Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel corsa 1,2 b 94r problem z odpaleniem w wilgotna pogode

dar_on 24 Sty 2009 13:56 11540 36
  • #1 24 Sty 2009 13:56
    dar_on
    Poziom 10  

    Witam mam problem ale nie wiem gdzie jest przyczyna.
    Kiedy jest wilgotno na dworze auto nie chce mi odpalic kiedy pogoda ulegnie zmianie i zaswieci sloneczko auto odpala od kopa gdzie jest przyczyna,mozliwe ze to kable ale jaki co nie mam pojecia

    0 29
  • Relpol
  • Pomocny post
    #2 24 Sty 2009 14:05
    emeryt2
    Poziom 42  

    Ten samochód to czyśćioszek , nie chce się zachlapać.

    Przeleć przewody związane z zapłonem , kopułka , przewody WN, itp.

    0
  • Relpol
  • Pomocny post
    #3 24 Sty 2009 14:43
    plaster180
    Poziom 12  

    kolego ja u siebie w corsie miałem taki sam problem winna była cewka zapłonowa jak dostała wilgoci auto stawało nawet w drodze , spróbuj ją podmienić i zobacz efekty,pozdr.... :)

    0
  • Pomocny post
    #4 24 Sty 2009 16:37
    lgy1
    Poziom 21  

    Sposób Mc Gaywera WD 40 spryskać przewody i instalację zapłonową srodek ten ma własciwości wypierające wodę i impregnuje,czasami pomaga.

    0
  • Pomocny post
    #5 24 Sty 2009 17:29
    DJ Max
    Poziom 30  

    lgy1 napisał:
    Sposób Mc Gaywera WD 40 spryskać przewody i instalację zapłonową srodek ten ma własciwości wypierające wodę i impregnuje,czasami pomaga.


    Sposób żukoje.cy. WD40 to nie jest magiczny preparat na wszystko! Tym bardziej nie nadaje się do ochrony styków elektrycznych, jeśli gdzieś jest słaby kontakt to WD tylko pogorszy sprawę.

    Najpierw wyczyść wszystkie styki (1. benzyna ekstrakcyjna 2. bardzo drobny papier ścierny), sprawdź (a jeśli nie znasz przebiegu - najlepiej wymień) kable WN i kopułkę.

    0
  • Pomocny post
    #6 24 Sty 2009 17:30
    Joachims
    Poziom 11  

    to będzie raczej kopułka wystarczy ją dobrze wysuszyć i oczyścić ale zgadzam się z kolegami powyżej... może być coś innego

    0
  • #7 24 Sty 2009 18:44
    dar_on
    Poziom 10  

    Dzięki wam za odpowiedzi napewno się przydadza dam znac czy cos pomoglo jutro pojde to zrobic

    ps. komu przydzielic ppomogl dowiem sie jutro jak zobacze co poskutkowalo

    0
  • #8 12 Lut 2009 17:11
    dar_on
    Poziom 10  

    Ok po wyczyszczeniu wszystkich stykow kopolki i po naladowaniu ponownym akumulatora auto pali bez problemu dzieki wam

    0
  • #9 13 Lut 2009 15:59
    minio210
    Poziom 12  

    problem bedzie wracal zalecana jest wymiana przewodow i kopulki! samo czyszczenie daje efekty ale nie na dlugo.

    0
  • #10 15 Lut 2009 17:34
    mar-cin
    Poziom 11  

    podepnę się
    od kilku dni matula narzekała na lekkie szarpanie samochodem (corsa 1,2 93r)
    wczoraj przyjechała do mnie i okazało się iż jest przebicie na jednym przewodzie
    (zaizolowałem go doraźnie taśmą ) gdyż musiała jechać do pracy .
    oczywiście już nie dojechała - po przejechaniu 4 km zapaliły się jej wszystkie lampki i corsa zgasła -już nie odpaliła
    zaholowałem ją pod dom -posprawdzałem bezpieczniki są OK
    najdziwniejsze jest to że po przekręceniu kluczyka nie słychać pracy pompy paliwa --- czy mogła mieć aż takiego pecha iż padła jej pompa
    sprawdziłem do pompy dochodzi prąd 9-10V

    wszelkie rady mile widziane

    0
  • #11 15 Lut 2009 17:46
    emeryt2
    Poziom 42  

    Sprawdzałeś miernikiem , czy żarówką. Tylko żarówka prawdę powie., jeżeli bedzie świecić to pompa.
    A tak na marginesie , jaki przewód zaizolowałeś , WN?

    0
  • #12 15 Lut 2009 17:51
    mar-cin
    Poziom 11  

    tak WN bo miał przebicie - w poniedziałek miałem kupić jej nowe.
    sprawdziłem do pompy dochodzi prąd 9-10V

    Dodano po 1 [minuty]:

    sprawdzałem miernikiem (woltomierzem)

    Dodano po 2 [minuty]:

    o co chodzi z tą żarówką ?
    przecież woltomierz pokarze dokładnie napięcie jakie dochodzi do pompy

    0
  • #13 15 Lut 2009 17:54
    wwwsokol
    Poziom 24  

    Te 9-10V to do masy, czy pomiędzy pinami pompy?

    1
  • #14 15 Lut 2009 17:57
    mar-cin
    Poziom 11  

    sprawdzałem we wtyczce tej na zewnątrz - są 4 wsuwki co podłączone są do pompy
    pokazywało na przemian 9-10V

    0
  • #15 15 Lut 2009 18:04
    adam 660
    Poziom 15  

    Podepnij do akumulatora żarówkę np.12v/5w i zmież napięcie za żarówką, może byc te 9-10v a później połącz np. odbiornik lub drugą żarówke o większej mocy np.50w-zaświeci?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dlatego czasami żarówka jest pewniejsza.

    0
  • #16 15 Lut 2009 18:08
    mar-cin
    Poziom 11  

    ok posprawdzam żarówką
    powiedz mi czy moje przypuszczenia o padniętej pompie mogą być trafne JEŚLI NIE SŁYCHAĆ jej pracy?
    czy może jest jeszcze jakaś rzecz do sprawdzenia co może powodować iż nie słychać jej pracy po przekręceniu kluczyka

    0
  • #17 15 Lut 2009 18:28
    emeryt2
    Poziom 42  

    Mogą być podpalone styki przekaznika pompy i bedzie robić takie rzeczy.

    0
  • #18 15 Lut 2009 18:39
    mar-cin
    Poziom 11  

    zrobiłem mierniki z żarówek jak pan pisał teraz
    idę sprawdzić za pomocą żarówek napięcie

    a jak na 100% sprawdzić czy pompa jest padnięta

    0
  • #19 15 Lut 2009 18:50
    emeryt2
    Poziom 42  

    No cóż , będziesz miał wydatek , chociaż to nie BMW.

    0
  • #20 15 Lut 2009 20:05
    wwwsokol
    Poziom 24  

    Jesteś pewien że wcześniej było słychać pompę po przekręceniu kluczyka? Nie wiem jak w tym konkretnym przypadku, ale w bardzo wielu silnikach Opla pompa się załącza dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem, a te napięcia które mierzysz to może z pływaka.

    0
  • #21 15 Lut 2009 20:57
    mar-cin
    Poziom 11  

    pompę zawsze było słychać po przekręceniu kluczyka kilka sekund psss
    pomierzyłem żarówką 12v5w jak pan pisał słabo się świeci ledwie żarzy
    są 4 przewody w kostce
    czarny, dwa brązowe , czerwony
    po podłączeniu czarny-- brązowy (bez różnicy który ) świeci po zmierzeniu woltomierzem 10V
    czarny -czerwony NIC woltomierz 0V
    czerwony-brązowy NIC woltomierz 0V

    wynika z tego że nie dochodzi prąd do czerwonego
    na koniec sprawdzania zaobserwowałem , że przy próbie odpalenia na cewce zapłonowej jest przebicie (iskrzy)
    jutro wymienię kable WN przy okazji przeczyszczę cewkę i palec

    Jeśli na cewce jest przebicie-ucieka iskra to może nie dochodzi prąd do pompy paliwa ?



    patrząc po przewodach napięcie dochodzi tylko do pływaka a do pompy już nie

    I PANOWIE CO O TYM SADZICIE ??

    0
  • #22 16 Lut 2009 15:38
    sisio7
    Poziom 9  

    Witam
    Z tego co się orientuje w samochodzie większość urządzeń jest zasilana z 12v więc jest spadek napięcia gdybym miał schemat to coś bym poradził mi wydaje się że problem leży po stronie niskiego napięcia. Ale nie ma co gdybać znajdź schemat elektryki a nie mierzenia bo co Ci to da skoro nie wiesz jakie i gdzie napięcie ma występować
    pozdro

    0
  • #23 16 Lut 2009 16:29
    emeryt2
    Poziom 42  

    Spradz bezpiecznik nr.26 - pompa paliwa.

    0
  • #24 16 Lut 2009 18:46
    mar-cin
    Poziom 11  

    bezpiecznik 26 jest OK
    reszta bezpieczników też -
    wymieniłem przewody WN
    już mi ręce opadają
    śnieg sypie jak diabli i ze sprawdzanie już dzisiaj nici

    0
  • #25 16 Lut 2009 19:03
    novy1982
    Poziom 10  

    Po przekręceniu kluczyka pompa włącza się tylko na moment.Dalej pracuje dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem tak jak już wcześniej kolega wspomniał.Jeśli masz immobilajzer to on też może powodować takie problemy jak jest wilgotno.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Spotkałem się z podobnym problemem w seacie.

    0
  • #26 16 Lut 2009 19:06
    emeryt2
    Poziom 42  

    Jest na nim napięcie , zaraz po kluczyku i w czasie kręcenia , bo napisałeś OK?

    0
  • #27 16 Lut 2009 19:16
    mar-cin
    Poziom 11  

    zgadzam się pompa po przekręceniu kluczyka powinna pracować przez kilka sekund - ale nie pracuje i tu jest pies pogrzebany.
    odnośnie immobilajzera -matuli corsa to GOLAS i takowych wypasów nie posiada

    zastanawia mnie gdzie mogło być zwarcie ,,, ewentualnie co po drodze wysiadło takiego iż do pompy nie dochodzi napięcie
    pływak dostaje 10V i działa co widać gdyż wskazówka po przekręceniu kluczyka się unosi

    kolega pisał o bezpieczniku 26 (na klapce oznaczony FI ) może jest jeszcze jakiś dodatkowy bezpiecznik który odpowiada za samą pompę

    no nic jutro po robocie zakasam rękawy i rozbebeszam całą instalację

    1
  • #29 16 Lut 2009 20:30
    mar-cin
    Poziom 11  

    emeryt2 napisał:
    Jest na nim napięcie , zaraz po kluczyku i w czasie kręcenia , bo napisałeś OK?


    jadę sprawdzić .
    sprawdzałem wizualnie
    jest cały
    ale - idę sprawdzić po przekręceniu kluczyka czy będzie . i podczas kręcenia silnikiem
    za około 1h będę

    Dodano po 1 [minuty]:

    lpg NIE i tak pali 4,5 l/100km BP to nie było sensu zakładać

    Dodano po 1 [godziny] 5 [minuty]:

    emeryt2 napisał:
    Jest na nim napięcie , zaraz po kluczyku i w czasie kręcenia , bo napisałeś OK?


    mierzyłem i nic nawet nie drgnęło
    w porównaniu - mierzyłem na bezpieczniku od radia jesi napięcie
    a na tym 26 nic

    0
  • #30 16 Lut 2009 20:49
    emeryt2
    Poziom 42  

    Pozostał przekaznik pompy paliwa i jego sterowanie. Może masz alarm i on odcina pompę. Spróbuj na krótko uruchomić pompę i zapalić.

    0