Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes E 210 3.2L CDI - nie odpala

28 Sty 2009 09:39 6448 13
  • Poziom 11  
    Witam

    Mercedes E 210 3.2L CDI - nie można zapalić. Rozrusznik obraca, ale silnik kompletnie "zimny". Na wyświetlaczu w liczniku pojawia się komunikat "keine steuerung".

    Auto normalnie jeździło jeszcze kilka godzin przed awarią. Problem pojawił się po wyłączeniu silnika na kilka godzin i ponownej próbie uruchomienia.

    Zamykanie i otwieranie pilotem samochodu niczego nie zmienia.
    Diagnostyka wykazuje jedynie usterkę świecy żarowej (jednej) - w silniku i brak komunikacji CAN - w liczniku. Nie mogłem wejść do immo bo go nie mam na liście sterowników w diagnoskopie

    Help ! :-)
  • Poziom 19  
    Zapłonowej ? Skoro brak komunikacji to może sprawdż czemu tak jest.
  • Poziom 11  
    Oczywiście żarowej, przejęzyczenie :sm7: :D

    Transmisję zbadałem i usunąłem problem jednak nie była to przyczyna.
    W międzyczasie doszły mnie słuchy, że ktoś miał identyczny przypadek i wezwał osobę naprawiającą mercedesy, która przyjechała kompletnie bez narzędzi i w kilka minut było po sprawie (spryciula wysłał klienta po herbatkę :D ).
    Podejrzewam, że to jakiś rodzaj blokady, która jest do usunięcia "ręcznie" tylko trzeba wiedzieć jak. :-)
  • Poziom 18  
    Kolego przyczyn nie odpalania CDI-ka jest wieleeeeee i jeśli rozrusznik kręci to autko powinno zapalić nie ma żadnej blokady. Polecam podłączenie Stardiagnozy (nie jakiegoś diagnoskopu co tylko w opisie ma że podłączyć można do mercedesa, odczytać błędy i nic więcej nie robi) tam masz możliwość sprawdzenia synchronizacji, ciśnienia Rail itp.
  • Poziom 11  
    Mabos. Nie zawracałbym wam gitary, jeśli problem byłby z ciśnieniem na railu, czujnikami, transmisją między sterownikami, synchronizacją rozrządu z pompą, napięciami polaryzacji czujników itd itp, bo takie rzeczy w naszej branży to się sprawdza "na dzień dobry". Komp ewidentnie nie steruje wtryskami, a opis na wyświetlaczu licznika nie pojawia się przecież bez powodu. Diagnozuję nie byle tam "kosteczką" z allegro tylko KTS-em 520 (legalnym), więc podstawowe parametry rzeczywiste i aktuatory mam sprawdzone na 100%. Dalsza intuicja podpowiada mi, że problem tkwi w odblokowaniu sterownika i o to właśnie pytam szanownych kolegów i to raczej tych którzy zetknęli się z podobnym lub identycznym przypadkiem i dali sobie radę. Być może ktoś z Was potrafi potwierdzić, że jest to usterka immo. lub też, że faktycznie jest jakiś "myk" na uruchomienie , który trzeba znać. ;-)
  • Poziom 18  
    Napisałeś: " Na wyświetlaczu w liczniku pojawia się komunikat "keine steuerung". "
    po niemiecku oznacza brak usterek wiec nie wiem o jakiej "branży" piszesz a tak na marginesie to zajmuje sie elektryka samochodowa juz ładnych kilka lat. Gdyby było coś z immo to zapewniem Cie że sterownik silnika nie wystawiłby przekaznika rozrusznika.
    Immo w MB to EZS ale tam to z doświadczenia przy takich objawach nie masz co szukać.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Jakie masz ciśnienie przy rozruchu????
    Jaki masz przebieg z czujnika obrotów???
    Masz synchronizację???
  • Poziom 11  
    Mabos , może coś wyjaśnię. Ja nie podważam Twojej fachowości i doświadczenia. Myślę, obaj wiemy, że w tej dziedzinie cały czas coś nas zaskakuje, a poziom naszej wiedzy zależy od bardzo wielu zdarzeń i czynników, z którymi zetknęliśmy się w codziennej praktyce. Skoro tu piszę to znaczy, że czegoś nie wiem i szukam tu informacji (a nie guza :-) ). Nie znaczy jednak, że nie wiem nic i to chciałem wcześniej podkreślić. Może więc nie oceniajmy się wzajemnie, bo to niczego nie wyjaśni.

    Komunikat "keine steuerung" - Punkt dla Ciebie. Nie znam niemieckiego, nie zwróciłem wcześniej uwagi na ten komunikat, a klient twierdził że kom. pojawił się kiedy auto przestało zapalać (w sumie dziwne ). Ze słownikowego tłumaczenia wyszło mi nieco inaczej :oops: .

    Immo nie puszcza pk głównego jak blokuje - kolejna cenna uwaga. Wiem już więc, że to nie immo :-).

    Parametry o które pytasz:
    • Ciśnienie rail podczas rozruchu: około 25 MPa (nieznaczne fluktuacje+/- 1MPa)
    • Czujnik wału k. : czysty (niezakłócony) sinus z wyraźnie podkreślonymi znacznikami, o amplitudzie około 10 V. Oporność zimnego i zamontowanego - około 680 R
    • Czujnik wałka r. : Zasilanie na czujniku 4.95 V . Sygnał prostokątny, czysty, o wypełnieniu około 70% i amplitudzie bliskiej 5 V
    • Synchronizacja (tylko oscyloskopem): Występują dwa znaczniki z wału k. na jeden okres z czujnika wałka r. Sygnał pierwszego znacznika w okolicach (nieznacznie za) zbocza opadającego sygnału z wałka r.
  • Poziom 18  
    Jak rozumiem wtryskiwaczy tez nie zgłasza i przemierzyłes instalację do nich.
    Sprawdziłeś też moze wtryskiwacze na przelewach czy któryś nie leje przypadkiem góra przy rozruchu?
    Jeśli to manualna skrzynia biegów pociągnij go na krawacie i sprawdz czy zapali "na pych". Musisz w tym samym momencie przekręcić kluczyk w pozycje rozrusznika (kl 50) żeby sterownik zobaczył informacje o rozruchu inaczej może nie pozwolic na start.
    I jeszcze jedno może facio zamiast zalać go ON zalał go benzyną?
  • Poziom 11  
    Tak wtryski zmierzone. Jest przejście przez wszystkie pary przewodów.
    Przelewów nie sprawdzałem ale przypominam, że na wtryskiwaczach nie mam sygnału więc pewnie się poleje przy teście.
    Automat - krawat odpada
    Facet rzadko wyjeżdżał z garażu i nie tankował od dość dawna (dwa tygodnie) ale dla pewności sprawdziłem już wcześniej paliwo. Czyściutki ON.

  • Poziom 17  
    Sprawdź, czy pompa jest sucha. Wyjmij też regulator nastawu dawki z listry cr i zobcz, czy aby uszczelka nie puszcza. Musi być w idealnym stanie. Coś mi tu pasuje na te 2 sprawy. To ciśnienie takie jak w usterce pompy. Oczywiście mogę się mylić, więc nie bijcie. Zrobiłem ok 30 silników z cr, więc mgliste pojęcie mam. Pozdrawiam.
  • Poziom 18  
    Sterownik nie zgłasza żadnych błędów, Ciśnienie niby ok, synchronizacja tez niby jest, a na wtryskiwaczach nie masz wysterowania. Nawet przez chwilę?
    Proponuje posprawdzać zasilania na sterowniku.
    Pomierzyć przywarcia do masy i same wtryskiwacze.
    A jak nie to bardziej dokładna diagnostyke testerem fabrycznym Starkiem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A co do diagnozy KTS-em to juz nie raz mnie zrobił w konia więc nie polegałbym aż tak na tym co on mówi.
  • Poziom 11  
    No niestety temat muszę zamknąć, bo klient nieco narwany był i sobie auto wziął gdzie indziej :| .

    Dzięki wielkie wszystkim za próbę pomocy :!: :please: .
    Jak ktoś ma jeszcze jakąś hipotezę to i tak chętnie przeczytam , więc zapraszam :-). Nigdy nie wiadomo kiedy taki przypadek się powtórzy. ;-)

    P.S.
    Mabos. Te zasilania i masy sprawdzałem już wcześniej i były OK. Dlatego właśnie min. sądziłem, że to prawdopodobnie procek nie steruje chyba końcówkami mocy od wtryskiwaczy i takiej tez przyczyny szukałem.
  • Poziom 13  
    Tak na przyszłość to polecam wszystkim taki tester do CDI1 i CDI2 który bez problemu wyłapuje wszystkie problemy w tych silnikach SPRINT12 . Diagnozuje wszystkie 202 , 203 , 210 , SPRINTER , VITO itp....Nie jest potrzebna żadna szamańska wiedza żeby go użyć i auto sobie szybciutko naprawić. Wszystkie opisy ma po polsku!!!
  • Poziom 29  
    Olon napisał:
    Witam

    Mercedes E 210 3.2L CDI - nie można zapalić. Rozrusznik obraca, ale silnik kompletnie "zimny". Na wyświetlaczu w liczniku pojawia się komunikat "keine steuerung".

    Help ! :-)


    Może trochę po czasie ale "keine steuerung" wg wszystkich słowników to brak sterowania