Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ford fiesta 1.8 d. nie zapala....

@@@ 29 Sty 2009 22:42 12014 22
  • #1 29 Sty 2009 22:42
    @@@
    Poziom 9  

    witam! jestem nowy na tym forum,ale czesto tu juz zagladalem by kozystac z porad zamieszczonych na tym forum.
    tym razem mam problem z ktorym nie moge sobie poradzic.Otoz stalem sie "szczesliwym posiadaczem" fiesty z 1993 roku,autko z silnikiem dizla 1.8 . w ostatnim czasie cizko zapala gdy jest zimne,pozniej zapala z polobrotu. poczatkowo myslalem ze to swiece zarowe lub zapowietrzjacy sieuklad paliwowy,ale wymiana swiec iprzewodowpaliwowych (w tym filtra) nie pomogla. auto nie bierze oleju,nie kopci,nie zauwazylem tez utraty mocy. co moze byc przyczyna ?? musze krecic rozrusznikiem nawet pol godziny zeby zapalil.......

    0 22
  • #2 29 Sty 2009 23:04
    malvit
    Poziom 17  

    Objaw wstępnie wskazuje na niepracujące świece żarowe. Sprawdź czy po włączeniu stacyjki na świecach pojawia się napięcie zasilające. Najprościej podłączając żarówkę między masę a którąś świecę. Proponuję sprawdzić także czy prawidłowo działa zimny eletrozawór otwierający paliwo na pompie wtryskowej.

    0
  • #3 29 Sty 2009 23:09
    masimomar
    Poziom 1  

    Witam,

    Też jestem nowy na tym forum, ale może będę mógł coś doradzić.
    Niestety podobny objaw może być przy braku odpowiedniego ciśnienia w cyl. Oby tak nie było- ale warto je zmierzyć - to nie jest droga sprawa. Niestety dzisiaj już wiekszość tych modeli kwalifikuje się do szlifu - i to większość na -2 (drugi).

    pozdr.
    Adam

    0
  • #4 29 Sty 2009 23:27
    @@@
    Poziom 9  

    wlasnie obawiam sie teg slabego cisnienia na tlokach, czy sama wymiana pierscieni i uszczelki pod glowica wystarczy na jakis czas??

    0
  • #5 29 Sty 2009 23:43
    arbgre
    Poziom 14  

    Ford 1.8 ciężka sprawa ciśnienie min. 26 bar żeby w miare komfortowo palił , praktyki mojej wymiana pierścieni bądź nawet tulejowanie na stare tłki nie pomaga sory to wymagający motor .

    0
  • #6 30 Sty 2009 00:34
    cardiag
    Poziom 30  

    sprawa ma się tak.
    1. ucieka ropa do zbiornika (sprawdz pompkę ręczną bo ona niestety często powoduje cofkę)
    2. Zerknij też na ssanie, jest taki silniczek do tego, ciągnie dodatkową linkę do pompy.
    3. Motor defekt =szmelc

    0
  • #7 30 Sty 2009 09:30
    @@@
    Poziom 9  

    ok. z paliwem juz przerabialem historie - uklad jest wporzadku. swiece zarowe nowe, a tzw. ssanie nie pomaga w zapalaniu. pozostaje mi jedynie uszkodzenie silnika,ale dlaczego w takim razie auto nie kopci a poziom oleju nie zmienia sie....

    0
  • #8 30 Sty 2009 09:50
    MakroSerwis
    Moderator Samochody

    Skąd wiesz, że układ paliwowy jest w porządku? Skąd wiesz, że urządzenie rozruchowe właściwie działa? Należy wykonać pomiary ciśnienia sprężania, oraz parametrów pompy wtryskowej i wtryskiwaczy (ciśnienie i wydatek), aby określić przyczynę takiego stanu rzeczy. Warto sprawdzi Zakładam, że sprawdziłeś, czy świece żarowe dostają zasilanie i faktycznie grzeją. Druga sprawa - stan akumulatora. Ostatnio zrobiło się trochę chłodniej, a leciwy diesel potrzebuje dobrego kopa, żeby zapalić w niższej temperaturze.
    Są różne opinie, ale osobiście nie lubię tych diesli fordowskich z tamtej generacji. Zawsze były awaryjne i raczej mało żywotne w porównaniu do innych marek.
    Wykonaj pomiary, które zalecamy, nie ma co gdybać.

    0
  • #9 30 Sty 2009 11:39
    malvit
    Poziom 17  

    Jak zauważył makroserwis należy najpierw jak już wspomniałem sprawdzić czy napięcie jest faktycznie podawane na świece żarowe. Czy w trakcie kręcenia rozrusznikiem silnik usiłuje zaskoczyć?W fabrycznej instrukcji obsługi samochodu podają, że na okres zimowy zaleca się dodanie bęzyny do oleju napędowego przy minus 18 nawet do 30%. Brak trudności przy zapaleniu na ciepło wskazuje racej na brak napięcia na świecach żarowych, słaby akumulator lub brak dobrego styku na przewodzie zasilającym rozrusznik( już to miałem) i przy gestym oleju są zbyt malę obroty aby silnik zaskoczył. dopiro po rozmieszniu oleju i przyśpiszeniu obrotów rozrusznika silnik zaskakuje.

    0
  • #10 30 Sty 2009 20:02
    @@@
    Poziom 9  

    sprawa sie wyjasnila-zbadalem cisnienie na tlokach....na I-30 ; II-31 ale za to na III-25 a na IV tylko 18. jutro wyciagam silnik i bede "kombinowal"
    Pozdro.

    0
  • #11 30 Sty 2009 22:01
    chudino
    Poziom 11  

    Ja bym stawiał na zawory. Trochę duża ta różnica ciśnienia. Moim zdaniem na wszystkich powinno by podobne.

    0
  • #12 31 Sty 2009 08:19
    pawelek199090
    Poziom 11  

    ja myślę ze zrobienie głowicy pomogło by obrobić gniazda dotrzeć zawory i śmigać do następnej awarii :D


    pzdr. Paweł !

    0
  • #13 04 Lut 2009 17:32
    @@@
    Poziom 9  

    witam!
    sprawa powoli sie wyjasnia. dopiero dzis udalo mi sie rozebrac silnik(brakowalo mi odpowiednich kluczy..).okazalo sie ze silnik byl juz wczesniej uczkodzony(rozrzad),bo zawory konkretnie pocalowaly tloki.pozatym panewki na korbowodach mialy wrzery-moze na skutek tego zderzenia. pierscienie wygladaly bardzo mizernie,a jeden olejowy byl pekniety.pozostaje mi jedynie kapitalny remont lub wymiana....

    0
  • #14 24 Lut 2011 19:16
    durkorob
    Poziom 10  

    Jestem też posiadaczem Fiesty 1.8d z 99'. Niedawno wymieniłem wężyk zasilający od filtra do pompy, a po drodze dałem jednokierunkowy zawór. Filtr oleju napędowego razem z pompką ręczną wsadziłem z Nissana Sunny bo stary filtr mi zamarzał przy -14stC (polecam, rewelacja). Świece żarowe sprawdzone. Podłączałem do akumulatora i patrzyłem czy się dobrze rozżażają. Silnik za piewszym razem jak jest zimny nigdy nie zapala, no chyba że jest jeszcze chociaż trochę ciepły. Odpalanie na zimno przy -8 czy -14 , to dłuższe kręcenie za drugim razem z dociskaniem pedału gazu, aż dobrze zaskoczy. Przy tym jeszcze czarny duży obłok dymu. Na wężyku za zaworem jednokierunkowym , a przed pompą niestety pojawia mi się duży pęcherzyk powietrza.
    Przy jeździe nie kopci, chyba że mocniej docisnę gaz.
    Czytając wiele postów wychodzi na to że z pompą jest coś nie tak (u mnie Bosch). Jeżeli znajdę gdzieś kogoś to się tym zajmie, to o co go pytać ? Tzn. czy ma jakiś przyrząd do pomiarów ciśnienia pompy który się jakoś nazywa? Niechciałbym trafić na kompetentnego "machera". Ile będzie mnie kosztować ta diagnostyka ? Ile dodatkowo np. sprawdzenie ciśnienia w cylindrach oraz test wtryskiwaczy ?

    0
  • #15 24 Lut 2011 19:48
    qwertyuiop1000
    Poziom 24  

    o ile okaże się ,że cisnienie w cylindrach jest równe i wtryski nie leją ,to pozostaje dobrze ustawić kąt wtrysku i najważniesza sprawa to musi być dobry aku o dużej pojemności ,koszty to zależy od mechaniora około stówki,,:|

    0
  • #16 06 Lis 2012 00:16
    JohnDear
    Poziom 10  

    Przepraszam, że odgrzewam stare tematy, ale mam podobny problem.
    We fieście mojej mamy z identycznym silnikiem jak koledzy powyżej jest kłopot z zapłonem. Podejrzewam, że to świece żarowe.
    Natomiast występuje u mnie jeszcze jeden kłopot - silnik (głównie kiedy jest zimny) chodzi nieregularnie - jakby nie palił na jednym cylindrze. Miał ktoś podobny problem? Ktoś wie gdzie może leżeć przyczyna?
    Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam

    Edit: Zapomniałem dopisać - wydaje mi się że silnik ma mało mocy. Długo się rozpędza..

    0
  • #17 06 Lis 2012 06:33
    tomek70
    Poziom 20  

    Jak długo chodzi nie regularnie? Jeżeli kilka sekund to świeca/świece.

    0
  • #18 06 Lis 2012 10:33
    qwertyuiop1000
    Poziom 24  

    JohnDear napisał:
    Przepraszam, że odgrzewam stare tematy, ale mam podobny problem.
    We fieście mojej mamy z identycznym silnikiem jak koledzy powyżej jest kłopot z zapłonem. Podejrzewam, że to świece żarowe.
    Natomiast występuje u mnie jeszcze jeden kłopot - silnik (głównie kiedy jest zimny) chodzi nieregularnie - jakby nie palił na jednym cylindrze. Miał ktoś podobny problem? Ktoś wie gdzie może leżeć przyczyna?
    Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam

    Edit: Zapomniałem dopisać - wydaje mi się że silnik ma mało mocy. Długo się rozpędza..


    Najpierw sprawdz świece żarowe czy wszystkie grzeją :idea: ,
    jężeli są dobre ,to następnie sprawdz który cylinder ci nie pali :idea:czyli na pracującym silniku popuszczaj nakrętke na przewodzie od wtrysku :idea: na kazdym cylindrze :idea: ,jak nie będzie po odkręceniu nakrętki wtrysku żadnej różnicy to znaczy że wtrysk jest do wymiany :idea: ,Sugeruje w tym przypadku wymienić wszystkie koncówki wtrysków .oraz przy okazji sprawdż sobie ciśnienie na cylindrach jakie jest :idea: .może być też ze na jednym cylindrze już nie ma dobrego ciśnienia i dlatego jest taki słaby i słabo się rozpędza :cry:

    0
  • #19 06 Lis 2012 21:33
    JohnDear
    Poziom 10  

    Dziękuję za odpowiedzi.
    Dzisiaj sprawdziłem świece, bo tylko tyle umiem :)
    Nie wiem, czy dobrym sposobem, ale kolega mi to podpowiedział.
    Mianowicie odkręciłem tę szynę łączącą świece, a po włączeniu zapłonu patrzyłem czy iskrzy po zbliżeniu tej szyny to świecy. Nie wiem, czy to dobry sposób. Wyszło mi z tego, że wszystkie świece są OK.

    Nie wiem jak popuszczać nakrętki przy wtryskiwaczach, bo jestem kompletnym laikiem.
    Ile kosztują końcówki wtrysków?
    Jak sprawdzić ciśnienie na cylindrach?

    Silnik pracuje nieregularnie głównie jak jest zimny - 5 - 10 minut. Niekiedy stojąc na światłach też słychać takie "pochrząknięcia"..

    0
  • #20 06 Lis 2012 23:04
    qwertyuiop1000
    Poziom 24  

    JohnDear napisał:
    Dziękuję za odpowiedzi.
    Dzisiaj sprawdziłem świece, bo tylko tyle umiem :)
    Nie wiem, czy dobrym sposobem, ale kolega mi to podpowiedział.
    Mianowicie odkręciłem tę szynę łączącą świece, a po włączeniu zapłonu patrzyłem czy iskrzy po zbliżeniu tej szyny to świecy. Nie wiem, czy to dobry sposób. Wyszło mi z tego, że wszystkie świece są OK.

    Nie wiem jak popuszczać nakrętki przy wtryskiwaczach, bo jestem kompletnym laikiem.
    Ile kosztują końcówki wtrysków?
    Jak sprawdzić ciśnienie na cylindrach?

    Silnik pracuje nieregularnie głównie jak jest zimny - 5 - 10 minut. Niekiedy stojąc na światłach też słychać takie "pochrząknięcia"..


    Radze świece sprawdzić każdą z osobna wykręcając je :idea: zdarza się że świeca wadliwa jedynie zle grzeje nie tak jak powinna :idea: poprawnie powinna grzać zaczynając od czubka świecy :!: :idea: ,więc na tą chwile radze raz jeszcze to sprawdzić dokładnie :idea: ,No ale trzeba mieć do tego klucz aby wykręcić świece :idea: ,może warto udać się do kogoś kto ma trochę wiedzy i doświadczenia :idea: :D

    0
  • #21 07 Lis 2012 01:00
    JohnDear
    Poziom 10  

    A wykorzystywany przeze mnie sposób jest zły? :) Nie oddaje istoty sprawy?

    0
  • #22 07 Lis 2012 06:11
    tomek70
    Poziom 20  

    Postaraj się chociaż o miernik i sprawdż opór , czy na każdej świecy jest podobny ,ale jeżeli chodzi nierówno 5-10 minut , to trzeba sprawdzić luzy zaworowe i ciśnienie na tłokach. Jeżeli jesteś kompletnym laikiem , to nie dasz rady. Trzeba mieć troszeczkę doświadczenia , a przede wszystkim sprzęt.

    0
  • #23 07 Lis 2012 09:13
    qwertyuiop1000
    Poziom 24  

    JohnDear napisał:
    A wykorzystywany przeze mnie sposób jest zły? :) Nie oddaje istoty sprawy?


    Raczej nie :idea: :!: ,
    twoim sposobem tylko sprawdzasz czy jest obieg prądu :idea: :D ,ale nie masz pewności czy świeca grzeje tak jak powinna :idea: :D ,
    Miałem do czynienia z taką swiecą która grzała od strony gwintowanej świecy i z wielkim opóznieniem :idea: :D czyli żle :D ,

    0