Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zdjeta rura wylotu powietrza z silnika - co sie stanie?

markx77 27 Sty 2009 21:53 5076 8
  • #1 27 Sty 2009 21:53
    markx77
    Poziom 9  

    czesc

    popekala mi ta rura którą leci cieple powietrze z silnika z powrotem do filtra powietrza i tam miesza z zimnymzdjalem ja w calosci i mam non stop zimne powietrze w silniku pewnie
    jezdze tak juz pare dni,czy cos moze sie stac?

    jakie moga byc konsekwencje a jakie objawy?
    jaki ma to wplyw na spalanie
    dzieki za wszelkei informacje.

    marek

    0 8
  • #2 27 Sty 2009 22:08
    cardiag
    Poziom 30  

    a jakie auto? I co masz na myśli mówiąc gorące powietrze z silnika? Rura powietrza co idzie od kolektora wydechowego do dolotu, czy rura spod kapy zaworowej?
    Nic się nie stanie. Czasem nieszczelność węża spod kapy powodować moze falowanie obrotów i oczywisty ubytek oleju.

    0
  • #3 28 Sty 2009 09:04
    markx77
    Poziom 9  

    Rura powietrza co idzie od kolektora wydechowego do dolotu, i to sie potemi miesza z zimnym powietrzem w pudelku z filtrem powietrza i nastepnie leci do silnika .
    To wlasnie ta rura wylotowa z goracym powietrzem silnika jest zdjeta a silnik od niedawna zalewa mi 2,3 swiece jak sie nagrzeje i pracuje na 2 garach zalewa je olejem a wszystkie oprucz tego kopci na sucho na elektrodach.
    jest jakis zwiazek z ta odlaczaona rura?
    volvo s40 benzyna 16v 2.0 1998

    0
  • #4 28 Sty 2009 09:13
    toxi_14
    Poziom 13  

    Ta rura powoduje tylko większe spalanie. Co masz na myśli mówiąc że świece zalewa olejem? Są obkopcone na czarno? Silnik pobiera olej?

    0
  • #5 28 Sty 2009 09:29
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    toxi_14 napisał:
    Ta rura powoduje tylko większe spalanie.

    Na ciepłym i tak jest pominięta więc nie wiem o czym mówisz

    1
  • #6 28 Sty 2009 09:42
    toxi_14
    Poziom 13  

    Na ciepłym tak ale na zimnym silniku, zanim się rozgrzeje napewno więcej spali, gdyby była rura odrazu by dostawał ciepłe powietrze dostarczone z kolektora wydechowego.

    0
  • #7 28 Sty 2009 16:20
    markx77
    Poziom 9  

    Samochod od zawsze duzo palil, okolo 15l/100km ale byl mocny.
    Otorz zmienilem filtr powietrza na sportowy storzkowy i samochod jakby stracil na wadze lekko chodzi, ale po miesiacu zaczal mi przygasac po rozgrzaniu.
    a po paru dniach to juz standartowo po 15 minutach jazdy zaczyna palić tylko na 2 gary, trzesie i wtedy smierdzi w samochodzie dziwnie nie ma sily jechac.

    Auto da sie odpalic ponownie ale tylko na jednym lub 2 gary. trzeba czekac noc aby znormalnial albo trzeba wytrzec swiece, ale juz mam tego dosyc.

    odkrecilem wszystkie swiece i swiece: 2,3 sa zalane olejem i jednoczesnie okopcone na elektrodach poza tym wszystkie swiece 1,2,3,4, sa na sucho i czarno okopcone na elektrodach tylko na 2 i 3 znalazlem mokry spalony olej wyzej na gwincie.
    zapalilem latarke i pod swieca na cylindrze jest brudno zaschniety olej na wszystkich garach.
    zidiociec mozna bo volvo po 15 minutach chodzi jak maluch trzesie nim smierdzi niesamowicie w kabinie i kopci raczej na bialo 30% wiecej niz powinien chyba.

    uszczelka pod glowica? kolektorem?(ktorym)?
    pierscienie? tloki? zawory?
    czy to sie opłaca naprawiac? jak moge zdiagnozowac to domowym sposobem? co powienienem sprawdzic?

    Jesli ktos potrafi to prosze o jakas porade.
    dzieki.
    Marek

    0
  • #8 28 Sty 2009 16:45
    toxi_14
    Poziom 13  

    Jak kopci?? Na niebiesko?? Na biało? Ubywa płynu chłodniczego?? Wygląda na to że uszczelka pod głowicą.

    0
  • #9 29 Sty 2009 00:19
    cardiag
    Poziom 30  

    domowym sposobem?
    Bez pomiaru ciśnienia się nie obejdzie, więc kup sobie do użytku domowego manometr.
    Dalej..
    gdy ciśnienie będzie w normie to trzeba szukać 2 rzeczy:
    1. Zanikająca iskra (cewki renault siadają jak muchy)
    2. Zbyt dużo paliwa = czujnik temp. silnika lub.. czujnik temp. zasysanego powietrza (jeśli kupiłeś z alledrogo chip-rezystor za 1,99) hehe

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo