Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Twingo pali 10 l benzyny.

majonez22 22 Jan 2009 22:21 14161 17
  • #1
    majonez22
    Level 2  
    Moje Twingo pali 10 l benzyny. Niedawno kupiny. Proszę o pomoc w rozwiazaniu problemu.
  • #2
    coverled
    Level 13  
    Więcej szczegółów? W mieście, w trasie? Na zużycie paliwa ma wpływ wiele czynników mniej lub bardziej ważnych. Począwszy od jakości benzyny... Po przez ciśnienie w ogumieniu, styl jazdy, filtr powietrza, nieszczelność w układzie zasilającym, regulacja luzu zaworów, sonda lambda, wtryskiwacze/gaźnik...
  • #3
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Na tak napisany post jedna odpowiedź, a ile ma palić 20? Nie da rady, wywali przez wydech.

    Dodano po 52 [sekundy]:

    Oczywiście jutro Autor załączy wyniki pomiarów analizy spalin.
  • #4
    majonez22
    Level 2  
    moje twingo pali 10 do 11 juz czasem
    jutro wymienie filtry i olej . czuje ze czasem tak jak by przod lekko caly czas chamowal to tez moze byc przyczyna mam duzo do sprawdzenia!a jak sprawdzic sonde i uklad zasilajacy? gaznika nie ma to jedno punkt i tyle pali w mieszanej jezdzie
  • #5
    coverled
    Level 13  
    Majonez22... Układ zasilający, po prostu szczelność, zbiornika, pompa paliwa, przewody paliwowe. Zaglądamy pod auto, wiadomo ze najlepiej z kanału. Benzyna dość intensywnie pachnie, jakby coś kapało to na pewno da radę wyczuć :P Sonda, poczytaj na forum. Mierzymy napięcie na przewodzie którym sonda "daje sygnał" do urządzenia sterującego. Pomiar wykonujemy przy rozgrzanym silniku. Wartość napięcia (jak się nie mylę) 0-200 mV, na wolnych obrotach przy ubogiej mieszance. Sprawdzałem w mojej reni (R21). Co prawda mam większy silnik i wielopunkt ale myślę ze zakres napięcia jest taki sam. Uzyskałem pomiar kilkanaście miliwoltów.
    Teraz kwestia jaką masz sondę, tzn ile przewodów?
  • #6
    flis
    Level 14  
    Kolego przy za kupie auta na Twoim miejscu używanego auta,udałbym sie do warsztatu na mały przegląd i wymianę po kolei olejów,przewodów WN,świec to niewielki koszt w stosunku do wartości auta.Po za tym co koledzy wyżej ci napisali za spalanie odpowiada czujnik temperatury oraz sama temperatura silnika,napisz jaka temperaturę ci wskazuje zegar.Bo jeśli będzie za mała silnik bezie pracował na ssaniu(wymiana termostatu).Ale to jest gdybanie musisz po kolei sprawdzać i więcej szczegółów podawać.Pozdrawiam
  • #7
    Kooziol
    Level 2  
    a może silnik jest poprostu dowlony jesli ma słaba kompresje to bedzie nietylko palil 10 ale i 2 oleju a poza tym na spalanie maja ogromny wpływ opory jazdy
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    plakon83
    Level 14  
    Zanim udasz się do dłubka mietka, który swoim pseudoinżynierskim węchem oceni, co po kolei będzie do wymiany "aż będzie dobrze", a można sobie tak wymienić połowę auta, bo przyczyn wysokiego spalania jest masa. Sprawdź dokładnie co koledzy pisali.
    Ja dodam
    Jeśli masz wątpliwości co do hamulców, to po kilkukilometrowej jeździe wysiądź i dotknij śrub/felgi, jak parzą to hamulce trzymają.
    Układ chłodzenia, termostat.
  • #10
    polczje
    Level 20  
    Jesli Twoje Twingo to model sprzed 2007 roku, to takie spalanie w zimie to normalka. W mrozne dni, jesli dodatkowo pokonujesz krotkie odcinki (ponizej 8km) to silnik 1.2 wezmie nawet i 14L!
    Ja mialem Clio 1.2 Energy. W zimie 10L to byla normalka. W lecie na trasie bedzie 5L, spoko.
    Koniecznie wymieniaj filtr powietrze - i to czesto, ma ogromny wplyw na spalanie.
  • #11
    ociz
    Moderator of Cars
    polczje wrote:
    Jesli Twoje Twingo to model sprzed 2007 roku, to takie spalanie w zimie to normalka. W mrozne dni, jesli dodatkowo pokonujesz krotkie odcinki (ponizej 8km) to silnik 1.2 wezmie nawet i 14L!
    Ja mialem Clio 1.2 Energy. W zimie 10L to byla normalka.

    Bzdury piszesz, znajomy jeździ takim samym i mu teraz spala 7 na krótkich odcinkach.
  • #12
    polczje
    Level 20  
    ociz wrote:

    Bzdury piszesz, znajomy jeździ takim samym i mu teraz spala 7 na krótkich odcinkach.


    To znajomy raczej dynamicznie nie jezdzi.
    Pozdrawaim,
  • #13
    siwy1977
    Level 2  
    Mój pali teraz w zimie 10.5 litra. Jeżdżę codziennie tylko 5 km w jedną stronę do pracy. Autko z 1996 roku. 150 tys. przebiegu. Dodam, że jeżdżę naprawdę ekonomicznie. W 19 (miałem wcześniej) z silnikiem 1.8 spalanie było porównywalne. Zamieniłem i ... się zawiodłem. W lato schodzę do około 7-7.5 litra/100 km w mieście na takich samych odcinkach, a jak pojechałem w trse powyżej 500 km to spalanie zmalało do 5.5 litra. To możliwe, czy coś jest nie tak?
  • #14
    ociz
    Moderator of Cars
    Ja jeżdżę do pracy też 5 km Renault 19 1.8, jeżdżę raczej nie ekonomicznie bo bezpieczeństwo i niezawodność silnika przede wszystkim, nigdy obroty poniżej 2k a jak wyprzedzam to obroty pod max, i też mi spala około 10l.
    To oczywiście jeśli warunki pozwalają na normalną jazdę, bo jak jest ślisko to się ślimacze i wtedy dużo więcej spala.
    Dodam jeszcze że opony mam sporo szersze niż standardowe więc to dodatkowe obciążenie.
  • #15
    uliczny_opryszek
    Level 11  
    może sie też tak dziać z powodu nieszczelnosci kolektora dolotowego, po prostu lapie obce powietrez i sonda lambda "widzac" nadmiar tlenu daje sygnal sterownikowi zeby wtrysnąl wieksza dawke paliwa,
  • #16
    ociz
    Moderator of Cars
    Naprawiałem ostatnio Twingo które za dużo paliło, winne były zapieczone prowadnice zacisków hamulcowych. A mój już spala tylko 9l odkąd się ociepliło :D.
  • #17
    minio-21
    Level 2  
    witam
    wiemże to n ie dotyczy wątku ale mam do sprzedania wszystkie części do Twingo używane 609486521
    pozdrawiam