Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dziura w obrotach- Mondeo '93, 1.6 zetec

monterek3 06 Kwi 2004 00:15 12469 28
  • #1 06 Kwi 2004 00:15
    monterek3
    Poziom 15  

    Witam.
    Od niedawna jestem w posiadaniu Mondeo 1.6 zetec i podczas jazdy na każdym biegu przy obrotach silnika około 2000- 2500 obr/min silnik szarpie i ma problem z płynną jazdą. Po wciśnięciu mocniej pedału gazu i przy całkowitym zdjęciu nogi z gazu problem znika.
    Czy ktoś spotkał sie z podobna usterką.

    za pomoc z góry dziękuje i pozdrawiam.
    Wojtek

    0 28
  • #2 06 Kwi 2004 00:52
    DJCHUCKY
    Poziom 19  

    Pewnie.
    Mój ojciec ma Mondeo z 97 1,6 16 V zetec które ja ujeżdżam.
    Przy przyspieszaniu właśnie przy obrotach od 2000 do 2500 silnik przerywa co się objawia szarpaniem.
    Przyspieszając szybciej tego nie czuć.
    To na pewno nie wina elektroniki a tym bardziej nie komputera sterującego silnikiem bo w samochodzie ojca wymieniono sterownik silnika na nowy(koszt 3100 zł ściągniety z wielkiej Brytani, wymieniany przez serwis Forda w Gdyni" a niech ich szlak trafi, bo przez 1,5 miesiąca naprawiali samochód a tylko sterownik ponoć był zepsuty") i jest to samo.
    Może to wina jakichś czujników w silniku a może jakaś wada fabryczna.
    Jednym słowem nigdy w życiu osobiście nie kupie Forda.Same z nim problemy.

    0
  • #3 06 Kwi 2004 17:55
    monterek3
    Poziom 15  

    Ja dziś wymieniłem świece, filtry i olej....
    Nic nie pomogło!!! A świece drogie jak cholera... Beru za 47 zł za sztukę.

    U mnie podczas przyspieszania nie czuć tego szarpania, ale podczas jazdy ze stałą prędkością jest masakra!!!

    To mój drugi Ford, pierwszego miałem Probe... masakra
    Mondeo... też masakra!?

    Pozdrawiam

    0
  • #4 06 Kwi 2004 19:52
    DJCHUCKY
    Poziom 19  

    Chyba jednak lepiej zrezygnować z Forda, ja to już robię i Mondeo rodziców już sprzedaję..

    0
  • #5 06 Kwi 2004 20:31
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 06 Kwi 2004 21:25
    monterek3
    Poziom 15  

    Kurcze, przepływomierz.... hmmm, żeby to był z klapą spiętrzającą to owszem, ale przepływomierze typu MAF są mniej awaryjne. Są pozbawione praktycznie części mechanicznych które mogłyby ulec uszkodzeniu.

    A jak sądzicie, czy przyczyną moze być przerwa w obwodzie potencjometru przepustnicy?

    Pozdrawiam

    1
  • #7 06 Kwi 2004 22:02
    romuald
    Poziom 13  

    Masz przepływomierz z gorącym drutem. Bardzo często te druciki pokrywają się "pajęczynką" co fałszuje wyniki pomiaru. Sciągnij zabezpieczającą siatkę, następnie psiknij na druciki preparatem np.
    Kontakt 60 /kilka razy/ i BARDZO delikatnie oczyść powierzchnię drucików cieńkim pędzelkiem. Jeżeli trzęsie Ci się ręka to strzel sobie
    50g wiadomo czego. Powinno pomóc /jedno i drugie/.
    Daj znać. Sprawdz jeszcze czy nie ma nieszczelności pomiędzy przepływomierzem a przepustnicą.
    Romuald

    0
  • #8 08 Kwi 2004 00:00
    monterek3
    Poziom 15  

    Dzięki za pomoc. Spróbuje jutro wieczorkiem oczyscić przepływomierz. Acha, nie ma żadnych nieszczelności na rurach dolotowych i przewodach z podciśnieniem.

    Pozdrawiam :D

    0
  • #9 08 Kwi 2004 20:47
    monterek3
    Poziom 15  

    Hmmm, lipa. Przepływomierz rzeczywiście był brudny... Nawet dość zakurzony, ale... to nie to :cry:

    Dodatkowo sprawdziłem wiązki do przepływomierza i czujników temp powietrza i wody oraz te czujniki. Pozostało ... wymienić potencjometr przepustnicy :cry:

    Dzięki za pomoc wszystkim. Powiadomie o rezultatach wymiany potencjometru.

    Pozdrawiam

    0
  • #10 08 Kwi 2004 20:58
    fachura
    Poziom 11  

    słuchaj identyczny problem miałem w sobotę ale normalnie to samo uwież mi facet odwiedził wszystkie serwisy i nic mineło trochę czasu jak sam do tego doszłem i wiesz co walniete były fazy rozrządu i u ciebie bedzie to samo czy ktos ci ostatnio zmieniał pasek rozrządu jak tak to napisz pozdrawiam.

    0
  • #11 08 Kwi 2004 21:04
    monterek3
    Poziom 15  

    Cholera... to auto ma 146 tyś km i..... pasek fabryczny!
    To ja może wymienie kpl. rozrządu :oops:

    Pozdrawiam

    P.S. To może być cenna wskazówka

    0
  • #12 09 Kwi 2004 23:35
    fachura
    Poziom 11  

    a no widzisz tylko jedz do serwisu do wymiany paska w tym silniku trzeba mieć serwisowe blokady wałków rozrządu i wału korbowego dlaczego kółko zębate paska które osadzone jest na wale korbowym niema klina pamiętaj niezrób nic pochopnie tylko serwis no chyba ze masz blokady.pozdrawiam.

    0
  • #13 10 Kwi 2004 18:31
    monterek3
    Poziom 15  

    Moment, zapomniałem nadmienić że ja pracuje w serwisie, co prawda nie Forda, ale mam dostęp do dokumentacji, Autodaty itp. Akurat Ford ma na wałki rozrządu blokade tzn liniał, natomiast na kole pasowym jest znak.

    Ale akurat rozrząd jest ok, a ja metodą podmiany zmieniłem MAF z innego Mondeo i jest ok. Tak więc problem tkwił w
    przepływomierzu!!!

    Dziękuje wszystkim za udział w dyskusji, pozdrawiam, życzę spokojnych świąt.

    Wojtek

    0
  • #14 11 Kwi 2004 17:27
    camco
    Poziom 14  

    jak natrafisz na ta dzure z obrotam sprawdz czy iskra jest albo brak paliwa
    nie ma cudow

    0
  • #15 23 Lut 2007 00:39
    duch123
    Poziom 1  

    Najprawdopodobniej a raczej musicie wymienic zawor wolnych obrotow :D:D:D

    0
  • #16 23 Lut 2007 08:45
    prezes11
    Poziom 23  

    a z kad ty sie urwałes chłopie?

    0
  • #17 23 Lut 2007 20:26
    shatz
    Poziom 10  

    Witam! Mam taki sam problem w Hondzie Civic - komputer nic nie wskazuje- byłem też na badaniu komputerowym silnika i nic. Powiedzieli tylko ze świece czarne a zmieniałem na orginały 1000km temu . Do tej pory nic mi nikt nie może doradzić. Może u mnie też przepływomierz ale gdzie on jest w hondzie i jak go sprawdzic skoro komp nic nie wykazuje? Pozdrawiam!

    0
  • #18 24 Lut 2007 13:45
    momik12
    Poziom 31  

    panowie niewiem czy to was jeszcze interesuje ale ale kiedyś bawiłem się z podobnym przypadkiem prawie dwa tygodnie.Niebył to przepływomierz cewka świece przewody ECU czujnik ciśn.spalin właściwie niebyła to usterka elektroniki.Te silniki podobnie jak oplowskie Ecotec-i mają tendencje do zacierania się zaworów w prowadnicach,ale niemusi to prowadzić do zwalania głowicy są inne sposoby..Aha olej tylko syntetyczny i nie ELF.

    0
  • #19 25 Lut 2007 23:06
    shatz
    Poziom 10  

    Interesuje mnie bo jeszcze nie usunałem usterki. I nie mam pojęcia nadal co jest grane. napisz o tych zaworach co robić i z czy,m to się je. Mam olejek syntetyczny z wyższej półki.

    0
  • #20 26 Lut 2007 17:59
    stach357
    Poziom 1  

    czesc mam mondeo93 1,8 podobny problem z obrotami ,a wygląda to tak jakby dusił sie zbyt duzą dawką powietrza; zawory zmienione na nowe regulatory nowe swiece nowe ;tak wiec w czym jest problem kto podpowie jakas rada chetnie skorzystam

    a jak chodzi o badanie komputerowe to rocznik 93 jest bardzo trudnym przypadkiem tzw przejsciówki jednym słowem trudny do szczytania nawet w serwisie mają problemy a diagnoza nie morzemy pomóc hehe:D:idea:

    0
  • #21 08 Mar 2007 11:46
    shatz
    Poziom 10  

    No i znowu wszystkie domysły szlag trafił. Nawiasem mówiąc niektóre pomysły sa śmieszne np ten że to0 silniczek krokowy albo zacierające się zawory.... U mnie okazało się że katalizator jest troszke już zapchany i dlatego dusił silnik. Po wymianie na strumienicę wszystko jest oki. Pozdrawiam!

    0
  • #22 29 Maj 2007 12:28
    S_E_T_H
    Poziom 1  

    Dokladnie, panowie jezeli wasz samochod ma juz swoje lata i nie mail wymienianego ukladu wydechowego, wywalcie katalizator. Nie dosc ze sa problemy z normalna praca silnika to jeszcze samochod jest mułoway. Ja w swoim rowniez zamienilem katalizator na strumiennice i wszystkie problemy z szarpaniem ustaly. Silnik dostal dodatkowe 10 KM. Naprawde warto. Ale rowniez sprawdzcie czy nie ma dziur w ukadzie wydechowym bo to ujemnie wplywa na osiagi silnika. Pozdrawiam.

    0
  • #23 23 Sty 2008 20:59
    dawidmarko160
    Poziom 1  

    Witam. mam podobny problem, mondeo1,6 16V 1994r. jadąc jedną prentkością (2 tys 2,5tys orotów) szrpe. Zauważyłem, że gdy śilnik jest zimny, albo gdy temperatyra na dwoże jest chłodniejsza ( koło 0 i mniej) jest wszystko ok. czasamy nie pokazuje mi temperatury, wtedy tez jest ok. czy może to być wina czujnika temperatury wody??? z góry dzięki.

    0
  • #24 23 Sty 2008 21:13
    mamuten
    Poziom 9  

    my mamy forda sierre 90 rocznik i chodzi jak żyleta nawet paski klinowego i rozrządu nie były wymieniane bo chodzą dobrze jakoś nie mamy z nim kłopotu a mamy go parę la to w silniku nic nie było grzebane ja jestem zadowolony z tego modelu forda

    0
  • #25 19 Paź 2008 13:36
    699643
    Użytkownik usunął konto  
  • #26 10 Gru 2008 19:45
    marixp
    Poziom 1  

    Witam.Ja tez do tej pory nie moge dojsc do ladu z moim fordem.Podobnie w przediale 2000 a 2500 pojawia sie dziura,ktora znika przy ostrym przyspieszaniu.Ale wtedy auto pali ile widzi.Świece i kable wymienilem jako pierwsze,pozniej sonde.Przeplywomierz tez podmienialem od innego mondka i problem nie znikl.Zastanawiam sie nad wymiana katalizatora,bo jakies dziwne odglosy metaliczne wydaje(zwlaszcza jak jest zimny).nie wiem tylko czy kupic nowy zamiennik katalizatora czy moze wstawic strumienice.Moze ktos mi poradzic w tej kwestii?
    Pozdrawiam

    1
  • #27 14 Sty 2009 18:53
    699643
    Użytkownik usunął konto  
  • #28 14 Sty 2009 22:29
    cordoba_2004
    Poziom 27  

    Panowie takie problemy jak wy macie wielu już rozwiązało poczytajcie tu

    http://forum.fordclubpolska.org/

    i tu poszukajcie tematów typu szarpanie itd

    http://www.youtube.com/user/fabio15121976 a tu macie filmy instruktażowe o zetecu.


    i jeszcze najważniejsze 1 przykazanie.

    Nigdy przenigdy na świecie nie kupujcie podróbek części do forda, musi mieć znaczek forda inaczej wymienicie a po tygodniu będzie to samo.

    Przykazanie nr 2 . Silniczek krokowy i zawór wolnych obrotów, lub nieszczelności wężyków. Uwieżcie mi, że w tych silnikach nie ma prawie innych możliwości szarpania, dziur w obrotach itd.... szczególnie w zetecach. Wszystko to macie na filmach instruktażowych tego użytkownika.

    0
  • #29 05 Sie 2009 18:29
    kiling1985
    Poziom 1  

    Ja mam mondeo kombii 97 r 1.8 benzyna zetek co robic mam to samo co wymienic bo mnie juz szlak trafia taki silnik i sie nie zbiera prosze o pomoc dziekuje z gory

    1
  Szukaj w 5mln produktów