Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra B 2.5 v6 '96 - szarpanie pomiedzy 70-80km/h automat

28 Sty 2009 16:43 8697 35
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich....
    Panowie...
    Brat kupil sobie pare miesiecy temu Vectre B 2.5 v6 96r
    Skrzynia automat.
    Problem jest tego typu,ze w czasie jazdy na rownym gazie miedzy 70,a 80 km/h przy obrotach 1800 do 2000.Zaczynaja sie drgania szarpie calym samochodem.
    Gdy tylko troche zwiekszymy lub zmiejszymy obroty i predkosc drgania ustaja...
    Czy ktos tu z panow wie co moze byc tego przyczyna???
    Bo w Toruniu zaden mechanik nie wie co moze byc,i byla podlaczana pod komputer i rozne rzeczy,a drgania jak sa tak sa....
  • Poziom 16  
    Jeżeli motor pracuje dobrze i nie ma błędów to przyczyna może być w skrzyni automatycznej.
  • Poziom 11  
    Witam, Radzik4578 udało Ci się rozwiązać ten problem z Vectrą ? bo u mnie wystąpił podobny problem w takim aucie z tym silnikiem i nie wiem od czego zacząć
  • Poziom 11  
    to samo mam i ja tyle ,że w omedze 2,5 v6 automat. Podczas przełaczenia na LOCK-UP obroty spadaja na około 1800 i zaczyna sie szarpanina więcej opisałem tutaj Link
  • Poziom 11  
    Ludzie musi byc jakies rozwiązanie tego problemu latam po róznych forach i od mechanika do mechanika,od elektryka do elektryka i nikt dosłownie nikt nie wie o co biega ? Najlepsze, że to nie tylko ja mam ten problem. Powymieniałem juz prawie wszystko co by mogło miec wpływ od strony elektrycznej ,dzwoniłem po mechaniorach od automatów i to nie ma nic wspólnego z automatem -sprawa leży po stronie silnika. Mam pękniety kolektor wydechowy na jednej głowicy ale czy mogło by to mieć jakis wpływ? U mnie przerywa juz na poziomie róznych obrótów od 1800 do nawet 3000 rpm
  • Poziom 1  
    U mnie pomogła wymiana zaworu EGR i szrpanie ustało :)
  • Poziom 11  
    U mnie działa ale i tak go zaślepiłem czyli wyeliminowałem i problem jak był ,tak jest
  • Poziom 21  
    Cewka WN ? Niedomagają bardzo często w v6, nie wykryjesz tego kabelkiem do opla.
  • Poziom 11  
    podmieniłem na kilka godzin nową oryginalną BOSCHA- bez zmian szarpanie nie ustało
  • Poziom 21  
    Gazunek na pokładzie jest? To zasadnicze pytanie.
  • Poziom 12  
    Można odłączyć na ok. pół godziny akumulator żeby zresetowały się mapy benzyny. Potem próbować ale nie na lpg(jeśli jest) tylko na pb. Do tego oczywiście cewka, przewody świece i ewentualnie przepływka. Te rzeczy mogą działać wadliwie ale błędu nie wyrzucą
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Dla ciebie może brednia a dla mnie to akurat fakty. Mam x25xe tylko akurat w vectrze
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    To ciekawe czemu u mnie padnięta przepływka (objawy to akurat muł, tak jak piszesz) nie wywaliła żadnego błędu ani z nią samą ani ze składem mieszanki. Mało tego parametry zmieniały się w sposób logiczny, tzn. stopniowo rosły i malały wraz ze zmianą obrotów. Poprostu przekłamywała ale w dopuszczalnym zakresie więc dla ECU było wszystko ok i błędu nie wyrzucił
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Mój problem z szarpaniem wystepuje w 100% przypadków na gazie i w 10% na benzynie. To znaczy szarpie zawsze na gazie i czasem na benzynie .Kiedy jadę na LPg i zaczyna szarpać wtedy przełączam na Pb i przestaje,ale gdy czasem rozpedzam sie na Pb to tez odczuwam poszarpywanie ale mniejsze i łagodniejsze. Wcześniej miałem wtryskiwacze Matrix ale jeden z nich padł wiec oba wymieniłem na niestety gorsze ale nowe valtec. W ogóle nie wiem czy jest to sprawa gazowa bo gazownik twierdzi ,że nie ponieważ szarpanie występuje również na Pb. Także myslałem o podjechaniu do elektronika i wgraniu nowych map benzynowych i pod nie ustawienie LPG może ma to jakis wpływ jednak, bo od jakiegos czasu gdy auto na wolnych to obroty lekko falują (nie sa stałe).
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Dlaczego ? w sensie zresetowaniu jakimś programem typu TECH ,OP-COM -bo reset poprzez odłączenie aku nic nie daje
  • Moderator Samochody
    Reset wyuczonych korekt to nie żadne wgranie nowych map. Po za tym zbędne, bo i tak trzeba na samej benzynie pojeździć żeby się na nowo przyuczył.
  • Poziom 11  
    dokładnie tak jak piszesz zaadaptowanie nowych map poprzez jazdę na samej benzynie(jak zwał tak zwał)
  • Poziom 12  
    To jest właśnie problem gazu bo przez niego rozjechały się mapy benzyny. Valtec to jak wszyscy twierdzą jedno wielkie g... Ja też chyba zaczynam tak myśleć. Co chwila muszę poprawiać bo się sypią. Tylko czekam aż złapię trochę kasy i pójdą na śmietnik
  • Poziom 11  
    No dobra ale rozjechane mapy benzyny charakteryzowały by się tym ,że szarpie na LPG ?
  • Poziom 21  
    R4ZOR napisał:
    Mój problem z szarpaniem wystepuje w 100% przypadków na gazie i w 10% na benzynie.


    Wydaje się, że tutaj jest problem. Proponuję jeszcze raz sprawdzenie WN , kapy zaworowe masz szczelne, nie zalewają olejem gniazd świec ? Musi być coś nie tak. Jak wyczaisz przyczynę podszarpywania na pb, dopiero wtedy skalibruj na nowo lpg.
  • Poziom 11  
    Kapy uszczelniałem we wrześniu ubiegłego roku i po niedługim czasie zaczęło sie to szarpanie ,do tej pory w gniazdach świec suchusieńko ,żadnych wycieków. Pierwsze co wymieniłem gdy odczułem szarpanie to kable WN NGK, potem świece NGK dwuelektrodowe nr23 (teraz juz jednoelektrodowe BOSCH),cewka podmieniana na nową,czujnik poł.wału podmieniany na nowy siemens`a -bez rezultatów. założony nowy czujnik temperatury na ECU (BOSCH),uszczelniony kolektor dolotowy i jego podstawa,ostatnio kupiłem drugi czujnik położenia przepustnicy- bez zmian. Sprawdziłem podciśnienia .Poprowadziłem nawet nowe kable masowe pod ECU te,które ida z pod cewki. Może jeszcze raz kupic inne przewody ? Może tym razem BOSCHa lub BERU? A może przyczyna to komputer ECU? Po prostu czarna magia.
  • Poziom 21  
    Trza się przejechać z podglądem parametrów live, może uda się coś wyłapać w momencie podszarpywania auta (np. ubogą mieszankę).
  • Poziom 11  
    No tak dwóch jeździło ale dla nich nic dziwnego nie zaszło .Może oprócz posiadania komputera trzeba jeszcze posiadać jakaś wiedzę? Swoja drogą dzięki za odpowiedzi będę starał się jeszcze coś wykombinować.Wstawię filmik jak wygląda problem jeżeli znajdę przyczynę to na pewno opiszę.
  • Poziom 2  
    Moim zdaniem sterownik skrzyni biegów. Zauważ że problem nasila się jak jest ciepło. Przy mrozach skrzynia chodzi o wiele płynniej.
  • Poziom 11  
    niee ...niestety czy mróz czy upał ten sam problem