Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wtrysk gazu LPG - czy warto?

jarek3 05 Kwi 2004 22:28 8916 8
  • #1 05 Kwi 2004 22:28
    jarek3
    Poziom 14  

    W moim autku padł komputer Viola Plus od gazu (brak komunikacji z laptopem i brak emulacji sondy lambda, ale silniczek krokowy chodzi). Poprzedniemu właścicielowi chyba nie raz kichnął, bo obudowa filtra powietrza jest cała w strzępach. Instalator namawia mnie na zamontowanie sekwencyjnego wtrysku gazu Eliza lub Stella (Elpigaz). Podobno dla tych silników Opla to jedyny ratunek X18XE1 (1,8l 115KM, 16V) Nie wiem na co się zdecydować?. Wymienić komputerek na nową Violę, Leonardo, Autotronika czy Bingo i czekać aż znowu kichnie, czy zamontować wtrysk gazu, duuuuuużo zapłacić i mieć święty spokój?. Za dużo tych pytań. Może ktoś mi poradzi co jest lepsze?.
    Dodam że przy kichnięciu zagrożony jest przepływomierz i klapy regulacji długości kolektora dolotowego.

    0 8
  • #2 06 Kwi 2004 08:27
    kruczi
    Poziom 17  

    jarek3 napisał:
    W moim autku padł komputer Viola Plus od gazu (brak komunikacji z laptopem i brak emulacji sondy lambda, ale silniczek krokowy chodzi). Poprzedniemu właścicielowi chyba nie raz kichnął, bo obudowa filtra powietrza jest cała w strzępach. Instalator namawia mnie na zamontowanie sekwencyjnego wtrysku gazu Eliza lub Stella (Elpigaz). Podobno dla tych silników Opla to jedyny ratunek X18XE1 (1,8l 115KM, 16V) Nie wiem na co się zdecydować?. Wymienić komputerek na nową Violę, Leonardo, Autotronika czy Bingo i czekać aż znowu kichnie, czy zamontować wtrysk gazu, duuuuuużo zapłacić i mieć święty spokój?. Za dużo tych pytań. Może ktoś mi poradzi co jest lepsze?.
    Dodam że przy kichnięciu zagrożony jest przepływomierz i klapy regulacji długości kolektora dolotowego.


    a rozbierałeś tą Voile?
    może jakaś pierdoła
    w tym aucie jest listwa zapłonowa czy przewody WN?

    0
  • #3 06 Kwi 2004 08:59
    jarek3
    Poziom 14  

    Violę rozbierałem, ale nic nie wykryłem (za mało się na tym znam). Było dużo kurzu - to oczyściłem, ale elementy wyglądają OK.
    Co do przewodów WN to ich tam nie ma bo jest listwa zapłonowa.

    0
  • #4 06 Kwi 2004 09:14
    kruczi
    Poziom 17  

    jarek3 napisał:
    Violę rozbierałem, ale nic nie wykryłem (za mało się na tym znam). Było dużo kurzu - to oczyściłem, ale elementy wyglądają OK.
    Co do przewodów WN to ich tam nie ma bo jest listwa zapłonowa.



    przejżałeś dobrze wszystkie ścieżki na płytce?
    możliwe że padł jakiś układ scalony
    mimo wszystko ja bym sie starał naprawiać
    zapytaj jakiegoś elektronika o koszty ( może nie będzie to opłacalne )

    skoro jest listwa zapłonowa to nie powinno strzelać. w Twoim przypadku to pewnie kwestia porządnej regulacji
    ja mam silnik X16XEL, instalke II generacji z kompem Voila Plus i od momentu montażu ( ponad 100 000 km ) nie zdażył sie jeszcze strzał.

    0
  • #5 06 Kwi 2004 23:52
    jarek3
    Poziom 14  

    Wszystkie ścieżki obwodu drukowanego są OK. Nie znam żadnego elektronika, który by się bawił w naprawę takiej elektroniki. Pewnie przyjdzie mi kupić nową. Jak jeździłem Asterką z silnikiem 8 zaworowyn na gazie z Violą Plus to też nie było problemów przez 50 tys. km. Teraz z silnikiem 16 zaworowym może być problem bo wymiana przepływomierza i klap układu dolotowego podobno kosztuje ok. 1800zł.

    0
  • #6 07 Kwi 2004 22:30
    kajetanCES
    Poziom 16  

    jeśli wogóle gaz to do tego auta zdecydowanie z wtryskiem. Takie są właśnie skutki a mogą być gorsze. ja w firmie naprawiam średnio 3 auta w tygodniu po gazownikach.

    0
  • #7 07 Kwi 2004 23:21
    melon2020
    Poziom 10  

    Jesli chodzi o wtrysk gazu to warto zastanowić sie czy instalować wtrysk LPG w fazie lotnej (odparowanego) czy moze wtrysk LPG w postaci ciekłej. Samochody z wtryskiem gazu w fazie ciekłej czyli LPi baałem i moge powiedzieć że spadek własności dynamicznych (wskaźnika dynamicznego) przy takim zasilaniu sięga 8%, ale zapewniam że jest to nieodczuwalne dla kierowcy jeździłem kilkoma samochodami z takimi instalacjami.


    A to troszkę o wadach i zaletach:
    Główne wady układów zasilania, w których LPG jest doprowadzane do układu dolotowego silnika w fazie gazowej to:
    zmniejszenie współczynnika napełnienia w wyniku podgrzania mieszanki od kolektora dolotowego,
    opory przepływu wynikające z zastosowania w układzie stałych elementów konstrukcyjnych - mieszalników, wpływające na stopień napełnienia cylindra
    nieprecyzyjne sterowania jakościowe i ilościowe mieszanki,
    możliwość cofnięcia się płomienia w układzie dolotowym.


    Konstrukcja układu LPi zapewnia:
    optymalne zewnętrzne przygotowanie mieszanki,
    spalanie ciężkich frakcji LPG.

    Poprzez wykorzystanie układu sterowania wtryskiem benzyny układ LPi umożliwia:
    precyzyjne sterowanie wielkością dawki paliwa
    osiągnięcia powtarzalności dawkowania paliwa pomiędzy
    cylindrami i na poszczególne obiegi pracy silnika

    Wiem ż enie jest to najtańsze rozwiazanie ale .....

    0
  • #8 08 Kwi 2004 02:12
    teodor76
    Spec od samochodów

    zmień świece zapłonowe o zmniejszonej ciepłocie iprzerwe na nich ustaw 0.8 mm
    przewody też wymień bo najczęsciej mają przebicia przy fajkach i świece nie wieloelektrodowe tylko jednoelektrodowe FLR8LD+U takie z boscha powinny byc montowane ibędziesz miał spokuj z wystrzałem w kolektor

    0
  • #9 08 Kwi 2004 23:32
    jarek3
    Poziom 14  

    :arrow: teodor76
    Chyba niezbyt uważnie przeczytałeś poprzednie posty. Przewodów zapłonowych w tym aucie nie ma. Co do świec zapłonowych to się zgadzam że trzeba je wymienić na oryginalne - są dwu-elektrodowe Boscha.
    :arrow: melon2020
    Co to jest LPi ?. Kiedyś coś o tym czytałem, ale może rozwinął byś ten temat?. Jeżeli chodzi o wtrysk gazu w fazie lotnej, to Eliza i Stella Elpigazu są właśnie takimi układami. Wady tch układów o których piszesz nie istnieją tak do końca. Wtrysk gazu (ze specjalnego parownika pod ciśnieniem ok. 1-1,5 atm) następuje prawie bezpośrednio przed zawór ssący - oporów mieszanki ani jej podgrzewania nie ma (opory powietrza tak). Nie ma tam również żadnych mieszalników (pewnie Ci chodziło o mikser który zawęża przepływ, ale to II generacja a nie IV). Nie ma też klapy przeciw wybuchowej, która ogranicza przepływ powietrza. Co do sterowania - to właśnie te układy wtrysku gazu wykorzystują oryginalny komputer silnika do sterowania wtryskiwaczani gazu. Jest to wtrysk sekwencyjny. Jak sama nazwa wskazuje cylindry są zasilane oddzielnie naprzemian , a nie wszystkie jednocześnie (III generacja). Dawka gazu jest indywidualnie obliczana dla każdego cylindra na podstawie informacji z komputera silnika.
    Muszę również dodać że instalacje SGi (IV generacja) - bo tak podobno fachowo się nazywają, nie powodują wybuchów w kolektorach dolotowych.
    To tyle tej teorii, którą zdążyłem do tej pory zdobyć. Może trochę praktyki ktoś dorzuci?

    0