Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problem z odcięciem zapłonu (LAGUNA I 2.0 95r)

29 Sty 2009 12:44 8456 22
  • Poziom 9  
    Laguna 2.0 95r LPG

    Witam mam dość głupi acz uciążliwy problem.
    Nie moge otworzyć samochodu z pilota. co za tym idzie gdy otworze normalnie kluczykiem przez zamek załącza się alarm i nie moge odpalić samochodu. Baterie oczywiście zmieniałem z diodą jest wszystko wporządku na płytce też żaden obwodzik nie jest przerwany. Zasięg pilocika stopniowo się zmniejszał aż do pewnego momętu gdy całkowicie przestał działać. i oto jest pytanie czy to wina kluczyka czy może problem z czujnikiem w samochodzie? Dodatkowo gdy uda mi się odpalić lage na LPG miga dioda SERV co jak wyczytałem oznacza prace w trybie awaryjnym (obroty około 3tyś. zamiast 1)

    Co robić? Z góry dzięki za pomoc, Pozdrawiam
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 9  
    Myślę że reset alarmu bądź programowanie pilota.. a alarm z centralnym jest oryginalny? czy coś typu własny montaż?
  • Poziom 9  
    oryginalny nigdy nic nie było przy tym kombinowane... gdzie moge się zgłosić na takie nastrajanie ew. jak zresetować imo? i czy mozna samemu?

    no i co z tą diodą serv? to normalne w takim przypadku czy może zgłosić się do gaziarza?
  • Poziom 9  
    czy da sie to zrobić samemu? ewentualnie gdzie sie z tym zgłosić?
  • Poziom 15  
    Masz w podsufitce czujkę w takiej kopułce rozbierz to.
    Ty nie masz alarmu tylko immobiloser.
    To jest autko w którym należy otwierać z pilota a nie z kluczyka, bo i tak cię to nie uchroni przed jego uzyciem.

    Dlaczego nie odpalasz na PB?
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 9  
    PB? rozwiń prosze...
  • Poziom 39  
    PB to blednie uzywany skrot majacy oznaczac benzyne. Dawnymi casy do benzyny dodawano czteroetylku olowiu i stad nazywala sie etylina a "Pb" to wlasnie chemiczny symbol olowiu.
  • Poziom 9  
    (thx) odnośnie wczesniejszego pytania... nie odpale na PB bo odcina mi dopływ paliwa... na gazie odpale ale na bęzynie nie...(z tym że na gazie pali się dioda serv) pozatym gaz załączy się dopiero po odpaleniu na benzynie(jakieś 5 sekund) więc jeśli odpalam na benzynie to zdarza się że przy wkręceniu na obroty wskoczy gaz i laguna odpali zanim odcięta zostanie benzyna... mniej więcej tak
  • Poziom 15  
    Tak bo immo odcina wtryski.
  • Poziom 9  
    przeciętny koszt odłączenia imo to mniej więcej jaka kwota..?
    bo z tego co sie orjętowałem kluczyk + strojenie to koszt 300-600zł

    aaa sprawdzałem miernikiem napięcie na nóżkach elementów na płytce. wszędzie było ok.. tylko na nóżkach diody nie było nic.... gdy sprawdziłęm 1 noge dioty i 1 noge elementu oznaczonego IRO(chyba rezystor) napięcie było... na 2 nodze już nie co chyba oznacza że ten element jest uszkodzony.... czy eliminacja(ew. wymiana) rezystora spowoduje jakieś nieporządane efekty?
  • Poziom 19  
    Napięcie na diodzie pojawia się dopiero po naciśnięciu guzika pilota. Co do świecenia serv psia_koncówa ma tu rację, ponieważ imo odłącza dokładnie przekaźnik pompy paliwa i dlatego na BP nie pali. Jeżeli masz taką deskę rozdzielczą:
    problem z odcięciem zapłonu (LAGUNA I 2.0 95r)
    to powinien się jeszcze na górnym wyświetlaczu pojawiać się napis CODE, którego można wprowadzić przyciskiem przy przełączniku wycieraczek lub włącznikiem centralnego zamka. Warunek to trzeba znać kod i wprowadzenie jego daje możliwość jazdy do chwili wyłączenia zapłonu. Jutro postaram się pomierzyć napięcia na pilocie i dam odpowiedź. Ja u siebie pilota z kluczyka używam tylko przy podłączaniu akumulatora, ponieważ później wszystko operuję przez pilota z zamontowanego alarmu.
  • Poziom 9  
    deske mam ciut inną.. rozklad zegarów ten sam lecz bez tych górnych wskaźników... po odpaleniu pai sie jedynie serv...

    wartości mierzyłem oczywiście przy naciśniętym guziku...(3,7) wszędzie była taka wartośc oprucz pomiaru nóżek diody i drugiej nóżki ostatniego rezystora przed diodą. na wejściu tego rezystora było na wyjściu już nie..
  • Poziom 19  
    Tak jak pisał psia_koncówa rozbierałeś podsufitówkę? Kopułka może byś od wewnątrz zabrudzona, styki do modułu odbiornika zaśniedziałe.
  • Poziom 28  
    Laguny mają to do siebie że zamakają czujniki w podsufitce, czasami wyjęcie i wysuszenie eliminuje problem. Możliwe że zaśniedział też styki przy płytce.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    sprawdzałem dla pewności.. masz racje, wraz z SERV miga się zygzak(błyskawica) w prostokącie... ale i przed chwilą samochód zapalił jak LPG załapało...

    sprawdzałem płytke kluczyka, podsufitke rozbiore choćby zaraz...
    a no i dzięki kamerze sprawdzałem czy Dioda w kluczyku sie pali. Niestety nie, dla porównania wziąłem zwykły pilot do TV i sie świeciła podczas używania..
  • Poziom 19  
    I tu się mylisz kolego rbiesiada. Ja mam lalkę 2,0 8V z 94r z dechą jak wyżej. Pierwszy raz nim załapałem o co chodzi to przyjechałem do domu właśnie ze świecącym servem i tylko na gazie. Rozładował mi się akumulator całkowicie (to na własne życzenie bo zostawiłem go na światłach) i nie mogłem otworzyć ani pilotem od alarmu i kluczykiem. Po próbie odpalenia na szelki odpalił tylko na gazie bo na benzynie jakby chciał i zaraz napis code i klapa. Później się doczytałem że muszę otworzyć lalkę pilotem od kluczyka, wcisnąć gaz do dechy i odpalić. Także immo odłącza tylko pompę paliwa


    Dołączam zdjęcia pilota jeżeli masz taki sam to ok.
    problem z odcięciem zapłonu (LAGUNA I 2.0 95r)
    problem z odcięciem zapłonu (LAGUNA I 2.0 95r)
    Teraz opis.
    Zakreślenia:
    Czerwony - dioda led
    zielony - tranzystor
    niebieski - opornik
    Pomiary między punktami:
    1-2 - wahanie napięcia 0,4V - 0,1V
    1-3 - wahanie napięcia 5,2V - 3,0 V
    1-4 - wahanie napięcia 5,2V - 3,0 V
    Przy czym 1 to masa.
    Jeżeli brak napięć na 1-2 to sprawdź między 2-5 przy czym 5 to masa i wskazania powinny być jak 1-2.
    Brak napięcia między 1-2 a występowanie napięcia między 2-5 świadczy o uszkodzeniu opornika wartości 1Ω i jego wymianie.
    Podczas naciskania przycisku dioda led powinna cały czas mrugać.
    To są pomiary z mojego pilota, którego przed wyjściem sprawdziłem w lalce.
  • Poziom 9  
    wskazania podobne, kluczyk identyczny...

    napięcie 1-2 brak
    napięcie 2-5 (na wejściu opornika jest, na nodze wyjściowej nie) :D

    zatem miejmy nadzieje że to tylko ten opornik :D zsuwam na miasto znaleźć to maleństwo dziękuje za fatygę panowie. Napisze niebawem czy się udało
  • Poziom 9  
    ewidentna wina kluczyka. Usunąłem opornik, pociągnąłem cyną ścieżkę do stopki diody i wszystko jest ok. Mimo to przeczyściłem wszystkie styki od kopułki w podsufitce i sam czujnik co jak sie okazałą zwiększyło zasięg kluczyka ;]

    wszystkim BARDZO DZIĘKUJE za pomoc. Dzięki wam zaoszczędziłem mase kasy! Pozdrawiam...!
  • Poziom 14  
    Dla wlasnego dobra i unikniecia przykrych niespodzianek polecam usuniecie tejze blokady i wstawienie np. odciecia zaplonu.
  • Poziom 19  
    Zasięg się zwiększył z powodu usunięcia opornika.
  • Poziom 16  
    A nie sfajczy się czasem dioda po usunięciu bądź zwarciu tego oporka..?