Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alfa 156/2.0TS/16V - jakie możliwości podniesienia mocy?

tomasz7730 25 Sty 2009 15:29 13806 20
  • #1
    tomasz7730
    Poziom 9  
    Witam wszystkich...
    Czy może mi ktoś powiedzieć jakie są możliwości i sposoby podrasowania silnika 2.0 Twin Spark 16V z Alfy 156 ? Ma 155 koni ale chciałbym nieco więcej :)
  • #2
    syriuszblack
    Poziom 22  
    Najszybciej, najprościej, najpewniej i bez szkody dla silnika - zmień wałki na ostre. Osiągniesz 230-240Km bez problemu no i podniesie się moment obrotowy (a to właśnie moment jest ważny). Wiejskie czip-tjuningi sobie odpuść.

    Jak na wiejsko, to możesz ręcznie ustawić lambdę na ubogo i oszukać czujnik temp. powietrza w dolocie, na ciepłe nastawić - z 15km dojdzie, ale dla mnie to bez sensu.
  • #3
    tomasz7730
    Poziom 9  
    syriuszblack napisał:
    Najszybciej, najprościej, najpewniej i bez szkody dla silnika - zmień wałki na ostre. Osiągniesz 230-240Km bez problemu no i podniesie się moment obrotowy (a to właśnie moment jest ważny). Wiejskie czip-tjuningi sobie odpuść.

    Jak na wiejsko, to możesz ręcznie ustawić lambdę na ubogo i oszukać czujnik temp. powietrza w dolocie, na ciepłe nastawić - z 15km dojdzie, ale dla mnie to bez sensu.


    Na wiejsko mnie nie interesuje bo szkoda zachodu na 15 KM...
    ...a możesz mi coś więcej powiedzieć o tych Ostrych wałkach...nie jestem specjalistą w dziedzinie mechaniki silników więc jesli mozesz to napisz mi dokładniej o co chodzi...z góry dzięki:)
  • #4
    Moulder
    Poziom 23  
    Kolega syriuszblack wpuszcza Cię w maliny :D Tak łatwo niestety nie ma.
  • #5
    tomasz7730
    Poziom 9  
    to prosze o jakieś informacje konkretne i prawdziwe :)

    Dodano po 1 [minuty]:

    zdaje sobie sprawę, ze zmiana wałka pociąga za soba inne modyfikacje ale właśnie prosiłbym o więcej informacji technicznych i o kosztach takiej zabawy :)
  • #6
    syriuszblack
    Poziom 22  
    Kolego, ja się na malinach nie znam, na innych owocach także, za to conieco o racjonalnym tuningu mechanicznym wiem...

    Kolego, to silnika 2.0 16V TS masz dostępne wałki ostre (powszechnie nazywane sportowymi) o otwarciach zaworów od 263 do 281 °OWK - koszt 1350-1550zł za komplet dwóch wałków.
    Zmieniając wałki nie musisz tak na prawdę nic innego w silniku robić, można się ewentualnie pokusić o podniesienie ciśnienia oleju ale nie jest to wymagane.

    Ja śmigam (zaraz mnie pobiją amatorzy golfów i innych calibr czy corrado) "Dełu" Nubira kombi z silnikiem 1.6 16V, seryjnie 106KM po wymianie wałków zmierzone na hamowni 163KM - zrobione już 50tys bez ŻADNYCH innych modyfikacji i awarii - wszystkie parametry silnika w normie, nie zmieniły się od czasów przed montowaniem wałków. Silnik zagazowany, smochodem robię dziennie 400km z czego 300 w mieście - przebieg 285tys.

    Tuning mechaniczny to właśnie wymiana wałków, zaworów na większe (z przeróbką głowicy), płytsze tłoki, modyfikacja wydechu i dolotu i wiele innych rzeczy - wszelkie czipy, ulepszacze to tak na prawdę zabawa dla naiwnych - cziptuning silnika wykonany profesjonalnie to koszt 1200zł i wzrost mocy o 20-30KM, kosztem zwiększonego spalania i szybszego zużycia silnika, a w tej cenie można na prawdę zacząć się bawić: wałki, zmienne długości kanałów dolotowych, odchudzenie rozrządu, lekkie koło zamachowe, wzmocnione półosie+przeguby. Bądźmy świadomi, że jak brać się za coś, to na serio i do końca - pozostałym polecam niebieskie diody i tłumik mugena bez silencera. Obowiązkowy bas na tylnym siedzeniu, a w bagażniku wielka butla z gazem.
  • #7
    tomasz7730
    Poziom 9  
    ja nie twierdziłem że wpuszczasz mnie w maliny...to są słowa innego urzytkownika forum...
    ja po prostu szukam informacji o konkretnym i sensownym tuningu i nie mam zamiaru robić choinki z auta jakimiś diodami i cudami tylko chcę uzyskać konkretną moc...interesuje mnie własnie około 220-240 koni na finiszu prac...
    ...mam w związku z tym jeszcze pytanie: jak wygląda sprawa sprzęgła? nie przyda się mocniejsze jak tak znacząco wzrośnie moc? Nie spalę tego co mam po dwóch startach ? :) Orientujesz się kto rzetelnie i uczciwie mógłby dokonać akich modyfikacji i ile np podniesienie ciśnienia oleju dodatkowo by kosztowało??
  • #8
    syriuszblack
    Poziom 22  
    I nie do ciebie też mówiłem o malinach, kolego ;)

    Powiem ci tak, wałki najlepiej zakupić w firmie Świątek Tuning - mają największe doświadczenie i bardzo dobre wykonanie, u nich także możesz zamontować. Jednak kwestia montażu to nic trudnego, zdjęcie pokrywy zaworów, rozpięcie rozrządu, wymiana wałków i złożenie tego do kupy - 3h pracy. Ja wymieniałem wałki samodzielnie i nie ma problemów - zrobią to w każdym warsztacie zajmującym się naprawą silników. W świątku taka impreza dodatkowo 600zł z tego, co wiem - i nie jest to cena wygórowana, a masz na całość prac gwarancję i hamownię na miejscu. Co do ciśnienia oleju - jeśli po zbadaniu będzie ono w fbrycznej normie nie ma po co tego robić, za to zainwestowanie w przeróbkę i dodanie np, chłodniczki oleju byłoby bardzo wskazane. Rozplanuj prace to wszystko będzie dobrze.

    Sprzęgło możesz spokojnie zostawić takie, jakie jest - pod warunkiem, że dobrej firmy np. Valeo. Spokojnie zniesie dodatkowe 100KM. Zainteresowałbym się natomiast półosiami i przegubami wzmocnionymi - nie pamiętam jak było w modelach mocniejszych 156, ale jeśli okaże się, że parzeguby i półosie są takie same, to możesz się nie martwić.

    Nie zapominaj o hamulcach! Podniesienie mocy o prawie 80% MUSI pociągnąć za sobą wzmocnienie układu hamulcowego - wentylowane tarcze dobrej firmy - TRW, Brembo lub EBC i do tego klocki o większej sile tarcia, polecam EBC Green Stuff albo, dla hardkorowców, EBC Red Stuff (najlepiej działają z tarczami tej samej firmy). Dodatkowo wymiana płynu hamulcowego na Dot 5.1 (taki sam jak w samochodach rajdowych) bo z doświadczenia wiem, że przy hamowaniu z prędkości 220kmph dot4 zaczyna się gotować.
  • #9
    tomasz7730
    Poziom 9  
    z tego co ostatnio się orientowałem przy naprawie wysprzęglika to mam sprzęgło Valeo...co do hamulców nie jestem pewny ale na 100% wentylowane i póki co dość konkretnie działają...
    ...w zawieszeniu mam amortyzatory zmienione ale nie pamiętam jakie są (mam gwarancje w aucie i nie chce mi się teraz iść hehe) i czerwone sprężyny obniżające i usztywniające, które załorzone sąze względu na 17 calowe alusy (po prostu zeby nie dobijały na dziurach do nadkola)...
    ...to szcunkowo z tą chodniczką oleju i grzebaniem w hamulcach jaki mógłby to być koszt? Zamknę się w 3000 zł czy musze więcej liczyć??
    ...aha mam 205000 km przejechane, czy to nie problem przy tego typu przeróbkach?
    Wiesz ja sam tego nie zrobię bo się nie znam a o Świątku słyszałem tylko pewnie ciężko tam się wbić z terminem ?
  • #10
    konik83
    Poziom 15  
    tomasz7730 napisał:
    ....sposoby podrasowania silnika 2.0 Twin Spark 16V z Alfy 156 ? .....


    Stary - nie ruszaj gowna poki nie smierdzi - ciesz, ze twoja Alfa jeszcze jezdzi. Nie psuj jej.



    syriuszblack napisał:
    ... seryjnie 106KM po wymianie wałków zmierzone na hamowni 163KM -....


    syriuszblack napisał:
    ...Najszybciej, najprościej, najpewniej i bez szkody dla silnika - zmień wałki na ostre. Osiągniesz 230-240Km bez problemu no i podniesie się moment obrotowy.....


    A ty nie opowiadaj niestworzonych historii, bo jeszcze przypadkiem ktos ci uwierzy i potem zostanie wysmiany gdy pojedzie tjuningowac swoja fure.
  • #11
    syriuszblack
    Poziom 22  
    Kolego konik83, wysmiewani to są amatorzy wiejskiego tuningu montujący "strumienice", stożkowe filtry i ekstra głośne wydechy. Obowiązkowo xenony HID i kilometr naklejek. Człowiek, którzy przychodzi zrobić konkretne modyfikacje w silniku nie jest wyśmiewany, a raczej rozmawia się z nim jak z porządnym czlowiekiem. Amatorzy BMW e30 - weźcie to sobie do serca.
    Nie wierzysz w podniesienie mocy o 60KM po wymianie wałków, a wierzysz w to, że strumienica, stożek i mugen doda ci 30KM? Powodzenia.


    Tomasz7730, na tak proste modyfikacje jak u ciebie termin znajdzie się na 2 tygodnie na przód, nie jest tak źle. Wymiana wałków w świątku pociągnie ze 2100zł (bo jeszcze filtr, olej, być może drobne nafrezowanie głowicy), zamontowanie chłodnicy oleju powinno w 900 zł się zmieścić - chłodniczka około 250, przewody około 200, dorobienie lub może będzie gotowy rozdzielacz w miejsce filtra oleju jakieś 150 - plus robocizna.

    Najlepiej skontaktuj się osobiście ze świątkiem via mail i uzgodnij wszystko.
  • #12
    tomasz7730
    Poziom 9  
    Konik83...zapewniam Cię, ze moja Alfa jeździ świetnie i ma się dobrze i jeszcze pociągnie długo długo, jest w świetnym stanie technicznym...poza tym mam jeden problem tylko...nie wiem czy inni Alfaholicy też tak mają ale ciągle w lusterku wstecznym widzę jakiegos gościa w Golfie III, Passacie lub BMW 3 z zaciśniętymi żebami i wyciskającym soki z kierownicy uściskiem...niestety szybko się oddala :)
  • #13
    konik83
    Poziom 15  
    syriuszblack napisał:
    ...
    Nie wierzysz w podniesienie mocy o 60KM po wymianie wałków, a wierzysz w to, że strumienica, stożek i mugen doda ci 30KM?...

    Jedno i drugie to bajka na poziomie Harry'ego Pottera


    tomasz7730 napisał:
    ...zapewniam Cię, ze moja Alfa jeździ świetnie i ma się dobrze ....


    Tym bardziej szkoda ja psuc - slawa silnikow Alfy ma raczej negatywny wydzwiek.
  • #14
    tomasz7730
    Poziom 9  
    nie wiem skąd bierzesz wydzwięk negatywny tych silników??? ja z tego co się orientowałem i wiem to sprawują się dobrze, przynajmniej 2.0 i 2.5 litra...mniejsze mnie nie interesowały i może są gorsze? nie wiem o nich nic? Mój równo chodzi, pai na mrozie bez kłopotu, trzyma obroty i ma zadowalające spalanie...leciałem do Holandii non stop 150-160 i nie bawiłem się w powolne przyśpiezanie tylko cisnąlem nieźle to spaliła mi niecałe 9 litrów...uważam że to niedużo jak na taki motor i nie uwierzę w bajki że komuś 2.0 silniki palą 7 litrów....no chyba że jeździ 90km/h...ale w takim układzie niech sobie 1.4 silnik kupi lepiej :)
    ja mam wielu znajomych z Alfami a i mój kumpel handluje autami i miał juć wiele 156 i nikt poki co nie narzekał na nie...po prostu trzeba dbać o auto...a Alfa lubi na maxa oleju i wymiany na czas i nie lubi chodzić w niskich obrotach
  • #15
    syriuszblack
    Poziom 22  
    Te alfy tak miały - usterka fabryczna, wymieniają lusterka za darmo.

    Kolego, ja także jestem fanem włoszczyzny - na drodze i talerzu. Posiadam Fiata Tipo 2.0 16V Sedicivalvole w idealnym stanie - 147KM i 1020KG. W Nubirze tak samo oglądam znikających golfiarzy i innych wiejskich rajdowców z moich okolic.
  • #16
    tomasz7730
    Poziom 9  
    dokładie :) pisałem do Świątka i czekam na odpowiedź :0 zobaczymy co z tego wyniknie ale nie spocznępóki mi na hamowni 220 PS nie wykaże:) muszę to mieć...
    I need for speed :)

    Dodano po 2 [minuty]:

    patrzyłem na niemieckich stronach i moga podciągnąć ja do 245 PS...osięgi jakie gwarantuję to 5.2s do 100km/h i 275km/h...ale niestety cena jest kosmiczna trochę bo około 5000 euro....z tym, ze to pełna modyfikacja z wymianą możliwych części na lżejsze i wytrzymasze, sprzęgło i hamulce też...

    Dodano po 1 [minuty]:

    w zasadzie byłoby mnie stać ale to spory wydatek jednak...nieco bym dołożył i za 35.000zł to 156 GTA kupię tą 3.2 litra....z tym, ze ja nie chciałem wychodzić ponad 2.0...sam nie wiem co lepsze??
  • #17
    ZlyDotyk
    Poziom 19  
    tomasz7730 napisał:
    nie wiem skąd bierzesz wydzwięk negatywny tych silników???

    Moim zdaniem bierze się od ludzi którzy mają ten samochód przez pomyłkę. O takie auto trzeba po prostu dbać. Ktoś kiedyś powiedział że jest jak kobieta i coś w tym jest. Sam jeżdżę Alfą 156 tyle że 1.9 JTD i jest to chyba jeden z moich lepszych zakupów
    pozdrawiam - najbardziej Alfaholików :D
  • #18
    yamasuka
    Poziom 9  
    Co do pytania jak zwiększyć moc, to hmm jedynie chip tuning nic innego nie wymyślisz w alfie.
    Ja przykładowo mam 156 1.8 TS (170) koni.
    Ale nie radzę podnosic wiecej niz 15-20 % mocy . Silniczki są bardzo czułe i trzeba pilnować poziomu oleju, gdyż po chipie szybciej lecą panewki bynajmniej tyle wiem po swoim autku:)

    Dodano po 2 [minuty]:

    co do 3.2 GTA polecam fajny silniczek. Kolega ma w 156 ten silnik i po chipie ma 360 koni jest zajebisty i zajebiście dużo pali :)
  • #19
    yamasuka
    Poziom 9  
    Widzę że temacik ucichł :)

    Dodano po 10 [sekundy]:

    A szkoda
  • #20
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #21
    karolz
    Poziom 8  
    Kupiłem Alfa Romeo 156 2.0 16v benzyna auto sprawuje sie BDB Założyłem tłumik sportowy i filter stożkowy jest nie co lepiej . Można sobie poszaleć .
    Nie wiem dlaczego wszyscy tak narzekają na Alfy chyba tylko sami gołodupcy co ich na nie nie stać !! :D
    pozdro :D


    Moderowany przez manta:

    3.1.14. Zabronione jest publikowanie wpisów niezgodnych z tematyką danego forum lub wątku dyskusji.

    3.1.9. Zabronione jest rozpowszechnianie treści ironizujących, prześmiewczych lub złośliwych, stanowiących przejaw braku szacunku do innych Użytkowników lub osób trzecich.

    Urlop, od zbyt wymagającego forum.