Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Saxo 1,1 hdz nie odpala

terleckim 24 Sty 2009 18:58 7919 25
  • #1 24 Sty 2009 18:58
    terleckim
    Poziom 11  

    Witam problem z opalaniem powstał (w saxo z 99 roku) po wimianie sprzęgła tzn musialem przy wymianie sprzęgła odpiąć, wtyczeki czujników temperatury, prędkości z skrzyni biegów ,czujnik na kole zamachowym no i ze dwa dni stał zanim wymnieniłem to sprzęgło po powtórnym podłoczeniu tego wszystkiego nie chce odpalic -Brak iskry. Sprawdziłem wszzystkie bezpieczniki wył uderzeniowy, napiecie na +12v na module pojawia się przez parę sekund i znika z głównego przekaźnika , przy kręceniu rozrusznikiem gasną kontrolki oleju i temperatury i ładowanie , kontrolka sprawdzania silnika komputer boscha. Sprawdziłem omomierzem cewkę czujnika na wale (kolo zamachowe) ma 421 omów. nie zanalazłem na forum nic z podobnym problemem -pozdrawiam bardzo byłbym wdzięczny za każde sugestie.

    0 25
  • Pomocny post
    #2 24 Sty 2009 20:32
    cardiag
    Poziom 30  

    przecież źle podłączyłeś - pomyliłeś wtyczki..

    0
  • #3 24 Sty 2009 23:38
    terleckim
    Poziom 11  

    niema takiej możliwości !

    0
  • #4 25 Sty 2009 01:09
    kybernetes
    Poziom 39  

    Sprawdz czy ci jakas masa nie zostala nie przykrecona (o ile pamietam to tam gdzies przy skrzyni jest oczko masy z wiazki silnika).

    Pozrawiam

    0
  • #5 25 Sty 2009 12:24
    terleckim
    Poziom 11  

    Dzięki kybernetes zaraz sprawdzę bo coś mi się widzi że masę z tym oczkim dałem w inne miejsce i być może jest zła.

    Dodano po 1 [godziny] 49 [minuty]:

    niestety sprawdzenie masy nie pomogło.

    0
  • #6 25 Sty 2009 14:25
    kybernetes
    Poziom 39  

    Brak iskry to niewiele mowi. Proponuje kolego zebys wykonal pare podstawowych sprawdzen za pomoca zwyklej kontrolki na zarowke.

    0. Sprawdz wszystkie bezpieczniki w samochodzie (pod kierownica i w komorze silnika)

    1. Sprawdz czy podczas rozruchu nie ginie albo nie siada znacznie masa z silnika (to ostatnie najlepiej woltomierzem).

    2. Wypnij zlacze sterownika i sprawdz stale zasilanie na sterowniku wtrysku (pin 18 ) i mase (pin 2,14)

    3. Sprawdz przejscia z czujnika obrotow walu na zlaczu sterownika (piny 30, 11). Rezystancja czujnika mierzona na zlaczu sterownika powinna byc taka sama jak mierzona na jego kostce.

    4. Wypnij zlacze podwojnego przekaznika wtrysku i sprawdz zasilania na tym zlaczu - czy obie sekcje maja swoje zasilania (piny 8,15,11)

    5. Zloz calosc i sprawdz czy po przekreceniu kluczyka pojawia sie zasilanie na wtryskiwaczu (pin 3)

    6. Sprawdz czy po wlaczeniu zaplonu pojawia sie na chwile zasilanie na pompie. Sprawdz czy podczas krecenia rozrusznikiem ponownie pojawia sie zasilanie na pompie i nie znika do momentu wylaczenia rozrusznika.

    7. Sprawdz czy i w jakich warunkach pojawia sie zasilanie na cewce zaplonowej (pin 4).

    Napisz co namierzyles kolego to sie zastanowimy co z tym zrobic.

    Pozdrawiam

    0
  • #7 25 Sty 2009 14:45
    terleckim
    Poziom 11  

    Jak już pisałem bezpieczniki wszystkie sprawdzone przyrządem, wyłącznik zderzeniowy też sprawdzony czujnik magnetyczny wału też, rezystancja 421 omów. Na module zapłonu pojawia się 12v na 3-4 sekundy i znika zapomniałem dodać że jest instalacja gaz. Na wtryskiwaczu nie mierzyłem, ale to chyba w następnym etapie jak by nie odpalił masy wszystkie zmierzone są ok.
    myślę że problem tkwi w immo.

    0
  • #8 25 Sty 2009 15:38
    kybernetes
    Poziom 39  

    terleckim napisał:
    Jak już pisałem bezpieczniki wszystkie sprawdzone przyrządem, wyłącznik zderzeniowy też sprawdzony, czujnik magnetyczny wału też, rezystancja 421 omów...

    Sprawdzony na zlaczu sterownika?
    terleckim napisał:
    ...Na module zapłonu...

    Rozumiem ze masz na mysli cewke zaplonowa?
    terleckim napisał:
    ...pojawia się 12v na 3-4 sekundy i znika zapomniałem dodać że jest instalacja gaz. Na wtryskiwaczu nie mierzyłem, ale to chyba w następnym etapie jak by nie odpalił...

    Jezeli pojawia sie napiecie na cewce i na pompie to druga sekcja przekaznika pracuje poprawnie i mozemy sobie darowac jej sprawdzenie. Skoro pracuje druga to ta pierwsza rowniez pracuje (wiec mozemy sobie darowac sprawdzenie napiecia na wtryskiwaczu). Krotkotrwale pojawianie sie napiecia drugiej sekcji po wlaczeniu zaplonu jest normalnym dzialaniem. Jesli czujnik obrotow walu jest sprawny i podaje impulsy na sterownik wtrysku to podczas krecenia walem zalacza sie ponownie druga sekcja przekaznika, pojawia sie napiecie na cewce i pompie w zbiorniku, jednoczesnie pojawiaja sie impulsy zaplonu na cewce. Jesli tak sie nie dzieje to uszkodzenia nalezy szukac w czujniku obrotow walu.
    terleckim napisał:
    ...masy wszystkie zmierzone są ok ...

    Czy mierzyles masy na silniku podczas rozruchu?
    terleckim napisał:
    ...myślę że problem tkwi w immo.

    Usterka immobilizera przejawia sie swieceniem kontrolki kluczyka na tablicy wskaznikow.

    0
  • #9 25 Sty 2009 18:23
    terleckim
    Poziom 11  

    pomierzyłem czujnik wału na złączu przy ECU rezystancja jest taka sama jak przy czujniku (431omów) i reaguje na zmiany polem magnetycznym. próbowałem odpalić zapasowym kluczykiem i też lipa. Czy możliwe żeby sie ECU uszkodzilo przez odpinanie akumulatora.

    0
  • #10 25 Sty 2009 18:33
    kybernetes
    Poziom 39  

    Nie odpowiedziales czy podczas rozruchu pracuje pompa i jest napiecie na cewce. Nie piszesz rowniez czy masy na silniku i nadwoziu podczas rozruchu sa prawidlowe. Wszelkie gdybanie nie ma sensu poki nie bedziesz mial pelni danych co do objawow usterki.

    Co do mozliwosci uszkodzenia sterownika jest to malo prawdopodobne aczkolwiek mozliwe.

    0
  • #11 25 Sty 2009 20:08
    terleckim
    Poziom 11  

    wydawało mi się że już pisałem iż wraz z załączeniem sie przekaźnika drugiego na parę sekund pracuje pompa paliwa i jest napięcie +12v na cewce, a masy(-akumulatora a karoserią,silnikiem czy też obud. kompa) przy rozruchu spadek 4 dziesiąte oma to chyba ok

    0
  • #12 26 Sty 2009 01:28
    kybernetes
    Poziom 39  

    Kolego, no skup sie i daj mi szanse ci pomoc... :)

    1. Wlacz zaplon, odczakaj poki nie zniknie napiecie na cewce i zakrec rozrusznikiem. Czy napiecie na pompie i cewce pojawia sie podczas rozruchu (krecenia rozrusznikiem)?

    2. Czy piszac, ze spadek napiecia podczas rozruchu pomiedzy biegunem ujemnym akumulatora a silnikiem/obudowa sterownika wtrysku wynosi 0,4 oma miales na mysli 0,4 wolta? (jesli cie urazilem tym pytaniem to wybacz ale nie wiem co potrafisz)

    I jeszcze dwa pytania. Otoz z tego co pamietam niektore Saxo maja takie paskudne klemy latwo sie zapiekajace, z plastykowymi kapturkami skrecanymi, tak wiec:

    3. Czy klemy sa czyste?

    4. Czy podczas rozruchu napiecie pomiedzy masa silnika zasilaniem przekaznika wtrysku jest wyzsze od 10V?

    Odpowiedz prosze tak/nie na kazdy punkt. W zaleznosci od tego co odpowiesz pojedziemy dalej z diagnostyka.

    0
  • #13 26 Sty 2009 11:22
    terleckim
    Poziom 11  

    Witam . A więc tak na pyt. nr. 1-nie ;2-o,4 oma mirzona metexem ;3-Tak ;4-Tak , wydaje mi się że na początku oggpisałem dość dokładnie wszystkie czynności zwłaszcza że moje dzialania to -odłączyłem skrzynię biegów od silnika wymieniłem sprzęgło (nieraz to robiłem w Civicu, polonezie ,Peugoecie) potem zapiołem wszystkie wtyczki po trzykroć spraw. dokręciłem wszystkie (zmierzyłem ) masy i to wszystko a sxo zrobilo kuku. A jeszcze jedno nie wyjmowałem silnika tylko wciągłem przeguby i odciągłem skrzynię biegów . ( bo na innym forum sugerowano złe ustawienie rozrządu )

    0
  • #14 26 Sty 2009 13:18
    kybernetes
    Poziom 39  

    Zly rozrzad nie powodolby braku iskry. Twoj pojazd najwyrazniej "nie widzi" obrotow silnika. W polaczeniu z tym, ze usterka pojawila sie po wymianie sprzegla i demontazu w.w. czujnika, wszystko wskazuje wlasnie na jego uszkodzenie. Dodatkowo sprawdzilem ze rezystancja czujnika powinna wynosic pomiedzy 300 a 400 ohm a u ciebie jest wyzsza. Tak wiec - wymien czujnik obrotow walu.

    Pozdrawiam

    P.S.: Polaczen mas nigdy nie mierz omomierzem. Prawidlowa rezystancja takich polaczen to miliomy, zwykly miernik tego nie zmierzy, bedzie pokazywal jakies bzdurne wartosci. Takie polaczenie sprawdza sie mierzac spadek napiecia podczas przeplywu duzego pradu - np. mierzac napiecie pomiedzy klema ujemna akumulatora a korpusem silnika podczas pracy rozrusznika, napiecie to nie powinno byc wyzsze jak 0,5V

    0
  • #15 26 Sty 2009 16:10
    terleckim
    Poziom 11  

    Masy mierzyłem też spadek napięcia podczs rozruchu niema prawie (0,2v) różnicy między korpusem silnika aklemą (-) wzgledem (+). a całość spada do 11,22V. czujnik według mnie też podejżany ma odprysk plastiku osłaniającego cewkę ale nie jestem pewny czyto nie było już przed wymianą sprzegła. zmierzyłem jeszcze raz rezystancję teraz pokazuje 381 omów. A napięcie najednym końcu względem masy na cewce czujnika to 1,5V. na wtryskiwaczu 7,5v. ajeżeli chodzi o rezystancję na tej cewce od wału podczas oróby rozruch to nic się nie zmienia, tak jak brak napięcia jakiego kolwiek mierzonego na obu końcach tej cewki.

    0
  • #16 26 Sty 2009 20:21
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 26 Sty 2009 21:40
    terleckim
    Poziom 11  

    Dzieki georgesgr mam oscyloskop muszę zneleść jak wyglądać powinne przebiegi , zastanawia mnie tylko czy zbyt niskie napięcie na wtryskiwaczu to że uszkodzony czujnik czy też komp aczkolwiek pompa paliwa zostaje wyłączona po zrobieniu ciśnienia .

    0
  • #18 26 Sty 2009 22:25
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 26 Sty 2009 22:50
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 26 Sty 2009 23:02
    terleckim
    Poziom 11  

    Iskry nie było i niema pojawia sie tylko na moment napięcie stałe 12V na zasilaniu cewki żeby była iskra musi być przerywana na drugim końcu cewki to zadanie ma wykonać komputer ale tylko wdetdy gdy dostaje informację od czujnika położenia wału i sam jest w pełni sprawny na początku tego forum wszystko dokladnie opisałem

    0
  • #21 26 Sty 2009 23:36
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #22 27 Sty 2009 00:18
    kybernetes
    Poziom 39  

    terleckim napisał:
    po wymianie sprzęgła [...] nie chce odpalic

    terleckim napisał:
    Sprawdziłem omomierzem cewkę czujnika na wale (kolo zamachowe) ma 421 omów.

    terleckim napisał:
    pomierzyłem czujnik wału na złączu przy ECU rezystancja jest taka sama jak przy czujniku (431omów)

    terleckim napisał:
    czujnik według mnie też podejżany ma odprysk plastiku osłaniającego cewkę

    terleckim napisał:
    zmierzyłem jeszcze raz rezystancję teraz pokazuje 381 omów


    ..a po wlaczeniu zaplonu:

    terleckim napisał:
    pojawia się 12v na 3-4 sekundy i znika

    terleckim napisał:
    Iskry nie było i niema pojawia sie tylko na moment napięcie stałe 12V na zasilaniu cewki


    Co do prawidlowosci montazu to tego czujnika nie da sie zamontowac nieprawidlowo (jest nieregulowany)

    Jak dla mnie sprawa zupelnie oczywista:
    1. usterka powstala po wymianie sprzegla
    2. podczas pomiarow czujnik co rusz pokazuje inna rezystancje
    3. co wiecej - obudowa czujnika jest polamana
    4. sterownik wtrysku dziala normalnie tzn. po przekreceniu zaplonu nabija cisnienie na wtryskiwaczu po czym odlacza przekaznik i czeka na rozruch
    5. podczas rozruchu nic sie nie dzieje, napiecie na cewce nie pojawia sie iskry nie ma

    wniosek: brak impulsow z czujnika obrotow silnika, czujnik uszkodzony przy wymianie sprzegla, ergo: czujnik do wymiany

    Pozdrawiam

    0
  • #23 27 Sty 2009 08:32
    terleckim
    Poziom 11  

    witam kybernetes myślę że masz rację w zupełności, niema możliwości podstawienia czujnika, ale dla pewności zamówiłem euroscana (jakieś 120zł) żeby nie mieć takich zagwozdek w przyszłości. w serwisie koszt byłby podobny, a nie po to sam męczyłem się ze sprzęgłem żeby i tak oddać do serwisu. zawsze to jakieś doświadczenie choć przyznam nie tanie.Jak uruchomię to powiadomię .

    0
  • #24 27 Sty 2009 14:13
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #25 27 Sty 2009 21:37
    terleckim
    Poziom 11  

    No cóż pisałem o tym że odczas próby odpalenia kluczyk który się wyświetla na desce (immobiliser) gaśnie czyli jest ok. I-stopień zapala się kontrolka ładowania, II-stopień zapalają sie pozostałe z tym że gaśnie ta kontrolka zkluczykiem. po chwili kręcenia gaśnie od oleju i od temperatury, nie gasną ładowanie (wiadomo puki nie odpali) i CHECK engine. A co do Interfejsu to jest na ELM327 wersja. 1.3.

    0
  • #26 30 Sty 2009 21:38
    terleckim
    Poziom 11  

    Witam po przerwie, potwierdziły się przewidywania po wymianie czujnika Wału saxo odpaliło od razu wszystko, należ uważać przy wymianie sprzęgła dziękuję wszystkim Zamykam Forum.

    1