Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

TUNING TURBO GT25

inventer 30 Sty 2009 13:44 4568 9
  • #1
    inventer
    Poziom 10  
    Witam
    Mam pytanie o turbo. Sa na rynku firmy które tuningują turbo, powiększają łopatki. lub ich kat, pytanie czy jest sens tej modyfikacji i czy trzeba : wymienić intercooler i stroić po tym zabiegu.
    Dziękuję i Pozdrawiam
  • Pomocny post
    #2
    Roli
    Poziom 26  
    Cytat:
    Mam pytanie o turbo. Sa na rynku firmy które tuningują turbo, powiększają łopatki. lub ich kat


    Są firmy które robią hybrydy na bazie różnych turbosprężarek, zimna część od innej i gorąca od innej, ale o powiększaniu łopatek lub zmianie ich kąta nie słyszałem.

    Cytat:
    pytanie czy jest sens tej modyfikacji i czy trzeba : wymienić intercooler i stroić po tym zabiegu.


    Jest sens, ponieważ hybrydy w porównaniu do standartowych turbin mają większe łopatki/musze po stronie zimnej. Stroić musisz, więcej powietrza = więcej paliwa podanego przez sterownik. Czy wymieniać IC, to oczywiście zależy od tego jak bardzo zmieni sie wartość doładowania, jeeli nie jesteś pewien proponuje czujnik IAT, zrobisz logi i wszystko będzie jasne.
  • #3
    inventer
    Poziom 10  
    Nie jestem znawcą turbo:not:
    Wiec nie ma sensu zmieniać turbo na większe tylko zrobić hybrydę,z tego co wiem to robią wielkość na życzenie, a na ile jest bezpiecznie, a co na to wtryski bo są w kiepskiej kondycji, nie pamiętam wartości jaką powinny mieć( -0,5 ),lub (-5 )a niektóre wchodzą na ( + ) koszt regeneracji to 350-500 zl. szt. czy nie lepiej wrzucić cos innego, dodam ze auto to 330D 184ps.
  • #4
    Roli
    Poziom 26  
    Jeżeli chcesz więcej info to zapraszam na Racingforum, tam dowiesz sie więcej informacji o tym silniku i o jego możliwościach, ewentualnie poszperaj na forum BMW, chłopaki zapewne powiedzą Ci coś konkretnego.
  • #5
    inventer
    Poziom 10  
    Na tamtym forum nie ma nic na temat tego silnika, jest jeden podobny ale zamknięty, jak otwierasz własny to ciecie blokują, i wysyłają na ten zamknięty
  • Pomocny post
    #6
    loodvis
    Poziom 14  
    Jeśli chodzi o gt25r garret to jest na kulkach i nikt tego nie zrobi. Robienie chybrydy też jest mało sensowne, lepiej sprzedać i kupić gt28r które właśnie jest jakby taką hybrydą bo tylko część zimną ma większą.
  • #7
    inventer
    Poziom 10  
    potęcjał ma wielki chłopaki piszą o 270/310ps z tej gt 28r,
    a jak collektor będzie pasował czy przejściówkę trzeba kombinować
  • Pomocny post
    #8
    xree83
    Poziom 11  
    Gt28rs średnio sie nadaje do twojego auta :) Przy tej pojemność musiał być coś wsadzić coś z flanszą T3/T4. Powedzmy że na gt28 przy 0,6bara bedziesz miał 200KM a z turbina na większej flanszy przy tym sammym ciśnieniu wyjdzie 250KM (ciśnienie i moc podana dla przykładu nie sugeruj się tym zbytnio:P ) "Tuningowanie" turbin to nie jest dobry pomyśł :)
  • #9
    dkamyk
    Poziom 11  
    nie lepiej kupic wieksze stare turbo i dac je do regeneracji?? niz przerabic z malego na duze, a koszt przerobienia bedzie taki sam zapewne.
  • #10
    igol
    Poziom 1  
    jeśli chodzi o hybrydy to polecam scrollproducts