Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki GSX 600F 98' odpalanie z pilota.

25 Sty 2009 10:32 6140 7
  • Poziom 10  
    Witam, podpiłem ostatnio w swoim motorku alarm z odpalaniem z pilota. Problem jest taki, ze jak odpalam z pilota, to rozrusznik kręci ale motor nie chce zapalić, natomiast jak dam mu zapłon z kluczyka w stacyjce a będę uruchamiał z pilota to motor pali. Wiec pomyślałem ze mam w stacyjce jakieś zabezpieczenie typu "Immobilizer". No i odpiełem całkowicie gniazdo stacyjki i skaczelem mierzyć, doszedłem do tego ze z modułu zapłonu idzie 12 V jednym przewodem do stacyjki, ale po podpięciu wtyczki pojawia się tam tylko 1,5 V.

    I to jest chyba to, ponieważ nawet jak dam kluczyk w pozycji pomiędzy ON a OFF w stacyjce(zapłon nie jest włączony), pojawia się tylko te 1,5 V na tym przewodzie to motor pali z pilota.
    Pytanie czy da się to jakoś obejść, czy immo działa na tej zasadzie ze wykrywa spadek napięcia z 12V na 1,5V w ECU, czy może jeszcze inaczej.

    Suzuki GSX 600F 98' odpalanie z pilota.

    te 1,5 V pojawia się na pomarańczowo-czerwonym przewodzie który idzie z IGNITION CONTROL UNIT do STACYJKI[/img]
  • Poziom 31  
    nie znam sie na motocyklach ,ale ja na tym schemacie nigdzie immo nie widze. Na przewodzie który mierzyles pojawia sie nic innego jak +15 i to cala filozofia.
  • Poziom 10  
    No, ok to w takim razie czemu mogę zapalić z pilota tylko wtedy jak jest przekręcona stacyjka na ON. Jak jest w pozycji na OFF i pale z pilota to zapłon załącza się tak samo jak z kluczyka, wszystkie napięcia się pojawiają, nawet zasilanie cewek, a motor nie chce zapalić. Czyli coś musi być w tej stacyjce....
  • Poziom 20  
    Wydaje mi się że na tym przewodzie po przekręceniu kluczyka powinna pojawić się masa.
  • Poziom 10  
    witam
    mam ten sam problem, moze jednak ktos już robił takie rzeczy w tym motorze??
  • Poziom 9  
    Witam

    a jak podpiołeś reszte kabli ?
  • Poziom 9  
    czy w suzuki niemusisz miec wcisnietego sprzegla aby odpalic motor?
    w klamce sprzegla mozesz miec przelacznik suwakowy ktory w trakcie wcisniecia sprzegla umozliwia odpalenie motocykla, ja tak mialem w bandicie. moze gdzies tu tkwi problem.
  • Poziom 9  
    Tak właśnie jest ale bez sprzęgła nie kręci nawet rozrusznik, a u niego kręci, to wygląda na źle podpięty alarm w motorze jako takim nie ma immobilizera ale w alarmie już jest, alarm zaczyna kręcić motorem ale nie ma zapłonu. A czemu jest po przekręceniu kluczyka? Bo inne kable wchodzące do alarmu rozłączają zabezpieczenia po przekręceniu owego kluczyka. Istotne jest jak masz podpięty alarm.