Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara brak zasilania na pompce paliwa

22 Sty 2009 11:53 57909 69
  • Poziom 10  
    Witam
    Posiadam Xsare II 2,0 HDI
    Nie chce odpalić, udało mi się ustalić iż nie ma zasilania na pompce paliwa (sama pompka sprawna bo jak na krótko podepnę to samochód zapala) bezpieczniki dobre. Proszę o pomoc. Przydałby się schemat gdzie ewentualnie mogła mi się przerwa zrobić.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 31  
    Najprościej to poszukać prądu po stacyjce, bo tak ma to działać, chyba że jest tam jakiś immo na pompie lub jakiś odczinacz, to wtedy trzeba pokombinować.
  • Poziom 10  
    Raczej bezpośrednio ze stacyjki nie idzie bo po drodze ma jakiś przekażnik, zresztą jak było wszystko ok to przy załączeniu zapłonu pompka uruchamiała się na około 6 sekund potem gasła, zapewne do momentu uruchomienia silnika. Zapewne przydałby się schemat wtedy można by prześledzić całą trasę przewodów.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    ja napisałem ze po stacyjce a nie ze ZE STACYJKI, to zasadnicza roznica.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Zasadniczo w kazdym nowszym (po 90) samochodzie pompą steruje ECU
    (komputer) - załącza pompę na kilka sekund po załaczeniu stacyjki, później dopiero wtedy gdy dostanie sygnał z czujnika wału. Jednak ECU steruje pompą poprzez przekaźnik, i to on moze być winien, znajdź go i zmostkuj mu styki.
    Jeżeli pompa ruszy to sprawdz czy cewka przekaźnika jest sterowana. A i jeszcze wyłącznik uderzeniowy
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Zacznij szukać od tego przekaźnika w komorze silnikowej
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Sprawdz bezpiecznik nr. 25 w komorze silnika. Bezwładnościowy znajduje się pomiędzypinem . nr 87 ECU , a nr.7 zespolonego przekażnika.
  • Poziom 10  
    Ok sprawdzę ten przekażnik

    Dodano po 2 [godziny] 1 [minuty]:

    Więc tak przekaźnik zespolony sprawdzony jest ok ECU też nim steruje bo słychać. Stwierdziłem brak napięcia na bezpieczniku F25 i nie wiem teraz co dalej. Z tego co dałem rade sprawdzić to napięcie na niego podaje przekaźnik zespolony, przy najmniej powinien a u mnie nic. Podpinając się pod pin przekaźnika, a bezpiecznik mam zwarcie ale tylko na moment potem rezystancja rośnie. Więc wygląda na to, że coś jest jeszcze po drodze między przekaźnikiem a bezpiecznikiem. Tylko jeszcze jedno mnie zastanawia, gdzie idzie druga strona bezpiecznika, bo jak podam na krótko tam zasilanie to i tak pompa nie działa.

    Dodano po 7 [minuty]:

    A mam jeszcze pytanko do emeryta: Gdzie można namierzyć ten bezpiecznik bezwładnościowy?
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Tam są dwa przekazniki. Widocznie jeden chodzi , a ten na pompę w baku , zawór pompy w.ciśnienia i EGR nie są zasilane.
    Zasilanie na pomp w baku wychodzi z pinu nr.5 zesp.przekaznika, stąd też zasilane są opisane wyżej elementy. Z pinu nr.5 napięcie przez bezpiecznik 25 na pompę.
    Sam nie wiem gdzie jest bezwładnościowy , trzeba szukać.
    Podaj na pin 5 stałe napięcie 12 V i próbuj odpalić , winno pracować.
  • Poziom 10  
    Mam jeszcze pytanko do marcinwozniak
    Na schemacie wskazałem dwa elementy czy mógłbyś mi podpowiedzić co to jest i ewentualnie gdzie tego szukać pod maską

    Dodano po 44 [sekundy]:

    Citroen Xsara brak zasilania na pompce paliwa

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jutro w miejscu przekaźnika podepnę zasilanie 12V na 5 pin i zobaczę jeśli odpali to znaczy, że któryś z elementów tzn S30 lub A11 (na schemacie) jest uszkodzony bo przekaźnik zespolony wykluczam bo go przetestowałem i jest ok
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Podsylam czytelniejszy schemat.

    Krotki opis:
    0004 - tablica wskaznikow
    C001 - gniazdo diagnostyczne
    BSI1 - BSI, pod skrzynka bezpiecznikow, w nogach kierowcy
    BH28 - skrzynka bezpiecznikow w kabinie
    BM34 - skrzynka bezpiecznikow w komorze silnika
    1304 - podwojny przekaznik wtrysku
    1203 - wylacznik uderzeniowy

    Symbolika oznaczen na elementach intuicyjna, w razie watpliwosci prosze pytac, uzupelnie powyzsza liste.

    Oznaczenie kostek: [ilosc pinow]V [kolor gniazda na elemencie], np 15V MR - zlacze pietnastopinowe brazowego przekaznika podwojnego wtrysku.

    Kolory kostek:
    BE - niebieski
    VE - zielony
    BA - bialy
    NR - czarny
    MR - brazowy
    OR - pomaranczowy
    JN - zolty
    GR - szary
    RG - czerwony
  • Poziom 10  
    Panowie usterka usunięta. Więc tak, podałem zasilanie na bezpiecznik F25 na krótko i pompka ruszyła, tak więc pomyślałem, że przekaźnik zespolony mi wysiadł. Podmieniłem na inny i rzeczywiście samochód odpalił wszystko było ok. Dla pewności podłączyłem znowu stary przekaźnik i samochód też odpalił. Trochę nim pojeździłem i wszystko gra (na starym przekaźniku). Tak więc doszedłem do wniosku, że coś musiało mi się zawiesić, np. czujnik uderzeniowy ( po podaniu zasilania na krótko może się odetkał, nie wiem nie mam pojęcia). Zastanawiam się jeszcze tylko nad tym czujnikiem uderzeniowym bo posiada on przycisk, ale jak go wcisnę podczas pracy silnika to silnik nie gaśnie, więc nie wiem czy czasem właśnie coś z tym czujnikiem jest nie tak. Pamiętam, że 2 lata temu w podobnym okresie miałem tą samą awarie, tylko, że wtedy oddałem samochód do mechanika, który mi składał ten samochód i usunął usterkę, ale nie powiedział mi co się dokładnie stało i tak sobie dedukując myślę, że jego naprawa polegała na tym samym co ja teraz zrobiłem. Więc tak do końca nie wiem co się stało i czy w przyszłości usterka się nie powtórzy. No cóż na razie nie ma co grzebać jak siądzie to będę walczył dalej. Serdecznie dziękuje wam panowie za pomoc i podpowiedzcie mi jeszcze tylko co mam zrobić by wam punkty dać za tą fachową pomoc. Jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Prawidłowo - uderzeniówka jak wciskana , to własnie włączana.
    Przekazniki są w podstawce , tam są gniazda , tam był/jest słaby kontakt.
  • Poziom 39  
    Podwojne przekazniki wtrysku czasem padaly (zawieszaly sie), poznawalo sie to po tym ze po opukaniu samochod odpalal, czasem pomagalo nawet wypiecie i wpiecie, to byla bardzo zlosliwa usterka :|

    Wiec kolego, jak masz ten dobry przekaznik to sobie go lepiej zostaw. Tak na wszelki wypadek..

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    A ja mialem podobny problem moja xsara 2.0 hdi nie chciała odpalic brak zasilania na pompie, podalem prad na bezpiecznik od pompy zadzialało. Usterka była w kostce za komputerem 1 pin byl zaśniedziały.
  • Poziom 12  
    Witam

    a ja mam od wczoraj cos takiego, samochod dopala chodzi 10 sekund i na pompce zanika napiecie, przestaje pracowac i silnik gasnie, sprwdzalem pompke, daje 4 bary wiec to nie jej wina, czego szukac i gdzie ??

    silnik 2.0 HDI
  • Poziom 2  
    witam u mnie tez zanika napięcie na pomce co to moze być?
  • Poziom 9  
    Mam pytanie do kybernetes , czy mógł by dać więcej takich schematów o ile ma, nawet w pdf do xsary z silnikiem disela, ja mam tylko książkę WKiŁ do benzyniaka. Jam mam silnik 1,9 kiedy chce włączyć silnik rozrusznik kręci i nic, tak jakby nie szło paliwo. Podejrzewam że także może być to problem natury immiobilaizera, bo kiedy włączam zapłon, myga się dioda pod włącznikiem świateł awaryjnych.
  • Poziom 10  
    Witam,Proszę o pomoc, mam problem z zasilaniem pompy paliwa. Citroen Xsara II 2,0HDI 90KM rok koniec 2000.
    Sprawdziłem:
    1) Przekaźniki zespolone są prawidłowo sterowane, przekazują prąd 12,6v taki jak na wejściu, niestety na kostce bezpiecznika nr 25 jest tylko około 3,61v – pytanie skąd takie napięcie ???? Pytanie czy między przekaźnikiem a bezpiecznikiem jest jeszcze coś po drodze ????
    2) Zasilając zacisk bezpiecznika w odwrotnym kierunku do przekaźnika, prąd przepływa prawidłowo , na zacisku przekaźnika jest 12,6v , jednak po odłączeniu zasilania z zacisku bezpiecznika, napięcie na zacisku przekaźnika Citroen Xsara brak zasilania na pompce paliwa Citroen Xsara brak zasilania na pompce paliwa zaczyna powoli spadać do zera. Dlaczego tak się dzieje ???? Czy w obwodzie są jakieś kondensatory ???
    3) Zasilając zacisk bezpiecznika w kierunku pompy paliwa na zacisku pompy paliwa pojawia się właściwe napięcie 12,6v i pompa działa.

    Bardzo proszę o pomoc i odpowiedź na pytania, dlaczego po włączeniu przekaźnika wychodzi prąd 12,6v a na zacisku bezpiecznika pojawia się tylko 3,61v zaś w drugą stronę przechodzi właściwe napięcie 12,6v


    https://obrazki.elektroda.pl/9485847100_1402874160.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/3962626300_1402874164.jpg
  • Poziom 10  
    Mam podobny problem przy moim Citroenie. Czy moze ktos udostepnic czytelny schemat? Nie moge odczytac nr. pinow komputera.
    Z gory dziekuje
  • Poziom 12  
    Citroen Xsara brak zasilania na pompce paliwa

    czy któryś z tych przekaźników jest tym o których piszecie?
    wydaje mi się, że kiedyś elektryk coś gmerał przy tych w górnym lewym rogu...
  • Poziom 35  
    Przekaźnik podwójny, jest przymocowany do obudowy komputera. I patrząc od strony akumulatora to jest za komputerem.
  • Poziom 12  
    pepe150 napisał:
    Przekaźnik podwójny, jest przymocowany do obudowy komputera. I patrząc od strony akumulatora to jest za komputerem.

    komputer jest widoczny od strony komory silnika?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Xsara 1.4 benzyna.
    Jakoś bardzo nie zamierzam gmerać.
    3 lata temu też nie mogłem odpalić i mechanik coś mówił o przekaźnikach.
    Niektórzy piszą tutaj, że wystarczy wyjąć popukać i może się odblokuje.
    To chyba nie wymaga fachowych umiejętności :)
    Muszę odpalić, żeby dojechać chociażby do tego mechanika.
  • Poziom 12  
    to jak podpowiecie, gdzie ten ECu się znajduje?
  • Poziom 35  
    Zajrzyj pod maskę, i poszukaj w okolicach akumulatora.
  • Użytkownik usunął konto