Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault twingo,automatyczne sprzęgło

kortyleski 26 Sty 2009 18:27 6000 14
  • #1 26 Sty 2009 18:27
    kortyleski
    Poziom 41  

    Witam
    Mam kolejny nietypowy samochód....I kolejny problem...
    Jest to twingo ze zwykłą manualną skrzynią, jednak sprzęgło sterowane jest elektrycznie - pompa płynu, elektrozawór, siłownik hydrauliczny, jakieś czujniki, centralka. Tyle widać.
    Samochód jeździ poprawnie, raz na jakiś czas (3-10 km jazdy) zdarza się że automatyka nie wysprzegla, dzieje się to zarówno przy większych prędkościach (biegi nie chcą wchodzić) jak i przy zatrzymywaniu (wtedy auto gaśnie). Nie zauważyłem żadnej prawidłowości występowania usterki, jak już wystąpi należy wyłaczyć na ułamek sekundy stacyjkę i wszystko wraca do normy.
    Liczę na to że ktoś już przerabiał takie auto i podpowie gdzie zacząć poszukiwania...
    Pozdrawiam wszystkich

    0 14
  • #3 27 Sty 2009 21:28
    kortyleski
    Poziom 41  

    jak masz tak pomagać to nie pomagaj... opisz po Polsku

    0
  • #4 27 Sty 2009 21:34
    tominex
    Poziom 18  

    Przecież piszę , podłącz Clipa lub XR25 i zrób diagnostykę. Inaczej możesz równie dobrze wróżyć z gwiazd, bo to może być dosłownie wszystko związane ze sterowaniem sprzęgłem. Prościej już nie potrafię.

    0
  • #5 27 Sty 2009 22:12
    kortyleski
    Poziom 41  

    No oki, idziemy dalej. Żadnego z wymienionych przez Ciebie urządzeń nie mam, jedyne co jest na stanie to "TEXA", o ile kabel do niej pod złącze zawarte pod maska auta mam, o tyle w programie texy nie mam nic.... Nic co by mi pomogło.
    Mimo wszystko sadzę że sterownik silnika nie ma nic do tego nieszczęsnego sprzęgła, jest osobna centralka, nie wiem nawet skad to gówno bierze dane o RPM silnika, jutro popruje instalację to może sie dowiem.

    0
  • #6 27 Sty 2009 22:24
    tominex
    Poziom 18  

    Masz osobny sterownik do tego cuda (Borg-Warner) nad lewą nogą kierowcy. Na pieszo to raczej daj sobie spokój bo system ten jest wyjątkowo upierdliwy i możesz walczyć z nim do przyszłej zimy. Lepiej poproś kogoś kto ma firmówkę Renaulta, bo nie spotkałem się z niczym innym co sprzęgło czytało ( co nie znaczy że takiego testera nie ma ). Walczyłem z tym już w paru "żabkach" i potrafiło to zdrowo dokuczyć.

    1
  • #8 04 Lut 2009 21:19
    Michal2002
    Poziom 21  

    Witam,

    Robilem takie auto ze dwa razy.
    Przyczn moze byc kilka opisz dokladnie kiedy nie wysprzegla - w jakiej sytuacji a moze pomoge.

    Pozdrawiam,

    Dodano po 2 [minuty]:

    A co do cilpa to raczej w tym wypadku prawdy nie powie.

    0
  • #9 05 Lut 2009 17:59
    kortyleski
    Poziom 41  

    Kiedy nie wysprzęgla... Cholera go wie, jedzie się raz krótko, raz długo jak mu się podoba. W pewnym momencie przychodzi potrzeba zmiany biegu czy też zatrzymania auta i sprzęgła nie ma.

    0
  • #10 05 Lut 2009 20:14
    tominex
    Poziom 18  

    Co do Clipa to rzeczywiście sam prawdy nie powie, ale bardzo ułatwi życie, a czasami jest wręcz niezbędny. W jaki sposób przyuczycie wybierak biegów, położenie wysprzęglika albo pedału przyśpieszenia. Jeśli komuś pasuje to mogę wrzucić pdf'a z tym układem ale po francusku ( muszę tylko poszukać go w czeluściach twardziela ). W czasie jazdy daje jakieś sygnały brzęczykiem ( piszczkiem )?

    0
  • #11 05 Lut 2009 21:47
    kortyleski
    Poziom 41  

    Nie daje żadnych... Nawet nie wiedziałem że ma piszczyk

    0
  • #12 05 Lut 2009 21:58
    tominex
    Poziom 18  

    Powinien piszczeć np. przy ruszaniu z nie odpowiedniego biegu, przy właczonym biegu i otworzonych drzwiach i wielu innych. Dowiedz się czy przypadkiem nie było coś grzebane przy mechanice sprzęgła np. wymieniana tarcza. Przy każdej ingerencji w układ potrzebny jest Renówkowy tester do przyuczania i np. wpisania nowej tarczy. Inaczej dzieją się rózne szopki. Upieram się przy Clipie ponieważ we wszystkich autkach (ok. 10 ) których grzebałem usterki były na skutek ingerencji naprawiaczy.

    1
  • #13 06 Lut 2009 18:03
    andrzej_25
    Poziom 13  

    Pod kierownicą koło skrzynki bezpiecznikowej są przekaźniki ,w białej obudowie masz od sygnalizacji dźwiękowej.
    Jeżeli nie działa poprawnie sygnalizuje to dźwiękiem 3 albo 9 razy w zależności od powagi usterki.
    Ja sprawdziłbym wartości potencjometrów ,gaz ,pompa ,skrzynia biegów ( wartości poszczególnych biegów masz podane w pdf ) i czujnik lewarka.
    I sprawdził czas - odstępy - ładowania akumulatora ciśnienia.

    Pozdrawiam

    0
  • #14 12 Maj 2015 10:41
    pakier
    Poziom 12  

    Witam.
    Właśnie a propo akumulatora ciśnienia; co ile powinna się włączać pompka?

    0
  • #15 15 Maj 2015 23:11
    Michal2002
    Poziom 21  

    Co kilkanaście sekund to jeszcze znośnie :)

    1