Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sharan 99 1,9 TDI automat - szarpanie przy predkosci 60-80k

29 Sty 2009 21:49 7458 19
  • Poziom 9  
    Dokuczliwe szarpanie całym samochodem, jest najbardziej odczuwalne w przedziale obrotów 1800-2000 przy prędkości 60-80km/h. Na wolnych obrotach ten problem nie występuje w ogóle, w wyższych zakresach i przy większej prędkości pojawia się czasem. Wydaje mi się ze głównie tuz przed zmianą biegu. Dodam, ze wymieniony jest filtr powietrza i paliwa, przeczyszczony przepływomierz, wymieniony rozrząd i olej - nic to wszystko nie dało, ale i tak było do zrobienia. Poduszki pod silnikiem podobno nie wymagają jeszcze wymiany. Dziś samochód był podłączony do kompa i VCDS pokazał następujące błędy:
    16885 - Czujnik prędkości pojazdu: niezrozumiały sygnał
    P0501 - 35-00 - -
    17985 - Ciśnienie doładowania: różnica w regulacji
    P1550 - 35-00 - -
    17978 - Sterownik silnika zablokowany
    P1570 - 35-10 - - - Sporadyczny

    Może ma ktoś jakiś pomysł o co tu chodzi? Zamierzam odstawić samochód do mechanika, ale wolałbym wiedzieć co na pewno nie jest walnięte żeby mnie nie skroili przy okazji. Chciałbym ten temat doprowadzić do końca bo sam nigdzie w necie rozwiązania tego problemu nie znalazłem mimo że wielu się z czymś takim borykało.
  • Poziom 16  
    Kiedy wymieniałeś olej i filtr w skrzyni biegów i gdzie?????
  • Poziom 9  
    olej i filtr byl wymieniany tylko w silniku. w skrzyni na razie byl tylko sprawdzony stan i jest ok. wymiana oleju i filtra w skrzyni na początku przyszlego tygodnia
  • Poziom 32  
    witam, ile ma przebiegu szaranka?
  • Poziom 16  
    zalecam wymianę oleju i filtra w skrzyni biegów ,ale niech zrobi to ktoś kto ma pojęcie o automatach nie zalecam w tym wypadku samowoli ,wiem takie czasy że lepiej samemu bo może taniej, ale automat to inna bajka .Po wymianie sprawdź zachowanie samochodu pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    wymianą oleju w skrzyni zajmie sie oczywiscie znajomy mechanik a co do przebiegu to kupilem go 2 tyg. temu - byl swiezo sprowadzony a na liczniku mial 188tys. nie mam pojęcia czy przebieg jest prawdziwy. w niemczech jezdzilo nim 2 wlascicieli
  • Poziom 9  
    olej i filtr w skrzyni zostal wymieniony. dodatkowo uszczelniono i wyregulowano pompę. szarpie dalej :( komputer nie pokazuje zadnych bledow a te o ktorych pisalem w pierwszym poscie zostaly tego samego dnia wykasowane i wiecej sie nie pojawily czyli dotyczyly jakichs starych spraw. niedlugo kolejna wizyta u mechanika celem ustalenia czegokolwiek...
  • Poziom 9  
    z polecenia kumpla udałem sie w koncu do faceta, który zajmuje się tylko automatycznymi skrzyniami, a ten z miejsca wymienil zawór lockup'u w skrzyni i po przejechaniu ok 300km szarpanie calkowicie ustało :)
  • Poziom 12  
    Witam kolego mam to samo 70-80 jak dodaje gazu to szarpie. ile kosztował ten zawór? Mam przejechane 310000km koles powiedział mi że nie wymieniał oleju nigdy bo powiedzieli mu że się nie wymienia w tych samochodach mam mk1 rok 2000. jaki olej kolego kupić i ile do niego?
  • Poziom 9  
    wydawalo mi sie, ze dopisalem dalszy ciąg histroii ale widze, ze jednak nie.
    zawór wraz z robocizną, wymianą plynu i filtra kosztowal ok. 760 zł. niestety facet zastrzegal, ze jezeli po kilku tysiącach km szarpanie znowu sie pojawi to bedzie trzeba zregenerowac sprzeglo poniewac jest juz troche nadpalone. no i niestety stalo sie. szarpanie pojawilo sie ponownie po ok 3000-4000 km. tak wiec musialem oddac samochod do specjalisty. tam zregenerowali sprzeglo, wymienili pare innych drobiazgow. trwalo to ok 3 tygodni i kosztowalo 3500zł.....
  • Poziom 12  
    I jak kolego wygląda to teraz? Po wymianie sprzęgła chodzi elegancko i ile już kilometrów zrobiłeś?
  • Poziom 9  
    przejechalem juz ponad 5 tys i wszystko ok. zresztą tam gdzie naprawialem dają gwarancję więc na razie sie nie martwię.
  • Poziom 10  
    Jak ten zawór wygląda i gdzie się znajduje bo mam taki sam problem.
  • Poziom 9  
    już nie pamiętam jak się ten zawór nazywał ale był gdzieś w skrzyni, po zdjęciu miski i wyjęciu filtra. oczywiście ja tego nie robiłem tylko fachowiec ale tak jak pisałem wyżej szarpanie okazało się być spowodowane zużytym sprzęgłem i kilkoma drobniejszymi elementami w skrzyni co w sumie kosztowało ponad 3 tys. tak czy owak po naprawie wszystko wróciło do normy i pewnie grałoby do dziś gdybym go jakiś czas temu nie sprzedał
  • Poziom 10  
    To wymiana tego lock upa nic nie da ??
  • Poziom 9  
    przy wymianie lockupu stwierdzil, ze to raczej sprzeglo jest do regeneracji i tak jak kiedys pisalem, przejechalem pare tys. km i znowu zaczął szarpac no i rzeczywiscie dopiero remont skrzyni z regeneracją sprzegla pomógł. raczej szkoda czasu na drobne naprawy. lepiej oddac od razu do specjalisty i niech on decyduje co trzeba zrobić. ja sie upierałem przy tym lockupie, wydalem prawie 1tys zł a pozniej i tak musieli remontowac skrzynie. takie uroki starych automatow. trzeba sie liczyc z grubym wydatkiem.
  • Poziom 10  
    A masz jakiś schemat lub fotkę z tym lock-upem jak to wygląda gdzie to można dostać w internecie jakiś link .
  • Poziom 10  
    A można wymienic samego lock-upa gdzie to kupić w necie na allegro nie ma.
  • Poziom 9  
    nie mam pojecia jak to wygląda i gdzie dokladnie się znajduje. radzę powierzyc to wyspecjalizowanemu warsztatowi od skrzyn automatycznych