Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen ZX '95 1.4i spalanie i obroty

wrona2403 27 Sty 2009 16:48 6765 15
  • #1 27 Sty 2009 16:48
    wrona2403
    Poziom 9  

    Witam. Mam problem z samochodem jak w temacie. Silnik 1.4 benzyna na wtrysku solex przebieg 199tyś. Problemy są dwa. Pierwszy to spalanie około 8l/100. Drugi to wolne obroty. gdy silnik jest zimny i obroty spadają np przy wciśnięciu sprzęgła to silnik prawie gaśnie. Spadek obrotów najpierw do 500 i dopiero idą na 1000. Zagrzany silnik ma wolne obroty falujące od 2000-2300. Czasami wystarczy na sprzęgle wcisnąć gaz do końca i puścić aby obroty wróciły do normy a czasami trzeba się zatrzymać hamując na luzie (hamowanie silnikiem lub z nim czasami nie jest możliwe poniżej obrotów 2000). Minutowy postój i obroty zaczynają spadać. Ponowne odpalenie silnika też rozwiązuję problem. Ale nie mogę tak robić co kilka kilometrów. Wtrysk jest 100% sprawny/ filtry czyste/ brak katalizatora/ tłumik końcowy tymczasowo zmieniony na inny od poj.1.2. Samochód też się potrafi dławić na obrotach 2700-3000. Hamując silnikiem obroty spadają do 2000 i wtedy czuć szarpnięcie i nie hamuje dalej. Sonda lambda ma 4 kable. To chyba wszystko co potrzebne do opisania problemu,

  • Pomocny post
    #2 27 Sty 2009 20:12
    emeryt2
    Poziom 42  

    Sprawdzić działanie nastawnika biegu jałowego , czujnik położenia przepustnicy /może być przetarta ścieżka potencjometru/ , lewe powietrze.

  • #3 27 Sty 2009 21:14
    wrona2403
    Poziom 9  

    Więc jutro się biorę za sprawdzenie silniczka korkowego. Jeśli to przyczyna zamykam temat.

  • #4 27 Sty 2009 21:23
    emeryt2
    Poziom 42  

    Jak znajdziesz silniczek krokowy w tym samochodzie to go też sprawdż.

  • #5 27 Sty 2009 21:25
    Usunięty
  • #6 27 Sty 2009 21:29
    wrona2403
    Poziom 9  

    Np gdy mam obroty 3000 i spadają przy hamowaniu silnikiem do 2000 i wtedy czuć szarpnięcie podobne jak przy takim hamowaniu i nagłym dodaniu gazu.

  • #7 27 Sty 2009 21:37
    emeryt2
    Poziom 42  

    Sonda lambda takich objawów nie wywołuje , z resztą sugestii kolegi się zgadzam.

  • #8 27 Sty 2009 21:40
    wrona2403
    Poziom 9  

    Dodaję że wtryskiwacz to solex, nie bosch, więc tu jest silniczek korkowy zamiast nastawnika o ile się nie mylę.

  • #9 28 Sty 2009 22:50
    wrona2403
    Poziom 9  

    sprawdziłem błędy za pomocą kodów migowych. wyszło że cewka na pierwszym i drugim cylindrze padła.

  • #10 28 Sty 2009 23:13
    mariusz362
    Poziom 11  

    Sterownik nie rejestruje wszystkich błędów,więc kody błyskowe wszystkiego nie pokażą.Ale sprawdź napięcie ładowania alternatora, jeżeli będzie za wysokie to też będą różne takie objawy.ą co do silnika krokowego spróbuj go dobrze przemyć.Powodzenia


    Regulamin 8.1 Michu

  • #11 29 Sty 2009 13:58
    766630
    Usunięty  
  • #12 29 Sty 2009 15:48
    wrona2403
    Poziom 9  

    georgesgr napisał:

    Tu wlasnie konczy sie odcinanie wtrysku przy hamowaniu silnikiem.

    Tylko że obroty nie chcą spaść poniżej 2000 nawet na luzie. Na postoju spadają. Dziwi mnie to właśnie.

  • #13 30 Sty 2009 08:56
    766630
    Usunięty  
  • #14 30 Sty 2009 16:27
    wrona2403
    Poziom 9  

    Sprawdziłem dziś kable WN. Jeden daję słabszą iskrę. Więc albo cewka co mało prawdopodobne albo kable. Nie mam zbytnio czasu i w dodatku nawet mechanik nie poradził sobie. Zaznaczam że kable nie mają roku, ale prawdopodobnie są one tandetą.

  • #15 05 Lut 2009 16:28
    wrona2403
    Poziom 9  

    Sprawdziłem dziś silnik krokowy i wyczyściłem go. Nadal te same objawy. Dodam że po dziesięciu minutowym odpaleniu na postoju nie wyłączył ssania w dodatku termostat mam do wymiany więc idę go zmienić.

  • #16 05 Lut 2009 22:31
    wrona2403
    Poziom 9  

    Kilka kilometrów załatwiło sprawę. Obroty w normie, a spalanie sprawdzam. Jednak wina była w brudnym silniku krokowym. Temat zamykam

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME