Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

LPG TEC97 i FELICIA 1.3 MPI - jakie ustawienia?

Mg123 22 Sty 2009 23:14 2515 2
  • #1 22 Sty 2009 23:14
    Mg123
    Poziom 14  

    Może ktoś ma taką kombinację lub może pomóc.
    Mam instalkę LPG tartarini ze sterownikiem TEC97 w skodzie felicii 1.3 mpi ze sterownikiem simos2p.
    Podejrzewam że sterownik TEC97 rozprogramował się gdyż miałem dziwne objawy: po osiągnięciu 2000obr samochód słabł , dusił się i gasł pomimo wyłączonej instalacji gazowej. Nawet wyciągnięcie bezpieczników od LPG nie pomogło. Dopiero odłączenie kabelka od TPS załatwiło sprawę. Dłuższy czas jeździłem na NoPb, a teraz po podłączeniu instalki z powrotem nie przełącza się na gaz.
    Pytanie, jak powinna być ustawiona centralka TEC97 dla feli 1.3 mpi:
    1. Typ układu zapłonowego: a) 4 cylindry, b) 5 cyl, c) 6 cyl, d) 8 cyl, e) podwójny zwój, f) cewka pojedyncza jedna na każdy cylinder.
    2. Rodzaj czujnika położenia przepustnicy (TPS) : a) 0-5V, b) 5-0V (ten obstawiam), c) 0-12V, d) 12-0V, e) mono Bosch, f) emulator TPS(pojazd bez TPS).
    3. Typ sondy lambda: a) 0-1V, b) 0-5V, c) 5-0V, d) 0,8--1,6V.
    Rodzaj emulacji sondy lambda: a) sonda na masę, b) emulacja balansowa, c) sonda odłączona(obwód otwarty).
    4. Sygnał obrotomierza: a) standardowy, b) słaby.
    5. Opóźnienie odczytu sygnału sondy lambda po uruchomieniu silnika : a) natychmiastowy, b) opóźniony o 2min.
    6. Zapamiętanie pozycji DAT'a przy całkowicie otwartej przepustnicy: a) wyłączona, b) wzbogacenie mieszanki, b) zubożenie mieszanki, c) wskazuje na pozycję DATa zaprogramowaną przy wykorzystaniu komputera.
    7. Opóźnienie wyłączania zasilania paliwem benzynowym: a) 0,4s b) 0sek. c) 0,26s, d) 0,52s, e) 0,65s.

    0 2
  • #2 23 Sty 2009 08:34
    maszan
    Poziom 23  

    ad1.cewka podwojna
    ad2. a
    ad3. a i emulacja b
    ad4.a swoja droga ciekawe gdzie sie gazownik wpial czy w cewke czy z sygnal na obrotomierz - oba beda dzialaly tylko od tego masz uzalezniony pkt 1. Latwo to sprawdzic bo jesli jest podpiete do obrotki to przy wyborze "cewka podowjna" bedziesz mial obr 2 razy wyzsze widziane przez steronik LPG
    ad5.daj opozniony bo sonda nie nagrzewa sie od razu i moglby ci przymknac aktuator .a tak bedzie sobie stal w PWA zanim zacznie regulowac.
    ad6.chyba chodzi o skok polozenia aktuatora do jakiejs zadanej wartosci dla maksymalnego otwarcia przepustnicy .musisz zobaczyc co sie dzieje przy roznych opcjach
    ad7.to jest nakladanie sie faz zasilania przy przelaczaniu z beny na gaz.musisz zobaczyc przy przelaczaniu jak sie silnik zachowuje tzn jesli prawie gasnie zanim gaz dojdzie do miksera to mozesz dac czas nieco wiekszy gdzie beda jeszcze wtryski dawaly paliwo.
    To tyle na temat ustawien .Auto gaslo na benzynie?czy nie przerzucal sie na gaz i gasl?

    0
  • #3 23 Sty 2009 12:46
    Mg123
    Poziom 14  

    Dzięki, ale widzę że właśnie takie mam ustawienia i nadal nie załącza się LPG.
    Na benzynie autko nie ma żadnych problemów.
    Miałem problem z przepuszczającym zaworem ale już go wymieniłem.
    Z obrotami podpięli się do cewki (zasilanie po stacyjne też pociągnęli od cewki).
    Dzisiaj podłączyłem instalkę i muli (niby na benzynie) oraz się nie przełącza.
    Co mi się widzi że jednak centralka padła. Można takiego TECa kupić albo naprawić?

    Dodano po 2 [godziny] 47 [minuty]:

    Podłączyłem kompa i okazło się że:
    dla 4a nie widać obrotów tylko dla 4b (słaby).
    Teraz jest problem następujący podczas: przełączania na lpg gaśnie.
    Przed przełączeniem czyli na NoPb skład mieszanki jest bogaty (czerony prostokącik stoi po prawej stronie) a podczas przełączania spada i gdzieś koło połowy silnik gaśnie.

    0