Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara brak zasilania na pompce paliwa

Dawid A. 20 Lip 2016 13:16 44649 69
  • #31 20 Lip 2016 13:16
    bowler
    Poziom 12  

    georgesgr napisał:
    bowler napisał:
    Xsara 1.4 benzyna.
    Nie wystarczy, aby cokolwiek powiedziec. Nie wiadomo, czy masz przekaznik podwojny, czy BSI.

    Jak znajdę te informacje?

    georgesgr napisał:

    bowler napisał:
    wystarczy wyjąć popukać i może się odblokuje.

    Przy takiej perspektywie "naprawy" nie ma sie ochoty odpowiadac.

    Sugerowałem się tym co napisał jeden z forumowiczów. Często też problemem było zaśniedziałe gniazdo lub pin.

    Masz rację... daleko mi do speca od aut, dlatego się pytam na forum. Nie biorę się za wymianę zawieszenia, hamulców itp itd. Ale pierdółki typu pompka spryskiwacza, lampy czemu nie. Szanuję Twoją wiedzę i nie zamierzam się kłócić czy obrażać.

    Zaryzykuję i pytam dalej:
    ten przekaźnik podwójny to ten zaznaczony na zdjęciu?
    Citroen Xsara brak zasilania na pompce paliwaECU_prz...jpg Download (166.56 kB)
    Czy przekaźnik podwójny to ten sam co zespolony? Jeśli nie to gdzie go szukać?


    Na zdjęciu poniżej ten czerwony grzybek to przekaźnik uderzeniowy?
    Citroen Xsara brak zasilania na pompce paliwaIMG_201607...185046.jpg Download (143.34 kB)

    Szukam opisu bezpieczników z silnika. U mnie skrzynka tak wygląda
    Citroen Xsara brak zasilania na pompce paliwaIMG_201607...185004.jpg Download (232.35 kB)

  • #32 20 Lip 2016 14:00
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #33 20 Lip 2016 17:31
    bowler
    Poziom 12  

    Dzięki,
    żeby dostać się do przekaźnika muszę odkręcić tę śrubę i wyjąć do góry?
    Citroen Xsara brak zasilania na pompce paliwaIMG_201607...171801.jpg Download (199.26 kB)

    W międzyczasie sprawdziłem napięcie na F9(pompa paliwa) w komorze silnika i jest 0.

    kybernetes napisał:

    Oznaczenie kostek: [ilosc pinow]V [kolor gniazda na elemencie], np 15V MR - zlacze pietnastopinowe brazowego przekaznika podwojnego wtrysku.


    Dlaczego u mnie jest czarny?

  • #34 20 Lip 2016 18:22
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #36 20 Lip 2016 19:54
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #37 20 Lip 2016 21:43
    bowler
    Poziom 12  

    georgesgr napisał:
    bowler napisał:
    W międzyczasie sprawdziłem napięcie na F9(pompa paliwa) w komorze silnika i jest 0.
    Bezpiecznik jest za przekaznikiem, wiec jesli nie ma napiecia, to albo przekaznik jest felerny, albo nie jest wysterowany przez ECU.


    jeszcze jedna rzecz. Właśnie w okolicach tego przekaźnika słychać takie cyknięcie raz po raz. Jakby przekaźnik się załączał, a przecież nawet kluczyka w stacyjce nie ma.

    Jeszcze mi się przypomniało. Nie wiem czy ważne. Problem pojawił się tydzień wcześniej (zanim w ogóle przestał odpalać). Żona chciała pojechać do pracy i miała problem z odpaleniem właśnie. Zawiozłem ją swoim autem i jak wróciłem próbowałem odpalić Citroena. Nic. Poziom paliwa był powyżej minimum, ale że miałem w kanistrze benzynę to tak profilaktycznie jeszcze dolałem. I znowu zacząłem kręcić raz drugi i... odpalił. Nie wiem czy zbieg okoliczności czy jak. I parę dni pojeździł. Aż w końcu przestał odpalać. Zrobiłem ponownie manewr z dolewką benzyny, ale tym razem nie pomogło. I tak stoi...


    Pytanie z poboczne:
    wiesz może od czego są te przekaźniki. Nie dają mi spokoju. Nie wiem czy jak 3 lata temu nie miałem identycznego problemu to coś mi je pokazywali...
    Citroen Xsara brak zasilania na pompce paliwaIMG_201607...035734.jpg Download (235.87 kB)

  • #38 20 Lip 2016 22:00
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #39 19 Sie 2016 11:41
    bowler
    Poziom 12  

    Witam ponownie,
    niestety dopiero teraz mogłem otworzyć auto.
    Wyjąłem przekaźnik.
    Nie mogę sprawdzić napięć, bo padło aku.
    Przekaźnik i złącze wygląda tak:

    Czym jest przekaźnik/element 1322? Do tego elementu dochodzi ten spalony pin 9. 11 do skrzynki z bezpiecznikami...

  • #40 19 Sie 2016 17:23
    emeryt2
    Poziom 42  

    Kolego Bowler, ten numer 1322 , to popa paliwa, a przekaźnik to ; 1304 i sa tam dwa , lewy jest do popy paliwa. Wypalone styki na gnieździe świadcza o przeopływie dużego amperażu lub słabego styku , sprawdź czy nie masz zwarcia na lini przekaźnik - popa lub na samej pompie.
    Mam do Ciebie radę , daj to komus kumatemu do naprawy i nie męcz elektrodowiczów , gdyż Ty nawet nie potrafisz czytać prostych schematów ELEKTRYCZNYCH , bez tego trudno będzie coś naprawić!

  • #41 19 Sie 2016 19:15
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #42 20 Sie 2016 08:10
    emeryt2
    Poziom 42  

    Kolego Gregory , jeżeli pin 9 zasila pompę paliwa i przewód od niego ma nr.1514 , to rzeczywiście mam inny schemat, dziadki tam mają.
    Może oświecisz nas co to jet "pin 9 zwarty z pin 1"? Nic nie rozumie, gdzie jest zwarty , na kablach , na wtyczce , ? czy też ma na gnieździe podwójnego przekaźnika ten sam potencjał?

  • #43 20 Sie 2016 08:48
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #44 30 Sie 2016 15:47
    bowler
    Poziom 12  

    PINU1U2
    1masamasa
    212V12V
    3brak pinubrak pinu
    403,5V
    5masamasa
    6masamasa
    70masa
    812V12V
    9masamasa
    1001,5V
    1112V12V
    12brak pinubrak pinu
    1303,5V
    1412V12V
    1512V12V


    U1 - przy wyłączonym zapłonie
    U2 - włączony zapłon

    PS. Ten schemat na który patrzyłem wcześniej to chyba z HDi a ja mam benzynę.

  • #45 30 Sie 2016 16:46
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #46 30 Sie 2016 21:30
    bowler
    Poziom 12  

    georgesgr napisał:
    Jaka jest, wg ciebie, roznica miedzy "0" (V?) i "masa"?

    Masa jako masa. Pin 0V pin nie wykazujący podłączenia w układ.

  • #47 30 Sie 2016 22:46
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #48 31 Sie 2016 00:00
    bowler
    Poziom 12  

    georgesgr napisał:
    ????
    Jakie warunki pomiaru?
    0V = 0V
    0V wzgledem masy = masa.


    Ale między masą a +aku masz 12V, a te piny wskazują 0V zarówno do masy jak i +aku.

  • #50 31 Sie 2016 14:59
    pepe150
    Poziom 33  

    Wtyczka 5 pinowa, pin nr 2 i 4 powinny być od zasilania pompki paliwa. Piny 1 i 5 od pływaka.
    Sprawdzasz czy na pinie 2 masz 12V względem masy (tej na samochodzie np. gniazdo zapalniczki), jeżeli jest to sprawdzasz pin 4 czy jest tam masa względem +12V.

  • #51 31 Sie 2016 16:10
    bowler
    Poziom 12  

    pepe150 napisał:
    Wtyczka 5 pinowa, pin nr 2 i 4 powinny być od zasilania pompki paliwa. Piny 1 i 5 od pływaka.
    Sprawdzasz czy na pinie 2 masz 12V względem masy (tej na samochodzie np. gniazdo zapalniczki), jeżeli jest to sprawdzasz pin 4 czy jest tam masa względem +12V.

    ale kluczyk musi być przekręcony?

    dobra zmierzyłem na 2 i 4 pinie jest masa.

  • #52 31 Sie 2016 20:58
    pepe150
    Poziom 33  

    Kluczyk musi być w pozycji zapłonu, i musisz mieć podpięty przekaźnik zespolony.
    Jeżeli na pinie 2 masz masę to instalacja do naprawienia.

  • #53 31 Sie 2016 21:42
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #54 01 Wrz 2016 18:21
    bowler
    Poziom 12  

    georgesgr napisał:
    bowler napisał:
    Ale między masą a +aku masz 12V, a te piny wskazują 0V zarówno do masy jak i +aku.

    Dokonales pomiarow przy wypietym przekazniku. To niczemu nie sluzy, poza sprawdzeniem (i to nie pewnym) zasilan.
    Przeanalizuj opis pinow i zrob pomiary z przekaznikiem na miejscu.


    jak włożę przekaźnik to nie będę miał dojścia do pinów.

    pepe150 napisał:
    Kluczyk musi być w pozycji zapłonu, i musisz mieć podpięty przekaźnik zespolony.
    Jeżeli na pinie 2 masz masę to instalacja do naprawienia.


    ten pin "2" pompy idzie bezpośrednio z tego przekaźnika 1304 ? To ten pin "9" przekaźnika?

  • #55 01 Wrz 2016 18:27
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #56 01 Wrz 2016 19:56
    bowler
    Poziom 12  

    ale zgodzisz się z pepe150 z tymi pinami? że coś nie tak z tą masą na 2 i 4 pinie?
    bezpiecznik od pompy paliwa to F9 w komorze silnika tak? na nim jest masa. Zresztą na wielu jest masa nie wiem czy tak powinno być?

  • #57 01 Wrz 2016 20:17
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #59 02 Wrz 2016 08:39
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #60 02 Wrz 2016 09:26
    bowler
    Poziom 12  

    Ok, będę precyzował.

    Ja mam stąd schemat:
    Diagram 17

    Nie rozumiem, dlaczego piszesz, że odłączenie przekaźnika i pompy nie pozostawi bezpiecznika poza obwodem.
    Citroen Xsara brak zasilania na pompce paliwaschemat...png Download (183.93 kB)

    Dopisane:
    po wyjęciu F9 nie ma zwarcia na pompie. Czyli wyklucza to uszkodzenie przewodu pomiędzy pompą a bezpiecznikiem 121(BA)->121(RS). Czyli pozostaje połączenie przekaźnik -> bezpiecznik czyli 120(RG) -> 1200(RG). Nie wiem co to jest ten punkt na czerwono zaznaczony.
    Citroen Xsara brak zasilania na pompce paliwaschemat...png Download (186.79 kB)

    EDIT:

    Teraz już zgłupiałem. Przy wyjętym przekaźniku napięcie pomiędzy pin '5' a +AKU jest 12 V. Czyli pin jest na masie(?). Ale gdy sprawdzam przejście pomiędzy pin '5', a -AKU lub innymi częściami "zmasowanymi" to przejścia niema.