Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra 1.6 C16NZ, problem z zapłonem c.d

Rafi_bydgoszcz 28 Jan 2009 15:56 8207 15
  • #1
    Rafi_bydgoszcz
    Level 10  
    Witam (niestety) ponownie,

    Odświeżę trochę mój temat. Astra ma w kopułce moduł z 7 końcówkami. Jakieś 2-3 miesiące temu zaczął wariować obrotek podczas odpalania i padł ww. moduł. Wymieniłem na nowy "made in England", na którym pojeździłem 2 tygodnie.
    Awaria polegała na tym, że auto na wolnych obrotach co kilka sekund gubi zapłon, a w przedziale 1000-3000 (rpm) nie da się jechać, tak mocno gubi zapłony i szarpie. Kupiłem drugi taki sam moduł i samochód w ogóle nie odpalił. Dodam, że na zimnym tego problemu nie było, tylko po jakiś 2-4 km jak się rozgrzał



    Sprawdziłem cewkę w kopułce - wydaje się być OK - ma około 800 Ohm i nigdzie kabelki nie dotykają do korpusu itp. Luzów wałek również nie ma nic nie obciera itp.
    Przeszperałem wszystkie fora i zawsze była jedna odpowiedz - to na pewno moduł.

    Kupiłem dzisiaj 3 sztukę, ale firmy Hella - niby lepsza firma od "no name". Wsadziłem, ładnie posmarowałem pastę przewodzącą i na zimnym OK, ale na ciepłym znowu gubi zapłony.

    Proszę doradźcie mi co mam jeszcze sprawdzić, bo już powoli zaczyna brakować mi siły. Cewka od wysokiego ma również dobre rezystancje. Co jest powodem, że po nagrzaniu zaczyna gubić zapłony?

    Z góry dzięki za sugestie.
  • #2
    Blicek
    Level 26  
    Zobacz na oscyloskopie przebieg z cewki (czujnika polozenia) do modułu, w momecie kiedy silnik gubi zapłony.

    Rafi_bydgoszcz wrote:

    Cewka od wysokiego ma również dobre rezystancje.

    To nic nie znaczy ze dobra rezystancja. Mogą byc przebicia. Cewki sprawdza sie przez obserwacje przebiegu WN na ekranie
  • #3
    Rafi_bydgoszcz
    Level 10  
    Blicek wrote:
    Zobacz na oscyloskopie przebieg z halla do modułu, w momecie kiedy silnik gubi zapłony.

    Rafi_bydgoszcz wrote:

    Cewka od wysokiego ma również dobre rezystancje.

    To nic nie znaczy ze dobra rezystancja. Mogą byc przebicia. Cewki sprawdza sie przez obserwacje przebiegu WN na ekranie


    Fiasko, bo nie mam dostępu do oscyloskopu, a w 1.6 nie ma Halla, jest cewka (czujnik indukcyjny). Miałem aparat w domu i wszystko organoleptycznie wygląda na OK. Podłączyłem pod wyjście tego czujnika indukcyjnego LEDe i podczas kręcenia modułem za każdym razem dioda błyskała na każdym cylindrze, ale to były małe obroty. Może są jakieś inne metody sprawdzenia?
  • #4
    Blicek
    Level 26  
    Rafi_bydgoszcz wrote:
    a w 1.6 nie ma Halla,

    Hall jest, ale w 16V. Pomyliło mi sie, sorry
  • #5
    Rafi_bydgoszcz
    Level 10  
    Blicek wrote:
    Rafi_bydgoszcz wrote:
    a w 1.6 nie ma Halla,

    Hall jest, ale w 16V. Pomyliło mi sie, sorry


    Są nowe fakty. Podłączyłem ten drugi moduł, na którym nie chciała w ogóle odpalić i ku mojemu zdziwieniu odpaliła na nim na dotyk. Już zaczynam się w tym wszystkim gubić. Ten moduł wykręcałem i wkręcałem chyba z 10 razy i za każdym razem to samo - nie reagowała. Może faktycznie coś dzieje się z tym czujnikiem (cewką) indukcyjnym? Pomimo iż ma dobrą rezystancję, to coś w niej "nie halo"?

    Jeszcze jedno pytanko, 3 przewody, które idą do modułu są bez wtyczek, bo się wykruszyły podczas ściągania, może to ma gdzieś winę? Może iska lub wilgoć jakoś działa na nie?. Przewody od czujnika indukcyjnego też są "gołe", bo zeszła z tej cewki izolacja, zaizolować to, czy to nie powinno mieć wpływu?
  • #6
    mariusz362
    Level 12  
    Proponuje wymień ten czujnik,bo jak wiadomo tam gdzie jest indukcja to tam zawsze wytwarza się wyższe napięcie i po nagrzaniu moze łapać przebicie i jazdy nie będzie.Pozdrawiam

    O czym Ty piszesz proszę zobacz jeszcze raz na pkt 8.1 , 10.2 regulaminu Michu
  • #7
    piotr96361
    Level 11  
    Witamja miałem podobny problem w Astrze z silnikiem 1.4.okazało się że padnięte coś było w aparcie zapłonowym,kupiłem drugi aparat zapłonowy na szrocie i problem zniknął.pozdr
  • #8
    jokerdrek
    Level 15  
    Rafi_bydgoszcz wrote:
    Jeszcze jedno pytanko, 3 przewody, które idą do modułu są bez wtyczek, bo się wykruszyły podczas ściągania, może to ma gdzieś winę? Może iska lub wilgoć jakoś działa na nie?. Przewody od czujnika indukcyjnego też są "gołe", bo zeszła z tej cewki izolacja, zaizolować to, czy to nie powinno mieć wpływu?


    Ma to wpływ i to wielki ponieważ od tego zależy czy ta iskra "bedzie" czy nie.Zrób konkretne połączenia np konektorkami i wtedy sprawdzaj,wyeliminuj wszystkie drobne usterki tego typu i wtedy zadawaj kolejne pytania na forum :)
    pozdrawiam
  • #9
    memo1990xx18
    Level 10  
    Witam kolegów ja mam podobny problem mam Astrę 1.6 8v +LPG z autronic...Ostatnio nadażyła mi się usterka mianowicie spalił się moduł z 7 wypustami...Kupiłem drugi nowy kosztował 90zł jakas podróba wsadziłem odpaliłem od kopa a zaraz zgasł co się okazało brak iskry..założyłem od corsy który miałem w częściach z 4 wypustami iskra była tylko nie podawał napięcia na wtrysk wiadomo 3 kabelki nie były podłączone później z ciekawości wsadziłem ten z 7 wypustkami i iskra jest ale znów na chwile...teraz chyba się spalił moduł od corsy i niewiem co robić co jest tego przyczyną wymiana całego aparatu rozwiąże problem?Poradźcie prosze..Pozdrawiam:cry:
  • #10
    Rafi_bydgoszcz
    Level 10  
    memo1990xx18 wrote:
    Witam kolegów ja mam podobny problem mam Astrę 1.6 8v +LPG z autronic...Ostatnio nadażyła mi się usterka mianowicie spalił się moduł z 7 wypustami...Kupiłem drugi nowy kosztował 90zł jakas podróba wsadziłem odpaliłem od kopa a zaraz zgasł co się okazało brak iskry..założyłem od corsy który miałem w częściach z 4 wypustami iskra była tylko nie podawał napięcia na wtrysk wiadomo 3 kabelki nie były podłączone później z ciekawości wsadziłem ten z 7 wypustkami i iskra jest ale znów na chwile...teraz chyba się spalił moduł od corsy i niewiem co robić co jest tego przyczyną wymiana całego aparatu rozwiąże problem?Poradźcie prosze..Pozdrawiam:cry:


    Witam.

    Doszedłem do tego, że wymieniłem cały zapłonowy z innej Astry z oryginalnym modułem wewnątrz i do teraz mam problem z głowy. Sam wymieniałem moduły na "no name" i niestety fiasko. Jeden nawet udało mi się reklamować, bo chodził przez miesiąc i padł. Poszukaj samego oryginalnego modułu, albo cały zapłon.

    Jeszcze zauważyłem, że na palcu, który jest osadzony wewnątrz zapłonu (ten który jest napędzany z wałka rozrządy i podaje iskrę na poszczególne cylindry - u mnie kolor kremowy), to blaszka w nim była za mocno odgięta i wytarła prawie do zera węglik z kopułki. Może to coś Ci pomoże.

    Pozdrawiam
  • #11
    carrot
    Moderator of Cars
    Z tą blaszką w palcu tak ma być !, węgielek w kopułce jest w przeciwieństwie do większości takich rozwiązań nieruchomy, blaszka sprężynuje
  • #12
    Rafi_bydgoszcz
    Level 10  
    carrot wrote:
    Z tą blaszką w palcu tak ma być !, węgielek w kopułce jest w przeciwieństwie do większości takich rozwiązań nieruchomy, blaszka sprężynuje


    Zgadza się, ale jeśli ta blaszka jest za mocno wygięta, to mocno sprężynuje i wyciera węglik w kopułce. W starej kopułce, którą kupiłem węglik był dłuższy niż ten, który miałem w 3 letniej. Sam kiedyś podginałem tą sprężynkę i chyba za mocno.
  • #13
    memo1990xx18
    Level 10  
    dzięki koledzy chyba kupię nowy aparat cały bo zgrzebałem wszystko chyba w aparacie i nic dalej to samo samochód zapala jak się rozgrzeje gaśnie i robi zwarcie na aparacie chyba aż słychać z daleka...później iskry nie ma...:(
  • #14
    jakowski
    Level 12  
    Miewałem również gubienie zapłonów, suszyłem kopułkę, sklejałem na silikon, bo wilgoć była. Ostatnio jak wysuszyłem, to dolutowałem do palca kawałek blaszki, która wydłużyła palec o jakieś 3mm, bo według mnie to za duży odstęp był. Kupiłem wcześniej nowy palec i też był taki duży odstęp. Nie wiem dlaczego taki duży robią, ale odpukać ze 2 tygodnie na razie mam spokój. Jak odpalam, to jak załapie silnik to dopiero obrotomierz pokazuje obroty. Wtedy jak gubił zapłony, to kręciłem rozrusznikiem, silnik nie odpalał, a obrotomierz był na jakieś 5 tys obrotów i spadał. Jak spadł poniżej tysiąca obrotów to dopiero silnik odpalał. A jak już odpalił, to gubiła zapłony, chyba że się wkręcił na obroty, ale i tak jakiś słabszy był.

    Nie wiem czy dobrze, ale ja to sobie tłumaczyłem, że od wilgoci iskra z palca nie przeskakiwała wprost na elektrody od kabli WN tylko gdzieś błądziła po kopułce i zakłócała pracę cewki indukcyjnej w rozdzielaczu, przez co jednostka sterująca myślała, że silnik chodzi na wysokich obrotach i generował iskrę która sie nie mogła zsynchronizować z ciśnieniem w tłokach. Może to i głupie, bo jakby iskra krążyła po kopułce, to może elektroniczny moduł by uszkodziła, ale za każdym razem jak wysuszę kopułkę to jest przez jakiś czas ok.
  • #15
    marcinex
    Level 12  
    podstawa to przy zmianie modułu w aparacie posmarować moduł pastą lub silikonem do tranzystorów!
    sprawdzić też trzeba każdy kabelek który prowadzony jest z aparatu do cewki zapłonowej i kostki bo nie zawsze kabelek cały z wierzchu przewodzi tym bardziej po rozgrzaniu gdy są miękkie najlepiej mocno pociągnąć za końce no i podpiąć multimetr do cewki indukcyjnej i sprawdzić czy jak się rusza tymi kabelkami nie zanika opór bo może być ułamany w środku drucik
  • #16
    pitbul455
    Level 11  
    Ja koledzy wymieniłem moduł za 180 zł okazało się że nie to, pochodził 15 minut i koniec, potem wymieniłem cewkę indukcyjną, też nie palił (ale cewka ind. była do wymiany ponieważ widać było już jej stan) potem mechanik wsadził stary mój moduł co nie chciał na nim palić i ku zdziwieniu gada maszyna...przejeździłem pół roku i dziś znów nie ma iskry, teraz sobie pluje w brodę że za te paści dałem tyle pieniędzy jak na all. kupi się cały aparat za 150 zł. Jak się już raz ruszy to ruszy to będzie się psuć non stop...