Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dziura w obrotach- Mondeo '93, 1.6 zetec

06 Apr 2004 00:15 12916 28
  • Level 15  
    Witam.
    Od niedawna jestem w posiadaniu Mondeo 1.6 zetec i podczas jazdy na każdym biegu przy obrotach silnika około 2000- 2500 obr/min silnik szarpie i ma problem z płynną jazdą. Po wciśnięciu mocniej pedału gazu i przy całkowitym zdjęciu nogi z gazu problem znika.
    Czy ktoś spotkał sie z podobna usterką.

    za pomoc z góry dziękuje i pozdrawiam.
    Wojtek
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 19  
    Pewnie.
    Mój ojciec ma Mondeo z 97 1,6 16 V zetec które ja ujeżdżam.
    Przy przyspieszaniu właśnie przy obrotach od 2000 do 2500 silnik przerywa co się objawia szarpaniem.
    Przyspieszając szybciej tego nie czuć.
    To na pewno nie wina elektroniki a tym bardziej nie komputera sterującego silnikiem bo w samochodzie ojca wymieniono sterownik silnika na nowy(koszt 3100 zł ściągniety z wielkiej Brytani, wymieniany przez serwis Forda w Gdyni" a niech ich szlak trafi, bo przez 1,5 miesiąca naprawiali samochód a tylko sterownik ponoć był zepsuty") i jest to samo.
    Może to wina jakichś czujników w silniku a może jakaś wada fabryczna.
    Jednym słowem nigdy w życiu osobiście nie kupie Forda.Same z nim problemy.
  • Level 15  
    Ja dziś wymieniłem świece, filtry i olej....
    Nic nie pomogło!!! A świece drogie jak cholera... Beru za 47 zł za sztukę.

    U mnie podczas przyspieszania nie czuć tego szarpania, ale podczas jazdy ze stałą prędkością jest masakra!!!

    To mój drugi Ford, pierwszego miałem Probe... masakra
    Mondeo... też masakra!?

    Pozdrawiam
  • Level 19  
    Chyba jednak lepiej zrezygnować z Forda, ja to już robię i Mondeo rodziców już sprzedaję..
  • User removed account  
  • Level 15  
    Kurcze, przepływomierz.... hmmm, żeby to był z klapą spiętrzającą to owszem, ale przepływomierze typu MAF są mniej awaryjne. Są pozbawione praktycznie części mechanicznych które mogłyby ulec uszkodzeniu.

    A jak sądzicie, czy przyczyną moze być przerwa w obwodzie potencjometru przepustnicy?

    Pozdrawiam
  • Level 13  
    Masz przepływomierz z gorącym drutem. Bardzo często te druciki pokrywają się "pajęczynką" co fałszuje wyniki pomiaru. Sciągnij zabezpieczającą siatkę, następnie psiknij na druciki preparatem np.
    Kontakt 60 /kilka razy/ i BARDZO delikatnie oczyść powierzchnię drucików cieńkim pędzelkiem. Jeżeli trzęsie Ci się ręka to strzel sobie
    50g wiadomo czego. Powinno pomóc /jedno i drugie/.
    Daj znać. Sprawdz jeszcze czy nie ma nieszczelności pomiędzy przepływomierzem a przepustnicą.
    Romuald
  • Level 15  
    Dzięki za pomoc. Spróbuje jutro wieczorkiem oczyscić przepływomierz. Acha, nie ma żadnych nieszczelności na rurach dolotowych i przewodach z podciśnieniem.

    Pozdrawiam :D
  • Level 15  
    Hmmm, lipa. Przepływomierz rzeczywiście był brudny... Nawet dość zakurzony, ale... to nie to :cry:

    Dodatkowo sprawdziłem wiązki do przepływomierza i czujników temp powietrza i wody oraz te czujniki. Pozostało ... wymienić potencjometr przepustnicy :cry:

    Dzięki za pomoc wszystkim. Powiadomie o rezultatach wymiany potencjometru.

    Pozdrawiam
  • Level 15  
    słuchaj identyczny problem miałem w sobotę ale normalnie to samo uwież mi facet odwiedził wszystkie serwisy i nic mineło trochę czasu jak sam do tego doszłem i wiesz co walniete były fazy rozrządu i u ciebie bedzie to samo czy ktos ci ostatnio zmieniał pasek rozrządu jak tak to napisz pozdrawiam.
  • Level 15  
    Cholera... to auto ma 146 tyś km i..... pasek fabryczny!
    To ja może wymienie kpl. rozrządu :oops:

    Pozdrawiam

    P.S. To może być cenna wskazówka
  • Level 15  
    a no widzisz tylko jedz do serwisu do wymiany paska w tym silniku trzeba mieć serwisowe blokady wałków rozrządu i wału korbowego dlaczego kółko zębate paska które osadzone jest na wale korbowym niema klina pamiętaj niezrób nic pochopnie tylko serwis no chyba ze masz blokady.pozdrawiam.
  • Level 15  
    Moment, zapomniałem nadmienić że ja pracuje w serwisie, co prawda nie Forda, ale mam dostęp do dokumentacji, Autodaty itp. Akurat Ford ma na wałki rozrządu blokade tzn liniał, natomiast na kole pasowym jest znak.

    Ale akurat rozrząd jest ok, a ja metodą podmiany zmieniłem MAF z innego Mondeo i jest ok. Tak więc problem tkwił w
    przepływomierzu!!!

    Dziękuje wszystkim za udział w dyskusji, pozdrawiam, życzę spokojnych świąt.

    Wojtek
  • Level 14  
    jak natrafisz na ta dzure z obrotam sprawdz czy iskra jest albo brak paliwa
    nie ma cudow
  • Level 1  
    Najprawdopodobniej a raczej musicie wymienic zawor wolnych obrotow :D:D:D
  • Level 23  
    a z kad ty sie urwałes chłopie?
  • Level 10  
    Witam! Mam taki sam problem w Hondzie Civic - komputer nic nie wskazuje- byłem też na badaniu komputerowym silnika i nic. Powiedzieli tylko ze świece czarne a zmieniałem na orginały 1000km temu . Do tej pory nic mi nikt nie może doradzić. Może u mnie też przepływomierz ale gdzie on jest w hondzie i jak go sprawdzic skoro komp nic nie wykazuje? Pozdrawiam!
  • Level 31  
    panowie niewiem czy to was jeszcze interesuje ale ale kiedyś bawiłem się z podobnym przypadkiem prawie dwa tygodnie.Niebył to przepływomierz cewka świece przewody ECU czujnik ciśn.spalin właściwie niebyła to usterka elektroniki.Te silniki podobnie jak oplowskie Ecotec-i mają tendencje do zacierania się zaworów w prowadnicach,ale niemusi to prowadzić do zwalania głowicy są inne sposoby..Aha olej tylko syntetyczny i nie ELF.
  • Level 10  
    Interesuje mnie bo jeszcze nie usunałem usterki. I nie mam pojęcia nadal co jest grane. napisz o tych zaworach co robić i z czy,m to się je. Mam olejek syntetyczny z wyższej półki.
  • Level 1  
    czesc mam mondeo93 1,8 podobny problem z obrotami ,a wygląda to tak jakby dusił sie zbyt duzą dawką powietrza; zawory zmienione na nowe regulatory nowe swiece nowe ;tak wiec w czym jest problem kto podpowie jakas rada chetnie skorzystam

    a jak chodzi o badanie komputerowe to rocznik 93 jest bardzo trudnym przypadkiem tzw przejsciówki jednym słowem trudny do szczytania nawet w serwisie mają problemy a diagnoza nie morzemy pomóc hehe:D:idea:
  • Level 10  
    No i znowu wszystkie domysły szlag trafił. Nawiasem mówiąc niektóre pomysły sa śmieszne np ten że to0 silniczek krokowy albo zacierające się zawory.... U mnie okazało się że katalizator jest troszke już zapchany i dlatego dusił silnik. Po wymianie na strumienicę wszystko jest oki. Pozdrawiam!
  • Level 1  
    Dokladnie, panowie jezeli wasz samochod ma juz swoje lata i nie mail wymienianego ukladu wydechowego, wywalcie katalizator. Nie dosc ze sa problemy z normalna praca silnika to jeszcze samochod jest mułoway. Ja w swoim rowniez zamienilem katalizator na strumiennice i wszystkie problemy z szarpaniem ustaly. Silnik dostal dodatkowe 10 KM. Naprawde warto. Ale rowniez sprawdzcie czy nie ma dziur w ukadzie wydechowym bo to ujemnie wplywa na osiagi silnika. Pozdrawiam.
  • Level 1  
    Witam. mam podobny problem, mondeo1,6 16V 1994r. jadąc jedną prentkością (2 tys 2,5tys orotów) szrpe. Zauważyłem, że gdy śilnik jest zimny, albo gdy temperatyra na dwoże jest chłodniejsza ( koło 0 i mniej) jest wszystko ok. czasamy nie pokazuje mi temperatury, wtedy tez jest ok. czy może to być wina czujnika temperatury wody??? z góry dzięki.
  • Level 10  
    my mamy forda sierre 90 rocznik i chodzi jak żyleta nawet paski klinowego i rozrządu nie były wymieniane bo chodzą dobrze jakoś nie mamy z nim kłopotu a mamy go parę la to w silniku nic nie było grzebane ja jestem zadowolony z tego modelu forda
  • User removed account  
  • Level 1  
    Witam.Ja tez do tej pory nie moge dojsc do ladu z moim fordem.Podobnie w przediale 2000 a 2500 pojawia sie dziura,ktora znika przy ostrym przyspieszaniu.Ale wtedy auto pali ile widzi.Świece i kable wymienilem jako pierwsze,pozniej sonde.Przeplywomierz tez podmienialem od innego mondka i problem nie znikl.Zastanawiam sie nad wymiana katalizatora,bo jakies dziwne odglosy metaliczne wydaje(zwlaszcza jak jest zimny).nie wiem tylko czy kupic nowy zamiennik katalizatora czy moze wstawic strumienice.Moze ktos mi poradzic w tej kwestii?
    Pozdrawiam
  • User removed account  
  • Level 27  
    Panowie takie problemy jak wy macie wielu już rozwiązało poczytajcie tu

    http://forum.fordclubpolska.org/

    i tu poszukajcie tematów typu szarpanie itd

    http://www.youtube.com/user/fabio15121976 a tu macie filmy instruktażowe o zetecu.


    i jeszcze najważniejsze 1 przykazanie.

    Nigdy przenigdy na świecie nie kupujcie podróbek części do forda, musi mieć znaczek forda inaczej wymienicie a po tygodniu będzie to samo.

    Przykazanie nr 2 . Silniczek krokowy i zawór wolnych obrotów, lub nieszczelności wężyków. Uwieżcie mi, że w tych silnikach nie ma prawie innych możliwości szarpania, dziur w obrotach itd.... szczególnie w zetecach. Wszystko to macie na filmach instruktażowych tego użytkownika.
  • Level 1  
    Ja mam mondeo kombii 97 r 1.8 benzyna zetek co robic mam to samo co wymienic bo mnie juz szlak trafia taki silnik i sie nie zbiera prosze o pomoc dziekuje z gory