Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nie równe obroty na zimnym silniku jaka moze być przyczyna?

aszenty 22 Sty 2009 23:50 2167 4
  • #1 22 Sty 2009 23:50
    aszenty
    Poziom 12  

    Witam.
    Moje auto Hyundai Lantra rok 92 z silnikiem ośmio zaworowym 1,5 litra,na zimnym silniku ma nie równe obroty tzn raz szybkie raz za wolne i tak na zmiane co około 3 sekuny. Auto odpala normalnie bez żadnego problemu. Natomiast gdy nogą trzymam pedał gazu na minimalnie podwyszonych obrotach wówczas jest ok. Gdy się silnik rozgrzeje do wymaganej temperatury usterka prawie znika. Zwiąsku z tym mam pytanie jaka może być przyczyna tych nierównych obrotów ??? Z góry dziękuję za odpowiedz.
    Pozdrawiam !!!

    0 4
  • #2 23 Sty 2009 00:17
    rozik
    Poziom 13  

    świece sprawdzone? przewody WNP sprawdzone? jak to sprawdzisz i będzie okej to następne co do sprawdzenia jest to silniczek krokowy.

    0
  • #3 23 Sty 2009 01:33
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Kolega wyżej, zapomniał o sądzie lambda... teraz mamy komplet "wiedzy" ;(

    0
  • #4 24 Sty 2009 00:19
    aszenty
    Poziom 12  

    Świece i przewody są ok. Jak sprawdzić czy silniczek krokowy i sonda landba są ok ??? Gdzie się znajduje silniczek krokowy domyslam się że gdzieś w okolicy przepustnicy ???

    0
  • #5 24 Sty 2009 18:16
    coverled
    Poziom 13  

    O metodzie sprawdzenia sondy znajdziesz na forum. Silniczek krokowy... Nie zlokalizuje. Jeśli chodzi o sprawdzenie, jak podaje "mądra książka" w czasie pracy silnika "brzęczy i drga". Bardziej fachowe sprawdzenie, w przypadku mojego auta (R21 1,7B) wygląda następująco. Uruchomić silnik, odłączyć złącze zaworu. U mnie jest 3-pinowe. Łączymy środkowy styk zaworu z dodatnim biegunem akumulatora, nast jeden z pozostałych styków łączymy z masą. Obroty silnika wyraźnie spadną lub wzrosną powyżej 2000 obr/min. Spadną lub wzrosną w zależności od tego który połączymy z masą.
    Objawy o których piszesz, miałem podobne problemy z moim autem. Nie równa praca na wolnych obrotach, gasł przy wrzuceniu na luz z 4 lub 5 (obroty około 3000). Jak ruszałem od razu po odpaleniu "na zimno" gasł po zdjęciu nogi z gazu. Tak u mnie to wyglądało. Teraz przyczyna, prawie podparte zawory wydechowe. Przerwa nie co ponad 0,05 a powinno być 0,4 mm. Objawy znikły po ustawieniu prawidłowej przerwy. Mogę nie mieć racji, jak nie mam to niech wypowie się mądrzejszy ;)

    0