Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyj±tek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że ogl±dasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zacinanie się bramy CAME zim±

29 Sty 2009 10:48 8082 14
  • Poziom 9  
    Mam bramę przesuwn± z napędem ZBX7 firmy CAME. Odk±d przyszły mrozy brama się czasami zacina. Jednym powodem jest przysunięcie się ocieranie się przesuwanej bramy o mechanizm (przysuwaj± się do siebie o kilka milimetrów podczas mrozów) - omin±łem ten problem przez usunięcie podkładek pod ¶ruby mocuj±ce bramę ale to jest ¶rednie rozwi±zanie. Drugi powód zacinania to co¶ w ¶rodku mechanizmu ale nie wiem co, bo jeszcze nie otwierałem go (warunki atmosferyczne nie sprzyjaj± temu...). Jak pchnę ręk± bramę to idzie dalej. W zwi±zku z tym mam pytanie czy kto¶ spotkał się z tego typu problemami i czy może mnie skierować na jakie¶ tory jak mógłbym je rozwi±zać?
  • Poziom 21  
    Albo masz siłę ustawion± na mały zakres, albo musisz kupić nowy kondensator. Ale na 95% jest to kwestia kondensatora. Otwórz pokrywę siłownika a po prawej stronie zobaczysz biały kondensator przykręcony nakrętk± do plastiku na którym wisi centrala. Wypnij go, ew. utnij kable i kup w sklepie z elektronik±. Koszt jakie¶ 20 zł. Ważne, aby przy wypinaniu/podł±czaniu nie pomylić kabli od silnika do których kondensator jest podł±czony. W razie problemów pisz.
  • Poziom 9  
    Dzięki za info. Spróbuję to zrobić. Natomiast jak rozumiem zwiększy to siłę czyli rozwi±że przyczynę a nie skutek. Bo co¶ powoduje, że w niektórych miejscach napęd chodzi dużo ciężej oraz co¶ spowodowało, że na skutek mrozów brama na tyle zbliżyła się do pokrywy silnika, że o ni± ociera.
  • Poziom 21  
    Spróbuj rozblokować siłownik i zobacz jak brama chodzi sama w sobie, czy nie s± zatarte np. łożyska w wózkach po których jeĽdzi brama. jeżeli będzie chodzić ciężko to radze serwis ¶lusarski bo będzie tylko gorzej. A to, że ociera to może być przez mrozy - podniosło ziemię o pewn± wysoko¶ć razem z fundamentem bramy i st±d mog± być problemy. Dokładnie Ci nie powiem, bo nie widzę jak masz to wszystko złożone.
  • Poziom 9  
    Dzięki. Sprawdzę.
  • Poziom 10  
    A ja mam inny problem z napedem came strong bx 800
    Podczas mrozów brama przymarzła i kilkakrotnie próbowałem j± otworzyć pilotem , niestety po tych próbach brama przestala się otwierać i reagować na piloty.
    Jak nacisam pilot lub przechodze przez fotokomorki co¶ tam slychac jakby wył±czał lub wł±czał brame. Poza tym nic
    Co można z ni± zrobić .
  • Poziom 21  
    Ruszałe¶ klapkę od sprzęgła (otwierałe¶ j±)?
  • Poziom 10  
    no tak
    Musiałem sprzegło odłaczyć żeby wjechać
  • Poziom 21  
    To weĽ dobrze zakręć sprzęgło i zatrza¶nij klapkę kluczykiem do słyszalnego kliknięcia (jest tam krańcówka uruchamiana zamkiem klapki).
  • Poziom 10  
    Marteenie_g bardzo DZIĘKUJE !!!!!!
    Brama oczywi¶cie ¶miga.
    Szkoda że serwisant który montował mi t± bramę nie powiedział żebym to sprawdził.
    A dzwoniłem do niego mówi±c dokładnie co sie stało. Koszt naprawy okre¶lił na około 300 zł.
    Jak znam życie to ledwo by sie zmie¶cił w tych kosztach wymieniaj±c dobry element. A jestem pewny że wiedział o tym że klapka powinna być zamknięta na klucz i że to może być problemem, ja niestety nie.
    Jeszcze raz dziękuje.


    ps.
    Jak mocno trzeba dokręcić to sprzęgło ???
  • Poziom 39  
    A propos zacinania się bramy - u mnie podobne efekty ( napęd Nice) - powód- kawałki lodu w dolnym elemencie w którym chodz± wózki - jak trafi na lód - staje...
    zastowałem podgrzanie tego profilu opalark± - pomogło.
    Pozdr.J.
  • Poziom 10  
    No wła¶nie temn lód był problemem ale zanim go sie pozbyłem - też opalark± :)
    To wcze¶niej odsuwałem ręcznie. Natomiast po usunięciu testowałem na otwartej skrzyneczce bo nie wiedziałem że jest tam czujnik zamknięcia. Ciekawi mnie tylko po co on tam jest ??
  • Poziom 39  
    Pewnie po to by nie pogubić ustawień, (tak jest w moim NICE) i żeby na niepełnym zasprzęgleniu nie uruchomić mechanizmu ( może to grozić uszkodzeniem zębów)
    Pozdr.J,
  • Poziom 21  
    olafr napisał:

    Jak mocno trzeba dokręcić to sprzęgło ???


    Ręcznie do momentu aż już nie będzie chciało się kręcić. To jest proste sprzęgło kłowe, nic mu nie będzie.

    Dodano po 3 [minuty]:

    adamjur1 napisał:
    Pewnie po to by nie pogubić ustawień, (tak jest w moim NICE) i żeby na niepełnym zasprzęgleniu nie uruchomić mechanizmu ( może to grozić uszkodzeniem zębów)
    Pozdr.J,

    I również po to, aby w przyszło¶ci nikt nie pozbawił serwisanta palców lub nie potraktował napięciem silnika :D
  • Poziom 39  
    Cytat:
    może to grozić uszkodzeniem zębów

    mialem na my¶li zęby montera ( jak je wbija w ¶cianę przy wkręceniu palców w tryby)

    :D :D:cry:
    Pozdr.J.