Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vivaro - problem z mocą

24 Sty 2009 00:02 12561 5
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich
    Mam mały problem z moim Oplem Vivaro 1.9 CDTI 2006rok. Samochód ma przejechane 85tys km i jak do tej pory sprawował sie bez zarzutów. Regularnie serwisowany wszystko wymieniane na czas albo nawet przed czasem. Dzisiaj rano pojawil sie jednak mały problem. Po zapaleniu silnika niby wszystko było OK a jednak samochód miał problem aby ruszyć z miejsca. Konkretnie zauważyłem brak mocy przed osiągnięciem 1800 obrotów. I tak na każdym biegu. W praktyce daje to efekt taki jakby dostawal za mało paliwa. Jednak nie dusi się bardzo wolno rozpędza a po osiągnięciu ok 1800 obrotów, dostaje momentalnie kopa. Po rozpędzeniu wszystko jest ok. Z samego rana zanim jeszcze silnik osiągnął normalna temp pracy zapaliła mi sie na jakies 2 sekundy kontrolka od podgrzewania świec - poczym zgasła.
    Samochodem dalej jeżdze i oprócz tege nie ma zadnych śladów aby cokolwiek było nie tak, spalanie w normie silnik pracuje bez problemu.
    Dziwi mnie jeszcze fakt ze na biegu jałowym samochód wkręca sie na obroty normalnie nie wystepuje efekt dławienia.
    Jesli ktos z Was ma pomysl co to moze byc prosze o pomoc - autko potrzebne na poniedziałek do pracy a w powietrzu niepewność.

    Pozdrawiam
  • MetalWork
  • Poziom 32  
    Myślę że bez wstępnej diagnostyki to się raczej nie obędzie , wtedy łatwiej coś podpowiedzieć .
  • MetalWork
  • Poziom 11  
    chyba auto chodzi w systemie awaryjnym bez podłączenia pod komp. się nie obejdzie. można odłączyć aku na parę minut i spróbować później czy pojawi się problem na nowo.
  • Poziom 10  
    problem może byc spowodowany brakiem podciśnienia na zaworze turbo który znajduje się obok czujnika ciśnienia i modułu sterowania świecami żarowymi (metalowa osłona komputera silnika) wtedy zapala się lampka spiralka .aby sprawdzic nalezy zdjąć gumowe przewodziki z zaworu turbo i przy zapalonym silniku na wolnych obrotach przytkać przewodzik stwierdzając czy występuje podciśnienie (zasysanie) jeżeli nie należy przeczyścic kruciec na pompie vacu zasilający także serwo kruciec przykręcony dwoma śrubkami przeczyścic można cieńką igiełką tak mały jest otwór na zasilanie zaworu turbo
  • Poziom 2  
    Kolego miałem podobny problem i chyba udało mi się z tym poradzić w banalny sposób spuściłem wodę z filtra paliwa i dałem nową wkładkę filtra paliwa jak to zrobić obrazki są w instrukcii obsługi opla patrz problemy dotyczące tej kontrolki
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ludzie, czy Wy patrzycie na daty?