Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI, problemy z zapalaniem

22 Sty 2009 14:38 10623 9
  • Poziom 9  
    Witam, od jakiegoś czasu mam problem ze swoim samochodem, od czasu do czasu nie mogę go zapalić a kilka razy zdarzyło się, że zgasł mi na światłach i nie chciał zapalić przez nawet 10 minut. Problem występuje zawsze na ciepłym silniku. Po tym gdy w końcu zapali w komputerze zapisuje się błąd czujnika położenia wałka rozrządu a auto jest sprawne znowu przez kilka dni, i tak w kółko.
    Najgorsze jest to, że w serwisie Hyundaia sprawdzili i pomierzyli wszystko, czujnik wymieniłem na nowy a problem nie znikną, zawsze po tym jak nie mogę zapalić pokazuje błąd czujnika wałka rozrządu. Serwis można powiedzieć, że się poddał bo powiedzieli, że nie mogą znaleźć przyczyny ponieważ auto jak jest w serwisie to pracuje w porządku a jedyny ślad po awarii to w kółko wyskakujący błąd czujnika.
    Może ktoś z Was miał podobny problem z samochodem, dodam tylko, że układ wtryskowy (wtryski, pompa) sprawdziłem w pierwszej kolejności i jest OK, nie sprawdzałem tylko filtra paliwa. Poza tym silnik chodzi bez zarzutu.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 36  
    piszesz że czujnik wymieniłeś-sam??poza tym rok,przebieg,po kraksie,zmianie rozrządu?
  • Poziom 9  
    Czujnik wymienili w ASO Hyundaia. Rok prod. samochodu 2001, przebieg 171 000, bezwypadkowy, przed pojawieniem się problemu nic nie było robione przy samochodzie, wymiana rozrządu dopiero przy 180 000, ostatnia rzecz jaka było wymienia to EGR ale było to ok. 6 m-cy temu.
  • Poziom 10  
    Witam kolego przepraszam że po 2 latach wracam do tematu ale mam ten sam problem co Ty proszę powiedz jaki był problem z góry dziękuję.
  • Poziom 9  
    Udało mi się usunąć usterkę, okazało się, że przyczyną był czujnik położenia wału korbowego, jego awaria powodowała brak synchronizacji pomiędzy wałkiem rozrządu a wałem korbowym. Z niewiadomych mi przyczyn komputer brak synchronizacji pokazywał jako usterka czujnika położenia wałka rozrządu dlatego czujnik położenia wału korbowego wymieniłem na ryzyko, albo sie uda albo nie, ale na szczęście się udało.
    Mechanik który mi to zasugerował powiedział, że dziwi się że serwisy Hyundaia mając taką możliwość i dostęp do części nie podmienili na próbę czujnika żeby sprawdzić żeby sprawdzić czy to pomoże. Po tych przejściach mogę odradzić z korzystania z serwisów Hyundaia, mechanicy mają zerową wiedzę na temat samochodów które naprawiają, potrafią tylko podłączyć komputer. A samochodem jeżdżę do dzisiaj a problem nie powrócił.
  • Poziom 9  
    Zgadza się w żadnym serwisie nie podmienią czujnika gdyż nie mają opcji zwrotu, tylko w warsztacie gdzie zależy mechanikowi na kliencie robi się takie rzeczy.
  • Poziom 10  
    Witam koledzy ja wymieniłem czujnik wału i wałka też i dalej samochód gaśnie.Może od początku kupiłem go w styczniu tego roku najpierw było tak niechciał palić jak był ciepły za pierwszym razem po tygodniu wcale nie odpalił mechanik trzymał go tydzień i naprawił a przyczyną rzekomo były nie łączące styki w przekaznikach,te które są pod maską z prawej strony tam były takie dwie kostki białe które po odpaleniu auta jak poruszałem to auto gasło wziął wywalił je i zlutował kabel po kablu faktycznie pomogło jezdziłem i odpalałem bez problemu przez tydzień.Po tygodniu jadąc na zakupy zredukowałem na 3 bieg i dałem mu ostro aż do 5 biegu i nagle auto odcieło zapłon i zgasło.Zjechałem na pobocze podniosłem maskę poruszałem tymi kablami wsiadłem i odpałiłem i jezdziłem 3 dni i znów,tym razem nie ruszałem kabli i nie mogłem odpalić odczekałem 1 minutę coś jagby cykło w przekazniku i odpalił i znów jeżdżę do dziś nie wiem kiedy znów zgaśnie.Acha wtryski i pompa jest ok sprawdzona na stole czujnik wałka i wału wymieniony,a po podpięciu komputer nie pokazuje żadnego błędu nie mamy już pomysłu z moim mechanikiem tym bardziej że dzieję się to raz na czas.Proszę o pomoc jeżeli miał ktoś taki przypadek.
  • Poziom 9  
    Opis tej usterki wygląda mi na problem z czujnikiem zasysanego powietrza bądź zbyt wysoka temperatura zasysanego powietrza. Przerabiałem to w 2,5 CRD. Problem był ten sam komputer nic nie pokazywał, samochód jeździł przez pół roku bez problemów a co jakiś czas odwalał numer i gasł. Po chwili zapalał i jechał dalej. Przyczyn może być kilka np.intercooler. Proponuję wyłapać usterkę zaraz po jej pojawieniu się. Później komp wyczyści błąd.

    Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI, problemy z zapalaniem
  • Poziom 10  
    Witam ponownie no tak wtedy bym musiał jezdzić z komputerem a to nie realne jest.A jeszcze przyszedł mi jeden pomysł do głowy czy możliwe aby się tak stało jak w baku jest prawie rezerwa i komp pokazuje że mogę zrobić 150 km jeszcze bo stało mi się to wtedy gdy było mało palwa i dałem mu ostro po garach po górkę mogło się cofnąć paliwo i zapowietrzyć układ tak mi powiedział jeden mąndry,w co wątpię jezdziłem ibizą nieraz na rezerwie i nigdy się tak nie stało podejrzewam że nie długo pewnie znów stanę w drodzę.Powiedz mi kolego gdzie są te czujniki i jaki jest ich koszt mniej więcej z góry dzięki.
  • Poziom 9  
    W CRD nie ma takiej opcji, żebyś zapowietrzył układ ponieważ masz pompę elektryczną i wysokociśnieniową chyba że masz wycieki paliwa.