Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Punto I poważny problem z hamulcem ręcznym

22 Jan 2009 22:29 7957 13
  • Level 11  
    Witam mam taki problem zerwała mi się linka od hamulca ręcznego więc kupiłem dwie nowe i założyłem ale jak wymieniałem linki to wymieniłem też wszystkie szczęki hamulcowe i tu pojawił sie problem złożyłem prawe koło i jest oki obraca się bez oporu a przy lewym jak założę bęben i dokręcę go tymi małymi dwiema śrubkami to nie mogę go obrócić koło jest zablokowane co może być przyczyną dodam że bęben wchodzi lekko na piastę a problem zaczyna się gdy go dokręcę może wiecie jaka jest przyczyna
    Trendy 2021 w branży Internetu rzeczy [Webinar 02.07.2021, g.12.00]. Zarejestruj się za darmo
  • User removed account  
  • Level 15  
    Sprawdź czy wszystko dobrze poskładałeś czy cylinderek nie jest zapieczony i swobodnie się przesuwa Przed założeniem bębna hamulcowego musisz odpuścić samoregulator by szczęki się maksymalnie zeszły. Nie podłączaj do tego koła linki ręcznego tylko najpierw załóż bęben i naciśnij na hamulec by się szczęki ustawiły a potem podłącz linkę i wyreguluj ręczny.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Mi to wygląda na za plytko wsadzone szczęki hamulcowe i dociska bęben od czoła a nie na tarcie szczęk po powierzchni roboczej.
  • Level 11  
    no ja już sam nie wiem linkę od ręcznego całkowicie poluźniłem samoregulator też całkowicie złożyłem i szczęki się zeszły tak jak się wkłada bęben to wchodzi do samego końca lekko i sie obraca problem sie pojawia jak go przykręcam nie wiem czy może bęben ociera jak to opisał w ostatnim poście "Pawel wawa" tylko mnie to ciekawi jak to jest możliwe jak szczęki dobrze dolegają
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    śruby do mocowania bębna do piasty oryginalne, nie za długie?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jest jeszcze możliwść,że bęben ma progi i właśnie ten wewnętrzny trze o rant okładziny. w takim wypadku albo toczenie bembna, albo lekkie doszlifowanie szczęki od strony rantu.
  • Level 11  
    no właśnie bęben był toczony i nie ma już żadnych progów a co do śrub to wkręcałem przecież te same co przed wymianą
  • Level 17  
    Witam .Proponuję pomalowac kredą białą szkolną ,okładzinę na czole i na
    rancie ,delikatnie założyc bęben .Wkręcic śruby i dopiero bardzo mało pokręcic bęben .Potem po zdjęciu bębna oczywiście delikatnie zobaczyc
    gdzie jest odbicie kredy.Tam zebrac trochę pilnikiem lub papierem .
    Powodzenia ,pozdrawiam.
  • Level 11  
    Wielkie dzięki wszystkim za rady jutro będę działał w tym temacie zobaczymy może jakimś cudem uda się to zrobić pozdrawiam.
  • Level 11  
    Witam i nic nie pomogło a można jakoś zamienić szczęki chociaż to chyba to nie możliwe bo brałem do porównania stare i składałem identycznie

    Dodano po 29 [minuty]:

    A możecie mi powiedzieć czy cylinderek powinien rozpychać szczęki na dwie strony bo u mnie jak się naciska pedał to wychodzi tylko jeden lewy bolec z cylinderka a prawy stoi w miejscu

    Dodano po 46 [sekundy]:

    A możecie mi powiedzieć czy cylinderek powinien rozpychać szczęki na dwie strony bo u mnie jak się naciska pedał to wychodzi tylko jeden lewy bolec z cylinderka a prawy stoi w miejscu
  • Level 14  
    Powinien rozpychać na dwie strony ,z reszta jak zdemontujesz bęben to spróbuj np srubokrętem,czy tłoczki chowaja sie do cylinderka z obydwu stron i czy ruch jest swobodny.
  • Level 11  
    sprawa się rozwiązała winne były cylinderki a mam jeszcze jedno małe pytanko a odnośnie nakrętki do śruby którą mocuję się piastę do koła i chciałbym wiedzieć czy tam nie powinno być zabezpieczenia np.podkładki sprężynującej czy zawleczki tak jak to jest np. w golfie bo jak odkręcałem była tylko nakrętka bez żadnych zabezpieczeń może wystarczy tą nakrętkę porządnie dokręcić
  • Level 11  
    O ile pamiętam, nakrętka ma kołnierz, który zagina się we wgłebieniu ośki.
  • Level 13  
    Sprawdz linki bo one nie sa symetryczne to po 1
    A po drugie schowaj regulator szczek maksymalnie do srodka.
    Problem powinien zniknąc