Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B3 1992 silnk 1,8 - zalewa się paliwem

lust1 26 Sty 2009 19:29 8488 11
  • #1 26 Sty 2009 19:29
    lust1
    Poziom 9  

    Mam VW Passata B3 z 1992 z silnikiem 1,8 RP benzyna/gaz, monowtrysk, gaz II generacji. Jeżdżę nim od 3 lat, nie miałem z nim żadnych problemów ani w zimie ani w lecie, chodził jak zegarek. Aż do poniedziałku, podjechałem do pracy, zgasiłem, a gdy ponownie chciałem odpalić już nie zagadał - na sznurku zholowałem go do garażu. Nie odpala ani na benzynie ani na gazie normalnie ani w sposób wymuszony. Rozrusznik kręci dobrze. Sprawdziłem pompę paliwa - daje paliwo, monowtrysk - podaje ładnie paliwo, świece (pół roku pracują) dają iskrę, aparat zapłonowy - nic tam nie widać.. Przewody wysokiego napięcia wymienione latem. Po wykreceniu świec chlusnoł benzyną przez otwory swiec, cylindy były pełne paliwa. Monowtrysk leje paliwo jak głupi. Sposobem odpaliłem i przłączyłem na gaz, na gazie chodzi jak pszczółka - wystarczy, że przełaczę na benzynę natychmiast gaśnie, chyba że pedał gazu jest w podłodze - silnik che się wyrawć z samochodu. Dlaczego wtrysk zalewa?

    0 11
  • #2 26 Sty 2009 22:24
    mariolee
    Poziom 17  

    sprawdź zasilanie wtryskiwacza (wykręć go są na nim gumowe oringi może któryś jest uszkodzony może to być przyczyną) ewentualnie centralka wtrysku :D

    0
  • #3 26 Sty 2009 22:35
    sadek1979
    Spec od samochodów

    po pierwsze mógł gaz się cofnąć i został uszkodzony rozdzielacz wtrysku (pasuje od audi 80 ) a poza tym sprawdz kompa u mnie było podobnie i komp do wymiany bo daje za dużą dawkę paliwa

    0
  • #4 26 Sty 2009 23:06
    chomika
    Poziom 15  

    sprawdz regulator ciśnienia paliwa. obok wtryskiwacza go znajdziesz możesz spokojnie odkręcić i sprawdzić jak wygląda membrana czy jest cała i czy sprężyna nie pękła

    0
  • #5 27 Sty 2009 01:31
    szarak
    Poziom 17  

    ale jak na gazie też nie pali to co tu się czepiać układu paliwowego może elektrozawór na parowniku nie domyka i zalewa go gazem a wtedy na podwójnej mieszance ciężko zapalić najlepiej podpiąć pod vaga i wykluczyć elektronikę potem szukać dalej

    0
  • #6 27 Sty 2009 09:58
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Szarak, czytaj, na gazie chodzi, a do autora, co bedzie się działo po zdjeciu wtyczki z wtrysku?

    0
  • #7 27 Sty 2009 12:48
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    tomasz sadowski napisał:
    po pierwsze mógł gaz się cofnąć i został uszkodzony rozdzielacz wtrysku (pasuje od audi 80 ) a poza tym sprawdz kompa u mnie było podobnie i komp do wymiany bo daje za dużą dawkę paliwa

    Jaki rozdzielacz? - toć to mono
    A może po prostu lać bo ma zwarcie sterowania do masy i będzie stał otwarty

    0
  • #8 27 Sty 2009 20:00
    lust1
    Poziom 9  

    Dzięki za rady, ale ....
    Aby go odpalić, najpierw włączam zapłon, przekręcę parę razy rozrusznikiem , następnie odłączam kostkę wtrysku i ponownie kręcę rozrusznikiem pedał gazu do dechy, silnik odpala wchodzi na obroty i przerzuca na gaz, można jechać. Wtrysk na postoju nie leje paliwem, po włączeni zapłonu wtrysk ładnie rozpyla dawkę startową, a jak zacznie kręcić rozrusznik paliwem sika jak sikawką.

    0
  • #9 27 Sty 2009 21:02
    autkom

    Poziom 17  

    Uszkodzony ecu.

    2
  • #10 28 Sty 2009 13:43
    Macosmail
    Poziom 33  

    Witam. Zastanawiam się jeszcze jakby TPS dawał sygnał "maksymalne otwarcie" to czy by tak nie lało bo z tego co piszesz to wtrysk coś tam reaguje na impulsy zapłonu. Jak to ECU przed wymianą sprawdź dokładnie połączenia, szczególnie masy silnika i karoserii. Pozdrawiam.

    0
  • #11 28 Sty 2009 15:05
    lust1
    Poziom 9  

    Wygląda na to, że wtrysk daje paliwo maksymalnego otwarcia, bo jak już chodzi to tylko przy pełnym gazie pedał w podłodze, a silnik chce wyskoczyć z z poduszek, wystarczy zluzowć pedał gazu i już gaśnie bo zostaje zalany

    2
  • #12 12 Mar 2009 04:29
    lust1
    Poziom 9  

    Witam. Po wymianie prawie całego układu paliwowego okazało się że padł komputer, choć na diagnostyce takiego błędu nie było.
    Dzięki wszystkim za pomoc.

    0