Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polo 1.0 96r. falowanie obrotów, strata na mocy.

Karol634 29 Jan 2009 20:09 5127 2
  • #1
    Karol634
    Level 11  
    Witam!
    Posiadam VW Polo 1.0 na monowtrysku, symbol silnika to AEV, samochód jest z 1996 roku. Samochód kupiłem 2 lata temu z przebiegiem 90tys. km. przez pierwszy rok jazdy samochód spisywał się wyśmienicie, był zrywny mało palił (4,5-5,5l/100km) oraz silnik chodził bardzo cicho. Oczywiście przy odpalaniu na zimnym silniku odrazu wskakiwał na 1100obr/min. i stopniowo (z rozgrzewaniem się) zmniejszał obroty do 750-800obr/min.
    Rok temu miałem nim mały wypadek, został uszkodzony cały pas przedni, chłodnica, lampy oraz została zmiażdżona obudowa filtra powietrza i kopułka z palcem. Wszystko oczywiście zostało wymienione na strawne części. Po naprawie czułem, że samochód nie chodzi tak jak wcześniej. Lecz nie było bardzo dużej różnicy.
    Jednak od jakiś 3-4 miesięcy zauważyłem, że silnik przy odpaleniu na zimnym silniku wskakuje natychmiast na 2,5-3tys obr/min, po czym bardzo wolno spada na około 1200 obr/min. Po rozgrzaniu silnika (po krótkiej jeździe) silnik utrzymuje wolne obroty przez jakieś 2-3 sek. na poziomie 900 obr/min a potem zwiększa na 1000-1100. Zauważyłem również duży spadek mocy (nie wkręca się tak szybko jak kiedyś na obroty) oraz podczas jazdy słychać, że silnik strasznie "buczy" podobny efekt jak tłumik sportowy.
    Dodam, że silnik nie szarpie (podczas jazdy przyspiesza równo), jednak najbardziej mnie niepokoi spalanie rzędu 8-9l/100km.
    Proszę o pomoc, gdyż nie mam już pojęcia co mu jest.
    Wymieniałem niedawno czujnik temperatury i to niestety nie pomogło.

    Pozdrawiam i z góry serdecznie dziękuję za odpowiedź.
    Moderated By robokop:

    Usunąłem z tytułu wątku" POMOCY!!!". Regulamin pkt. 11.1, 11.2, na przyszłość proszę się zapoznać Regulamin forum

    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    autoas
    Level 42  
    Masz jakiś "diagnoskop" albo VAGa?, wiesz jak się ustawia zapłon i masz czym?
    Może jedź po prostu do fachowca i ci zrobi
  • #3
    Karol634
    Level 11  
    pożyczyłem tydzień temu od kumpla kabel i sprawdzałem głównie, czy sonda lambda ma poprawne napięcia. Napięcia były prawidłowe. Zapłon ustawiałem niestety tylko metodą "prób i błędów" czyli podczas jazdy co chwile zmieniałem położenie aparatu i podczas jazdy przy około 20km/h wciskałem do końca pedał gazu. Tak kilkakrotnie aż do momentu uzyskania najlepszego przyspieszenia.
    Może kolega wie, jak ustawić inną metodą zapłon?