Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Berlingo 1.6 hdi 07` NIE MOGE GO ODPALIĆ.

29 Sty 2009 22:47 13280 23
  • Poziom 9  
    WITAM.
    Posiadam berlingo w którym był wyciągany silnik. Po montażu powstał problem z uruchomieniem silnika. Kręci nie odpala.
    Po przekręceniu stacyjki nie słychać elektrozaworu przy silniku .
    Nie działa nawiew i nie pojawia się kontrolka silnika po przekręceniu stacyjki. SPRAWDZONE ZOSTAŁY WSZYSTKIE BEZPIECZNIKI KOSTKI STYKI ITD. Nie ma napięcia na pompę . Po podłączeniu komputera diagnostycznego , nie mógł się skomunikować z komputerem silnika .
    Wszystkie inne układy (np.abs ) były wykrywane.
    Czy macie pomysł w czym tkwi problem?
    Czy ma ktoś schemat instalacji do 1.6 hdi ?



    Proszę poprawić tytuł wątka stosownie do pkt. 10.9 oraz 11 regulaminu forum. robokop
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • OptexOptex
  • Poziom 39  
    Podeslalem schemat na PW. Sprawdz zasilania sterownika.

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    mialem podobny problem , immo padlo
  • OptexOptex
  • Poziom 19  
    A może jest tylko wywalony czujnik uderzeniowy powinien znajdować się pod maska po stronie pasażera przy nadkolu.Ktoś przypadkowo stukną w niego i rozłaczył.Warto sprawdzić.
  • Poziom 9  
    hdi nie mają czujnika uderzeniowego , ...ale na dniach będ miał całe BSI od innego auta oraz komputer .Myslę że możeee kiedyś odpali :)
  • spec od auto-elektro
    Nie chcę wyciągać pochopnych wniosków ale myślisz że sobie z tym poradzisz , wątpię.P
  • Poziom 9  
    a co to za problem zamienić komputer i bsi ? mam też dostać orginalny kluczyk do kompletu aby imobilajzer nie stanowił problemu i jazda. ;)
    zresztą jest to moją ostatnią drogą ratunku , bo innych pomysłów nie mam.
    Martwi mie tylko że zmieni sie stan licznika. U kolegi podmieniałem bsi i licznik zapamietał stan kilometrów.(miał 70tyś a po zamianie zrobiło mu się ponad 200tyś : ) ) Na dniach będe miał cały zestawik więc się wypowiem czy to pomogło i co było przyczyną .
  • Poziom 19  
    Kolego ze swojego drobnego doświadczenia powiem ci tak. Sprawdź jaka masz baterie w tym autku jak jest słada musisz ja naładować załączyć zostawić autko na 30 min z włączonym zapłonem. Nie działają ci nawiewy ?? A zobacz czy szyby ci działają i centralny z pilota i czy diodka od immo sie świeci ciągłym światłem jeżeli tak to immo wywalone trzeba znać PIN zakodować klucze ponownie i będzie działało. Co do nowego BSi to masz racje przebieg zmieni ci sie napewno jezeli w nowym BSI będzie on większy od tego na zegarze jeżeli mniejszy to zostanie ten z zegarów. Jest jeszcze opcja quaiet modę lub ekonomy mode poczytaj o tym jest na elektrodzie. A tak wogule to odłącz zegary na czas zamiany bo bez nich tez autko ci opali bez problemu a po stwierdzeniu czy to ECu czy BSI będziesz miał nadal ten sam przebieg.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Acha nie zapomnij zmienić numeru VIN w nowym BSI :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    Koledzy nie wiem czy dobrze kombinuje jak sie mylę to mnie poprawcie czy czasami w Berlingo nie jest to samo co w Partnerze mam na mysli ze trzeba jeszcze dopasować przełącznik zespolony ten na kierownicy. W jakimś autku to miałem ale czy akurat w tym to niepamietam wiem ze spotkałem sie z tym ze po wymianie BSI ECU nadal nie zapalało bo właśnie ten przełącznik trzeba było dopasować.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Acha a odnośnie numeru VIN to powiedziałem zmień ponieważ juz przyjechało do mnie autko co na nalepce inny VIN na BSI inny sie leniowi zimnic nie chciało.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    Czyli co nie byłem w błędzie autko nie odpali bez zmiany com2000 ?? Chciałbym wiedzieć na przyszłość. Zgodzę sie z tobą ze wiedza jest nie oceniona ale jakoś zdobywać ja trzeba czasami niestety doświadczalnie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Koledzy nie wiem czy zauważyliście ale kolega spysk coś ucichł.
  • Poziom 42  
    Jest dobrze wychowany , gdy fachowcy mówią , milczy.
  • Poziom 10  
    Koledzy mam podobny problem. Berlingo HDI 2,0 rok 2000. Po przekręceniu kluczyka w stacyjne automatycznie zaczynają mrugać awaryjne. Silnik kręci i nie odpala. Po wyciągnięciu kluczyka awaryjne nadal mrugają, mogę je wyłączyć wyłącznikiem. Komputer nie pokazuje usterki, kontrolka immo nigdy się nie zapalała i teraz też nie. Nikt nie wie od trzech dni jak usunąć usterkę. Proszę o pomoc.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    dzisiaj podłączali komputer serwisowy który nic nie wykazał. Przybliż jeśli możesz co to BSI i te skróty bo jestem laik kompletny. Może podpowiem coś dzisiaj mechanikowi do którego mam zamiar zaciągnąć auto.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Dzięki za info, już też na własną rękę pogrzebałem w sieci i coś wiem. Rozmawiałem też z elektronikiem, wszystko ma co jest potrzebne i poradzi sobie - przynajmniej tak mówi:) ale może mnie trochę boleć po kieszeni.:)Dobrze że to znajomy, może mnie znieczuli:)
  • Poziom 10  
    Podsumujmy: u mnie okazało się że komputer nie podaje prądu na pompę paliwa. Po podłączeniu zewnętrznego zasilania na pompę auto odpaliło bez problemu. Usterka została skasowana przez fachowca z komputerem nie wiem jakim. W każdym razie tak żeby ta usterka się już nie powtórzyła - cokolwiek to znaczy:). Koszt 200 PLN. Może ta informacja komuś z Was pomoże. Pozdrawiam.
  • Poziom 2  
    witam fahowcow. gdzie jest wsadzony komputer w berling van 99r.

    Moderowany przez Michu10:

    Regulamin pkt 8.1, 10.2, 14, 16