • #21 24 Lut 2009 06:47
    caro444
    Poziom 10  

    Ale skoro pod obciążeniem nie ma napięcia to jak ma zadziałać sprężarka?

    1
  • #22 24 Lut 2009 09:11
    domex32
    Moderator Samochody

    Odszukaj przekaźnik od sprężarki i sprawdź, czy przychodzi sterowanie. Jeśli nie przychodzi, dalej jest uszkodzenie w układzie klimatyzacji.

    0
  • #23 24 Lut 2009 09:33
    enauto
    Poziom 29  

    caro444 napisał:
    Sprawdziłem napięcie na czujniku między pianem 2 i 3 jest 12V. Zauważyłem dziwną rzecz odłączyłem kabel od sprężarki i jak sprawdzam na nim napięcie miernikiem to jest 12V natomiast jak podłączam pod wtyczkę żarówkę to ona nie świeci i napięcie wtedy jest równe 0. Kto ma pomysły co to może być, czyżby sterownik?


    Dzieje się tak dlatego, że po drodze jest rezystancja dużo większa od rezystancji żarówki (uszkodzone przewody lub styki przekaźnika lub jakaś "kostka" połączeniowa). Miernik ma dużą rezystancję wewnętrzną to napięcie rozkłada się odwrotnie niż przy podłączeniu żarówki - przypomnij sobie połączenie szeregowe rezystancji.

    0
  • #24 24 Lut 2009 15:36
    caro444
    Poziom 10  

    Domex32 w jaki sposób oszukać przekaźnik od sprężarki?

    0
  • #25 24 Lut 2009 16:04
    domex32
    Moderator Samochody

    Bezpiecznik w skrzynce w komorze silnika, nr 11, od układu klimatyzacji.

    Przekaźniki prawdopodobnie w okolicach modułu sterującego klimatyzacja.

    W moich serwisówkach nie znalazłem takowego w żadnej ze krzynek bezpiecznikowych.

    Zajrzyj co się kryje za schowkiem, a jeśli nie to prześledź drogę przewodu zasilającego sprzęgło sprężarki.

    Jeszcze ewentualnie można sprawdzić skrzynkę z przekaźnikami pod kierownica z lewej strony.

    0
  • #26 24 Lut 2009 16:35
    milejow
    Poziom 42  

    Moze by ktos wyslal autora tematu na zczytanie bledow?Presostat jest w nim elektroniczny,dostaje plusa,mase a trzecim przewodem wedruje sygnal kodowany o stanie cisnienia w ukladzie do sterownika silnika.Nie ma zadnego przekaznika sprezarki klimy,zalacza ja ECU silnika(bodajze za posrednictwem modulu sterujacego wentylatorami)Podglad wartosci wyjasni wszystko,czczegolnie czy sterownik widzi wartosc cisnienia w ukladzie

    0
  • #27 24 Lut 2009 19:26
    caro444
    Poziom 10  

    Błąd jaki jest to 00819, o którym wcześniej pisałem. Niżej przedstawiam zrzuty w bloków
    Niedziałająca klimatyzacja VW Polo 2007Niedziałająca klimatyzacja VW Polo 2007Niedziałająca klimatyzacja VW Polo 2007

    0
  • #28 24 Lut 2009 19:46
    milejow
    Poziom 42  

    Jesli uklad jest napelniony i cisnienie prawidlowe to presostat jest do wymiany(w bloku wartosci zmierzonych cisnienie wynosi 0bar).We wczesniejszych modelach mozna bylo sprawdzic stan presostatu,zwierajac jego odpowiednie piny i kompresor ruszal(wentyle tez)Tutaj jest to nie mozliwe bo presostat pracuje na calkowicie innej zasadzie.Dopoki sterownik nie widzi cisnienia w ukladzie(a info o nim podaje presostat)nie ma szans na wlaczenie kompresora

    0
  • #29 24 Lut 2009 20:29
    caro444
    Poziom 10  

    Wszystko się zgadza, dlatego już na samym początku pisałem że ciśnienie na vagu jest równe 0. Wymieniłem już wcześniej presostat i efekt był taki sam, czyżby do trzech razy sztuka?

    1
  • #30 25 Lut 2009 20:02
    caro444
    Poziom 10  

    Jednak do trzech razy sztuka, czujnik ponownie wymieniłem i teraz klima hula aż miło

    2