Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf 1.9tdi-wysokie obroty zaraz po odpaleniu

robotech 28 Sty 2009 18:47 17053 10
  • #1 28 Sty 2009 18:47
    robotech
    Poziom 13  

    Witam!!Posiadam Golfa 3 silnik 1.9 tdi 90KM,pompa sterowana mechanicznie nie ma tam zadnego komputera.Problem polega na tym ze zaraz po odpaleniu ,obroty wskakuja na 4000.i wicej jak by silnik miał pełen gaz wcisniety,przy tym kopci bardzo mocno na siwo,odłączyłem rure od zasilania turbo,bo była sugestia ze spala olej ze smarowania turbiny,odłaczyłem równiez linke gazu,a dzwignia na pompie odbija bez problemu.Prosił bym o jakies sugestie bądz pomoc w szukaniu usterki.Z góry dziekuję


    Proszę podać typ (oznaczenie) silnika, bo wątek zostanie usunięty. robokop

    2 10
  • #2 28 Sty 2009 18:50
    polonez15
    Poziom 33  

    Te obroty się takie utrzymują??? Usterka na pewno tkwi w pompie, więc nie ma na co zwlekać i jedź do pompiarza. to, że kopci przy takich obrotach może być oznaką ogólnego zużycia silnika (pierścienie), ew. pompa która daje zbyt wiele paliwa i nie zdąża się ono przepalić i temu tak dymi.

    -1
  • #3 28 Sty 2009 19:20
    trans-serwis
    Poziom 39  

    A cóż to za kombinacja zwykła pompa przy silniku TDI

    1
  • #4 28 Sty 2009 20:01
    robokop
    Moderator Samochody

    trans-serwis napisał:
    A cóż to za kombinacja zwykła pompa przy silniku TDI
    Boć to pewnie "TDI" bez "I", zwykły turbodiesel z mechanicznym wtryskiem.
    :arrow: Kolego Polonez15 - trzeba sobie jeszcze poczytać o silnikach grypy VW, bo "1Z" na pewno nie ma pompy sterowanej linką.

    0
  • #5 28 Sty 2009 22:01
    robotech
    Poziom 13  

    Panowie jutro napisze wiecej szczegółow dotyczacych ten pompy badz kodu silnika,fakt to jest td,wtryskiwacze mechaniczne.

    0
  • #6 28 Sty 2009 22:14
    polonez15
    Poziom 33  

    To w takim razie 1.9 TD AAZ, 55kW ? Podejrzewam, że bez rozbierania się nie obejdzie. Tu masz element odpowiadający za "dodawanie gazu"

    VW Golf 1.9tdi-wysokie obroty zaraz po odpaleniu


    a TU środek:

    VW Golf 1.9tdi-wysokie obroty zaraz po odpaleniu

    2
  • #7 28 Sty 2009 22:50
    robokop
    Moderator Samochody

    Kolego Polonez15, ceni się chęć pomocy, jednakże wklejanie zdjęć pompy wtryskowej i namawianie kolegi robotech do jej rozebrania prosi się o stwierdzenie że wprost wsadzamy kogoś na minę. O ile wyjęcie i rozebranie pompy jest proste, o tyle weryfikacja uszkodzonych części i jej ponowne złożenie bez gruntownej wiedzy z tego zakresu oraz specjalistycznego sprzętu jest niemożliwe. Została już udzielona odpowiedź że to wina pompy wtryskowej ( a konkretnie regulatora obrotów) i tutaj jakiekolwiek pole manewru się kończy - pozostaje powierzenie naprawy w specjalistycznym zakładzie, bądź zakup sprawnej.

    0
  • #8 29 Sty 2009 03:51
    Sztomel
    Poziom 34  

    robotech napisał:
    Posiadam Golfa 3 silnik 1.9 tdi 90KM,pompa sterowana mechanicznie nie ma tam zadnego komputera.


    z tego opisu wynika, że kolega ma chyba TDI przerobionego na MTDI
    bo nie było w Mk3 silnika o mocy 90 KM z mechanicznie sterowaną pompą wtryskową a jeśli (jak poprawił kolega w dalszym poście) jest to TD to najwyżej o mocy 75 KM silnik "AAZ" lub o mocy 64 KM silnik "1Y" ,
    tak czy siak proponuję wykręcić i przeczyścić elektrozawór start/stop -N109 na pompie wtryskowej i zobaczyć czy efekt ustąpi czy nie - to bezpieczna czynność jaką można bez fachowej wiedzy wykonać ingerując w pompę wtryskową,
    takie same objawy występują przy zabrudzonym elektrozaworze N109 w silnikach TDI z tą różnicą, iż sterownik silnika momentalnie ogranicza obroty do 2000 RPM aby się silnik nie rozbiegał a następnie ustawia je w prawidłowym zakresie 860-950 sterując dalej pompą wtryskową w trybie awaryjnym - czego w mechanicznie sterowanej pompie wtryskowej nie można zrobić.

    0
  • #9 29 Sty 2009 09:02
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Kolego Sztomel z całym szacunkiem dla ciebie, ale zawór 109 nie ma nic wspólnego z tymi objawami.

    1
  • #10 29 Sty 2009 13:11
    Sztomel
    Poziom 34  

    a zatem wygląda na to, że zatarła się na osi prowadzącej ruchoma tuleja dociskająca dźwignię ograniczającą dawkę paliwa, którą to tuleję wypychają ciężarki automatycznego odśrodkowego regulatora obrotów i ciężarki regulatora obrotów pozostają w pozycji maksymalnego wychylenia tak jak przy ich wyrzuceniu na zewnątrz z powodu siły odśrodkowej

    VW Golf 1.9tdi-wysokie obroty zaraz po odpaleniu

    VW Golf 1.9tdi-wysokie obroty zaraz po odpaleniu

    albo pękła jedna ze sprężyn - samej dźwigni ograniczenia dawki paliwa lub cięgna, które zamieścił na 2 fotce kolega @polonez15

    Dodano po 1 [godziny] 6 [minuty]:

    robotech napisał:
    wtryskiwacze mechaniczne.


    he he, a widział ktoś inne 8-O

    0
  • #11 29 Sty 2009 17:56
    robotech
    Poziom 13  

    DZiekuje za podpowiedzi,oddałem auto do fachowca od pomp wtryskowych.Temat uwazam za zamkniety.

    1