Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

złodziej prądu podczas postoju mercedesa w 140

qwedsa123 24 Jan 2009 00:32 13615 35
Relpol
  • #1
    qwedsa123
    Level 10  
    witam.
    podczas postoju z mojego cl 420 ucieka prąd 0,25A odłanczałem wszystkie bezpieczniki z puszki pod sazybą i bagaznika i nie spadł pobor (są moze jeszcze w innym miejscu w w140?)
    następnie odłączyłem rozrusznik i alternator. podłaczyłem dodatkowa masę i nic to nie dało, nie mam wiecej pomysłów moze ktos ma jeszcze jakiś moze jakies urzadzenie ma swoje bezpieczniki? jakies rady?
  • Relpol
  • #2
    emeryt2
    Level 42  
    Radio oryginalne? Jeżeli dokładane sprawdz jego zasilanie.
    Są jeszcze w bagażniku po prawej stronie.
  • #3
    kierbedz4
    Level 36  
    A zegarek kwarcowy zabudowany na stałe w tablicy wskażników wziełeś pod uwagę?Nawet nie włączone radio pobiera prąd na czuwaniu aby utrzymać zaprogramowane przez Ciebie stacje radiowe.Centralka alarmowa też pobiera określony prąd w trakcie czuwania.
  • Relpol
  • #4
    qwedsa123
    Level 10  
    tak radio mam orginalne.
    wzialem pod uwage ,iz radio dla potrzymania pamieci ma jakis tam pobor, zegarek rowniez, to samo alarm itp, ale zeby az 0.3 A?
    kupilem nowy aku 100AH cztery dni i nie ma sily zakrecic rozrusznikiem, to chyba nie jest normalne:(
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    kierbedz4
    Level 36  
    Nie zwróciłeś uwagi że ten akumulator czekał na swojego nabywcę może rok w jakimś supermarkecie bez ładowania i w chwili obecnej ma około 50% pojenmości?Naładuj go prądem 10A przez około 10 godzin i wtedy zobacz efekt.Mój znajomy kupił nowy akumulator w jednym z wielopowierzchniowych sklepów do malucha i po zamontowaniu do samochodu po przekręceniu kluczyka nawet kontrolki w pulpicie zegarów się nie zaświeciły.Oczywiście natychmiast w sklepie akumulator został bez problemu wymieniony na inny.
  • #7
    qwedsa123
    Level 10  
    swiatlo w bagazniku gasnie, poza tym po wyjeciu bezpiecznikow nawet jak by swiatlo w bagazniku nie gasło to pobor powinien ustac(prak napiecia przy wyjetym bezpieczniku)
    aku jest super centra futura ma 2 miesiace od daty produkcji ladowalem go do 100% ladowarka impulsowa ,wydaje mi sie ,ze problem musi byc gdzie indziej, 0,2 A to duzy pobor przy wylaczonym zaplonie z tego co slyszalem taki prad potrafi rozladowac aku w 4 dni
  • #8
    emeryt2
    Level 42  
    Nie jestem pewien , czy ten model ma też moduł /zespolony przekaznik sterowania wycieraczek , kierunków i podgrzewania tylnej szyby/ . Wypnij go i sprawdz pobór prądu. W innym modelu MB miąłem taki przypadek.Pozostał,by też wyłacznik awaryjnych. Trzeba sprawdzić wszystko co jest zasilane z 30/bezpośrednio z aku/.
    Niech nikt nie pisze głupot , że pobór prądu rzędu 200mA to naturalne - kpina.
  • #9
    akaras
    Level 12  
    Miałem kiedys podobny przypadek w aucie (W124). Pobór ok. 280 mA, a złodziejem okazało się odcięcie zapłonu sterowane z alarmu (przekaźnik). Po wyeliminowaniu tego pobór spadł do 70 mA. Zasilanie alarmu było podpięte przez osobny bezpiecznik do akumulatora, tak więc mogłem wyjmować po kolei wszystkie w skrzynce i nadal złodziej wisiał.
  • #10
    qwedsa123
    Level 10  
    ten trop z przekaznikiem zespolonym od wycieraczek i tylnej szyby moze byc wlasciwy, wiem,ze moj mesio ma czujnik deszczu ale moim zdaniem cos z nim nie tak , wycieraczki chodza jak chca nie widze w ich dzialaniu zadnej logiki poza tym caly czas pali mi sie kontrolka od ogrzewania tylnej szyby choc nie nagrzewasie tylna szyba, bylem u kilku elektrykow i nikt nie chce sie zabrac za szukanie ,dzisiaj bylem w autoryzowanym serwisie mercedesa i tez mni eodeslali do jakiegos tam elektryka sugerujac ,ze 0.2A pobor w tym modelu to nie jest az tak duzo,


    dlatego bede szukal modulu wycieraczek i podgrzewania tylknej szyby, moze ktos wie gdzie tego szukac???
  • #11
    qwedsa123
    Level 10  
    za bezpiecznikami jest przekaznik ida do niego 2 wiazki przewodow,ktos mi powiedzial,ze jest to przekaznik od wycieraczeki ogrzewania tylnej szyby , odpiolem te 2 wiazki przewodow i sprawdzilem pobor ponad 0.3A, kurcze myslalem,ze to dobry trop, caly czas pali mi sie dioda na wlaczniku ogzewania tylnej szyby chc ogrzewanie nie dziala chyba na szybie, co moze byc jeszcze podlaczone poza bezpiecznikami , ktos wczesniej mowil o 30 - co to znaczy?
  • #12
    emeryt2
    Level 42  
    Poza stacyjką są podłączone: centralny zamek , oświetlenie wnętrza , światła awaryjne,oświetlenie bagażnika, szyby elektryczne , ECU , sterownik ABS , radio, - jak widzisz sporo tego. To jest własnie po 30 , tz. bezpośrednio z plusa akumulatora.

    Z tym ogrzewaniem tylnej szyby to chyba krok w dobrym kierunku.Jeże.li nie gaśnie dioda pod przełącznikiem podgrzewania tylnej szyby , świeci ona tylko po właczeniu zapłonu , sprawdz jeszcze kostkę stacyjki, być możliwe , że nie odbija do końca.
  • #13
    qwedsa123
    Level 10  
    dzieki za pomoc bede szukał:)

    Dodano po 5 [minuty]:

    ta dioda na wlaczniku od ogrzewania tylnej szyby swieci sie caly czas nie mozna jej zgasic a grzewanie nie dziala mimo swiecacej diody mowiacej ,ze ogrzewanie jest wlaczone, troche to dziwne,
    ale mam wiecej dziwnych rzeczy dzisiaj wyjezdzajac z garazu i mi kontrolka od ladowania nie zgasla, przegazowalem do 3000 obr i nic dalej sie palila, wylaczylem samochod wlaczylem i zgasla
  • #14
    TanTan
    Level 13  
    hmmm kolego a sprawdziłeś ładowanie? Wygląda mi tu na zużyte szczotki w alternatorze lub regulator napięcia. Może czasem ładuje lepiej a czasem gorzej i alternator po prostu nie ładuje prawidłowo akumulatora?
  • #15
    qwedsa123
    Level 10  
    alternator laduje dobrze,
    aku naladowany na 100% pojemnosci wytrzymuje 3 dni
  • #16
    TanTan
    Level 13  
    Można by się jeszcze pokusić o zbadanie elektrolitu. W większości sklepów z serwisem akumulatorów zrobią to za darmo. Może jednak akumulator nie ma pełnej pojemności, tak jak już napisali koledzy wyżej? Lub ma przebicie na którejs celi? Jakie są napięcia na akumulatorze podczas pracy alternatora, podczas kręcenia rozrusznikiem i bez obciążenia?
  • #17
    User removed account
    Level 1  
  • #18
    mareklan
    Level 15  
    Przeczytałem co pisze qwedsa123 i mam parę niejasności. .Podaje pobór prądu: 0.2A , 0.25A ,0,3A oraz powyżei 0.3A.Przeliczając jest to od 4.8-ponad 7,2Ah na dobę.Taki pobór przy nowym i w pełni naładowanym 100Ah akumulatorze nie może po 4 dniach uniemożliwić rozruch.Należy sprawdzić alternator i rozrusznik.
  • #19
    qwedsa123
    Level 10  
    pisałem dlatego rózny pobór poniewaz roznie on mi sie kształtuje kiedy wyjałem wszystkie bezpieczniki był nieco mniejszy( odpadło radio, zegar itp) kiedy wpiołem czesc bezpieczników rósł pobór (radio zaczeło pobierać dodatkowo)
    nie wiem jak sie przelicza pobór na pojemność aku, ale po czterech dobach rozrusznik już nie kręci mi choć napiecie w aku jest jeszcze około 12V no ale silnik jest duzy 4,2 - 8 cylindrów ma czym kręcić:)
  • #20
    TanTan
    Level 13  
    gromleon wrote:
    Koledzy o co chodzi wam z tym akumulatorem skoro kolega pisze że jest dobry i na dodatek pisze że ma pobór prądu taki a nie inny na postoju to co do tego ma akumulator?


    "Dobry" to pojęcie względne ;) tak jak napisał kolega mareklan też mi nie pasuje, że po kilku dniach nie kręci rozrusznik, dlatego najpierw wyeliminujmy akumulator/alternator. Pomiar napięć o których pisałem to przecież chwila a dużo nam to powie.
    Mam jeszcze taki pomysł: w miejsce każdego bezpiecznika włóż amperomierz i zbadaj pobór prądu na każdym z obwodów, oczywiście napisz co pomiary do nas "mówią" ;)
  • #21
    User removed account
    Level 1  
  • #22
    qwedsa123
    Level 10  
    Panowie aku jest super jak mi sie rozladowywal aku (Bosch Silver) pomyslalem aku padł kupilem wiec Centre future 95AH - 2 miesiace jak wyjechał z fabryki i tez padł po 4 dniach . ten stary okazał sie tez dobry jak go naladowalem to trzyma miesiac już i ma ponad 13V jeszcze - teraz mam naprawde dwa dobre aku. przyczyna jest naprawde w samochodzie gdzieś , ladowanie tez jest dobre (katalogowe wartości) aku jak naladuje ladowarka impulsowa do 100% pojemnosci po podlaczeniu i nie zapalaniu nawet auta 4 dni i ....lipa auta nie zapale,
    tak sobie mysle.... jak wyjme wszystkie bezpieczniki i podlacze aku to wuwczas moze szzukac pradu w aucie... tam gdzie bedzie znaczy sie powinien byc od złodzieja-czy dobrze mysle?
  • #23
    User removed account
    Level 1  
  • #24
    artur3554
    Level 13  
    kolego mówisz że pali ci się lampka od ogrzewania tylnej szyby spróbój odpiąc keble od ogrzewania tylnej szyby najlepiej tuż przy szybie i sprawdz napięcie
  • #25
    qwedsa123
    Level 10  
    mysle,ze to zły trop.
    po wyjeciu bezpieczników nie powinno byc pobory pradu
  • #26
    artur3554
    Level 13  
    Pisze tak dla tego że miałem kiedyś przypadek zawieszenia się przekaźnika i mimo braku bezpiecznika odbiornik nadal czerpał prąd
  • #27
    spektra
    Level 18  
    Witam.
    Wtrącę się do wątku. W mojej E270 też komputer sygnalizował kradzież prądu. Okazało sie, że ow złodziejembył odbiornik GPS od nawigacji. System nie dojechał do "celu" przez co układ GPS dalej pracował pomimo wyłączonego radia.
  • #28
    Doran
    Level 14  
    spróbuj któregoś ze środków zaradczych bezpośrednio wskazanych przez MB.
    Zastrzeżenie

    Battery discharges, vehicle can no longer be started

    Przyczyna

    A. Model 140.03/04/05/07
    Time-delay dome lamp and reading lamp fail to switch off approx. 8 s after closing the front doors.
    B. Model 140.03/04/05/07
    Left or right turn signal lamp or headlamp is constantly on, even when the ignition is off.
    C. Model 140.04/050/051 up to 30.06.92, model 140.056/057/076
    Rpm increase not functioning.
    D. Model 140.056/057
    Intermittent increased quiescent current consumption of DIS/AKC [EZL/AKR] control unit manufactured by Bosch.
    E. Model 140 with automatic air conditioning
    Residual heat system switches on by itself after the ignition is switched off in vehicles with automatic air conditioning control and operating unit (N22) manufactured by Bosch.
    F. Model 140.03/04/05 with automatic air conditioning and activated charcoal filter up to veh. ident. end no.
    A 078972
    Intermittent increased quiescent current consumption of automatic air conditioning control and operating unit (N22) manufactured by Kammerer.
    G. Model 140.03/04/05
    Intermittent increased quiescent current consumption due to alternator defect
    H. Model 140 with MB radio
    Quiescent current consumption of the radio after isolating the radio from the on-board power supply (e.g. disconnecting the battery) approx. 240mA (Exquisit) or approx. 150mA (Classic, Spezial)
    I. Model 140 with immobilizer
    The quiescent current consumption increases by approx. 35mA if an immobilizer is installed
    J. Model 140.02/03/04/05/134
    Intermittent quiescent current consumption due to leakage currents via the reflectors of the taillamps (E3/E4)
    K. Model 140 with auto pilot system
    Quiescent current consumption by the auto pilot system approx. 800 mA.

    Środki zaradcze

    Caution:
    When performing a quiescent current measurement it is absolutely essential to connect the multimeter before disconnecting the battery ground cable. This is intended to prevent any closed-circuit accessories from being released, which is no longer reproducible when the battery ground cable is disconnected.
    A. 1 Remove/install/replace time-delay dome lamp and reading lamp.
    ra82001400011x, RA82-0011
    Note: OK as of manufacturing date 052 (blue stamp on side of housing).
    B. See AF68.40-P-2000A
    C. 1 Check diode matrix. ra54001401433x, RA54-1433
    D. 1 Check quiescent current consumption. ra540a1401030x, RA54-1030
    If quiescent current consumption is approx. 500 mA.
    2 Remove/install/replace DIS/AKC [EZL/AKR] control unit.
    Note: DIS/AKC control units OK as of manufacturing date 270.
    E. 1 Check quiescent current consumption.
    If quiescent current consumption is > 50 mA: (ra540a1401030x, RA54-1030)
    2 Check software release.
    If software release is 62:
    3 Remove/install/replace automatic air conditioning control and operating unit (N22).
    Model 140 up to 31.08.95 AR83.40-P-6350D
    Model 140 AR83.40-P-6350C
    F. 1 Check quiescent current consumption.
    If quiescent current consumption is approx. 200 mA. ra540a1401030x, RA54-1030
    2 Check software release. dh0302pk00012x
    Diagnosis Manual Climate Control Volume 1 - 3.2 12
    If software release is 06:
    3 Remove/install/replace automatic air conditioning control and operating unit (N22).
    Model 140 up to 31.08.95 AR83.40-P-6350D
    Model 140 AR83.40-P-6350C
    G. 1 Check quiescent current consumption.
    If quiescent current consumption is approx. 120 mA. (ra540a1401030x, RA54-1030):
    2 Remove/install/replace alternator.
    Engine 104 (ra150a1405032x, RA15-5032)
    Engine 119 (ra150b1405032x, RA15-5032)
    Engine 120 (ra150c1405032x, RA15-5032)
    H. 1 Switch radio on/off or switch ignition/starter switch to position "ON" and "OFF"
    Note: There is no fault in the radio. Do not replace the radio.
    I. 1 When measuring the quiescent current, disconnect the immobilizer system or make allowance for its power consumption
    J. 1 Switch off trunk illumination via the rotary tumbler/trunk lid microswitch (S88/1)
    2 Remove bulbs from trunk illumination lamps (E3e7 and E4e7)
    3 Check right taillamp (E3): Connect multimeter between W7/1 and E3e7 at ground point
    (W7/1) and at upper contact spring on trunk lamp (E3e7)
    Note: There is no fault if the measured resistance is between 100kohms and infinity.
    Taillamps as of manufacturing date 1194 (on barcode label) or with green dots
    on the upper faces of the threads are OK
    4 Check left taillamp (E4): Connect multimeter between W6/1 and E4e7 at ground point
    (W6/1) and at upper contact spring on trunk lamp (E4e7)
    Note: There is no fault if the measured resistance is between 100k and infinity.
    Taillamps as of manufacturing date 1194 (on barcode label) or with green dots
    on the upper faces of the threads are OK
    K. 1 Navigation processor run-on approx. 30 minutes.
    There is no fault in the navigation processor. Do not replace the navigation processor.
  • #29
    tmb85
    Level 14  
    Skoro zapalasz samochód raz na ok 4 dni, to w tej przerwie odłącz klemę +. Podłącz ją dopiero przed odpaleniem samochodu i zobacz jakie będzie efekt.
    Możesz także sprawdzić pobór prądu po odłączeniu tego grubego przewodu od alternatora (ten od ładowania akumulatora).
  • #30
    qwedsa123
    Level 10  
    dzieki ale jestto dosyc skomplikowane, nawet w aso w gorzowie wlkp nie chcieli sie tego podjac:( no tak lepiej wymienic bezpiecznik i 100 zł skasować niz sie bawic i jeszcze nie wiadomo czy naprawic:)
    moze ktos wie gdzie w mercedesie w 140 cl jest moduł komfortu, kilka osob sie juz sarzyło na ten moduł , moze wiec i u mnie....