Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes c180 falujące obroty

teges 24 Jan 2009 14:23 12539 9
  • #1
    teges

    Level 21  
    Witam.Samochód to Mercedes C 180 z 1994r.Zainstalowana jest tam elektyczna przepustnica i w momencie gdy zaczeły falować obroty na biegu jałowym mechanik zdemontował i umył ją ale po zamontowaniu jej nic się nie zmieniło i obroty jak falowały tak falują nadal.Moja prośba o odpowiedż czy w tym modelu po umyciu przepustnicy należy ją zaadoptować czym i jaka jest procedura?
  • #2
    akaras
    Level 11  
    Czy sprężyna ściągająca przepustnicę gazu jest cała?
  • #3
    teges

    Level 21  
    Sprężyna jest chyba cała bo silnik schodzi z obrotów do ok.850-900 i wtedy zaczynają falować
  • #4
    akaras
    Level 11  
    Sprawdź ją. Jest na samym wierzchu przy machanizmie przepustnicy w pionie. Lubi pękać przy samej górze.
  • #5
    alpha01
    Level 21  
    Zobacz czy membrana w którymś z dwóch regulatorów ciśnienia paliwa nie pękła bo one lubią.Widziałem to wiele razy.
  • #6
    akaras
    Level 11  
    alpha01 wrote:
    Zobacz czy membrana w którymś z dwóch regulatorów ciśnienia paliwa nie pękła bo one lubią.Widziałem to wiele razy.


    Jest to trop, aczkolwiek wtedy najczęściej zaczynają się problemy z rozruchem (trzeba chwilę kręcić) i muszę przyznać, że w silniku typu 111 jest to dość rzadko spotykany problem.
  • #7
    gumolyt
    Level 10  
    teges wrote:
    czy w tym modelu po umyciu przepustnicy należy ją zaadoptować czym i jaka jest procedura?
    Nie w tym roczniku nie musisz przeprowadzać adaptacji bo sterowanie otwarciem przepustnica masz linką nie potencjometrem. Zazwyczaj zdarza się że po myciu przepustnicy jeszcze około 2-3 dni obroty falują. Jak to nie pomaga to na co najmniej pół godziny odłączyć akumulator i trochę pojeździć aż wszystko wróci do normy. Jak to nie pomoże to posprawdzać świece i kable WN.
  • #8
    teges

    Level 21  
    Witam.Gumolyt świece i przewody wys. napięcia wymienione na nowe zresetowany komp.i nic nie pomaga a jeszcze zauważyłem jest taki objaw że silnik wejdzie na obr. ok. 3000 i nie chce z tych obrotów zejść dopiero po dodaniu gazu powróci na ok. 900 obr. ale pracuje tak jakby wypadałyby mu zapłony /tzn. poszarpuje/.Dodatkowo jest jeszcze jedna usterka w tym samochodzie a mianowicie po uruchomieniu silnika wszystkie strzałki w zestawie wskażników są tak jakby przyklejone do kołków i dopiero po jakiejś chwili pokaże najpierw poziom paliwa potem wskoczy obrotomierz temp. silnika cały czas na kołku /nawet po rozgrzaniu/ no i prędkościomierz oderwie się gdzieś przy predkości ok. 60 na godz.Na kołki ponakładałem koszulki ściągnięte z przewodów i nic nie pomogło.Bardzo proszę o pomoc jeśli ktoś miał takie objawy w tym modelu auta.
  • #9
    grzegorzpiotrowski77
    Level 13  
    Przepustnice trzeba zaprogramować i po problemie , a robi się to za pomocą HHT urządzeniem diagnostycznym Mercedesa
  • #10
    brzostek_bez_kostek
    Level 10  
    W M111 nic sie nie programuje z HHT