Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przerobienie prądnicy w chinskim skuterze - Kingway Coliber

27 Sty 2009 14:57 51846 41
  • Poziom 13  
    Witam Wszystkich !

    W chińskim skuterze (Kingway Coliber) planuje zamontować w przednim reflektorze palnik xenonowy o mocy 35W ... wiem ze to nielegalne, ze wg niektórych może oslepiać itp itd...

    Skuter posiada prądnice która ma 2 uzwojenia przeznaczone na ładowanie akumulatora , 2 do zasilania WN świecy oraz 4 uzwojenia przeznaczone do zasilania prądem zmiennym przedni reflektor o mocy 35W oraz tylne światło oraz stop. ( z tyłu mam żarówkę -led )

    Przetwornica HID musi być zasilana prądem stałym wiec najlepiej gdybym ją podłączył bezpośrednio pod akumulator...jednak na 100% ładowanie na da rady :/

    jakich przeróbek radzicie dokonać ? czy przewinąc cały stator ? czy może da sie jakoś wykorzystać te 4 cewki zasilające teraz lampy + 2 z ładowania (po połączeniu ich bedzie 6 wiec chyba prąd ładowania bedzie większy)

    Albo od razu przewinąc całość grubszym drutem ?

    Pozdrawiam wszystkich i czekam na podpowiedzi

    Przerobienie prądnicy w chinskim skuterze - Kingway Coliber

    Taką własnie prądnice ma mój chińczyk...
  • Poziom 35  
    Nie wiem co ci z tego wyjdzie, wiem co nie wyjdzie:
    Nie wyjdzie działające światło na HIDzie
  • Poziom 13  
    Nie bardzo rozumie dlaczego ?

    Palnik oraz przetwornice mam juz zamontowaną ... wszystko działa idealnie. Oświetlenie drogi naprawdę sie poprawiło...Całość podłączona pod akku. Jednak pozostał problem słabego ładowania..

    4 cewki zasilające oświetlenie sa w tej chwili odcięte od instalacji wiec myśle ze można by je jakoś wykorzystać przy ładowaniu aku.
  • Poziom 22  
    Taka słaba prądnica nie podoła temu zadaniu. Wyobraź sobie że będziesz jechał, naciśniesz hamulec- 21W, włączysz kierunkowskazy- kolejne 20 lub 42W zależnie od żarówek jakie masz no i do tego 35W pobierane przez xenon- może przygasać a właściwie gasnąć na chwilę i dopóki nie podładuje się nieobciążony akumulator może nawet nie nastąpić zapłon palnika xenonowego. Reasumując szkoda zachodu
  • Poziom 13  
    W tej chwili to wszystko działa... 35w przedni reflektor, 21W stop, 20W migacze , 5W przedni postój... 5 W tył , 5W podswietlanie tablicy...do tego jeszcze rozrusznik.. razem ok 85W ... tyle ze na 2 sekcjach prądnicy...

    Sporo Wattów odzyskałem bo wsadziłem żarówki na ledach wiec troche mocy w zapasie prądnica ma...

    Jak przerobic/ przewinąc tą nieszczęsną prądnice aby wydoliła z ładowaniem akumulatora gdy to wszystko podłącze... (Wiadomo ze wszystkiego na raz nie używam) ... ;)

    Ewentualnie jak uzyskac z prądu zmiennego na przednim reflektorze prąd stały ? Czy zwykły gretz przed przetwornica z Hid'a wystarczy ?

    Prosze Was o pomoc bo sam sobie z tym nie poradze a wiem ze da sie cos takiego zrobic...
  • Poziom 10  
    Witam
    Oczywiście wyprostuj prąd z cewek reflektorów , ale przydał by się jeszcze jakiś stabilizator i kondensator,aby wyrównać wahania napięcia przy zmianie obrotów.
    W alternatorach te funkcje spełnia regulator.
  • Poziom 15  
    Użyj diod schotkiego w układzie mostkowym i bezpośrednio na akumulator pamiętaj o odpowiednim przekroju przewodów.
    Jak będziesz jezdził na świetle to i tak napięcie ci nie wzrośnie za bardzo.
    Orginalnie są tam 15 W żarówki, ale sporo mocy odzyskałeś.
  • Poziom 13  
    Czy mostek na takich diodach zda egzamin ?

    http://www.namadero.pl/shop/pokaz_produkt.php?idprod=6772



    Wyprostowac prąd z cewek reflektorów i nim zasilic Hida ?

    Wyprostowac prąd z cewek reflektora , podpiac do układu ładowania i z aku zasilic hida ?

    Ktore rozwiązanie bedzie bardziej stabilne i mniej dotkilwe do układu ładowania ?
  • Poziom 10  
    Witam
    kilerfosa twoje 2-gie pytanie jest najbardziej sensowne i rozwiązanie najbardziej stabilne, lecz zachodzi obawa że przy wyłączonych światłach możesz przeładować akumulator, bo takie cewki bez obciążenia wytworzą większe napięcie.
  • Poziom 32  
    Nawet jeśli byś przewinął cewki grubszym drutem, to nie ma pewności czy magnes prądnicy wydoli...
  • Poziom 13  
    Nie znam dokładnie budowy instalacji elektrycznej w tym chińskim wynalazku jednak wydaje mi sie ze prąd na reflektor jest w jakis sposób stabilizowany... Fakt ze światła przygasają na wolnych obrotach jednak od pewnego zakresu obrotów świecą równo... niezależnie od obrotów silnika. Po pomiarach okazało sie ze napiecie z obciążeniem lub bez ( na przednim reflektorze ) nie przekracza 12.6V... Tak wiec problem przeładowania na wysokich obrotach raczej nie powinien wystąpic... A gdyby tak na wyjscie z prądnicy zamontowac identyczny regler jak ten który teraz odpowiada za ładowanie aku ? zamiast gretza własnej roboty.. i wtedy napiecie z 2 regulatorów na aku a z niego HID ?

    Wiem ze kombinuje jak koń pod górkę ale chce wybrać najlepsze rozwiązanie
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    dabu i tutaj się mylisz ,nie masz pojęcia co potrafią koła magnesowe w skuterach należy pamiętać że te pojazdy i układy elektryczne jaki i elektroniczne ,to wierne kopie ich poprzedników . to znaczy Piaggio Yamaha Honda itp.A dla kolegi poniżej dodaje schemat podłączenia standardowego regulatora napięcia do instalacji zasilania reflektora ,sam montuje takie zestawy w skuterach i chodzi wszystko ok. jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz schemat to chętnie udostępnię na forum posiadam bazę schematów do większości skuterów i motocykli pozdrawiam

    P.S Jeśli potrzebujesz mocniejszą prądnicę to jestem w stanie ci to załatwić

    Przerobienie prądnicy w chinskim skuterze - Kingway Coliber

    Dodano po 14 [minuty]:

    dabu i tutaj się mulisz ,nie masz pojęcia co potrafią koła magnesowe w skuterach należy pamiętać że te pojazdy i układy elektryczne jaki i elektroniczne ,to wierne kopie ich poprzedników . to znaczy Piaggio Yamaha Honda itp.A dla kolegi poniżej dodaje schemat podłączenia standardowego regulatora napięcia do instalacji zasilania reflektora ,sam montuje takie zestawy w skuterach i chodzi wszystko ok. jeśli masz jakieś pytania lub potrzebujesz schemat to chętnie udostępnię na forum posiadam bazę schematów do większości skuterów i motocykli pozdrawiam

    Przerobienie prądnicy w chinskim skuterze - Kingway Coliber
  • Poziom 13  
    Gdzies w necie znalazłem schemat instalacji podobnogo skutera jak mój tyle że z zupełnie innym układem ładowania/zasilania ....


    Przerobienie prądnicy w chinskim skuterze - Kingway Coliber

    SCHEMAT INSTALACJI ELEKTRYCZNEJ
    1. wyłącznik zapłonu (boczna podpora)
    2. alternator
    3. regulator napięcia
    4. wzbogacacz
    5. moduł zapłonowy
    6. świeca zapłonowa
    7. cewka zapłonowa
    8. bezpiecznik 15A
    9. stacyjka
    10. akumulator
    11. automat rozrusznika
    12. rozrusznik
    13. włącznik rozrusznika
    14. włącznik sygnału dźwiękowego
    15. przełącznik kierunkowskazów
    16. przerywacz kierunkowskazów
    17. sensor wskaźnika napięcia
    18. czujnik wskaźnika poziomu paliwa
    19. czujnik włączenia przednich hamulców
    20. czujnik włączenia tylnych hamulców
    21. przełącznik świateł mijania/długie
    22. sygnał dźwiękowy
    23. lampa przedniego lewego kierunkowskazu
    24. lampa tylnego lewego kierunkowskazu
    25. kontrolka pracy lewego kierunkowskazu
    26. lampa przedniego prawego kierunkowskazu
    27. lampa tylnego prawego kierunkowskazu
    28. kontrolka pracy prawego kierunkowskazu
    29. kontrolka napięcia (pracy alternatora)
    30. wskaznik poziomu paliwa
    31. tylna lampa stop i świateł pozycyjnych
    32. oświetlenie tablicy wskaźników
    33. światło pozycyjne
    34. światło mijania
    35. światło długie(drogowe)


    Czy w przypadku mojego skutera jest szansa przerobienia w taki sposób instalacji jak na tym schemacie ?
  • Poziom 15  
    wszystkie układy elektryczne w skuterach z silnikiem GY6 są robione na jedno kopyto a nawet są produkowane w jednej fabryce na zlecenie danego producenta ,ale to nie na ten temat , prześlę ci jeszcze dokładniejszy schemat na podłączenie tego zasilania przez regulator napięcia

    Przerobienie prądnicy w chinskim skuterze - Kingway Coliber

    Przerobienie prądnicy w chinskim skuterze - Kingway Coliber
  • Poziom 13  
    Kolego Mirek210 bardzo dziekuje za pomocne schemaciki.. Ale prosze oświec mnie... Czy moge do cewki odpowiadającej za lampy podłaczyc idealnie taki sam regulator jak mam w oryginale i cały prąd z 2 regulatorów posłac na aku a z aku dalej na przetwornice HID ?

    Ewentualnie przerobic prądnice w np. łącząc po 3 cewki szeregowo i całosc na ładowanie ?
  • Poziom 15  
    nie to jest tak, po podłączeniu regulatora do wyjścia na światło ,to znaczy REFLEKTOR wyjście + z regulatora które ma iść na akumulator w to miejsce podłączasz zasilanie przetwornicy bi lub xenon ,ale jest jeden warunek nie wszystkie przetwornice mają taki sam przedział pracy napięć,chodzi oto że na wolnych obrotach z regulatora będzie wychodziło napięcie około 10 volt a na maksymalnych około 13-14 volt więc trzeba mieć przetwornicę o pracy w przedziale od 9 do 15 volt ,wtedy nie będzie ci gasł palnik ,bo przetwornica do pracy potrzebuje minimalnego napięcia 10 volt ,no i oczywiście nie będzie tego chorego efektu przygasania świateł na wolnych obrotach ,myślę że ci to dobrze naświetliłem jak co to wal jak w dym

    dla niedowiarków tym się zajmuję www.skuteryservis.za.pl (TO NIE JEST REKLAMA)
  • Poziom 13  
    Kolego Mirek210 a czy standardowy regulator bedzie w stanie dac tyle prądu aby wystarczyło na odpalenie palnika ? słyszałem ze przy samym starcie bierze on nawet 10A... :/ Tak przetwornica którą mam działa podobno w zakresie 9-16V... CZyli obwód akumulatora zostawic w spokoju ? Do xenona wykorzystac tylko aktualny układ zasilania swiateł + dodatkowy regler.. ?
  • Poziom 15  
    tak musi działać tak jak napisałeś ,pokaż mi kto ci powiedział że xenony przy starcie mają pobór 10A ,nie może mieć takiego poboru bo przy takim prądzie napięcie które wynosi przy starcie 80volt a przy pracy 30 mogło by być nie bezpieczne więc montuj ten regulator i próbuj pozdrawiam.
  • Poziom 13  
    Kto mi powiedział... sprzedający ten zestaw HID .. :) Ale jeśli tak nie jest to super bo faktycznie byłby problem :/
    Myśle że pod koniec przyszłego tygodnia sie tym zajmę i od razu dam znac co mi z tego wyszło lub nie wyszło :)

    Pozdrawiam serdecznie wszystkich zainteresowany moim tematem.
  • Poziom 13  
    Witam wszystkich po małej przerwie :)

    Dziś pierwsze testy... Niestety na oryginalnym regulatorze przetwornica nie wystartowała :/ Wg pomiarów przy starcie bierze 5.5A potem spada do 3.5A. Testowałem na trafie 12V/100W
    Zostawiłem chiński regulator w spokoju i zrobiłem zupełnie nowy mostek na diodach 20A ... Całość zalana żywicą epoksydową. Po podłączeniu do trafa 12V 100W (takie do zasilania halogenów ) wszystko super śmiga.Diody się nie grzeją,przetwornica nie piszczy wszystko działa wyśmienicie.

    W niedziele jadę do garażu i całość będę montować i testować w skuterze...
    Przerobienie prądnicy w chinskim skuterze - Kingway Coliber Przerobienie prądnicy w chinskim skuterze - Kingway Coliber
  • Poziom 13  
    To dlaczego sie nie pali oryginalna żarówka ? Napiecie zmienne idące na nią jest juz chyba jakosc wystabilizowane do tych +/-12V ....moj mostek chce wpiąc w miejsce oryginalnej żarówki... a z niego zasilic przetwornice HID...
  • Poziom 15  
    Chyba że tak bo wyjście napięcia na żarówkę jest podpięte do regulatora" patrz schemat " i dla tego niema takich wzrostów napięć ,jeśli tak to raczej powinno śmigać życzę powodzenia

    Dodano po 2 [minuty]:

    Na prośbę jednego z forumowiczów wystawiam schemat aprilli sr-50
  • Poziom 14  
    Kolego jeśli mógł byś to wstaw tez spis części tego schematu aprili sr50. Z góry bardzo dziękuję ;)
  • Poziom 12  
    rocznik 2001, a jaką wydajność ma tam prądnica?, można założyć mocniejsze światło z przodu?
    i o ile dobrze pamiętam tam jest moduł Yamaha, więc nie CDI, jak w wypadku modułu Ducati
  • Poziom 13  
    Witam !

    Dzis pierwsze testy całej instalacji ale tym razem w skuterze... Niestety sa wielkie problemy ze startem przetwornicy :/ Mostek podłączyłem w miejsce przedniej żarówki.. ze zmiennego mam stałe ,wszystko pięknie ładnie ale po podpieciu przetwornicy żarnik błyśnie i koniec... Fabryczne magneto nie wydala :( Nie jest w stanie dac na start hida prawie 6A :/

    Tak sobie mysle aby ten wyprostowany prąd dac jako dodatkowe ładowanie na aku ? CO o tym myslicie ? a z aku zasilic Hida bo z niego bez problemu startuje... Mozna by tak to zrobic ze w momencie włączenia przetwornicy (np.włącznikiem od długich) wlączac też 2 obwód ładowania akumulatora ... Czy zda to egzamin ?

    Z góry dzieki za pomoc.
  • Poziom 14  
    hmm.. kolego ja tak próbowałem w swojej sr-ce i nie zdało to egzaminu, gdyż po pewnym czasie rozładuje sie akumulator... Wydaje mi sie że xenon powinien wystartować na samym ładowaniu z prądnicy...

    Dodano po 7 [minuty]:

    no ale nie chce wystartować gdyż prądnica jest za słaba..... ;/
  • Poziom 13  
    No niestety jest za słaba...a co do wydajnosci ładowania aku tez mam obawy.. Mam w zapasie zapasową prądnice wiec moge przy niej pokombinowac..

    Jak radzicie to zrobic ? przewinąc ja grubszym drutem ? inaczej połączyc korpusy z 2 cewek WN zostawic 1 ?

    Jesli ktos cos takiego kiedys robił to prosze o jakies wskazówki i porady..
  • Poziom 15  
    nie możesz przewijać ani redukować cewek WN bo nie pojedziesz, jedynie co możemy teraz zrobić to przewinąć cewki z świateł ,nie ruszał bym cewek z ładowania a jeśli już chcesz to trzeba zmienić akku na większą pojemność pozdrawiam