Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen ZX '95 1.4i spalanie i obroty

27 Sty 2009 16:48 7074 15
  • Poziom 9  
    Witam. Mam problem z samochodem jak w temacie. Silnik 1.4 benzyna na wtrysku solex przebieg 199tyś. Problemy są dwa. Pierwszy to spalanie około 8l/100. Drugi to wolne obroty. gdy silnik jest zimny i obroty spadają np przy wciśnięciu sprzęgła to silnik prawie gaśnie. Spadek obrotów najpierw do 500 i dopiero idą na 1000. Zagrzany silnik ma wolne obroty falujące od 2000-2300. Czasami wystarczy na sprzęgle wcisnąć gaz do końca i puścić aby obroty wróciły do normy a czasami trzeba się zatrzymać hamując na luzie (hamowanie silnikiem lub z nim czasami nie jest możliwe poniżej obrotów 2000). Minutowy postój i obroty zaczynają spadać. Ponowne odpalenie silnika też rozwiązuję problem. Ale nie mogę tak robić co kilka kilometrów. Wtrysk jest 100% sprawny/ filtry czyste/ brak katalizatora/ tłumik końcowy tymczasowo zmieniony na inny od poj.1.2. Samochód też się potrafi dławić na obrotach 2700-3000. Hamując silnikiem obroty spadają do 2000 i wtedy czuć szarpnięcie i nie hamuje dalej. Sonda lambda ma 4 kable. To chyba wszystko co potrzebne do opisania problemu,
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Sprawdzić działanie nastawnika biegu jałowego , czujnik położenia przepustnicy /może być przetarta ścieżka potencjometru/ , lewe powietrze.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 9  
    Więc jutro się biorę za sprawdzenie silniczka korkowego. Jeśli to przyczyna zamykam temat.
  • Poziom 42  
    Jak znajdziesz silniczek krokowy w tym samochodzie to go też sprawdż.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Np gdy mam obroty 3000 i spadają przy hamowaniu silnikiem do 2000 i wtedy czuć szarpnięcie podobne jak przy takim hamowaniu i nagłym dodaniu gazu.
  • Poziom 42  
    Sonda lambda takich objawów nie wywołuje , z resztą sugestii kolegi się zgadzam.
  • Poziom 9  
    Dodaję że wtryskiwacz to solex, nie bosch, więc tu jest silniczek korkowy zamiast nastawnika o ile się nie mylę.
  • Poziom 9  
    sprawdziłem błędy za pomocą kodów migowych. wyszło że cewka na pierwszym i drugim cylindrze padła.
  • Poziom 12  
    Sterownik nie rejestruje wszystkich błędów,więc kody błyskowe wszystkiego nie pokażą.Ale sprawdź napięcie ładowania alternatora, jeżeli będzie za wysokie to też będą różne takie objawy.ą co do silnika krokowego spróbuj go dobrze przemyć.Powodzenia


    Regulamin 8.1 Michu
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    georgesgr napisał:

    Tu wlasnie konczy sie odcinanie wtrysku przy hamowaniu silnikiem.

    Tylko że obroty nie chcą spaść poniżej 2000 nawet na luzie. Na postoju spadają. Dziwi mnie to właśnie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Sprawdziłem dziś kable WN. Jeden daję słabszą iskrę. Więc albo cewka co mało prawdopodobne albo kable. Nie mam zbytnio czasu i w dodatku nawet mechanik nie poradził sobie. Zaznaczam że kable nie mają roku, ale prawdopodobnie są one tandetą.
  • Poziom 9  
    Sprawdziłem dziś silnik krokowy i wyczyściłem go. Nadal te same objawy. Dodam że po dziesięciu minutowym odpaleniu na postoju nie wyłączył ssania w dodatku termostat mam do wymiany więc idę go zmienić.
  • Poziom 9  
    Kilka kilometrów załatwiło sprawę. Obroty w normie, a spalanie sprawdzam. Jednak wina była w brudnym silniku krokowym. Temat zamykam