Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo V40 t4 problem z przyspieszeniem???

30 Sty 2009 04:13 5257 13
  • Poziom 2  
    Witam serdecznie!

    Kilka miesiecy kupilem volvo V40 T4 1.9 r.98 160.000tys. autko jezdzi pieknie,ale mam problem i prosze o rade.Przy mocniejszej jezdzie szarpie np. przy wyprzedzaniu zazwyczaj dzieje sie to na trasie gdy samochod jest cieply,po chwili problem znika ale nie na dlugo??? Takze zpala sie kontrolka od trakcji i sondy lambda i znika po jakims czasie.Auto duzo traci na przyspieszeniu, przy delikatnej jezdzie problem sie nie pojawia.
    Czy jest ktos kto moze wiedziec co jest przyczyną??? I gdzie szukac awari?
    Prosze o pomoc:cry:
  • Poziom 2  
    z tego co sie orientowalem to moga byc tez przewody WN ale ciezko powiedziec wiec juz nie wiem gdzie szukac?
  • Poziom 15  
    na 200 % cewki zapłonowe i przewody :) , pozdrawiam czesc

    kazdy kto ma t4 na pewno to juz przerabiał :) teraz Twoja kolej :)
  • Poziom 13  
    z mojego doświadczenia też mogę potwierdzić zaplon
    nieprawidlowy może powodować pokazywanie niewlasciwosci lambda
    nalezy rozpocząc od weryfikacji spalania na poczczegolnych cylindrach

    w drugiej kolejnosci zamknac diagnostycznie egr
    :)P
  • Poziom 15  
    trakcja i lambda pojawia sie przy wypadajacych zaplonach

    Dodano po 49 [sekundy]:

    i co mu wciskacie egr?
  • Poziom 8  
    Mam identyczny problem. Jak mu przy.....ie to przerywa i szarpie a później to kontrolki sie zapalają od lambdy i trakcji plus brak mocy. Podłączyłem kompa i mam dwa błędy:
    PO 335 czujnik położenia wałka rozrządu - obwód
    PO 102 masa lub objętość przepływu powietrza obwód niskonakładowe

    wiem ze czeka mnie wymiana świec i cewek tak profilaktycznie ( dopiero kupiłem auto)
    I regulacja LPG bo na gazie to dopiero szarpie i przerywa zwłaszcza po 4 tys. obrotów

    Ktos miał podobne kody błędów w tej usterce ?
    Tak chciałem T4 i te 200 KM ze jeszcze go nie sprzedam, zrobię i zostawię, ale potrzebuje konsultacji.:?:
  • Poziom 15  
    Po pierwsze wymien cewki przewody i swiece. A na dlugi czas zapomnisz o tych niedogodnosciach. Ps. Kup dobre elementy. NOWE!

    Dodano po 1 [minuty]:

    Na gazie zawsze gorzej gada jak zaplon spitolony. Do dziela!
  • Poziom 31  
    junakb20 napisał:
    Tak chciałem T4 i te 200 KM ze jeszcze go nie sprzedam, zrobię i zostawię, ale potrzebuje konsultacji.


    POchwal się jaki masz reduktor i wtryski. Tu potrzeba potwora wiem z autopsji.

    Po drugie jak dmucha turbina i czy nie ma nieszczelności.
  • Poziom 8  
    Sprawdzę jutro bo dzis browarek równo chodzi :).
    Turbo zap.....ala jak trzeba, podejrzewam u siebie cewki i świece oraz WN ale wymienie po nowym roku. Nieszczelności brak, sprawdzałem!
    Jutro nowa łapa silnika przyjedzie to i wibracje na kaście znikną a koników poszukam po nowym roku.

    Pozdro dla chłopaków i szczęśliwego bezawaryjnego i przyczepnego roku
  • Poziom 8  
    Witam w nowym roku.

    Z racji ujemnej temperatury nie zrobiłem za wiele. Udało się uszczelnić przedmuch spalin na kolektorze i głowicy ( widoczna zmiana w przyspieszeniu- ale to jeszcze nie to.) Znalazłem też przebicie na kablach wysokiego napięcia i wymieniłem łapę silnika z prawej strony, duża zmiana w wibracjach, ale nadal delikatne wyczuwam, sprawdzę dolne jak tylko się ociepli. A więc jutro po świece i kable skoczę i w czwartek wymienię.

    Pozdrawiam :D
  • Poziom 1  
    Kolego mam identyczny problem w moim volvo t4 czy po wymianie tych kabli świec i cewek problem ustąpił?