Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Escort 1.8 Diesel '91 słaba kompresja - jak go palić?

27 Sty 2009 20:05 9271 21
  • Poziom 10  
    Witam!
    Tak więc... mam problem z tym autkiem.
    Escort bardzo ciężko pali na zimnym silniku, jak postoi tak z 7-8 godzin przy temp. 0 stopni. Muszę kręcić rozrusznikiem ok 2 minut by zaskoczył, tyle że bateria mi wystarcza na dwa - trzy takie zabiegi. Na popych odpala od strzała. W lecie tak samo.
    Byłem u mechanika, zmierzył mi kompresje na cylindrach. Wynosi ono 2,3 - 2,1 - 2,3 - 2,0 [MPa] b. niskie prawda?

    1. Powiedźcie mi w jaki sposób mogę mu pomóc? co zrobić by lepiej palił? Podobno są jakieś samostarty?? Dodam że dolewam do paliwa takiego dodatku do diesla. Denerwuje mnie już to wyciąganie akumulatora. Świece nówki, rozrusznik po regeneracji, dodatkowy zawór przed filtrem.

    2. Czy jest sens naprawiać silnik? Taki znajomy powiedział mi że zrobi mi to gdzieś do 1000zł. Zaś mechanik u którego sprawdzałem ciśnienie twierdzi że już mu nic nie pomoże, jest silnik jest w stanie agoni. Co myślicie? Warto się tego podejmować czy dać sobie spokój?

    Bardzo was proszę o pomoc.
    pozdrawiam
  • Poziom 33  
    Możesz kupić samostart i spróbować, jak nie da rady to chyba tylko zmywacz do hamulców. Powinieneś go dostać w każdej szanującej się stacji obsługi. Bardzo szybko paruje i ładnie na nim odpala, tylko trzeba bardzo uważać bo silnik potrafi się nieźle wkręcić i może się uszkodzić. Dosłownie krótki psik w przewód ssący powietrza i odpalasz.

    Ile ma najechane?
  • Poziom 39  
    jeśli masz już go dość to możesz rozebrać stary silnik i sprawdzić w jakim stanie są cylindry - jeśli ok to wymiana pierścieni na trochę pomoże a jeśli do niczego to wiadomo - wymiana silnika
    możesz go jeszcze odpalać "samostartem" (trzeba się oswoić żeby nie przedobrzyć) albo "plakiem" do tapicerki lub innym środkiem np zmywaczem do brudów samochodowych albo silikonem w sprayu (podstawowy składnik plaka)
  • Poziom 10  
    325 tys...

    kupie samostart i spróbuje.. psikać za filtrem powietrza czy przed? i jak długo? grzać przy tym świece czy od razu palić?
  • Poziom 39  
    zostaje jeszcze stary sposób z odpalniem na 24V ale to już trochę wyższa technika (trzeba zrobić tak żeby tylko rozrusznik dostawał 24V a reszta auta 12V czyli przełącznik 12/24 i oczywiście dwa aku muszą się ładować po odpaleniu)
  • Poziom 33  
    Psikać za filtrem. Samostartem zrób psik psik, podgrzej świece i odpal. Zreszta na nim jest napisane jak stosować. Troszkę odparuje nic mu nie będzie.
    325 tysuięcy to nie tak dużo jak na diesla, a te silniki po modernizacjach są stosowane do dziś, jak Ci to ulży w cierpieniu ;)
  • Poziom 10  
    ok jutro podjadę kupię tego samostarta i zobaczymy. jak za pierwszym razem się nie uda to psikać i próbować dalej?
    no szkoda że mój nie jest po modernizacji...:) byle do wiosny... na chwilę będzie spokój :]

    czyli jeśli chodzi o remont silnika to nic pewnego? może być tak że włożę pieniądze i dalej klapa? można te cylindry jakoś sprawdzić bez rozbierania silnika?
  • Poziom 39  
    adasko86 napisał:
    można te cylindry jakoś sprawdzić bez rozbierania silnika?

    nie da się - trzeba zdjąć głowicę
  • Poziom 36  
    jeżeli zużycie oleju jest jeszcze rozsądne możesz spróbować preparatu o nazwie militec na ładnych parę tysięcy pomoże,później już tylko dobry mechanik

    Dodano po 1 [minuty]:

    oczywiście postępowanie ściśle w/g instrukcji
  • Poziom 10  
    co ten preparat daje? oleju mi znowu tak dużo nie bierze...
  • Poziom 33  
    A zawory kiedyś regulowałeś bo może przez nie kompresja ucieka?
  • Poziom 10  
    nie regulowałem...

    prawie dwa lata temu na krótkim odcinku (wracając do domu) zaczęła mi mrugać kontrolka od oleju, dojeżdżałem akurat do domu. Zgasiłem auto, smuga dymu z pod maski... co się okazało, wywaliło mi cały olej i pompę wodną. Włożyłem wtedy do auta 900zł (rozrząd, pompa). Mechanik powiedział mi wtedy że "coś" (nie pamiętam już co, w ogóle nie byłem w temacie wtedy) przestawił, spytałem dlaczego? A on na to że wcześniej auto nie chciało zapalić. I od tego czasu chodzi głośniej, i ma trochę większego kopa (takie odniosłem wrażenie). On sam nawet powiedział, że przestawił to coś również dlatego że auto było mulowate.
    Nie wiem czy ma to coś do rzeczy, ale tak dla informacji...
  • Poziom 33  
    Pompe? Przestawił rozrząd?
  • Poziom 10  
    przestawił rozrząd..?! ma to coś do odpalania?
  • Poziom 10  
    dzisiaj w pracy próbowałem mu pomóc samostarem, ale niestety prawie niema różnicy. Znajomy stał przy mnie jak odpalałem i mówi że to wina rozrusznika... Kiedy nim kręcę i dochodzi już do takich szybkich obrotów, że się już wydaje że odpali to go rozłącza. Kolejnym razem od razu to samo.. i tak kilka razy muszę próbować aż do oporu.
    Jak myślicie czy to może być wina automatu? Rozrusznik był regenerowany miesiąc temu... automatu nie ruszałem. Może jakby go wymienił to by nie przerywał? Chyba że to normalny objaw przy małej kompresji?
  • Poziom 33  
    Diesel potrzebuje dobrego kopa żeby odpalić. Jak zaczyna kręcić wolno, a potem coraz szybciej to może to być wina rozrusznika.
  • Poziom 10  
    on kreci szybko.... jak jest naładowany akumulator... ale kiedy dochodzi do takiego momentu kiedy powinien odpalić zacina się...
    to wina całego rozrusznika czy tylko automatu?
  • Poziom 33  
    spróbuj nagrac telefonem i wrzuć.
  • Poziom 11  
    moim zdaniem masz źle ustawiony rozrząd. Mój ojciec w mondeo ma podobny silnik i przebieg mniejszy tylko o 59tyś, Miał ten sam problem po zmianie rozrządu. Mechanik niby wszystko zrobił tak jak ma by. Pojechał do serwisu, wrzucili go na kompa i stwierdzili przestawiony rozrząd. Żeby już nie ściąga paska to tylko przestawili kąt na pompie i jest już lepiej
  • Poziom 29  
    adasko86 napisał:
    on kreci szybko.... jak jest naładowany akumulator... ale kiedy dochodzi do takiego momentu kiedy powinien odpalić zacina się...
    to wina całego rozrusznika czy tylko automatu?


    Źle ustawiony początek wtrysku. Sprawdź w prawdziwym warsztacie ustawienie rozrządu i początku wtrysku.
  • Poziom 33  
    Napisał że coś mu mechanik przestawił i wiemy juz dawno że przestawiony jest rozrząd. Tyle że właściciel szuka porady ale nie stosuje sie do wskazówek i nic nie robi :(