Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
IGE-XAO
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Poszukuje Schematu Do Ustawienia Zapłonu- Dla Mercedesa W123

tommi9097 24 Jan 2009 01:38 10674 11
  • #1
    tommi9097
    Level 10  
    Poszukuję opisu do ustawienia zapłonu - Mercedes W123 2.0 Diesel
    Jeżeli ktoś by mógł mi pomóc to z góry dziękuję. Mile widziane linki do stron z tymi rzeczami (opisami).

    Pozdrawiam
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • IGE-XAO
  • Helpful post
    #2
    Spacewalker
    Level 32  
    z tego co pamietam , nie wiem czy wyjmowales pompe czy nie, ale ustawia sie ja na znak na tym kole wielowypustowym, a potem zaplon lampą stroboskopowa. ile st to znajdziesz w autodacie.
  • IGE-XAO
  • #3
    tommi9097
    Level 10  
    pompa paliwowa była wyciągana, powiem tak wszystko było zdemontowane poniewaz poddałem silnik pełnemu remontowi , na pompie mam zaznaczony znak, na kole pasowym , podajze łancuszek jeszcze i dreczy mnie jeszcze cos czy oprócz tych znaków sa jeszcze jakies znaki na bloku lub cos w tym stylu??? Czy poradnik Autodaty znajde na CD czy tylko sa w formie ksiązkowej???
  • Helpful post
    #4
    Spacewalker
    Level 32  
    pomep musisz ustawic na 1 cylinder tloczenia, czyli tak jak zawory na 4 cyl sie beda mijac, wtedy 1 jest w GMP. I na pompie jest chyba na kolniezu znaczek i na kole zebatym od pompy, nie pamietam juz bo to stara szkola. Jesli nie gioles przewodów wysokiego cisnienia to one ci po czesci ustala pompe jak ma byc. i musi odpalic. Potem za blokiem na skrzyni biegów (zaraz na łaczeniu) na górze masz takie okienko do kola zamachowego i tam musisz szukac GMP, a odnoskik do tego bedzie chyba na obudowe skrzyni biegów, taka zpilowana czesc, ciensza, do ustawienia poczatku wtrysku lampa z 1 cylindra. AutoData ci pokaze gedzie to jest (znaki GMP itp) i wartosci.
  • Helpful post
    #5
    Daro122
    Level 31  
    Robisz to tak ,ustaw wał korbowy na znak OT - górny martwy punkt , ustaw wałek rozrządu krzywkami do góry na pierwszym cylindrze - znaki za kołem rozrządu pokryją się . W takiej pozycji załóż łańcuch rozrządu . Aby przewody wtryskowe pasowały ustal który króciec podający pompy podaje w tym momęcie na pierwszy cylinder , znak na kole wieloklinowym pompy powinien pokrywać się ze znakiem na obudowie . Teraz musisz ustawić zapłon , ja korzystam z rurki wtryskowej zamontowanej na pierwszym króćcu - jest to prosty odcinek rurki na końcu zagięty łgodnym łukiem o 180 stopni której koniec jest scięty na kiełbasę . Po po solidnym odpowietrzeniu układu paliwowego możesz przystąpić do regulacji , pedał gazu wciśnięty do oporu , ręką pokręcasz za wał korbowy doprowadzając do suwu sprężania na pierwszym cylindrze w którymś momęcie zobaczysz jak z ostrego scięcia rurki spływa paliwo zaobserwuj wówczas przy jakim kącie na wale korbowym to ma miejsce . Jeżeli kąt nie jest zgodny z wymaganym musisz poluzować pompę i poprawić ustawienie , jeżeli nie możesz uzyskać odpowiedniego kąta i wypływ paliwa następuje w dużym oddaleniu od wymaganego kąta , trzeba wyjąć pompę i przestawić odpowiednio o 1lub 2 ząbki . Zamiast metalowej rurki możesz użyć innej przejrzystej im cieńsza tym lepsza , musi być naprawdę cieniutka (i w tym właśnie problem bo skąd jaką wziąć) wystarczy wówczas zaobserwować początek wznoszenia się paliwa jeżeli taką dysponujesz zapłon można ustawić dosyć dokładnie. Zapowietrzenie pompy zafałszuje ci pomiar , na bardzo zużytych pompach troche ciężko uchwycić momęt wypływu paliwa . Jak nie dasz rady tą metodą daj znać , podam ci inną . Pozdrawiam i życzę sukcesów .
  • #6
    tommi9097
    Level 10  
    Dzieki , jak mi sie nie uda to ja tu jeszcze wróce. Pozdrawiam
  • Helpful post
    #7
    pioart
    Level 38  
    Witam
    Kolego Daro122 zapomniałeś o istotnym elemencie regulacji a mianowicie o wyjęciu zaworka bo bez tej operacji taka metoda ustawiania zapłonu nie zda egzaminu, otwarcie listwy na Maksa też przekłamuje ustawienie . Tak na marginesie to ta metoda jest praktykowana przez starych wyjadaczy i pomimo że mają na stanie elektroniczne urządzenia to pierwsza regulacja / ustawienie / pompy w mercedesie z takimi pompami tak się odbywa.
  • #8
    Daro122
    Level 31  
    Witam , ustawiłem w ten sposób kilka pomp i jeszcze nie wyciągałem tego zaworka , a dzwignia gazu na maxa ułatwia taki pomiar przy dużej dawce łatwiej zaobserwować początek tloczenia i nie zmienia to kąta wtrysku pompy w spoczynku . Owszem w miarę możliwości możemy stosować różne wymyślne metody ale od czegoś trzeba przecież zacząć , nie każdy dysponuje odpowiednim sprzętem . Pozdrawiam
  • #9
    tommi9097
    Level 10  
    Hej:)
    Ej pioart nie moge otworzyc tych plików jakim programem mam je otworzyc??
  • Helpful post
    #10
    arbgre
    Level 14  
    I tu przyda się stara szkoła :) , należy pamiętać by silnik podczas wkładania pompy stał ok. 25* przed gmp pompa oczywiście na znakach.
  • #11
    tommi9097
    Level 10  
    Dziekuje wszystkim którzy mi tu pomagali na form elektroda pl:) beczka po remoncie, jezdzi cyka ładnie:)
  • #12
    warioxo
    Level 1  
    pompę wtryskowa ustawiamy na znaki ,a wał korbowy ustwiamy na 26 stopni przed gmp --silnik 200
    a silniki pozostałe na 24 stopnie i wkładamy pompę.
    wykręcamy pierwszą sekcje wyjmujemy zaworek i skręcamy z powrotem.Teraz nakręcamy rurkę paliwową uciętą zaginamy do dołu.Pompujemy pomka zasada jest taka jedna kropla na sekundę