Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mercedes 124 E200d 1991 Zapala się kontrolka poziomu oleju

28 Jan 2009 22:11 11260 16
  • Level 2  
    Mam problem z kontrolką poziomu oleju.Kontrolka ta zapala się po
    przejechaniu około 20/30 km .Sprawdzałem poziom oleju na bagnecie
    jest prawidłowy.Temperatura silnika też jest prawidłowa ,dochodzi do 90 stopni.
    [22.06.2021, g.9.00] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 32  
    Manometr w łapę i sprawdzić ciśnienie
  • Level 2  
    To kontrolka poziomu oleju zapal się na żółto .Natomiast kontrolka ciśnienia
    nie pali się.Ponadto wskażnik ciśnienia oleju jest na trójce.
  • Level 11  
    A może zatkana dziurka w czujniku ciśnienia oleju,miałem tak w jednym z niemieckich aut,wykręciłem,wziąłem szpilkę i wygrzebałem resztki spalonego zapieczonego oleju, i problem zniknąl
  • Level 11  
    masz problem z czujnikiem ciśnienia oleju
    przeczyść go albo wymień i po sprawie
  • Level 18  
    Witam
    Cały pic polega na tym, ze gdzieś zaczyna się robić przerwa w obwodzie czujnika
    W moim przypadku (miałem dokładnie to samo) były mocno utlenione styki w gnieździe wiązki na przedniej ścianie w okolicach zbiorniczka płynu hamulcowego (MB 300D) Mała wtyczka trzy-pinowa
    Pozdrawiam
  • Level 11  
    Moim zdaniem nie dzieje się nic. Aby zaświeciła się kontrolka poziomu oleju muszą wystąpić równolegle dwa zjawiska.
    1. Temperatura oleju wyższa od 50 st. C
    2. Poziom oleju w okolicach minimum na bagnecie.

    Kontrolka włącza się przed osiągnięciem minimum aby kierowca mógł uzupełnić olej podczas najbliższego tankowania.
    Ile masz oleju? Jeśli zbliża się już do minimum, ale jest jeszcze w normie to kontrolka powinna się włączać.
    Pamiętaj że silnik twojego MB ma dość dużą i płaską miskę olejową, podczas sprawdzania stanu oleju zwróć uwagę czy stoi na równym. Niewielki przechył powoduje błędny odczyt.
  • Level 18  
    Kolego pawwoj
    Quote:
    1. Temperatura oleju wyższa od 50 st. C
    2. Poziom oleju w okolicach minimum na bagnecie.


    Temperatura oleju wacha się w granicach 100°C
    Przecież termostat otwiera się przy 87°C, a olej ma około 10°C zawsze więcej i na to nie masz wpływu
    Z drugim punktem mogę się zgodzić, ale nie w tym poście
    Autor napisał że poziom oleju jest prawidłowy
  • Level 1  
    kolego jezeli poziom oleju spadnie poniżej polowy stanu na bagnecie to musi zapalić sie kontrolka poziomu oleju. ja tak mam i mój kolega także , wszystko zależy od czujnika
  • Level 10  
    wystarczy zużyty olej i kontrolka będzie się zapalać, np. przy obciążeniu pod górkę itp. może filtr oleju filtrona i nie ma przepustowości..
  • Mercedes specialist
    A co ma filtr (nawet z Filtrona) do POZIOMU oleju???
    Cały czas piszemy o czujniku POZIOMU - nie wiem dlaczego połowa odpowiedzi dotyczy czujnika ciśnienia?
    Co do zużytego oleju to można się zgodzić - ma znacznie mniejszą gęstość (jest rzadki) i nie ma takiej zdolności wyporu na pływak czujnika jak olej nowy (który ma większą gęstość)
    Ogólnie to problem jest znany i dosyć upierdliwy. Polega na tym, że umieszczony w czujniku pływak z twardego styropianu (jakieś takie podobne tworzywo) po wielu latach eksploatacji nasiąka olejem z silnika i jego zdolność wyporu maleje, co objawia się zapalaniem kontrolki zwłaszcza przy wyższych temperaturach silnika.
  • Level 9  
    Poziom w normie ( pomiędzy minimum a max ) Wszystkie moje miski tak miały że gdy zeszło do 1/2 a nawet i nie kontrolka się świeciła . Więc najpierw uzgodnić trzeba co miał na myśli w olej normie. Swoja drogą warto w bolidach kilku letnich spryskać czasem wszelkie łączenia - kostki WD40. W przyszłości wyklucza to problem styku :)
  • Level 19  
    Z boku misy olejowej po stronie silnika osadzony jest czujnik poziomu oleju.Podczas jazdy zawiesza się i dlatego zapala się kontrolka od stanu oleju (nie mylić z ciśnieniem).
    Czujnik przykręcony jest na dwie śrubki na klucz 10.Odkręcić, wyjąc i sprawdzić jak porusza się pływak, ewentualnie czymś przemyć.
    Kontrolka ta może już migać jak stan waha się w granicach połowy stanu oznaczonego na bagnecie pomiarowym.
    Na zał. fotce czujnik poziomu oleju
  • User removed account  
  • Level 13  
    Witam podpinam się pod temat,mianowicie.mój M.190 2.5TD.1993r.,czujnik oleju cieknie,mam pytanie czy naprawia się czujnik?oraz czy trzeba spuścić olej przy wyjmowaniu czujnika.Pozdrawiam Marian:D
  • Level 13  
    Dziękuję za informację Marian