Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara brak zasilania na pompce paliwa

Dawid A. 22 Sty 2009 11:53 46611 69
  • #1 22 Sty 2009 11:53
    Dawid A.
    Poziom 9  

    Witam
    Posiadam Xsare II 2,0 HDI
    Nie chce odpalić, udało mi się ustalić iż nie ma zasilania na pompce paliwa (sama pompka sprawna bo jak na krótko podepnę to samochód zapala) bezpieczniki dobre. Proszę o pomoc. Przydałby się schemat gdzie ewentualnie mogła mi się przerwa zrobić.

    5 29
  • #2 22 Sty 2009 18:21
    Spacewalker
    Poziom 32  

    Najprościej to poszukać prądu po stacyjce, bo tak ma to działać, chyba że jest tam jakiś immo na pompie lub jakiś odczinacz, to wtedy trzeba pokombinować.

    0
  • #3 22 Sty 2009 20:57
    Dawid A.
    Poziom 9  

    Raczej bezpośrednio ze stacyjki nie idzie bo po drodze ma jakiś przekażnik, zresztą jak było wszystko ok to przy załączeniu zapłonu pompka uruchamiała się na około 6 sekund potem gasła, zapewne do momentu uruchomienia silnika. Zapewne przydałby się schemat wtedy można by prześledzić całą trasę przewodów.

    2
  • Pomocny post
    #4 22 Sty 2009 21:22
    Spacewalker
    Poziom 32  

    ja napisałem ze po stacyjce a nie ze ZE STACYJKI, to zasadnicza roznica.

    1
  • Pomocny post
    #5 22 Sty 2009 21:28
    kortyleski
    Poziom 41  

    Zasadniczo w kazdym nowszym (po 90) samochodzie pompą steruje ECU
    (komputer) - załącza pompę na kilka sekund po załaczeniu stacyjki, później dopiero wtedy gdy dostanie sygnał z czujnika wału. Jednak ECU steruje pompą poprzez przekaźnik, i to on moze być winien, znajdź go i zmostkuj mu styki.
    Jeżeli pompa ruszy to sprawdz czy cewka przekaźnika jest sterowana. A i jeszcze wyłącznik uderzeniowy

    2
  • Pomocny post
    #6 22 Sty 2009 21:37
    autoas
    Poziom 42  

    Zacznij szukać od tego przekaźnika w komorze silnikowej

    3
  • Pomocny post
    #7 23 Sty 2009 07:06
    emeryt2
    Poziom 42  

    Sprawdz bezpiecznik nr. 25 w komorze silnika. Bezwładnościowy znajduje się pomiędzypinem . nr 87 ECU , a nr.7 zespolonego przekażnika.

    2
  • #8 24 Sty 2009 12:39
    Dawid A.
    Poziom 9  

    Ok sprawdzę ten przekażnik

    Dodano po 2 [godziny] 1 [minuty]:

    Więc tak przekaźnik zespolony sprawdzony jest ok ECU też nim steruje bo słychać. Stwierdziłem brak napięcia na bezpieczniku F25 i nie wiem teraz co dalej. Z tego co dałem rade sprawdzić to napięcie na niego podaje przekaźnik zespolony, przy najmniej powinien a u mnie nic. Podpinając się pod pin przekaźnika, a bezpiecznik mam zwarcie ale tylko na moment potem rezystancja rośnie. Więc wygląda na to, że coś jest jeszcze po drodze między przekaźnikiem a bezpiecznikiem. Tylko jeszcze jedno mnie zastanawia, gdzie idzie druga strona bezpiecznika, bo jak podam na krótko tam zasilanie to i tak pompa nie działa.

    Dodano po 7 [minuty]:

    A mam jeszcze pytanko do emeryta: Gdzie można namierzyć ten bezpiecznik bezwładnościowy?

    2
  • Pomocny post
    #10 24 Sty 2009 13:24
    emeryt2
    Poziom 42  

    Tam są dwa przekazniki. Widocznie jeden chodzi , a ten na pompę w baku , zawór pompy w.ciśnienia i EGR nie są zasilane.
    Zasilanie na pomp w baku wychodzi z pinu nr.5 zesp.przekaznika, stąd też zasilane są opisane wyżej elementy. Z pinu nr.5 napięcie przez bezpiecznik 25 na pompę.
    Sam nie wiem gdzie jest bezwładnościowy , trzeba szukać.
    Podaj na pin 5 stałe napięcie 12 V i próbuj odpalić , winno pracować.

    0
  • Pomocny post
    #11 24 Sty 2009 17:07
    marcinwozniak1
    Poziom 13  

    Citroen Xsara brak zasilania na pompce paliwa

    5
  • #12 24 Sty 2009 23:17
    Dawid A.
    Poziom 9  

    Mam jeszcze pytanko do marcinwozniak
    Na schemacie wskazałem dwa elementy czy mógłbyś mi podpowiedzić co to jest i ewentualnie gdzie tego szukać pod maską

    Dodano po 44 [sekundy]:

    Citroen Xsara brak zasilania na pompce paliwa

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jutro w miejscu przekaźnika podepnę zasilanie 12V na 5 pin i zobaczę jeśli odpali to znaczy, że któryś z elementów tzn S30 lub A11 (na schemacie) jest uszkodzony bo przekaźnik zespolony wykluczam bo go przetestowałem i jest ok

    1
  • Pomocny post
    #13 25 Sty 2009 03:13
    kybernetes
    Poziom 39  

    Podsylam czytelniejszy schemat.

    Krotki opis:
    0004 - tablica wskaznikow
    C001 - gniazdo diagnostyczne
    BSI1 - BSI, pod skrzynka bezpiecznikow, w nogach kierowcy
    BH28 - skrzynka bezpiecznikow w kabinie
    BM34 - skrzynka bezpiecznikow w komorze silnika
    1304 - podwojny przekaznik wtrysku
    1203 - wylacznik uderzeniowy

    Symbolika oznaczen na elementach intuicyjna, w razie watpliwosci prosze pytac, uzupelnie powyzsza liste.

    Oznaczenie kostek: [ilosc pinow]V [kolor gniazda na elemencie], np 15V MR - zlacze pietnastopinowe brazowego przekaznika podwojnego wtrysku.

    Kolory kostek:
    BE - niebieski
    VE - zielony
    BA - bialy
    NR - czarny
    MR - brazowy
    OR - pomaranczowy
    JN - zolty
    GR - szary
    RG - czerwony

    2
  • #14 26 Sty 2009 00:03
    Dawid A.
    Poziom 9  

    Panowie usterka usunięta. Więc tak, podałem zasilanie na bezpiecznik F25 na krótko i pompka ruszyła, tak więc pomyślałem, że przekaźnik zespolony mi wysiadł. Podmieniłem na inny i rzeczywiście samochód odpalił wszystko było ok. Dla pewności podłączyłem znowu stary przekaźnik i samochód też odpalił. Trochę nim pojeździłem i wszystko gra (na starym przekaźniku). Tak więc doszedłem do wniosku, że coś musiało mi się zawiesić, np. czujnik uderzeniowy ( po podaniu zasilania na krótko może się odetkał, nie wiem nie mam pojęcia). Zastanawiam się jeszcze tylko nad tym czujnikiem uderzeniowym bo posiada on przycisk, ale jak go wcisnę podczas pracy silnika to silnik nie gaśnie, więc nie wiem czy czasem właśnie coś z tym czujnikiem jest nie tak. Pamiętam, że 2 lata temu w podobnym okresie miałem tą samą awarie, tylko, że wtedy oddałem samochód do mechanika, który mi składał ten samochód i usunął usterkę, ale nie powiedział mi co się dokładnie stało i tak sobie dedukując myślę, że jego naprawa polegała na tym samym co ja teraz zrobiłem. Więc tak do końca nie wiem co się stało i czy w przyszłości usterka się nie powtórzy. No cóż na razie nie ma co grzebać jak siądzie to będę walczył dalej. Serdecznie dziękuje wam panowie za pomoc i podpowiedzcie mi jeszcze tylko co mam zrobić by wam punkty dać za tą fachową pomoc. Jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #15 26 Sty 2009 07:16
    emeryt2
    Poziom 42  

    Prawidłowo - uderzeniówka jak wciskana , to własnie włączana.
    Przekazniki są w podstawce , tam są gniazda , tam był/jest słaby kontakt.

    2
  • #16 27 Sty 2009 01:23
    kybernetes
    Poziom 39  

    Podwojne przekazniki wtrysku czasem padaly (zawieszaly sie), poznawalo sie to po tym ze po opukaniu samochod odpalal, czasem pomagalo nawet wypiecie i wpiecie, to byla bardzo zlosliwa usterka :|

    Wiec kolego, jak masz ten dobry przekaznik to sobie go lepiej zostaw. Tak na wszelki wypadek..

    Pozdrawiam

    1
  • #17 21 Paź 2009 21:38
    zajx
    Poziom 10  

    A ja mialem podobny problem moja xsara 2.0 hdi nie chciała odpalic brak zasilania na pompie, podalem prad na bezpiecznik od pompy zadzialało. Usterka była w kostce za komputerem 1 pin byl zaśniedziały.

    0
  • #18 30 Gru 2009 11:56
    krzysiek45
    Poziom 12  

    Witam

    a ja mam od wczoraj cos takiego, samochod dopala chodzi 10 sekund i na pompce zanika napiecie, przestaje pracowac i silnik gasnie, sprwdzalem pompke, daje 4 bary wiec to nie jej wina, czego szukac i gdzie ??

    silnik 2.0 HDI

    0
  • #19 09 Sie 2011 20:52
    ochroniarz02
    Poziom 2  

    witam u mnie tez zanika napięcie na pomce co to moze być?

    0
  • #20 17 Sie 2011 18:26
    MNICH665
    Poziom 8  

    Mam pytanie do kybernetes , czy mógł by dać więcej takich schematów o ile ma, nawet w pdf do xsary z silnikiem disela, ja mam tylko książkę WKiŁ do benzyniaka. Jam mam silnik 1,9 kiedy chce włączyć silnik rozrusznik kręci i nic, tak jakby nie szło paliwo. Podejrzewam że także może być to problem natury immiobilaizera, bo kiedy włączam zapłon, myga się dioda pod włącznikiem świateł awaryjnych.

    2
  • #21 16 Cze 2014 01:18
    coolio78
    Poziom 9  

    Witam,Proszę o pomoc, mam problem z zasilaniem pompy paliwa. Citroen Xsara II 2,0HDI 90KM rok koniec 2000.
    Sprawdziłem:
    1) Przekaźniki zespolone są prawidłowo sterowane, przekazują prąd 12,6v taki jak na wejściu, niestety na kostce bezpiecznika nr 25 jest tylko około 3,61v – pytanie skąd takie napięcie ???? Pytanie czy między przekaźnikiem a bezpiecznikiem jest jeszcze coś po drodze ????
    2) Zasilając zacisk bezpiecznika w odwrotnym kierunku do przekaźnika, prąd przepływa prawidłowo , na zacisku przekaźnika jest 12,6v , jednak po odłączeniu zasilania z zacisku bezpiecznika, napięcie na zacisku przekaźnika Citroen Xsara brak zasilania na pompce paliwa Citroen Xsara brak zasilania na pompce paliwa zaczyna powoli spadać do zera. Dlaczego tak się dzieje ???? Czy w obwodzie są jakieś kondensatory ???
    3) Zasilając zacisk bezpiecznika w kierunku pompy paliwa na zacisku pompy paliwa pojawia się właściwe napięcie 12,6v i pompa działa.

    Bardzo proszę o pomoc i odpowiedź na pytania, dlaczego po włączeniu przekaźnika wychodzi prąd 12,6v a na zacisku bezpiecznika pojawia się tylko 3,61v zaś w drugą stronę przechodzi właściwe napięcie 12,6v


    https://obrazki.elektroda.pl/9485847100_1402874160.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/3962626300_1402874164.jpg

    3
  • #22 04 Gru 2014 14:34
    drabn155
    Poziom 10  

    Mam podobny problem przy moim Citroenie. Czy moze ktos udostepnic czytelny schemat? Nie moge odczytac nr. pinow komputera.
    Z gory dziekuje

    -1
  • #23 10 Lip 2016 20:04
    bowler
    Poziom 12  

    Citroen Xsara brak zasilania na pompce paliwa

    czy któryś z tych przekaźników jest tym o których piszecie?
    wydaje mi się, że kiedyś elektryk coś gmerał przy tych w górnym lewym rogu...

    1
  • #24 10 Lip 2016 21:26
    pepe150
    Poziom 33  

    Przekaźnik podwójny, jest przymocowany do obudowy komputera. I patrząc od strony akumulatora to jest za komputerem.

    1
  • #25 11 Lip 2016 11:32
    bowler
    Poziom 12  

    pepe150 napisał:
    Przekaźnik podwójny, jest przymocowany do obudowy komputera. I patrząc od strony akumulatora to jest za komputerem.

    komputer jest widoczny od strony komory silnika?

    1
  • #26 11 Lip 2016 12:09
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #27 11 Lip 2016 12:27
    bowler
    Poziom 12  

    Xsara 1.4 benzyna.
    Jakoś bardzo nie zamierzam gmerać.
    3 lata temu też nie mogłem odpalić i mechanik coś mówił o przekaźnikach.
    Niektórzy piszą tutaj, że wystarczy wyjąć popukać i może się odblokuje.
    To chyba nie wymaga fachowych umiejętności :)
    Muszę odpalić, żeby dojechać chociażby do tego mechanika.

    1
  • #28 17 Lip 2016 19:08
    bowler
    Poziom 12  

    to jak podpowiecie, gdzie ten ECu się znajduje?

    0
  • #29 17 Lip 2016 20:25
    pepe150
    Poziom 33  

    Zajrzyj pod maskę, i poszukaj w okolicach akumulatora.

    2
  • #30 17 Lip 2016 20:49
    766630
    Użytkownik usunął konto