Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra II 2.0DTI 2000r co to za kabel koło wentylatorów?

23 Jan 2009 23:06 6407 7
  • Level 28  
    witam
    spod przedniego zderzaka wystają 2 kable które sa zakończone wtyczka a z kolei do niej wsadzony jest zwierający oba kable przewód. Do czego to jest? I czy to tak powinno być jak jest u mnie? Ktoś powiedział mi ze tu powinien być wpięty rezystor(on jest chyba z jakąś dioda o aluminiowej oprawie) który widać na fotce a leży luzem na zderzaku - może ktoś naświetli sprawę
    pozdrawiam

    Astra II 2.0DTI 2000r co to za kabel koło wentylatorów?
  • Level 21  
    Czujnik temperatury zewnętrznej powinno na wyświetlaczu pokazywać tem na zewnątrz w tej chwili bzdury.............
  • Level 35  
    To nie czujnik raczej bo grube te kable
    Rzeźbę masz odstawiną jakąś. Sprawdź sobie na schemacie po kolorze, to chyba faktycznie kable od opornika wentylatora. Teraz jak masz zmostkowane to wiatrak od razu pełnym gazem startuje. A jak masz klimę i 2 wiatraki to masz mniej prędkości wiatraków po prostu...

    PS. Co ty z tą astrą kombinujesz, to już chyba 4 post twój dzisiaj o kolejnej usterce ;)
  • Level 33  
    A czy czasem ta kostka nie jest od rezystora wentylatora który leży obok? :)
  • Level 38  
    Ktoś tam ładnie zabawił się w krawcową to na bank od opornika
  • Level 28  
    astra tescia sprowadzona 4 lata temu po wypadku i tak poskładana i trochę ja przeglądam. Ten rezystor może mieć jakikolwiek wpływ na start auta na mrozie? Na mrozie auto głupieje, nie pali a obrotomierz idzie na 1,5 obr mimo iz silnik stoi i świece nie grzeją a wentylatory od chłodnicy się włączają. Wracając do rezystora – z jednej strony idzie on do wentylatorów a z drugiej do tego kabla? Czy on tylko powinien być wpięty tam gdzie jest zmostkowany i tyle? Od czujnika temp napewno to nie jest bo temp pokazuje prawidlowa
  • Level 35  
    To na odpalanie auta nie ma wplywu.
    A obiawy ktore opisujesz sugeruja zanikajace zasilanie / mase sterownika silnika. Albo sterownik silnika sie konczy.

    Jezlei jest klima, to tam jest osobny sterownik wentylatorow, ktory sie komunikuje ze sterownikiem silnika. Jezeli z jakis przyczyn ta komunikacja sie nie powiedzie, to wlacza wiatraki cala naprzod. Nie swiecaca kontrolka swiec oznacza ze prawdopodobnie wogole sterownik silnika jest martwy.
    Sterowanie obrotomierza idzie tez ze sterownika silnika. Ale w sumie to nie mam pomyslu dlaczego sie ustawia tak...
    Mozesz jeszcze sprobowac odczytac bledy ze sterownika.
    Najlepiej jedz gdzies na diagnostyke do kogos kto ma Techa albo chociaz jakiegos opelskanera..

    A jak chcesz metoda "podworkowa" to:
    astra.auto.pl
    tam jest dzial diagnostyka. W tym aucie powinna zadzialac metoda "na gaz i hamulec". Drucikiem nie pojdzie.
  • Level 28  
    kolego bartek_j mógłbyś rozwinąć watek "metoda "na gaz i hamulec" - co to dokładnie oznacza i jak to zrobić?