Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Klimatyzacja manualna VW VENTO 95r nie załącza się

DEMkO 26 Sty 2009 23:56 6517 17
  • #1 26 Sty 2009 23:56
    DEMkO
    Poziom 20  

    witam
    Samochód: VW Vento rok 95 klimatyzacja manualna Harrison
    po zatarciu łożyska klimatyzacji i przegrzanej cewce mechanicy (niestety z konieczności bo to było za granica) założyli mi stara cewkę ale juz z nowym łożyskiem i układ pracował poprawnie jeszcze kilkanaście włączeń...
    następnie AWARIA, nie mogłem załączyc klimatyzacji...
    wiedząc ze cewka jest przegrzana odrazu podejrzenie padło na nią...
    okazało sie ze cewka pokazuje zero (albo prawie) Ohm czyli stanowi zwarcie nie ma tych ok 4-5ohm. Wiem że muszę ją wymienić ale problem jest jeszcze inny o zrobieniu takiego zwarcia na przewodzie sterującym (jest tylko jeden, masa jest brana z obudowy sprężarki) nie pokazuje się napięcie podejrzewam ze coś poleciało więcej ale co? wszystkie bezpieczniki w skrzynce sprawdzone... gdzie szukać przyczyn?
    Powiem jeszcze ze na krótko po podłączeniu napięcia na cewkę klimatyzacja zalącza sie ale przewody potwornie się grzeją i z cewki pojawia się dymek :)
    jakie rady?
    ile może kosztować nowe nawinięcie takiej cewki? czy samemu można bez problemu ją wymontować?

    0 17
  • #2 27 Sty 2009 05:50
    Tracer2
    Moderator - Telefony Stacjonarne

    Cewka steruje taki czarny moduł i mogły polecieć w nim elementy sterujace ,skoro cewka ma zwarcie. Inna przyczyna to zbyt mało gazu w obiegu i przerwa w obwodzie na czujniku cisnienia.

    0
  • #3 27 Sty 2009 08:07
    siwyBB
    Poziom 11  

    Witam.W Bielsku nawinięcie takiej cewki to około 120 zł.Co do jej wymontowania to jest to kłopotliwe w przypadku sprężarek HARRISON i aby zdjąć sprzęgiełko bez jego uszkodzenia należy mieć ściągacz.Idealnie pasuje ściągacz chyba do magneta w komarku.

    Napisz jeszcze czy jest to klima montowana fabrycznie czy dołożona później.Jeśli fabryczna to pod maską jast sterownik klimatyzacji i wentylatorów chłodnicy.Są tam z tego co pamiętam dwa bezpieczniki.

    0
  • #4 27 Sty 2009 09:12
    DEMkO
    Poziom 20  

    Cewka mogła polecieć bo była przegrzana i za sobą coś jeszcze pociągnęła... a co do tego ze mało gazu to wątpię bo było OK i nie było wycieków (w ogóle gdzie znajduje się ten czujnik ciśnienia?) winą było tak jak mówiłem zatarte łożysko ponieważ zrobiło od siebie wysoką temperaturę.
    Klimatyzacja jest montowana fabrycznie choć przez waga nie jest widziana gdzie mogę szukać bezpieczników?
    Kolego siwyBB mówisz ze z Harrisonem jest kłopot? a bez ściągacza nie ma szans?
    A wiesz może czy da rady wymienić cewkę nie wyciągając sprężarki z auta?
    czy można, czy da radę nie zakładać cewki i jeździć bez niej aż mi ją ktoś przewinie?

    0
  • #5 27 Sty 2009 22:05
    siwyBB
    Poziom 11  

    Bez ściągacza ciężko nawet jak jest wymontowana w imadle, potrzebny jest ściągacz do sprzęgiełka ten z komarka i ściągacz do koła pasowego bo walić młotkiem to niebardzo. Co do jazdy bez cewki to nie ma problemu bo zakładasz koło pasowe na sprężarke i śmigasz,nie trzeba nawet zakładać sprzęgiełka bo i po co...przecież i tak sie nie włączy bo nie będzie cewki.

    0
  • #6 28 Sty 2009 08:40
    DEMkO
    Poziom 20  

    Dzięki za odpowiedzi.
    znalazłem taki link:
    http://www.astra.auto.pl/content/view/273/48/1/0/
    myśle że u mnie jest to samo,
    ściągacz do koła pasowego to ten z komarka (czy na w drugą stronę) a ten drugi do sprzęgiełka też potrzebny?
    Chcę się za to zabrać i ściagacze będe miał na pożyczkę więc nie chce dać plamy:)

    0
  • Pomocny post
    #7 28 Sty 2009 21:21
    siwyBB
    Poziom 11  

    Ta sprężarka w Astrze jest inna.Pisałeś że masz HARRISONA , więc tak łatwo nie będzie.

    0
  • #8 28 Sty 2009 22:50
    DEMkO
    Poziom 20  

    tak wiem...
    ale czy taki jak tam jest sciagacz to mi bedzie potrzebny?
    a moze masz jakis na pokaz aby sciągnąć to sprzęgło?
    czym sie różni w harrisonie?
    czyli najpierw odkręcam nakrętke z tarczy sprzęgła a następnie takim trójramiennym ściągaczem biore sie za reszte i razem z tą tarcza sprzegła tak??

    0
  • #9 29 Sty 2009 22:02
    siwyBB
    Poziom 11  

    w harrisonie jest to inaczej zbudowane,trzeba mieć ściągacz z komarka(jutro wieczorem bedzie zdjęcie) żeby zdjąć sprzęgiełko.
    Kolejność jest następująca:
    -odkręcasz nakrętkę na wałku sprężarki
    -ściągasz sprzęgło
    -ściągasz pierścień segera
    -za pomocą ściągacza takiego jak na zdjęciach zdejmujesz koło pasowe
    -potem cewka która jest nabijana na korpus sprężarki.dobrze by było mieć do niej ściągacz ale jak nie masz to trzeba ją podważać grubym płaskim śrubokrętem dookoła na całym obwodzie,wtedy powoli schodzi.Srubokręt podpieraj o łebki śrub którymi jest skręcona cała sprężarka.
    Mam nadzieje że rozumiesz o co mi chodzi.
    Pozdrawiam

    0
  • #10 31 Sty 2009 19:41
    siwyBB
    Poziom 11  

    o zdjęciu oczywiście zapomniałem.jeżeli prawa podłużnica nie będzie przeszkadzać to możesz spróbować bez wymontowywania,ale z harrisonami jest ciężko.ja bym wolał wymontować.
    jest też opcja żeby wymontować alternator.jeżeli przewody (węże) klimatyzacyjne na to pozwolą to odkręcisz sprężarke i ustawisz ją kołem pasowym do góry bez rozszczelniania układu klimatyzacji.

    0
  • #11 31 Sty 2009 23:57
    Miand
    Poziom 20  

    Witam, kompresorami zajmuję się zawodowo, w VENTO nigdy nie walczyłem z Harisonem (moim zdaniem nie jest to oryginał tylko Diavia, tam powinien być SANDEN SD7V16). W vento jest mało miejsca dlatego ja nie brałbym się za to na aucie. Poza tym zabierak czasami jest chimeryczny i nie chce zejść (dysponuję oryginalnymi ściągaczami które dokładnie pasują i są z odpowiedniego materiału a od czasu do czasu mam problem). Polecam zdjąć z auta i na stole powalczyć (większe pole manewru). Poza tym po zdjęciu kompresora zakładasz krótszy pasek i po problemie ( :?: ), autko jeździ a z kompresorem można spokojnie grzebać.

    0
  • #12 01 Lut 2009 12:18
    DEMkO
    Poziom 20  

    Dzięki siwyBB
    ok czekam na zdjęcie
    Rozumiem ta całą ideę ściagania.
    I wiem ze ściagacz tak nie wejdzie, ja myślałem wlasnie o wymontwaniu alternatora i w pione spreżarke postawić.
    Dodam jeszcze oznaczenie mojej:
    VW 1H0820803J

    Zdjęcia mojej sprężarki i jej lokalizacji u mnie, które nie dotyczą reguminu elektrody pkt:
    "10.11 zamieszczanie odsyłaczy do materiałów o charakterze krótkotrwałym, których aktualność po określonym czasie wygasa, takich jak wszelkie linki do aukcji, ofert promocyjnych, wyprzedaży i itp. "
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/363fd0ec90b13610.html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d9066f5a37d33359.html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/99a84b77709394f1.html

    0
  • #13 04 Lut 2009 00:09
    siwyBB
    Poziom 11  

    W końcu mam te zdjęcia.Tak wygląda ściągacz do sprzęgiełka:
    Klimatyzacja manualna VW VENTO 95r nie załącza się
    Klimatyzacja manualna VW VENTO 95r nie załącza się
    Klimatyzacja manualna VW VENTO 95r nie załącza się


    Tak wygląda wkręcony w sprzęgiełko:
    Klimatyzacja manualna VW VENTO 95r nie załącza się

    Takiego używam do kół pasowych:
    Klimatyzacja manualna VW VENTO 95r nie załącza się

    Pozdrawiam.

    0
  • #14 04 Lut 2009 21:03
    skylark
    Poziom 25  

    siwyBB napisał:
    Witam.W Bielsku nawinięcie takiej cewki to około 120 zł.Co do jej wymontowania to jest to kłopotliwe w przypadku sprężarek HARRISON i aby zdjąć sprzęgiełko bez jego uszkodzenia należy mieć ściągacz.Idealnie pasuje ściągacz chyba do magneta w komarku.

    Napisz jeszcze czy jest to klima montowana fabrycznie czy dołożona później.Jeśli fabryczna to pod maską jast sterownik klimatyzacji i wentylatorów chłodnicy.Są tam z tego co pamiętam dwa bezpieczniki.


    Nie ma sensu przewijać. Za niewiele większe pieniądze można kupić nową cewkę.

    0
  • #15 05 Lut 2009 21:42
    DEMkO
    Poziom 20  

    dzięki siwyBB za zdjęcia dokładnie do tego typu ściągaczy mam dostęp, jednak bedę próbował ściągać to na aucie...
    a co do przewinięcia cewki za 120zł to faktycznie nie ma sensu... bo za 150 -170zl kupię nową przewinięcie ma sens do ok 80zł ale myślę ze mi się uda w tej cenie zrobić... jak to mówią znajomy znajomego da rady (gościu przewija silniki więc cewka to chyba bajka będzie)
    temat jeszcze nie zamykam... dam znać jak u mnie przebiegła wymiana i może umieszcze jakiegoś manuala do tego :)
    pozdrówko DEMkO

    0
  • #16 15 Lut 2009 18:28
    DEMkO
    Poziom 20  

    POSTĘP w pracy:
    wczoraj zabrałem się za naprawę klimatyzacji...

    Na wstępie podziękowania dla siwyBB... Twoje rady i wskazówki były trafne i wszystko tak jak pisałeś. Oczywiście daję POMÓGŁ
    Ja poradziłem sobie z tym na aucie...
    Cewka wymontowana i się przewija za kilka dni złożę wszystko z powrotem.
    Wszystko przebiegło sprawnie i bezproblemowo w jakieś 2 godzinki.

    Za niedługo umieszczę jakiegoś manuala do tego przypadku wymiany cewki/łożyska klimatyzacji harrison.

    0
  • #17 15 Lut 2009 20:50
    siwyBB
    Poziom 11  

    cieszę się , że mogłem pomóc

    0
  • #18 28 Lip 2009 21:37
    adamozog
    Poziom 9  

    Rozebrałem sprzęgło sprężarki jak pisze wcześniej, ale mam pytanie jak będę zakładał sprzęgiełko to skąd będę wiedział że odległość między nim a kołem pasowym jest odpowiednia.

    Proszę o pomoc

    0