Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Więcej prądu w samochodzie jak to zrobić???

24 Jan 2009 10:23 3474 24
  • Level 9  
    Mam problem, polega on na tym ze muszę zamontować w aucie urządzenie elektroniczne, pobór prądu
    MAX 220W / Śr. 88W długa praca na poziomie średniego poboru ok. 16godz
    Auto KIA 2500 – 2900
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 42  
    Daj więcej informacji, co to za urzadzenie, na czy pracuje przy pracującym silniku czy na postoju..
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 21  
    liczac sredni prad przez 16 godzin pojemnosc akumulatora wychodzi z niewielkim zapasem 120 Ah wiec moze dodac akumulator tak by uzyskac tą pojemność?
  • Level 9  
    Urządzenie musi pracować 16 godz jest to wyswietlacz LED.
    Urządzenie bedzie pracowało na odpalonym silniku
    i na postoju
  • Level 35  
    Spoko da rade na standardowym alternatorze. W kazdym razie powinno.. Pod warunkiem sprawnej instalacji i braku dodatkowych obciazen typu swiatla itp..
  • Level 9  
    Jeżeli dołożymy jeszcze jeden megafon 100W plus komp. stacjonarny bez monitora i notebook.
  • Level 35  
    Zobacz jaki tam masz alternator. Ale pewnie spokojnie ze 100A.
    Tylko pytanie jak jego wydajnosc przy wolnym biegu wyglada...
    Prosty test: podlaczyc cale to obciazenie i miernik. Jak napiecie w instalacji bedzie spadac ponizej 13V to znaczy ze altek robi bokami...
  • Level 9  
    Problem w tym ze nie mam tego auta jest do 2,5 litrowy diesel.

    Dodano po 3 [minuty]:

    A jeżeli standardowy alternator nie da rady można założyć mocniejszy i dodatkowy lub większy akumulator.
  • Level 18  
    Z tym dodawaniem dodatkowego akumulatora to nie jest do końca tak. Musisz pamiętać o tym , że jeden alternator bedzie musiał naładować teraz dwa akumulatory i jesli samochód bedzie pracował bardzo krótko to moze być problem z doładowaniem akumulatorów a niedoładowane akumulatory w końcu sie skończą i bedziesz mieć problem z dostarczeniem odpowiedniej mocy potrzebnej choćby do odpalenia samochodu i wtedy pozostanie tylko prostownik.
  • Level 36  
    Witam, jeśli urządzenie ma pracować na odpalonym silniku to dodawanie akumulatora nie ma sensu, 220W to niewiele, popieram pomysł kolegi bartek_j, możesz ewentualnie podkręcić obroty silnika na biegu jałowym.
  • Level 9  
    Chciałbym wszystkich przeprosić ponieważ podałem złe wartości.
    Max pobór 1320W Śr. 528W Plus komputer stacjonarny od czasu do czasu notebook.
  • Helpful post
    Level 12  
    jeżeli 1300 W to przy 14V masz prawie 100A to raczej oryginalny alternator nie da rady chyba że ta moc będzie pobierana w niedługim czasie ale i tak dał bym większy alternator jakieś 150 lub 180 A i wtedy większy akumulator żeby dał radę na postoju a zwiększenie obrotów biegu jałowego to dobry pomysł stare mietki tak miały żeby się szybciej nagrzewały miały pokrętło do zwiększania obrotów coś w rodzaju ręcznego gazu . Ale moim zdaniem bez wymiany alternatora i akumulatora się nie obędzie ,a i instalację trzeba zrobić odpowiednią .
    PS. nie kombinował bym z dołożeniem drugiego alternatora do tego samego akumulatora mogą być z tym problemy chyba że zastosujesz osobny akumulator i oddzielną instalację jest w tym pewien plus ponieważ nawet gdy ten akumulator się rozładuje to do odpalenia silnika jest drugi i wszystko gra tak więc masz dwie opcje . miłej zabawy
  • Level 17  
    wyświetlacz led i pobór 220w co to za ustrojstwo to jakiś bilbord na pół miasta?
  • Level 9  
    szarak wrote:
    wyświetlacz led i pobór 220w co to za ustrojstwo to jakiś bilbord na pół miasta?

    nie wiele 6m2
  • Level 9  
    pewnie bedzie ale nie jako stałe zasilanie.
    Hmm ciekawe ile by mi spalił silnikm diesla na godz. przy śr. 700W wiesz może
  • User under supervision
    Moim zdaniem niewykonalne w ramach jakiegoś rozsądnego poziomu kosztów.
    Alternatory 180A są zwykle chłodzone cieczą - a więc następna komplikacja. Pojawiły się co prawda alternatory o dużym amperarzu chłodzone powietrzem (nowe Mercedesy, Chryslery), ale to z kolei koszty i to bardzo wysokie.
    Poza tym kwestie montażu w tej Kii innego typu alternatora niż zamontowany obecnie (przyspawać alternator za 2000,00 ?)
    Ciekawa dyskusja, może ktoś ma jakiś pomysł?
  • Level 9  
    SklepAltera wrote:
    Moim zdaniem niewykonalne w ramach jakiegoś rozsądnego poziomu kosztów.
    Alternatory 180A są zwykle chłodzone cieczą - a więc następna komplikacja. Pojawiły się co prawda alternatory o dużym amperarzu chłodzone powietrzem (nowe Mercedesy, Chryslery), ale to z kolei koszty i to bardzo wysokie.
    Poza tym kwestie montażu w tej Kii innego typu alternatora niż zamontowany obecnie (przyspawać alternator za 2000,00 ?)
    Ciekawa dyskusja, może ktoś ma jakiś pomysł?


    www.rozrusznik.com.pl


    Dzięki za wypowiedź, gdyby co będę wiedział gdzie się udać.
    Czyli bez niskich kosztów się nie obejdzie, ale jest to możliwe nawet z KIA 2,5D.
  • User removed account  
  • Level 9  
    georgesgr wrote:
    Witam,
    Nie wiem, co to za KIA. Np Sorento z tym silnikiem ma do wyboru alternatory 85A i 110A.
    Najtanszym sposobem byloby zalozenie najwiekszego, dostepnego alternatora oraz drugiego, duzego akumulatora (120Ah) z modulem sprzegajacym od camping-car'a.
    Jesli to nie wystarczy, trzeba pomyslec o agregacie pradotworczym.
    Pozdrawiam, Georges

    KIA 2500 lub 2900 mały dostawcza
    Dzięki za wypowiedź
  • Level 11  
    pozwole sobie zuwazyc że na "dupce" alternatora siedzi pompa vacum - wspomaganie do hamulców i montaz alternatora od sorento po pierwsze- inna pompa vacum i nie wiadomo jak to sie bedzie zachowywac poczas hamowania, po drugie sorento ma inny alternator, inne mocowania, na 100% nie bedzie pasowac, po i po 3 sorento ma inne koło pasowe - pasek wielorowkowy a k2500 ma paski klinowe wiec to tez nie bedzie pasowac. Na koniec przypomne ze instalacja elektryczna tego samochodu i tak działa z najwiekszym trudem wiec popieram pomysł kolegi - montaz niezaleznego agretau prądotwórczego
  • Level 12  
    Kolego ja zastosował bym mały agregat prądotwórczy taki jak jest na wyposażeniu wozów transmisyjnych można dostać cichy i mały .
  • Level 11  
    kolego k2500 ma po przeciwnej stronie silnika miejsce przewidziane na sprężarkę klimatyzacji, napędzaną paskiem klinowym, w to miejsce można by dobrać alternator dodatkowy i wykonać osobną instalację z oddzielnym akumulatorem, co by zapewniło bezpieczne zasilanie dla twego urządzenia, wspomnę że kompresor klimatyzacji średnio pobiera z napędu pasowego 1 do1,5 kw mocy mechanicznej, więc pasek wytrzyma alternator o znamionowym prądzie 100A. Natomiast w k2900 zastosowano silnik z carniwala czyli 2,9 crdi, gdzie mamy już napęd paskiem wielorowkowym, i w nich zazwyczaj też nie ma klimy a miejsce na nią jest, z tym że problem mechaniczny (ale nie dla dobrego mechanika) z odpowiednim umocowaniem w to miejsce alternatora no i wtedy trzeba też kupić pasek do carnivala 3 do silnika z klimą jest on dłuższy, napinany jest automatycznie. W tych silnikach zastosowano jak się nie mylę alternator 120A
  • Level 28  
    Kilka dni temu napisałem jako pierwszy o agregacie... Zeznań nie zmieniam - to najlepszy pomysł na Twoje bolączki...