Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Prosz, dodaj wyj徠ek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

opel astra 1.6i 8V 95 rok ci郾ienie oleju

24 Sty 2009 16:52 13438 26
  • #1 24 Sty 2009 16:52
    382154
    U篡tkownik usun掖 konto  
  • Pomocny post
    #2 24 Sty 2009 17:18
    kwok
    Poziom 39  

    je郵i po zapaleniu regulatory klepi tzn 瞠 si same opr騜ni造 ii nie ma tu problemu
    to 瞠 klepi troszk to pewnie z powodu oleju (zmieni貫 na 鈍ierzy) poje寮zij troch to mo瞠 si uspokoj a je郵i nie to zmie olej na inny
    mia貫m tak w swoim - po zmianie oleju klepa造 przez jakie 500-1000 km potem by這 ok, nic nie robi貫m bo znalaz貫m 廝鏚e趾o dobrego oleju za ma貫 peni康ze i na nim by這 ju ok

    0
  • Pomocny post
    #3 24 Sty 2009 18:12
    Krick1987
    Poziom 24  

    Albo pomyli貫 miejsca popychaczy i na pocz徠ku niekt鏎e zawory by造 podparte i dlatego kr璚i ja這wo, a inne popychacze s zapieczone i si nie podnios造, a wraz ze wzrostem temp. luz maleje i jest ciszej.

    0
  • #4 25 Sty 2009 10:15
    382154
    U篡tkownik usun掖 konto  
  • Pomocny post
    #5 25 Sty 2009 11:49
    zmianowy
    Poziom 16  

    Musisz poczeka tak jak radz moi poprzednicy.
    Je郵i g這wica nie by豉 dawno sci庵ana i samoregulatory, d德igienki i tzw. "pastylki" ruszane to trzeba by這 zapewni ich dok豉dny powr鏒 w takim samym po這瞠niu jak by造.
    Poniewa 軼i庵a貫m to w swoim ponad 10 razy(k這pot tkwi w czym innym-w sworzniach t這kowych) to znaczy貫m markerem nawet jak jest ustawiony popychacz wzgl璠em g這wicy i pastylka wzgl康em d德igienki.
    Swoj drog to mog貫 si pom璚zy i ka盥y popychacz rozebra. Tworzy si w ich wn皻rzu(po wyj璚iu t這czka to wida) g瘰ta "ma" i kulkowe zaworki w t這czkach(dzia豉j na spr篹ynk o wiele s豉bsz o tej np. w d逝gopisie) zaczynaj s豉bo dzia豉.
    Warto sprawdzi te dzia豉nie regulatora ci郾ienia oleju w pompie.
    Przyczyn p騧nego ga郾i璚ia kontrolki ci郾ienia mo瞠 by m.in. dzia豉nie popychaczy.
    Jaki olej nala貫(taki sam?), jaki filtr oleju(firma?). Te silniki, a w szczeg鏊no軼i z wi瘯szym przebiegiem, nie lubi filtr闚 oleju "nadgorliwych" tzn. takich, kt鏎e bardzo dobrze filtruj ale przy okazji daj du篡 op鏎 przep造wu. Nale篡 do nich m.in. filtr "S璠ziszowa"(takie jest moje do鈍iadczenie).

    0
  • #6 25 Sty 2009 12:45
    Krick1987
    Poziom 24  

    Pomys z roz這瞠niem popychaczy moim zdaniem jest dobry ( sam tak robi貫m ) tylko teraz trzeba by pokombinowa (lub po篡czy orginalny ) z przrz康em do 軼i庵ania d德igienek.

    1
  • #7 25 Sty 2009 17:01
    382154
    U篡tkownik usun掖 konto  
  • #8 25 Sty 2009 17:48
    zmianowy
    Poziom 16  

    Wa貫k nie wyjdzie!. Potrzebne s specjalne przyrz康y do 軼i庵ania d德igienek, o czym wspomnia Krick 1987 lub docisku wszystkich d德igienek i popychaczy "na raz". Ja sobie zrobi貫m specjalne d德igienki do wyjmowania kolejnych d德iginek zawor闚 ale to m鎩 cha逝pniczy pomys i wyr鏏.
    Filtr-zgoda, olej to ja osobi軼ie polecam mobil. Wa積e jakie ..W/.. bo jak polklepuj-mlaskaj popychacze to nawet cudo nie pomo瞠 je郵i si "zamuli造" poprzez to 瞠 gdy by造 wyci庵ni皻e to mia造 okazj si ca趾owicie "rozci庵n望" i zassa to co jest w t這czku popychacza do tzw. przestrzeni roboczej(cisnieniowej) w kt鏎ej znajduje si zaworek i wspomniana przeze mnie ma. Teraz to wszystko si wymiesza這 i zrobi si prawdopodobnie og鏊ny syf a wnim pracuje zaworek popychacza.
    Mo磧iwe, 瞠 po d逝窺zej je寮zie dojdzie to do siebie. Ale z praktyki wiem, 瞠 瘸dne p逝kacze i cud oleje z tym sobie nie radz dop鏦i si nie rozbierze, wyczy軼i, przep逝cze i przedmucha.
    Z ci郾ieniem chyba si nie ma co przejmowa. W moim nigdy nie ga郾ie na rozruszniku jak postoi kilka godzin, a ci郾ienie ma prawid這we bo sprawdza貫m manometrem(4,5-5,0 atm bezpo鈔ednio po odpaleniu i zgasni璚iu lampki cisnienia i odpowiednio spada do ok 4-zaw鏎 w pompie, temp. obr. itd).
    Mo瞠sz odkr璚i sam obudow z wa趾iem. Wcze郾iej trzeba spu軼i p造n zdj望 pasek rozrz康u, ko這 z瑿ate na wa趾u, odkr璚i 2 鈔ubki obudowy paska.
    Poluzowa wszystko co jest "przypi皻e" do g這wicy.
    Chodzi o to 瞠by nic nie naruszy這 uk豉du i "wi篥i" poluzowanej g這wicy wzgl璠em uszczelki i bloku.
    字ubki-szpilki luzuje si po 0,25 obrotu w kolejno軼i odwrotnej do przykr璚ania. Nie wolno tkn望!!! poluzowanej g這wicy.
    Metod t opisuj w instrukcjach warsztatowych dla Vauxhalla a瞠by nie demontowa ca貫j g這wicy.
    Po 軼i庵ni璚iu zak豉daj na szpilki nakr皻ki w chartakterze podk豉dek dystansowych zast瘼uj帷ych obudow wa趾a i przy豉puj na wszelki wypadek g這wic aby unikn望 wlania si resztek p造nu np. do cylindr闚 lub kana堯w olejowych.
    Ma to 2 wady:
    -nie ma pewno軼i co do szczelno軼i po ponownym dokr璚eniu,
    -szpilki przy sk豉daniu trzeba dokr璚a si陰-na wyczucie
    Dodam jeszcze pewn poprawk: "poluzowa wszystko co jest "przypi皻e" do g這wicy" mialem na my郵i co co mog這 by poruszy g這wic po poluzowaniu szpilek. W moim(1.6 8V MPI) poluzowa貫m jedynie wspornik od alternatora i w捫 陰cz帷y termostat z ch這dnic. Po odkr璚eniu szpilek "sta豉" w r闚nowadze z oboma kolektorami i ca造m osprz皻em.

    0
  • #9 01 Lut 2009 21:06
    382154
    U篡tkownik usun掖 konto  
  • Pomocny post
    #10 01 Lut 2009 21:56
    zmianowy
    Poziom 16  

    Daj zna jak wygl康aj krzywki.
    Jest jeszcze jedna mozliwo嗆-jesli da貫(czy kto da) zbyt du穎 silikonu na styku obudowa wa趾a-g這wica to m鏬 si przytka otworek kt鏎ym p造nie olej smaruj帷y czopy wa趾a i krzywki. Tylko wtedy raczej "鈍ierszczy" i d逝go by nie poje寮zi.
    Czy dobrze jest podawany olej mo積a zaobserwowa przy pomocy latarki.
    Odkr璚i korek wlewu(najlepiej na zimnym ledwo odpalonym silniku) i latark wida poprzez szpary czy wyp造wa delikatnie olej ze szczeliny miedzy czopem wa趾a a obudow i czy i jak p騧no zaczynaj si pojawia "rozbryzgi" z otwor闚 wa趾a smaruj帷ych jego krzywki na styku pracy z d德igienkami. Jest to te dobry spos鏏 na sprawdzenie orientacyjne w jakim stanie jest uk豉d smarowania pod wzgl璠em ci郾ienia, a to z prostego wzgl璠u-wa貫k jest tym ostatnim elementem kt鏎y dostaje smarowanie pod ci郾ieniem(przedostatnie s popychacze) w ca造m tym silniku.
    Nast瘼n rzecz jest to czy g這wica by豉 planowana. Je郵i tak to trzeba pami皻a, 瞠 na styku z blokiem jest w niej "rowek" kt鏎ym przeplywa olej zasilaj帷y popychacze i wa貫k. Gdy si g這wic zbyt mocno zeszlifuje lub robi si to kt鏎y raz z rz璠u(czasem bez potrzeby tylko dlatego, 瞠 tak pisz) to rowek ten robi si p造tki i 軼i郾i皻a uszczelka g這wicy tak瞠 go troch przytyka.
    Problem ten rozwiazali korea鎍e w lanosie i innych robi帷 wyci璚ie w uszczelce wzd逝 tego rowka. Dla opla robi uparcie uszczelki wtykaj帷e si trzoszk w ten rowek.
    Ale to wszystko gdyby popychacze by造 sprawne(chocia w to niezbyt wierz tak jak napisalem wcze郾iej).
    Powodzenia i ma這 roboty!
    Ps. Troch trudno zrozumie czy wyczy軼i貫, czy wyczy軼isz, a jak nie.....
    Szpilki g這wicy luzowa tylko na wystudzonym silniku, najlepiej na zimnym.
    I jeszcze jedno-przed rozbi鏎k musisz by pewny, 瞠 rozrz康 by prawid這wo ustawiony. 疾by nie robi roboty na darmo bo np. by o 2 z帳ki 幢e i taka by豉 przyczyna. Tylko wtedy dynamika silnika mia豉 by wiele do 篡czenia.

    0
  • #11 01 Lut 2009 22:10
    382154
    U篡tkownik usun掖 konto  
  • #12 01 Lut 2009 22:25
    Krick1987
    Poziom 24  

    To wymie wa貫k i za堯 od kadeta 1.3s - poczujesz r騜nic, ja za透y逕m do 1.4 i normalnie inne auto :D miasto mo積a na 5 biegu objecha, v-max wzros豉 ze 170 do 180 km/h a spalanie zosta這 to samo. Tylko przy aparacie zap這nowym musia貫m pokombinowa.

    0
  • #13 02 Lut 2009 21:50
    382154
    U篡tkownik usun掖 konto  
  • #14 04 Lut 2009 22:39
    382154
    U篡tkownik usun掖 konto  
  • #15 06 Lut 2009 00:11
    kwok
    Poziom 39  

    w豉軼iwie ci篹ka sprawa ale mo瞠sz pr鏏owa szczelinomierzem (tak jak si sprawdza luzy zaworowe) tylko trzebaby robi to szybko zaraz po pracy silnika poniewa sp篹yny zawor闚 wyciskaj olej z napinaczy i robi si luz
    im sprawniejszy napinacz tym czas wyciskania oleju d逝窺zy
    nie powiniene wsadzi blaszki grubszej od 0,1mm (mog si myli w tej sprawie - dopuszczalny luz)
    dodam jeszcze 瞠 nigdy tej metody nie stosowa貫m (ot tak mi si wymy郵i這 i wydaje mi si 瞠 jest logiczna)
    jak ju jest za g這郾o to wymieniam komplet
    mo積a jeszcze bawi si z przek豉daniem kolejno napinacza ale jest to troch zabawa bez zdejmowania wa趾a

    0
  • #16 06 Lut 2009 16:17
    382154
    U篡tkownik usun掖 konto  
  • #17 06 Lut 2009 16:30
    zmianowy
    Poziom 16  

    Do 160z(przepraszam na pocz徠ku si pomyli貫m). Co w tych okolicach albo troszk mniej.
    Ja kupowa貫m dwa lata temu firmy "Febi" za tak cen.
    Je郵i wcze郾iej nie poznaczy貫 tzw."pastylek" to one czasem mog by przyczyn klepania bo si wyrabiaj-dopasowuj do d德igienek.
    Nawet obr鏂ona pastylka(okr璚ona o 180stopni), kt鏎a jest na swoim miejscu mo瞠 by przyczyn stuk闚.
    Napisa貫m Ci kilka dni temu na pw co odno郾ie czyszczenia popychaczy.
    Nie wiem czy to czyta貫.
    Je郵i d德igienki maj g喚bokie rowki od cz窷ci ko這wej(biernej) krzywki to tak瞠 robi to zamieszanie.
    Tak瞠 lepiej wszystko dobrze posprawdzaj bo mo瞠sz wyda najpierw kas na popychacze, p騧niej na d德igienki a z nimi zn闚 pastylki.
    I tak wyjdzie w sumie ponad 300z.

    0
  • #18 07 Lut 2009 12:20
    382154
    U篡tkownik usun掖 konto  
  • #19 07 Lut 2009 13:21
    zmianowy
    Poziom 16  

    Mo瞠sz pr鏏owa.
    Ja osobi軼ie straci貫m na Xeramic-i ponad 100zl.
    Na pocz徠ku, po kupnie samochodu wymienia貫m olej ze 3 razy przez pierwsze 1000km. Ci庵le spuszcza貫m i by syf.
    Zdj掖em wi璚 misk a tam na dnie ma jak smo豉 i wniej ton掖 smok olejowy.
    Raz nawet pomiesza貫m olej z rop w stosunku 2l oleju+1l ropy.
    Pochodzi chwil na postoju.
    Zdj掖em g這wic(kt鏎ej ci庵le si balem s逝chaj望 r騜nych przypowie嗆i o popychaczach hydraulicznych). Ci庵le postukiwa po odpaleniu i p騧niej zaleza這 ju od jego humoru i dlatego si w ko鎍u zdecydowa貫m.
    Ka盥y popychacz byl zamulony(trzeba dok豉dnie wyczy軼i wn皻rze t這czka, jego zaw鏎 i sam tzw. szklank, kanaliki zasilaj帷e w g這wicy), pomimo tego, 瞠 przy wymianie oleju stosowa貫m tak瞠 Xeramic do p逝kania.
    Gdy wlejesz ten 鈔odek i on pomo瞠 to poje寮zi豚ym za堯禦y do 200km z tym 鈔odkiem i dokladnie spu軼i olej i wymieni na nowy.
    Takie 鈔odki cz瘰to powoduj rozszczelnienie silnika w r騜nego rodzaju postaciach.
    Nawet w trakcie wymiany oleju(je郵i 鈔odek ten oka瞠 si pomocny) to po鈍i璚i豚ym 2l oleju nowego do przep逝kania silnika na postoju na wolnych obrotach. I tak zawsze resztki pozostan w豉郾ie w popychaczach, pompie i kana豉ch.
    Raz nawet pomiesza貫m olej z rop w stosunku 2l oleju+1l ropy.
    Pochodzi na postoju.
    Z mojego kosztownego do鈍iadczenia wiem, 瞠 czego sam nie doczy軼isz w tym przypadku to marne szanse na jakie antidotum.
    Je郵i wa貫k ma niew豉軼iwie podtarte krzywki to szkoda roboty z popychaczami.
    Podtarte mog by ale tak, zeby d德igienka nie tracila z nim kontaktu. Najwy瞠j mo瞠 by s豉bszy silnik, nier闚no pracowa ale nie klepie czy stuka.
    Ale mo瞠....
    Na jakim shellu silnik pracuje?

    0
  • #20 07 Lut 2009 18:42
    382154
    U篡tkownik usun掖 konto  
  • #21 07 Lut 2009 21:05
    zmianowy
    Poziom 16  

    opel astra 1.6i 8V 95 rok ci郾ienie oleju
    Je瞠li to jest to, to jak chcesz kogo otru lub 瞠by dosta biegunki to mu usma np. frytki na nim-mo瞠 do tego si nadaje.
    Nie przyjmij tego, 瞠 si z Ciebie nabijam.
    Olej ten po nagrzaniu, staje si rzadszy od wody!.
    Gdy go nala貫m to zacz掖 mi puszcza uszczelniacz na wale od strony ko豉 zamachowego i uszczelka miski olejowej(by這 to w lecie).
    Na oleju pomieszanym z rop silnik ciszej pracowa i nic nie pu軼i這.
    W moim jest silnik mocno zu篡ty i gdybym to chcia wyeksponowa to w豉郾ie nala豚ym ten olej.
    Nawet na Lubro 20W/50 przez pewien czas je寮zi貫m i by這 dobrze z popychaczami dop鏦i mocniejsze mrozy nie przysz造-rozrusznik zacz掖 si m璚zy ale popychacze nie klepa造.
    Ja polecam Mobil Super M 15W/40 i osobi軼ie 瘸den inny.
    Obecnie je盥輳 na "Motor Gold Supertec 5W/40" kupiony w Lidlu po 18z za litr. To odpowiednik Mobila 5W/40 o cenie ponad 40z za 1l.
    Do mojego jest ciut za rzadki ale za tak cen to kupi豚ym jeszcze raz.
    Je郵i b璠zie konieczno嗆 to przejd na mobila 10W/40 lub 15W/40.
    Silnik mam wyczyszcony z syfu i nagaru i wymienione wszelkie uszczelniacze to mog sobie miesza i tak robi貫m dla pr鏏.
    Przekona貫m si, ze najlepiej pracuje na mobilu.
    Mo瞠sz spr鏏owa.
    Trudno mi wi璚ej doradzi a nie chc roztacza czarnych wizji, wp璠za w koszty, i mo瞠 nie jest a tak 幢e jak piszesz.
    Pozdrawiam!
    PS
    Pr鏏owa貫m: castrola high mileage 15W/40, shell X100, shell high mileage 15W/50, castrol magnatec 10W/40, lotos semisyntetic, lubro, mobil 1 5W/50, mobil 10W/40, mobil 15W/40, shell 5W/40......, dodatki xeramic, longlife, motodoctor..i ....nie pami皻am.
    Nie lej 瘸dnych cudownych ulepszaczy!
    Pozdro!
    Warta這by jeszcze zmierzy faktyczne ci郾ienie oleju.
    Sama kontrolka zapala si chyba gdy jest 0,3atm. i poni瞠j, ale nie wiadomo czy i jak si zwi瘯sza przy podnoszeniu obrot闚!!!

    0
  • #22 08 Lut 2009 11:21
    382154
    U篡tkownik usun掖 konto  
  • #23 08 Lut 2009 14:34
    zmianowy
    Poziom 16  

    Nie bed pogania, tylko:
    -mo瞠sz dobi wa貫k rozrz康u i jego obudow
    -szklanki popychaczy mog wybi swoje gniazda w g這wicy
    Wtedy nawet sprzeda b璠zie trudno bo w豉軼iwie ca豉 g鏎a p鎩dzie do wymiany.
    Popychacze o nadwymiarowych 鈔ednicach szklanek chyba bardzo trudno dorwa(je郵i w og鏊e mo積a) i m. in. dlatego wymienia貫m g這wic.
    Popychacze (niekt鏎e) po prostu chlebota造 si w g這wicy a tego si nie regeneruje w g這wicy(鈔ednicy otwor闚 na popychacze).

    0
  • #24 16 Lut 2009 21:06
    382154
    U篡tkownik usun掖 konto  
  • #25 17 Lut 2009 08:15
    zmianowy
    Poziom 16  

    Przygl康nij si tym na 1 i 4 cyl., szczeg鏊nie ss帷ym.
    Mase趾o na korku to rzecz prawie normalna. Trzeba mocno nagrza silnik-olej ma si nagrza a nie tylko p造n ch這dz帷y-czyli wska幡ik temp. p造nu.
    Temp. oleju a cieczy to inna dzia趾a.
    P造nu mog這 uby z powodu powolnego odpowietrzenia ukladu po ostatnich rozbi鏎kach.
    Je郵i s t逝ste plamy w zbiorniczku wyr闚nawczym i dziwny kolor oleju np.na bagnecie rozgrzanego silnika, przybywa oleju to faktycznie mo瞠 by przeciek.

    0
  • #26 01 Mar 2009 00:10
    382154
    U篡tkownik usun掖 konto  
  • #27 14 Mar 2009 10:37
    382154
    U篡tkownik usun掖 konto