Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna 2,0benz. 97r 16V.Wyskakuje piąty bieg??

24 Sty 2009 18:31 10036 12
  • Poziom 11  
    Witam Mam Lgunę 2,0 16V.Problem polega na tym jak jadę na piątym biegu jak puszczę nogę z gazu to bieg wyskakuje,nic nie zgrzyta .Dzieje się to nie za każdym razem ale tak być nie powinno. Czy ktoś się orientuje albo miał podobny przypadek proszę o pomoc. Tel 509-641-497 sms a ja oddzwonię lub GG 6344865. Lub email koziolek1212(malpa)wp.pl. Z góry dziękuje.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 24  
    Być może poduszki pod skrzynia / silnikiem są wyrobione i silnik ze skrzynią się zabardzo się odchyla. Do tego może dojść żle wyregulowanu drążek zmiany biegów.
    Od sprawdzenia tych rzeczy bym zaczął.
  • Poziom 11  
    Poduszki są dobre to właśnie dzisiaj sprawdziłem.Możeliwe żeby była wina drążka? Bo to tylko na 5 biegu się dzieje. Reszte biegów chodzi idealnie i lekko.
  • Poziom 24  
    Możliwe, bo może jest najbardziej czuły na luzy drażka bądź niewłaściwa regulację.
  • Poziom 11  
    A co w tej sytuacji zrobić muszę wymienić drążek czy da się go jakoś dokręcić???
  • Poziom 24  
    Z tego co wiem to tam raczej są jakies tulejki, które trzeba wymienić. Mogę się mylić bo nie widziałem drązka w lagunie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Własnie tak sprawdzałem na odpalonym aucie na biegu i na ręcznym Poduszki o.k. Dzisiaj bieg wyskakuje prawie za każdym razem. czyli czeka mnie rozbieranie skrzyni i miejmy nadzieje że wyjdzie na jaw co go gryzie. Dzięki i pozdrawiam:)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    ja obstawiam na skrzynię - do naprawy
    jak pisał rbiesiada (pierwsza przyczyna)
  • Poziom 22  
    wyskakiwanie piątego biegu przy zmianie prędkości i obciążenia a czasem trudości z jej włożeniem to skutek braku oleju w skrzyni,a dokładnie starcie aluminiowo-paltikowych!!!widełek piątego biegu spowodowane właśnie brakiem oleju.Dziś miałem okazję je wymieniać a właściwie to,czego z nich zostało.Typowym objawem starcia widełek jest"całkowicie aluminiowa barwa oleju w skrzynce biegów",same widełki zmienia się dość prosto,całkowicie "na samochodzie"nie trzeba opuszczać skrzyni nic kombinować itd. po odkręceniu stalowego dekla z tyłu skrzyni(3 sruby)wybijamy kołek(taką rureczkę)mocującą widełki i wyjmujemy je wraz z trybem 5 biegu,bez obawy nic się nie rozleci,czasem może wystąpić jedynie POZORNE zablokowanie skrzyni to znaczy wejdą 2 biegi na raz,wejdzie któryś i nie będzie chciał wyjść itd,mi zajeło dobre parę minut zanim doszedłem "co jest co"i nauczyłem się ją odblokowywać.poprostu trzeba pilnować jednocześnie położenia 4 wałków na których są zamocowane widełki i położenia dżwigni zmiany biegów i nie martwić się że"ocho już naprawiłem skrzynie"mi ją zblokowało kilkakrotnie.Sam wałek "od piątki"wysuwałem nawet"na szóstkę po za tryb 5-go biegu"co znakomicie mi ułatwiło wsadzenie trybu poruszanego widełkami 5 biegu.uwaga"wrzucenie na "szóstke"(oczywiście mówie o skrzyni 5-cio biegowej)można wykonać jedynie dżwignią zmiany biegów umieszczoną na spodzie skrzyni,NIE DA SIę wykonać tego("wejść na szóstkę") dżwignią zmiany biegów w kabinie.
    czyli tak:odkręcamy dekiel,wyjmujemy stare widełki,wkładamy nowe,wrzucamy"szóstkę",wkładamy tryb na widełki i z"szóstki wrzucamy na piątkę"tryb sam wskoczy na swoje miejsce.przy"odblokowywaniu"skrzyni bardzo pomocne jest kręcenie wokół własnej osi ośką na której są zamocowane widełki 5-go biegu,to właśnie ten ruch jest powodem dziwnego(denerwującego zakleszczania skrzyni:D)oczywiście gdy widełki wraz z trybem będą już na swoim miejscu sama oś już się nie będzie mogła obracać i nie będzie blokowania skrzyni przy składaniu:cry:..na koniec pamiętajmy jeszcze o uszczelce-oringu uszczelniającej pokrywę,u mnie standartowo poszła stara na silikon:D:D:D
  • Poziom 10  
    a jeżeli wyskakuje nie z dodawania gazu nie z hamowania silnikiem tylko na wysokich równych obrotach przy prędkości 130km/h...do tego dodam ze już zajżałęm do nakrętki i jest dokręcona zresztą na niej jest zabezpieczenie wiec się nie poluzuje.. wymieniłem też ósemkę tulejkę na wybieraku i zmieniłem olej ...co mi pozostało....przy prędkości 110km/h nawet na dziurach nie wyskoczy a na prostej gładkiej drodze powyżej 120 wyskakuje..
  • Użytkownik obserwowany
    Laguny mają to do siebie trzeba zdjąć dekiel i naprawić łożysko widełki albo wybierak biegów.