Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 206 2001 nie odpala lub faluje

piotr663 23 Jan 2009 06:29 7582 13
Texa Poland
  • #1
    piotr663
    Level 11  
    Rozwiązanie tego probleblemu jest takie:
    dla tych co mają takie przyczyny:
    1.nie kręci pompą paliwa
    2.nie tyka moduł BSM po przekręceniu kluczyka
    3.nie ma prądu na wtryskach cewce czujniku prędkości
    4.męczymy się i nic (podajemy + na cewkę i nic a pompa wtedy kręci)

    Sposób to podanie + na przekażnik bsm pod warunkiem że ecu sterownik saegem ma sprawną instalację czyli pin YB4 ma nap.aku. piny YL4, Ym4, ZH4 ma masę.Wystarczy wtedy że podamy plusa na pin ZA4 usłyszymy tyknięcie bsm odpalimy.Plusa trzeba pociągnąć po stacyjce.Jeśli to nie zadziała ecu jest do wymiany.Stojąc na wprost wtyczek sterownika kolejne od lewej X, Y, Z.W systemie wtrysku marelli trzeba dać masę na wejściu sterownika 52 zaś w boschu nr 15.Temat zamykam.
  • Texa Poland
  • #2
    gzresieknysa
    Level 20  
    A nie lepiej naprawić okablowanie zamiast ciągnąć kolejne metry przewodu?
    Newralgiczne punkty to fragment wiązki pod obudową filtra powietrza, oraz odcinek biegnący za łapą silnika .
    Z tą wymianą ECU wstrzymał bym się do momentu kiedy to będzie instalacja sprawna. Jak zasilanie +12 pojawi się na pinie A4 (Czarne złącze 32PIN dotyczy Sagem S2000) to wówczas sterownik wystawia sygnał (Styk F3 złącze szare 32pin -Wyjście sterowania przekaźnika mocy) do BSM ,który z kolei załącza przekaźnik mocy itd. i nawet pompka kręci (-;.
  • #3
    piotr663
    Level 11  
    widzę że nie zrozumiałeś na tej nodze ecu napięcie wychodzi z niego a nie wchodzi zobacz schemat.Zresztą tak jest prawie wkażdym samochodzie, w starszych napięcie wchodziło cały czas obecnie jest po stacyjce a dopiero potem wychodzi na przekażniki w nazywaj jak chcesz ,, moduł bsm''

    Dodano po 3 [minuty]:

    Pardom masz racje że wysyła lecz sterownik właśnie nie wysyłał.Nawiase mówiąc dobry jesteś rzadko można z kim tak pogadać.W każdym razie liczy sie że jeżdzi i po rzekręceniu stacyjki off rozłancza przekażnik.
  • #4
    gzresieknysa
    Level 20  
    No właśnie kolego ! Twoja metoda naprawy polegała na dołożeniu przewodu (tak też można usunąć usterkę) ,który zastępuje uszkodzony , a ja wskazałem tylko gdzie na 90% występuje miejsce jego uszkodzenia (chodzi o przewód biegnący z BSM do ECU) i opisałem po ktrótce zasade sterowania przekaźnika mocy ,który siedzi w BSM (moduł na lewym nadkolu , auta z multipleksem) lub sterowanie podwójnym przekaźnikiem w starszych modelach (bez mux i z przekaźnikiem mocy pod sterownikiem wtrysku) ale tu okablowanie jest zupełnie inne ,a usterka daje identyczne objawy (uszkodzenie również można zlokalizować na wiązce za łapą silnika , w korytku a dokładniej to splot +12 i jego 3 odczepy na przekaźnik mocy)

    Pozdrawiam!
  • Texa Poland
  • #5
    piotr663
    Level 11  
    to wyprowadz mnie z błędu bo ja twierdze że sterowanie bsm właśnie wycodzi z ece z pinu ZA4.Instalacja jest zatem sprawna wymianie musi ulec ece, ala właściciel sie nie zgodził bo sam wiesz jak jest żle ale jak odpala to machają ręką.ale jak to jest w 206 bo raczej nie tak wymieniasz ece i już bo w innych tak nie ma.Dużo już naprawiłem w środku sterowników wiem że sie skrzywisz na to bo nie powinno sie naprawiać ale żal mie niektórych ludzi tylko niektórych.Często pożyczają prądu dają do zamontowania radio lub naprawy blacharskie nie zapną przewodów nad kierą i trach leci, jest takich dużo.Przeważnie wtedy idą ścieżki, piny diody zabezpieczjące niekiedy są dziary płytce ok 1cm .
  • #6
    gzresieknysa
    Level 20  
    Otóż jest tak;
    Złącze 32 stykowe czarne :Styk A4 Wejście zasilania +12 V
    Złącze 32 stykowe czarne :Styk F2 Wyjście sterowania przekaźnika zasilania (siedzi w BSM)

    dalej;
    Złącze 32 stykowe szare :Styk F3 Wyjście sterowania przekaźnika mocy( też siedzi w BSM)

    Natomiast plus po zapłonie jest na Styku B4 Wejście zasilania +APC (12 V po włączonym zapłonie) Złącze 48 stykowe MR (brązowe).

    Pamiętaj ,że jak zapniesz mu zasilanie ze stacyjki to nie do końca jest ok bo jest jeszcze jedna sprawa ( POWER LATCH) funkcja zapisywania nastawów ,przez sterownik oraz inne sterowniki gadające po sieci.

    Oczywiście mowa o S2000. (opisuj kolorami złącz wiązki bo od tych Y Z X głowa boli (-:)

    Pozdrawiam.

    Dodano po 14 [minuty]:

    No właśnie zauważyłem ,że się zagalopowałem bo Ty piszesz o 206 z 2001r. tam nie ma BSM jest tylko BM (BEZPIECZNIKI I PRZEKAŹNIKI)
    Ja zaś sobie wlkepałem do głowy tego na mux i z bsm.
    Oczywiście u Ciebie siedzi przekażnik mocy pod sterownikiem.

    No ale PINY sterownika mają identyczną funkcję jak napisałem powyżej ,jedyna różnica to wiązka silnika. W Twojej zasilanie główne przekażnika idzie za łapą silnika ,jest tam splot z którego wyłażą 3 stałe plusy (często "ginie" jeden z nich i z tąd efekt jak opisujesz)
    Wiązkę pod filtrem też warto sprawdzać bo tam "zielone ma swoją siedzibę", i wcina miedź jak pacman.

    pozdrawiam ! i sorki za zamieszanie , mam nadzieję ,że już wsio zrozumiałeś.
  • #7
    anado
    Level 10  
    Witam
    Mam pytanie 206 1,4 2000r. problem jedem brak pradu na cewce, swieci sie stop na zegarku i w rzaden sposób nie możemy znaleźc przyczyny
  • #8
    gzresieknysa
    Level 20  
    Jaki typ silnika ,sterownika, no i co pokazuje diagnoskop? Od tego trzeba zacząć.
    Nie ma prądu na cewce? czego nie ma + czy sterowania?
  • #9
    piotr6500
    Level 11  
    Tak kolega gzsieknysa ma racje musisz podać typ sterownika silnika może być sagem, boscg magnetimareli.Czasem podpinają alarm pod cewkę może....sprawdzłeś. Jak będziesz miał typ sterownika do zobacz w autodacie info tech etech i znajdziesz
  • #10
    Aras74
    Level 12  
    Witam! ja mam na tapecie 206 z Magneti Marelli IAW 48P2.76. Też kompletny zgon auta. Brak sterowania pompą paliwa,zasilanie cewki i czegokolwiek .Tylko rozrusznik kręci. Gdzie powinny być plusy i masy po zapłonie? Jutro spróbuje sie dokopać do tego przekaźnika w bsm.
  • #12
    Anonymous
    Anonymous  
  • #13
    Aras74
    Level 12  
    Wiązka cała na stole i wszystko ok. Wyciągam ta drugą pod lampami idzie też do sterownika silnika. BSM podmienione-nic.

    Dodano po 20 [minuty]:

    w drugiej wiązce tez zero grzybów. Mocno mi się wydaje ze padł sterownik silnika.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Masy wszystkie ok. Pozostało sprawdzić plus stały i po zapłonie. Jak ktoś może pomóc bede wdzięczny.Magneti Marelli IAW 48P2.76.
  • #14
    Aras74
    Level 12  
    Po włączeniu zapłonu nie załącza sie żaden przekaźnik w BSM. Plus ze stacyjki dochodzi wiec biorę sie za swprawdzanie masy po drugiej stronie auta.